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CPaaS 혁명 : API, AI, 그리고 커뮤니케이션의 새로운 시대

The CPaaS Revolution: APIs, AI, and the New Era of Communication

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 28 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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AI를 활용한 혁신이 차별화를 창출하고, 가치 제안을 강화합니다.

Frost & Sullivan의 2025 IT 의사결정자(ITDM) 설문조사는 다음과 같은 최종 사용자 조직의 우선순위에 대한 통찰력을 얻기 위해 실시되었습니다. 현재 커뮤니케이션 및 협업 기술 도입률과 향후 도입 계획 - CPaaS(Communication Platform as a Service) 및 유연한 API(Application Programming Interface)를 통한 커뮤니케이션 및 협업 기술 도입률 프로그래밍 가능한 커뮤니케이션 기능에 대한 수요 - 현재 CPaaS 솔루션에서 사용할 수 있는 다양한 커뮤니케이션 양식과 디지털 채널에 대한 수요.

통신사업자, 통합 커뮤니케이션(UCaaS) 서비스 제공업체, 통합 커뮤니케이션(UC) 기술 공급업체, 기타 에코시스템 파트너를 포함한 엔터프라이즈 커뮤니케이션 생태계 전반의 CPaaS 시장 성장 기회 성장 기회. -구매 선호도 및 도입 장애요인 - 업종별 CPaaS 도입 트렌드

2024년 Frost &Sullivan의 조사에 따르면, 조사 대상 기업의 84% 이상이 2026년 말까지 프로그래머블 커뮤니케이션을 도입할 것으로 예상하고 있어 CPaaS 제공업체에게 큰 성장 잠재력을 시사했습니다. 50% 이상의 조직이 API를 이용한 다양한 커뮤니케이션 수단(이메일, 메시징, 음성, 비디오 등)에서 향후 3년간 CPaaS에 대한 투자를 늘릴 가능성이 있습니다.

많은 조직이 기술 혁신을 추진하지만, 대부분 파편화된 시스템/플랫폼이 생산성을 가로막고 있다는 문제를 안고 있습니다. CPaaS는 초기에는 고객과의 상호작용을 강화하기 위해 도입되었지만, 현재는 주로 사내 생산성과 워크플로우 자동화를 촉진하기 위해 IT 의사결정권자들이 CPaaS를 평가했습니다. IT 의사결정권자의 약 35%는 이 기술의 이점을 이해하지 못해 도입에 걸림돌이 될 수 있으므로, 인지도 향상과 ROI에 대한 논의의 필요성을 강조하고 있습니다.

목차

조사 목적과 조사 방법

  • 응답자 속성

주요 조사 결과

  • 주요 조사 결과

산업 개요

  • 시장의 정의
  • 프로그래머블 통신 가치 제안
  • 경쟁 구도

CPaaS와 프로그래머블 통신 투자 전망 : ITDM 시점

  • 조직 내 커뮤니케이션 과제
  • CPaaS 및 프로그래머블 커뮤니케이션 활용의 이점
  • 다양한 활용 사례로 증가하는 CPaaS 도입
  • CPaaS 투자 현황
  • 지역별 CPaaS 투자 동향
  • 산업별 CPaaS 투자 동향
  • CPaaS 및 프로그래머블 커뮤니케이션 관련 주요 우려 사항
  • 지역별 주요 우려 사항
  • AI 기반 커뮤니케이션 기능의 이점
  • 지역별 AI 기반 커뮤니케이션 기능의 이점
  • 의사 결정 요소
  • 지역별 상위 5대 의사 결정 요소

성장 기회

  • 성장 환경

CPaaS 시장 성장 기회

  • 성장 기회 1: AI 기반 혁신
  • 성장 기회 2: 옴니채널 및 리치 메시징 확장
  • 성장 기회 3: 네트워크 API 수익화
  • 성장 기회 4: 로우코드/노코드 개발자 지원
  • 성장 기회 5: 보안, 규정 준수 및 신뢰 서비스
  • 성장 기회 6: 수직적/패키지형 솔루션

부록

  • 성장 파이프라인 엔진을 가속하는 성장 기회
  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • 전략적 필요성

다음 단계

  • 성장 기회의 이점과 영향
  • 다음 단계
  • 도표
  • 면책사항
LSH 25.10.29

AI-Powered Innovation Creates Differentiation and Boosts Value Propositions

Frost & Sullivan's 2025 IT decision-maker (ITDM) survey was conducted to gain insights into the following end-user organizations' priorities: - Current communications and collaboration technology adoption rates and future adoption plans. - Demand for communications platform as a service (CPaaS) and programmable communications functionality through flexible application programming interfaces (APIs) - Demand for the various communications modalities or digital channels currently available in CPaaS solutions

The survey also aimed to understand: - Growth opportunities within the CPaaS market for the entire enterprise communications ecosystem, including telecommunication carriers, unified communications as a service (UCaaS) providers, unified communications (UC) technology vendors, and other ecosystem partners. - Buying preferences and obstacles to adoption - CPaaS adoption trends by vertical industry

The vast majority, more than 84%, of surveyed organizations in the 2024 Frost & Sullivan study expected to have adopted programmable communications by the end of 2026, suggesting significant growth potential for CPaaS providers. More than 50% of organizations are likely to increase their CPaaS investment over the next three years across various API-enabled communication modalities (e.g., email, messaging, voice, video).

Even when many organizations undergo technology transformation, the majority are challenged by their fragmented systems/ platforms as a productivity barrier. CPaaS, initially adopted to enhance customer interactions, is now primarily valued by IT decision-makers for driving internal productivity and workflow automation. About 35% of IT decision-makers lack understanding of the technology's benefits, potentially hindering adoption and highlighting the need for increased awareness and ROI discussion.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Total Sample Respondent Demographics

Key Findings

  • Key Findings

Industry Overview

  • Market Definition
  • The Value Proposition of Programmable Communications
  • Competitive Landscape

CPaaS and Programmable Communications Investment Outlook: the ITDM Perspective

  • Communication Challenges in Organizations
  • Benefits of Using CPaaS and Programmable Communications
  • CPaaS Adoption Grows as Use Cases Abound
  • CPaaS Investments
  • CPaaS Investment Trends by Region
  • CPaaS Investment Trends by Industry
  • Top Concerns Regarding CPaaS and Programmable Communications
  • Top Concerns by Region
  • Benefits of AI-powered Communications Capabilities
  • Benefits of AI-powered Communications Capabilities by Region
  • Decision-Making Factors
  • Top Five Decision-Making Factors by Region

Growth Opportunity

  • Growth Environment

Growth Opportunity Universe in the CPaaS Market

  • Growth Opportunity 1: AI-Infused Innovation
  • Growth Opportunity 2: Omnichannel and Rich Messaging Expansion
  • Growth Opportunity 3: Network API Monetization
  • Growth Opportunity 4: Low-Code/No-Code Developer Enablement
  • Growth Opportunity 5: Security, Compliance, and Trust Services
  • Growth Opportunity 6: Verticalized and Packaged Solutions

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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