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세계 CPaaS(Communication Platform-as-a-Service) 시장 : 점유율 분석, 업계 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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CPaaS(Communication Platform-as-a-Service) 시장 규모는 2024년 163억 4,000만 달러로 추정되고, 2029년까지 615억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측기간 동안 복합 연간 성장률(CAGR) 30.40%로 성장할 전망입니다.

CPaaS(Communication Platform-as-a-Service)(CPaaS)- 시장

헬스케어, 소매, 제조 등 수많은 최종 사용자 업계에 걸쳐 효율적인 통신을 가능하게 하는 유지보수가 용이한 네트워크 시스템의 요구가 높아지고 있습니다. 또한 IT 예산이 최소한으로 특징지어지는 의료 서비스 제공업체는 비용 효율적인 클라우드 기반 솔루션 채택을 확대했습니다. 현재 Health Care Contact Center는 구내 교환기(PBX) 시스템을 설정하고 구독 기반의 United Communication Services 덕분에 다양한 사이트의 여러 소비자 요청을 문제 없이 처리하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • CPaaS 솔루션의 도입은 BYOD 동향 및 기타 이동성 솔루션의 급속한 보급으로 더욱 가속될 것으로 예상됩니다. 세계 여러 기업에서 직원들이 유연성과 네트워크에 액세스할 수 있는 이 새로운 시대에는 사물 장치 반입(BYOD)이 중요한 동향으로 발전하여 사무실 생산성이 향상되었습니다. 시스코에 따르면 BYOD 전략을 채택한 기업은 직원 1인당 평균 연간 350달러를 절약합니다. 게다가 사후 대응 노력과 프로그램을 통해 이러한 절감액을 직원당 연간 1,300달러까지 늘릴 수 있습니다. 중소기업(SMB)의 경우 이러한 비용 절감은 급속히 증가하여 직원의 생산성을 향상시키면서 수익을 보다 적절하게 보호하는 데 도움이 됩니다.
  • CPaaS의 요구가 증가함에 따라 시장 공급업체도 시장과 관련된 새로운 솔루션과 서비스를 시작하고 있습니다. 예를 들어 Syniverse는 2022년 2월에 클라우드 네이티브 하이퍼스케일 디지털 참여 플랫폼을 도입하여 기업 고객 경험을 강화하고 디지털 혁신을 촉진합니다. 또한, 교육지도와 금융 투자를 다루는 기업 Regum은 기업의 응답성과 속도를 향상 시켰습니다. Avaya의 IX 클라우드 기반 통합 커뮤니케이션 및 협업 솔루션을 구현하여 고객 서비스를 강화합니다. 이 플랫폼은 기업이 지점 위치에 관계없이 지점 간의 즉각적이고 원활한 의사 소통을 수립하고 추가 비용없이 세계 소비자에게 서비스를 제공합니다.
  • 기업은 현재 목표 시장에서 경쟁력을 얻기 위해 전략적 합병 및 인수를 추진하고 있습니다. 인도의 CPaaS 제공업체 중 하나인 Value First는 2021년 3월 Twilio에 인수되었습니다. 이 인수는 CPAaS 플랫폼과 클라우드 통신을 통합합니다. Twilio의 결정은 이 나라의 메시징, 대화형 AI, 마텍의 급속한 진보와 일치합니다.
  • 또한 2022년 2월, 서비스로서의 API/통신 플랫폼(CPaaS) 업계의 클라우드 통신 소프트웨어 제공업체인 Kaleira Inc. 했습니다. 인도에서 보쉬 모빌리티 솔루션의 클라우드 통신을 강화합니다.
  • Forbes Global 2000에 게재된 기업들은 COVID-19 감염의 유행에 대응하여 디지털로의 전환을 가속화할 필요가 있습니다. 예를 들어, Syniverse는 2022년 3월포브스 세계 2000 기업에 대화 형 인공지능(AI) 및 전문가 서비스를 제공함으로써 회사의 서비스로서 커뮤니케이션 플랫폼(CPaaS) 전략을 지원하기 위해 Kore. ai와 세계 파트너십을 체결했다고 발표했습니다. Syniverse는 CPAaS 포트폴리오를 강화하고 Syniverse와 Kore.ai가 직원을 배치하는 전문 서비스 팀을 통해 인터넷 봇 설계 및 구축, 옴니 채널 선택, 캠페인 관리 및 메시지 전달, 분석 등 엔드 투 엔드 기능을 기업에게 제공합니다. 기본 서비스로서의 통신 플랫폼 솔루션을 포함한 클라우드 기반 소프트웨어를 시장이 확보할 준비가 되면서 유행 이후 전반적인 수익이 증가했습니다.

CPaaS 시장 동향

시장 성장을 견인하는 소매 및 전자상거래 산업

  • 소매업은 주로 소비자 구매 선호도의 급속한 변화로 인해 이전의 단일 포인트 상호작용에서 웹 및 소셜 미디어를 통한 옴니채널 상호작용으로 전환하는 등 큰 변화를 경험하고 있습니다. 소비자 수요가 증가함에 따라 모든 채널에서 더 나은 쇼핑과 서비스 경험이 확립되었습니다. 따라서, 주로 고객 서비스와 소매 비즈니스 프로세스를 자동화하는 고급 통신 솔루션에 의해 대응됩니다.
  • Accenture의 조사에 따르면 고객의 73% 이상이 고객 서비스가 현재보다 훨씬 간단하고, 빠르고, 편리할 것으로 기대하고 있다고 말합니다. 또한 광범위한 중요한 소매업은 옴니 채널을 경쟁력을 얻는 좋은 기회로 간주합니다. 대부분의 대기업이 여러 채널(온라인 및 모바일)에서 비즈니스를 전개하고 있기 때문에 고객 서비스는 한 공급업체나 상점을 다른 공급업체나 상점에서 선택할 때 가장 중요한 기준으로 부상하고 있습니다.
  • CPaaS는 기업이 실시간 비디오, 오디오 및 텍스트 통신을 동기화할 수 있는 클라우드 기반 프레임워크입니다. 개발자용 API를 활용하면 소매업체가 이러한 중요한 기능을 소셜 채널, 모바일 앱 및 웹사이트에 통합할 수 있습니다. 또한 Voxvalley Technologies Pvt Ltd와 같은 주요 시장 기업은 Vox CPaaS를 제공합니다. Vox CPaaS를 사용하면 개인이 대화형 상거래, 배송 추적, 배송 알림, 버려진 장바구니 SMS 알림 및 프로모션 메시지로 격차를 메워 고객 서비스를 강화할 수 있습니다. 이들은 모두 모바일 또는 웹 용도 내에서 쉽게 구현할 수 있기 때문에 고객은 쉽게 커뮤니케이션할 수 있습니다.
  • 또한 일부 유명한 조직은 이미 CPAaS를 활용하여 새로운 통신 기능으로 클라이언트 저니를 강화하고 있습니다. 세계 최대의 여행 전자상거래 회사 중 하나인 Booking.com은 CPAaS를 사용하여 모바일 앱 예약 및 고객 관리 프로세스에 음성 통신을 통합합니다. Booking.com에는 70개국에 198개 사무실이 있습니다.
  • 또한 일부 소매업체는 CPAaS를 CRM(고객 관계 관리) 인터페이스와 통합하여 고객 참여 프로세스 전체를 개선하고 있습니다. 이것은 소비자의 질문을 해독하고 설명을 위해 적절한 영역으로 안내하는 데 도움이 됩니다. 또한, 일부 기업은 주로 화상 통화를 통해 고객에게 제품 기능을 시연하기 위해 고 HD 품질의 비디오와 원활한 연결을 제공하기 위해 CPAaS 비디오 솔루션을 채택하고 있습니다. 또한 소비자의 대부분이 온라인으로 쇼핑하기로 결정했기 때문에 더 많은 소비자를 끌어들이기 위해 크로마(인피니티 소매 제한)와 같은 기업은 유행 중에 방갈로르에 온라인 데모 첫 번째 파일럿 스토어를 열었습니다.

북미가 가장 큰 점유율을 차지

  • 최근 이동성 증가와 스마트 모바일 장치의 보급이 크게 증가함에 따라 북미가 CPAaS 시장을 독점할 것으로 예상됩니다. 또한 사용자 친화적이고 비용 효율적인 브라우저 기반 통신 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 유명한 시장 기업이이 지역에서 통합 및 통합 된 CPaaS 솔루션을 시작할 계획이며,의 확대가 촉진될 것으로 예상됩니다.
  • 게다가 이 지역의 CPAaS 시장은 통신업계에서 IoT의 전개 확대로 혜택을 받을 것으로 예상됩니다. 미국 통신 제공업체는 IoT 기반 기술의 기능을 활용하여 프로세스를 가속화하고 효율성을 높입니다. 미국에서는 2020년에 월간 5,155만 엑사바이트의 인터넷 트래픽이 발생했습니다. Telecom Advisory Services의 예측에 따르면 이 숫자는 2023년월9,864만 엑사바이트로 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 5G 도입에 대한 높은 투자율로 미국은 5G 시장에서 최고의 투자자와 혁신자 중 하나입니다. 이 나라의 통신 산업은 세계 5G 기술 소비의 상당 부분을 추진하고 있습니다. 미국은 또한 투자, 도입, 용도 측면에서 지역 5G 시장의 대부분을 지배하고 있습니다. 또한 미국에서 5G 네트워크 인프라를 개발하기 위해 Verizon, AT&T, T-Mobile과 같은 통신 제공업체는 삼성, Ericsson, 노키아, 화웨이, ZTE 등 네트워크 장비 제조업체와 수십억 달러 규모의 계약을 체결하고 있습니다.
  • 2021년 11월, Ericsson은 개방형 혁신을 위한 세계 네트워크와 커뮤니케이션 플랫폼 구축에 주력하기 위해 62억 달러로 보나지를 인수한다고 발표했습니다. 이 인수를 통해 Ericsson은 무선 기업의 고객을 전 세계적으로 확장하는 정해진 목표를 더 잘 달성할 수 있습니다. UCaaS와 CCaaS는 모두 Vonage Communications 플랫폼에 의해 제공됩니다.
  • 게다가 이 분야에서의 협력 수준 향상으로 시장 확대가 가속될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2022년 3월, 통신 사업자 및 디지털 기업을 위한 통신 솔루션을 제공하는 미국의 유명 프로바이더인 iBASIS는 Mavenir와 협력하여 CPAaS(Communication Platform-as-a-Service) 제공 제품의 개시를 선언했습니다. 모든 클라우드에서 작동하고 통신을 변화시키는 클라우드 네이티브 소프트웨어로 네트워크의 미래를 형성하는 네트워크 소프트웨어 공급자. 이 독자적인 CPAaS 접근 방식을 통해 용도 프로그래밍 인터페이스를 통해 차세대 기능을 현재 프로세스 및 소프트웨어 용도에 원활하게 통합할 수 있습니다.

CPaaS 산업 개요

CPaaS(Communication Platform-as-a-Service) 시장은 국내 시장뿐만 아니라 국제 시장에서도 비즈니스를 전개하는 크고 작은 다양한 공급업체가 시장에 존재하기 때문에 매우 경쟁이 심합니다. 시장은 세분화된 것으로 보이며, 주요 벤더는 전반적인 제품 기능을 확대하고 경쟁력을 유지하기 위해 합병, 인수, 제품 혁신 등 주요 전략을 채택하고 있습니다.

  • 2022년 2월 유럽 및 남아프리카 기업 및 집계자에게 클라우드 통신 서비스를 제공하는 공급업체인 MR Messaging FZC는 Route Mobile의 완전 자회사인 Routesms Solutions FZE에 인수되는 최종 계약을 체결했습니다. 이 인수는 루트 모바일 CPAaS의 세계 존재를 확대하고 회사의 세계 전개 전략과 일치합니다.
  • 2022년 1월, 고객 경험 오케스트레이션의 세계 클라우드 서비스 제공업체인 Genesys와 세계 대기업 클라우드 커뮤니케이션 회사인 Bandwidth Inc. Genesys Cloud CX 플랫폼에 통합됨으로써 Bandwidth는 DuetSM 솔루션의 범위를 확장하여 기업이 통신 시스템에서 복잡한 텔레포니를 분리하여 컨택 센터 분야에 배포할 수 있도록 합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계 생태계 분석
    • 순수한 CPaaS
    • 기업급 CPAaS
    • 통신 사업자 주도의 CPaaS
    • 서비스 제공업체 기반 CPaaS(인에이블먼트 파트너)
    • 하이브리드 CPaaS 제품
  • COVID-19 감염에 의한 시장에 대한 영향의 평가
  • 가격 전략과 비즈니스 모델 분석
  • UCaaS나 기존의 도입 등의 인접 시장의 비교 분석

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 인접 모델이나 종래 모델로부터의 기업의 시프트가 진행된다
    • 옴니채널 마케팅 수요 증가
  • 시장의 과제
    • 헬스케어 등의 최종 사용자 분야 전체에서 개인 데이터 규제가 확대
  • 시장 기회(컨텍스트 기반의 거래, 도입을 더욱 촉진하기 위한 경량 도입 등의 기술 혁신)

제6장 CPaaS 업계의 주요 동향

  • 서버리스 전개
  • 머신러닝과 인공지능의 도래
  • 봇을 통한 옴니채널 커뮤니케이션
  • 보안과 프라이버시 패러다임

제7장 시장 세분화

  • 최종 사용자 업계
    • IT 및 텔레콤
    • BFSI
    • 소매 및 전자상거래
    • 헬스케어
    • 기타 최종 사용자 업계
  • 지역
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 세계 기타 지역

제8장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Twilio Inc.
    • Vonage Holdings Corp
    • MessageBird BV
    • Plivo Inc.
    • Snich AB
    • Voximplant(Zingaya Inc.)
    • 8x8 Inc.
    • Voxvalley Technologies
    • Bandwidth Inc.(Bandwidth.com)
    • IntelePeer Cloud Communications
    • Wazo Communication Inc.
    • Avaya Inc.
    • AT&T Inc.
    • Mitel Networks Corporation
    • Telestax
    • Voxbone SA
    • Iotum Inc.
    • M800 Limited
    • Infobip Ltd
    • EnableX.io(VCLOUDX PTE. LTD)

제9장 투자 분석

제10장 시장의 미래

BJH 24.03.11

The Communication Platform-as-a-Service Market size is estimated at USD 16.34 billion in 2024, and is expected to reach USD 61.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 30.40% during the forecast period (2024-2029).

Communication Platform-as-a-Service (CPaaS) - Market

There is a rising need for easily maintained network systems allowing efficient communications across numerous end-user industries, including healthcare, retail, and manufacturing. In addition, healthcare providers, frequently characterized as having minimal IT budgets, expanded their adoption of cost-effective cloud-based solutions. Nowadays, healthcare contact centers set up their PBX (Private Branch Exchange) systems and handle several consumer requests from different sites without any problems due to the subscription-based United Communication Services.

Key Highlights

  • The adoption of CPaaS solutions is anticipated to be further accelerated by the fast-growing uptake of the BYOD trend and other mobility solutions. In this new era of flexibility and network accessibility for employees globally for various firms, Bring Your Own Device (BYOD) developed as a significant trend, increasing office productivity. As per Cisco, businesses with a BYOD strategy save, on average, USD 350 annually per employee. Additionally, reactive initiatives and programs can increase these savings to USD 1,300 per employee year. These cost savings for Small to Medium Sized Businesses (SMBs) can mount up quickly and help SMBs better safeguard their bottom line while increasing staff productivity.
  • Leveraging the rising need for CPaaS, market vendors are also launching new solutions and services related to the market. For instance, Syniverse introduced a cloud-native, hyperscale digital engagement platform to enhance the enterprises' customer experiences and boost their digital transformations in February 2022. Additionally, Regum, a company engaged in educational instruction and financial investing, increased the responsiveness and speed of its customer service by implementing Avaya's IX cloud-based unified communications and collaboration solution. The platform assisted the business in establishing immediate and seamless communication among its branches, regardless of branch location, and it offers service to consumers worldwide at no extra cost.
  • Businesses are now engaging in strategic mergers and acquisitions to obtain a competitive edge in the target market. One of the CPaaS providers in India, Value First, was acquired by Twilio in March 2021. The acquisition unites the CPaaS platform and cloud communication. The decision by Twilio is consistent with the country's rapid advancements in messaging, conversational AI, and mar-tech.
  • In addition, in February 2022, Kaleyra Inc., a cloud communications software provider in the API/Communications Platform as a Service (CPaaS) industry, was chosen by Bosch Group, a major international provider of technology and services, as their trusted vendor to power the Bosch Mobility Solutions cloud communications in India.
  • Companies in the Forbes Global 2000 have been compelled to quicken their digital transitions in response to the COVID-19 pandemic. For instance, Syniverse announced in March 2022 that it had entered a global partnership with Kore.ai to support its Communications Platform-as-a-Service (CPaaS) strategy by offering conversational artificial intelligence (AI) and expert services to Forbes Global 2000 firms. Syniverse increases its CPaaS portfolio and provides end-to-end capabilities to businesses through a professional services team staffed by Syniverse and Kore.ai, including internet bot design and build, omnichannel selection, campaign management and message delivery, and analytics. The increased market readiness to acquire cloud-based software, including foundational communication platform-as-a-service solutions, resulted in increased overall revenue growth post-pandemic.

CPaaS Market Trends

Retail and E-commerce Industry to Drive the Market Growth

  • The retail business has witnessed a significant transformation mainly due to the fast-changing consumer purchasing preferences, moving from the previous single point of interaction to omnichannel interactions via the web or social media. A better shopping and service experience has been well established across all channels due to the rising consumer demand. Hence, it is being catered to by advanced communication solutions that primarily automate customer service and retail business processes.
  • More than 73% of customers stated that they had expected customer service to be quite simpler, quicker, and more convenient than it is now, as per a survey by Accenture. Also, a wide range of crucial retail businesses sees omnichannel as a golden chance to acquire a competitive edge. Customer service has emerged as the most vital criterion in choosing one supplier or store over another since most large enterprises now operate across several channels (online and mobile).
  • CPaaS is a cloud-based framework that lets businesses synchronize real-time video, audio, and text communication. By utilizing developer-friendly APIs, retailers can integrate these vital features into their social channels, mobile apps, and websites. Further, key market players, like Voxvalley Technologies Pvt Ltd, offer Vox CPaaS, where an individual can augment customer service by filling the gap with conversational commerce, delivery tracking, shipping alerts, abandoned cart SMS reminders, and promotional messages. All of this can be easily achieved within the mobile or web application, and hence the customers can enjoy the ease of communication.
  • Additionally, several well-known organizations are already utilizing CPaaS to enhance their client journey with new communication capabilities. One of the biggest travel e-commerce companies in the world, Booking.com, uses CPaaS to assist in integrating voice communication into its mobile apps' booking and customer care processes. Booking.com has 198 offices across 70 different countries.
  • Additionally, several retailers are integrating CPaaS with their CRM (Customer Relationship Management) interfaces, improving the overall customer engagement process. It helps in decoding consumer questions and directing them to the appropriate areas for clarification. Additionally, Several businesses employ CPaaS video solutions to provide high HD quality video and seamless connectivity primarily for demonstrating product features and functionality to clients through video calling. Also, to retain more consumers, as most of them chose to shop online, companies like Croma (Infiniti Retail Limited) opened their first pilot store for an online demonstration in Bangalore during the pandemic.

North America Accounts for the Largest Share

  • North America is expected to dominate the CPaaS market due to the recent increase in mobility and the massive growth in the penetration of smart mobile devices. Moreover, with the rising demand for user-friendly and cost-effective browser-based communication solutions, prominent market players are planning to launch integrated and unified CPaaS solutions in the region, which is expected to augment the market's expansion.
  • Additionally, the region's CPaaS market is anticipated to benefit from the growing deployment of IoT in the telecom industry. American telecom providers are utilizing the ability of IoT-based technologies to expedite processes and boost effectiveness. The United States produced 51.55 million exabytes of internet traffic per month in 2020. It is projected that this number will rise to 98.64 million exabytes per month in 2023, according to projections from Telecom Advisory Services.
  • Additionally, due to a high investment rate for 5G deployment, the United States is one of the top investors and innovators in the 5G market. The telecom industry in the nation drives a significant portion of the world's 5G technology consumption. The US also controls most of the regional 5G market in terms of investment, adoption, and applications. Moreover, to develop their 5G network infrastructure in the United States, telecom providers, including Verizon, AT&T, and T-Mobile, have signed billion-dollar contracts with network equipment manufacturers like Samsung, Ericsson, Nokia, Huawei, and ZTE.
  • In November 2021, to concentrate on creating a global network and communication platform for open innovation, Ericsson announced the acquisition of Vonage for USD 6.2 billion. With the acquisition, Ericsson can better fulfill its stated goal of growing its wireless enterprise clientele globally. Unified Communications as a Service (UCaaS) and Contact Center as a Service (CCaaS) are both offered by the Vonage Communications Platform.
  • Additionally, the increasing level of collaboration in the area is expected to accelerate market expansion. In March 2022, for instance, iBASIS, a well-known US-based provider of communications solutions for operators and digital players, declared the launch of its Carrier Communications Platform-as-a-Service (CPaaS) offering in collaboration with Mavenir, the Network Software Provider shaping the future of networks with cloud-native software that operates on any cloud and transforms the communication. This unique CPaaS approach allows the frictionless integration of next-generation capabilities into the current processes and software applications through application programming interfaces.

CPaaS Industry Overview

The Communications Platform-as-a-Service (CPaaS) Market is extremely competitive, mainly due to the existence of various small and large vendors in the market conducting business in domestic as well as international markets. The market appears to be fragmented, with key vendors adopting major strategies like mergers, and acquisitions, product innovation to widen their overall product functionality and stay competitive.

  • In February 2022, A provider of cloud communications services to businesses and aggregators in Europe and South Africa, M. R. Messaging FZC, has signed definitive agreements to be acquired by Route Mobile's wholly owned subsidiary, Routesms Solutions FZE. The acquisition expands Route Mobile's global presence in CPaaS and is consistent with its global expansion strategy.
  • In January 2022, With Genesys, a worldwide cloud service provider in customer experience orchestration, Bandwidth Inc., a major global corporate cloud communications company, disclosed a significant advancement in the future of the enterprise contact center. With its inclusion in the Genesys Cloud CX platform, Bandwidth is expanding its range of DuetSM solutions, which enable businesses to decouple complicated telephony from their communications systems, into the contact center sector.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Ecosystem Analysis
    • 4.2.1 Pure-play CPaaS
    • 4.2.2 Enterprise-grade CPaaS
    • 4.2.3 Telco-driven CPaaS
    • 4.2.4 Service Provider-based CPaaS (enablement partners)
    • 4.2.5 Hybrid CPaaS Offerings
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Market
  • 4.4 Pricing strategies and Business Model Analysis
  • 4.5 Comparative Analysis of Adjacent Markets, such as UCaaS and Traditional Deployments

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Shift of Companies from Adjacent and Traditional Models
    • 5.1.2 Growing Demand for Omnichannel Marketing
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Growing Personal Data Regulations across End-user Verticals, such as Healthcare
  • 5.3 Market Opportunities (Technological Innovations, such as Context-based Transactions, Lightweight Deployments to further Drive Adoption)

6 KEY TRENDS IN CPAAS INDUSTRY

  • 6.1 Serverless Deployments
  • 6.2 Advent of Machine Learning and Artificial Intelligence
  • 6.3 Omnichannel Communication Through Bots
  • 6.4 Security and Privacy Paradigm

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 End-User Vertical
    • 7.1.1 IT and Telecom
    • 7.1.2 BFSI
    • 7.1.3 Retail and E-commerce
    • 7.1.4 Healthcare
    • 7.1.5 Other End-User Verticals
  • 7.2 Geography
    • 7.2.1 North America
    • 7.2.2 Europe
    • 7.2.3 Asia Pacific
    • 7.2.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Twilio Inc.
    • 8.1.2 Vonage Holdings Corp
    • 8.1.3 MessageBird B.V.
    • 8.1.4 Plivo Inc.
    • 8.1.5 Snich AB
    • 8.1.6 Voximplant (Zingaya Inc.)
    • 8.1.7 8x8 Inc.
    • 8.1.8 Voxvalley Technologies
    • 8.1.9 Bandwidth Inc. (Bandwidth.com)
    • 8.1.10 IntelePeer Cloud Communications
    • 8.1.11 Wazo Communication Inc.
    • 8.1.12 Avaya Inc.
    • 8.1.13 AT&T Inc.
    • 8.1.14 Mitel Networks Corporation
    • 8.1.15 Telestax
    • 8.1.16 Voxbone SA
    • 8.1.17 Iotum Inc.
    • 8.1.18 M800 Limited
    • 8.1.19 Infobip Ltd
    • 8.1.20 EnableX.io (VCLOUDX PTE. LTD)

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

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