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시장보고서
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CPaaS 혁명 : API, AI, 그리고 커뮤니케이션의 새로운 시대The CPaaS Revolution: APIs, AI, and the New Era of Communication |
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AI를 활용한 혁신이 차별화를 창출하고, 가치 제안을 강화합니다.
Frost & Sullivan의 2025 IT 의사결정자(ITDM) 설문조사는 다음과 같은 최종 사용자 조직의 우선순위에 대한 통찰력을 얻기 위해 실시되었습니다. 현재 커뮤니케이션 및 협업 기술 도입률과 향후 도입 계획 - CPaaS(Communication Platform as a Service) 및 유연한 API(Application Programming Interface)를 통한 커뮤니케이션 및 협업 기술 도입률 프로그래밍 가능한 커뮤니케이션 기능에 대한 수요 - 현재 CPaaS 솔루션에서 사용할 수 있는 다양한 커뮤니케이션 양식과 디지털 채널에 대한 수요.
통신사업자, 통합 커뮤니케이션(UCaaS) 서비스 제공업체, 통합 커뮤니케이션(UC) 기술 공급업체, 기타 에코시스템 파트너를 포함한 엔터프라이즈 커뮤니케이션 생태계 전반의 CPaaS 시장 성장 기회 성장 기회. -구매 선호도 및 도입 장애요인 - 업종별 CPaaS 도입 트렌드
2024년 Frost &Sullivan의 조사에 따르면, 조사 대상 기업의 84% 이상이 2026년 말까지 프로그래머블 커뮤니케이션을 도입할 것으로 예상하고 있어 CPaaS 제공업체에게 큰 성장 잠재력을 시사했습니다. 50% 이상의 조직이 API를 이용한 다양한 커뮤니케이션 수단(이메일, 메시징, 음성, 비디오 등)에서 향후 3년간 CPaaS에 대한 투자를 늘릴 가능성이 있습니다.
많은 조직이 기술 혁신을 추진하지만, 대부분 파편화된 시스템/플랫폼이 생산성을 가로막고 있다는 문제를 안고 있습니다. CPaaS는 초기에는 고객과의 상호작용을 강화하기 위해 도입되었지만, 현재는 주로 사내 생산성과 워크플로우 자동화를 촉진하기 위해 IT 의사결정권자들이 CPaaS를 평가했습니다. IT 의사결정권자의 약 35%는 이 기술의 이점을 이해하지 못해 도입에 걸림돌이 될 수 있으므로, 인지도 향상과 ROI에 대한 논의의 필요성을 강조하고 있습니다.
AI-Powered Innovation Creates Differentiation and Boosts Value Propositions
Frost & Sullivan's 2025 IT decision-maker (ITDM) survey was conducted to gain insights into the following end-user organizations' priorities: - Current communications and collaboration technology adoption rates and future adoption plans. - Demand for communications platform as a service (CPaaS) and programmable communications functionality through flexible application programming interfaces (APIs) - Demand for the various communications modalities or digital channels currently available in CPaaS solutions
The survey also aimed to understand: - Growth opportunities within the CPaaS market for the entire enterprise communications ecosystem, including telecommunication carriers, unified communications as a service (UCaaS) providers, unified communications (UC) technology vendors, and other ecosystem partners. - Buying preferences and obstacles to adoption - CPaaS adoption trends by vertical industry
The vast majority, more than 84%, of surveyed organizations in the 2024 Frost & Sullivan study expected to have adopted programmable communications by the end of 2026, suggesting significant growth potential for CPaaS providers. More than 50% of organizations are likely to increase their CPaaS investment over the next three years across various API-enabled communication modalities (e.g., email, messaging, voice, video).
Even when many organizations undergo technology transformation, the majority are challenged by their fragmented systems/ platforms as a productivity barrier. CPaaS, initially adopted to enhance customer interactions, is now primarily valued by IT decision-makers for driving internal productivity and workflow automation. About 35% of IT decision-makers lack understanding of the technology's benefits, potentially hindering adoption and highlighting the need for increased awareness and ROI discussion.