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3PL : 세계 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)

Global 3PL - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 3PL 시장 규모는 2024년 1조 2,900억 달러로 추정되며, 2029년까지 1조 6,800억 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 5.48%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

세계 3PL-마켓

시장은 시장 기업이 제공하는 주문 처리 서비스 및 엔드 투 엔드 픽업 및 배송 서비스에 의해 주도되고 있습니다. 또한 시장은 첨단 기술에 의해 주도되고 있으며, 이는 플레이어가 시장에서 성장할 수 있는 최첨단 요소입니다.

주요 하이라이트

  • 물류 산업은 최근 몇 년 동안 급속한 변화를 겪어 왔으며, 2020년에 시작된 가속화된 추세는 2021년과 2022년에도 계속되어 택배 수요 증가와 소비자 기대치가 그 어느 때보 다 높아졌습니다. 동시에 2022년은 인플레이션, 경제 불안정성, 지속적인 공급망 혼란이라는 측면에서 고유한 일련의 도전과제를 가져왔으며, 2022년에 큰 혼란이 있었음에도 불구하고 여전히 많은 주요 트렌드는 계속되고 있습니다(그리고 앞으로도 계속될 것이다). 예를 들어, 아마존은 내부 물류 역량에 막대한 투자를 통해 지배력을 강화했습니다.
  • 현재 화주들은 보다 데이터에 기반한 의사결정을 내리기를 원하고 있습니다. 이에 따라 3PL 업체들은 분석 전문성을 기대하는 고객들을 대비해야 합니다. 최근 한 조사에 따르면, 94%의 배송업체가 완전하고 기한 내 주문 처리와 화물 가시성을 확보하기 위해 분석이 필요하다고 답했으며, 3PL은 고객 및 내부 팀에 유용한 인사이트를 제공하는 데이터 과학 기능과 팀을 구축하는 등 업무 전반에 걸쳐 더 많은 분석 인사이트를 생성하는 데 점점 더 많은 노력을 기울여야 합니다. 더 많은 분석적 인사이트를 생성하는 데 점점 더 집중해야 합니다. 강력한 데이터와 명확한 전략은 제3자 물류 제공업체가 화주에게 향상된 추적성과 공급망 전반에 걸친 엔드투엔드 가시성을 제공할 수 있도록 도와줍니다. 기업은 더 많은 데이터를 수집하는 것뿐만 아니라 사이버 보안을 우선시하고 데이터 보호 계획을 수립해야 합니다.
  • 물류 서비스 제공업체들은 라스트마일 배송의 중요성을 잘 알고 있습니다. 그러나 많은 사람들은 라스트마일 업무가 향후 몇 년 동안 상황을 크게 변화시킬 것이라는 사실을 잘 알지 못합니다. 라스트마일 배송은 이미 가격과 상품을 제치고 구매자의 구매 결정에 있어 중요한 차별화 요소로 자리 잡고 있습니다. 라스트마일 배송은 신규 고객 유지와 확보에 있어 매우 중요합니다. 간단히 말해, 라스트마일 업무는 회사의 성패를 좌우합니다. 이는 지난 몇 년 동안 물류의 가장 중요한 트렌드 중 하나이며, 그 추세가 꺾일 기미가 보이지 않습니다. 더 많은 3PL 업체들이 도심과 같이 접근하기 쉬운 곳에 풀필먼트 허브를 설치하여 라스트 마일 배송 거리를 단축하기 위해 노력하고 있습니다.
  • 고객 유지는 경쟁이 치열한 시장에서 가장 어려운 과제 중 하나이며, 기업들은 피킹 효율성 향상, 스마트한 재고 관리, 핫셀링 상품의 신속한 보충을 채택하고 있습니다. 공급망과 물류 영역은 고속 데이터와 강력한 네트워크 연결로 인해 변화하고 있습니다. 오늘날의 창고 관리 시스템(WMS)은 광범위한 컴퓨팅 성능, 대용량 데이터 저장, 엔터프라이즈 자원 계획(ERP) 및 고객 관계 관리(CRM)와 같은 다른 중요한 애플리케이션에 연결할 수 있는 기능을 갖추고 있습니다. 배송을 추적하는 것만으로는 더 이상 충분하지 않습니다. 기업은 원자재에서 생산 라인, 마케팅, 최종 고객에 대한 제품 배송에 이르기까지 프로세스의 모든 단계를 최적화해야 합니다.

제3자 물류(3PL) 시장 동향

E-Commerce 매출의 성장이 시장을 주도

풀필먼트 측면에서 모든 화주는 풀필먼트와 관련하여 일련의 성과 지표 또는 핵심 성과 지표(KPI)를 가지고 있습니다. 오늘날의 급변하는 풀필먼트 환경에서는 특히 풀필먼트가 화주의 핵심 역량이 아닌 경우, 이러한 목표를 달성하기가 어려울 수 있습니다. 이를 인식한 제3자 물류(3PL) 업계는 보다 광범위한 고객에게 다양한 서비스 포트폴리오를 제공하기 위해 노력을 강화하고 있습니다. 과거에는 온라인 의류 판매에 그쳤던 중소기업들도 주문 처리 업무의 일부 또는 전부를 신뢰할 수 있는 제3자에게 아웃소싱하는 것의 가치를 인식하고 있으며, E-Commerce 붐으로 인해 더 많은 기업들이 3PL 옵션을 고려하고 있습니다.

E-Commerce 화주들은 변화하는 고객의 기대에 부응하고 공급망 혼란, 노동력 제약, 운송 문제, 인플레이션 및 오늘날의 경영 환경에서 '새로운 정상'이 된 기타 문제를 해결하기 위해 3PL 제공업체에 점점 더 의존하고 있습니다. 그 결과, 3PL은 화주에게 전략적 위치, 더 많은 재고량을 처리할 수 있는 더 넓은 공간, 다양한 배송 옵션을 제공하고 있습니다. 지난해 반품 물량이 증가함에 따라 E-Commerce 배송업체들은 고객의 반품 프로세스를 지원할 수 있는 3PL과 협력하기를 원하고 있습니다. 옴니채널 물류 서비스도 수요가 높으며, 자동화는 E-Commerce 주문 처리 프로세스의 중요한 구성요소로 작용합니다.

Geodis, DHL, Ryder, JD Logistics(아시아) 등 대형 3PL은 여러 E-Commerce 사업을 전개하고 있습니다. 소규모 업체들도 이에 뒤이어 E-Commerce 풀필먼트 서비스를 제공하고 있습니다. 대부분의 경우, 이들 3PL은 기존의 기업 간(B2B) 창고 운영과는 별도로 E-Commerce 풀필먼트 업무를 수행하고 있습니다. 공급망의 마지막 1마일에서 가치를 더하기 위해서는 앞으로 더 많은 3PL이 필요할 것으로 보입니다. 부피가 크고 부피가 큰 상품을 최종 유통 지점에서 고객의 위치까지 배송하는 것은 여전히 큰 과제입니다. 가구, 피트니스 장비 및 기타 대형 상품을 고객의 집 앞까지 배송하기 위해서는 특별한 계획이 필요하며, 특히 빠른 배송이 필요한 경우에는 더욱 그렇습니다.

첨단 기술에 대한 투자로 전 세계 엔드투엔드 물류 비용 절감 가능

2020년부터 2022년까지 지난 2년은 경쟁이 치열하고 성장하는 시장에서 유연성과 민첩성이 모두 필요하다는 것을 미국에 가르쳐 주었고, 2021년에는 온라인 소매, 특히 소비자 직접 판매 서비스에서 전례 없는 성장이 예상됩니다. 고객이 채널에 관계없이 통일된 쇼핑 경험을 즐길 수 있는 옴니채널 서비스 제공이 큰 화두로 떠오르고 있습니다. 이는 매장, 온라인, 모바일 또는 소셜 미디어를 통해 이루어질 수 있습니다. 고객은 이제 보다 원활한 경험, 저렴한 가격, 빠른 배송, 지속가능성에 대한 강조를 기대하고 있습니다. 가장 어려운 과제 중 하나는 식료품 및 의류 분야의 비정상적인 수요로 인해 하루 내 배송이 표준이 되고 있으며, 2021년에는 전 세계적으로 운송 능력이 부족하고 배송 기사 공급이 제한되어 있습니다.

퀵 커머스는 식료품, 의약품, E-Commerce 등 다양한 산업에서 활용되고 있습니다. 기업 및 브랜드는 이용 가능한 기술 발전을 활용하여 배송 서비스를 개선하기 위해 전통적인 비즈니스 모델과 유통 채널을 디지털 플랫폼으로 대체하고 있습니다. 이 시장은 일반적으로 배송 시간이 20분 미만인 것이 특징입니다. 주문의 크기, 금액, 무게는 보통 작고, 이륜차, 드론 또는 소형 차량으로 쉽게 운송할 수 있습니다. 한편, 3PL은 이미 공급망 네트워크에서 중요한 이해관계자로 성장하고 있습니다. 배송 관리 소프트웨어의 개선, 물류의 철저한 최적화, 도시 지역의 소규모 창고 사용 증가 등 자원을 활용하는 풀필먼트 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라 3PL에 대한 의존도는 더욱 높아질 것입니다.

E-Commerce의 급속한 성장으로 인해 전 세계적으로 배송량이 증가함에 따라 공급업체들은 라스트마일 배송에 대한 혁신적이고 비용 효율적이며 효율적인 접근 방식을 모색하고 있습니다. 그 결과, 아마존의 자율주행 기술인 오로라(Aurora)를 비롯해 무인자동차, 배송봇, 드론 등 첨단 기술에 대한 투자와 시험이 활발히 이루어지고 있습니다.

제3자 물류(3PL) 산업 개요

제3자 물류(3PL) 시장은 세분화되어 있고 경쟁이 치열하며, 일부 대기업은 전략적으로 중견기업이나 중소기업과 제휴하여 물류 분야의 지역 역량을 활용하고 있습니다. 지역의 주요 기업들이 새로운 지역으로 진출하여 기업의 지리적 범위를 확장하는 것이 관찰되고 있습니다. 새로운 경쟁업체들이 맞춤형 산업별 서비스를 제공하며 3PL 시장에 진입하고 있습니다. 주요 업체로는 Agility, CEVA Logistics, DB Schenker, DHL 등이 있으며, 3PL 업체들은 비용을 절감하고 상호 경쟁 우위를 활용하기 위해 다른 업체들과 협력할 의향을 보이고 있습니다. 또한, 기술 도입은 운영 비용을 절감하고 효율성을 높이는 데 도움이 되었습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트와 역학

  • 시장 개요
  • 물류 분야 기술 개발
  • E-Commerce 비즈니스에 관한 인사이트
  • CEP, 라스트 원 마일 배송, 콜드체인 물류 등의 기타 부문으로부터의 수요
  • 창고 시장 일반적인 동향
  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
    • 성장 억제요인
    • 기회
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참여업체의 위협
    • 구매자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체 제품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 강도
  • COVID-19의 시장에 대한 영향

제5장 시장 세분화

  • 서비스별
    • 국내 수송 관리
    • 국제 수송 관리
    • 부가가치 있는 창고 보관과 배송
  • 최종사용자별
    • 자동차
    • 에너지
    • 제조업
    • 생명과학과 헬스케어
    • 소매 테크놀러지
    • 기타 최종사용자
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 멕시코
    • 남미
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 남미
    • 아시아태평양
      • 인도
      • 중국
      • 싱가포르
      • 일본
      • 한국
      • 베트남
      • 호주
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • 남아프리카공화국
      • 아랍에미리트
      • 사우디아라비아
      • 이집트
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 유럽
      • 독일
      • 스페인
      • 프랑스
      • 러시아
      • 영국
      • 기타 유럽

제6장 경쟁 상황

  • 기업 개요
    • Agility Logistics
    • Ceva Logistics
    • DB Schenker
    • DHL
    • Nippon Express
    • Yusen Logistics
    • Kerry Logistics
    • CH Robinson
    • AmeriCold Logistics
    • FedEx Corporation
    • Kuehne+Nagel Inc.
    • MAERSK
    • DSV
    • Panalpina
    • Geodis

제7장 시장 전망

제8장 부록

ksm 24.03.18

The Global 3PL Market size is estimated at USD 1.29 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.68 trillion by 2029, growing at a CAGR of 5.48% during the forecast period (2024-2029).

Global 3PL - Market

The market is driven by the order fulfillment services and end-to-end pickup and delivery services provided by the players in the market. Furthermore, the market is driven by advanced technology, which is a cutting-edge factor for players to grow in the market.

Key Highlights

  • The logistics industry has undergone several rapid changes in recent years. The trends that began and accelerated in 2020 continued in 2021 and 2022, with increased demand for home delivery and higher consumer expectations than ever before. At the same time, 2022 presented its own set of challenges in terms of inflation, economic volatility, and ongoing supply chain disruptions. Despite the major disruptions of 2022, there are still many major trends that have continued (and will continue) unabated. Amazon, for example, increased its dominance by heavily investing in its in-house logistics capabilities.
  • Nowadays, shippers want to make more data-driven decisions. As a result, 3PL firms must brace themselves for clients who expect analytics expertise. According to one recent study, 94% of shippers believe analytics are required to ensure complete and on-time order fulfillment and package visibility. 3PLs will increasingly need to focus on generating more analytical insights across their operations, for example, by establishing data science capabilities and teams to provide useful insights to their clients and internal teams. Strong data and clear strategies will assist third-party logistics providers in providing shippers with improved traceability and end-to-end visibility across the supply chain. Aside from collecting more data, businesses must prioritize cybersecurity and have data protection plans in place.
  • The importance of last-mile delivery is well-known to logistics service providers. However, many people are unaware that final mile operations will be a game changer in the coming years. Last-mile deliveries have already dethroned price and product as key differentiators in shopper purchasing decisions. Last-mile delivery is critical for both retaining and acquiring new customers. Simply put, last-mile operations can make or break a company. This has been one of the most important logistics trends for several years, and it shows no signs of abating. More 3PL companies are working to reduce last-mile delivery distances by locating fulfillment hubs in more accessible locations, such as urban centers.
  • Customer retention is one of the most difficult challenges in a highly competitive market, driving businesses to embrace greater picking efficiency, smart inventory management, and rapid replenishment of hot-selling items. The supply chain and logistics domains are being transformed by fast data and strong network connectivity. Warehouse management systems (WMS) of today have extensive computing power, large amounts of data storage, and the ability to connect to other critical applications such as enterprise resource planning (ERP) and customer relationship management (CRM). It is no longer enough to simply track shipments; businesses must optimize every step of the process, from raw materials to the production line, marketing, and delivery of the product to the end customer.

Third Party Logistics (3PL) Market Trends

Growth in E-commerce Sales Driving the Market

On the fulfillment front, all shippers have a set of performance metrics or key performance indicators (KPIs) to work toward. In today's fast-paced fulfillment environment, meeting these targets can be difficult, especially if fulfillment is not a core competency for the shipper. Knowing this, the third-party logistics (3PL) industry has stepped up its game, offering a broader portfolio of services to a broader range of customers. Once the domain of extremely high-volume operations, even small businesses selling clothing online recognize the value of outsourcing some or all of their fulfillment operations to a reputable third party. The e-commerce boom has prompted more businesses to investigate 3PL options.

E-commerce shippers are increasingly turning to 3PL providers to help them meet changing customer expectations and deal with supply chain disruption, labor constraints, transportation issues, inflation, and other challenges that have become the "new normal" in today's operating environment. As a result, 3PLs are offering shippers strategic locations, more space to accommodate higher inventory volumes, and a wider range of delivery options. As the volume of returns has increased in the last year, e-commerce shippers want to work with 3PLs that can help customers with the returns process. Omni-channel logistics services are also in high demand, with automation serving as a critical component of e-commerce fulfillment processes.

The larger 3PLs have multiple e-commerce operations, such as Geodis, DHL, Ryder, and JD Logistics (in Asia), to name a few of the larger players. Smaller providers have followed suit and now offer e-commerce fulfillment as well. In most cases, these 3PLs have e-commerce fulfillment operations separate from their traditional business-to-business (B2B) warehousing operations. More 3PLs will be needed in the future to add value in the last mile of the supply chain, where getting large and bulky items from the final point of distribution to the customer's location remains a major challenge. Getting furniture, fitness equipment, and other large items to customers' doors requires extra planning, especially if they require quick delivery.

Investment in Advanced Technology Could Reduce Cost of End-to-end Logistics Globally

In a competitive and growing market, the last two years, 2020-22, have taught us that we must be both flexible and agile. In 2021, unprecedented growth in online retail was expected, particularly in direct-to-consumer services. The provision of omnichannel services, in which customers enjoy a unified shopping experience regardless of channel, is a major focus. This could be done in-store, online, on mobile, or through social media. Customers now expect a more seamless experience, lower prices, faster shipping, and a greater emphasis on sustainability. One of the most difficult challenges has been the extraordinary demand in the grocery and apparel segments, where one-day deliveries or less are becoming the norm. There was a global shortage of transport capacity and a limited supply of delivery drivers in 2021.

Quick commerce is being adopted by industries such as grocery, pharmaceuticals, and e-commerce. Companies and brands are replacing traditional business models and distribution channels with digital platforms to improve their delivery services by leveraging available technological advancements. This market is typically distinguished by delivery times of less than 20 minutes. The order size, value, and weight are typically small(er) and easily transported via two-wheelers, drones, or small vehicles. The 3PL, on the other hand, has already grown to become an important stakeholder in the supply chain network. With the growing demand for resource-backed fulfillment services, such as improved delivery management software, acute logistics optimization, and increased use of smaller warehouses in urban areas, reliance on 3PLs will only increase.

With delivery volumes increasing all over the world, particularly due to the rapid growth of eCommerce, supply firms are looking for innovative, cost-effective, and efficient approaches to last-mile delivery. This has resulted in investments and trials of cutting-edge technology such as driverless cars, delivery bots, and drones. Aurora (self-driving technology) from Amazon is a prime example.

Third Party Logistics (3PL) Industry Overview

The Third-Party Logistics (3PL) Market is fragmented and highly competitive, with several large companies strategically forming alliances with mid-sized or small-sized companies to leverage their regional capabilities in logistics. Major regional players have been observed to venture into new regions, allowing the companies to improve their geographic reach. New competitors are entering the 3PL market with customized and industry-specific services. Some major players include Agility, CEVA Logistics, DB Schenker, and DHL. The 3PL players have been showing a willingness to partner with other players to reduce cost and leverage on mutual competitive advantage. Additionally, technology adoption has also helped reduce operational costs and improve efficiency.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Technological Developments in the Logistics Sector
  • 4.3 Insights into E-commerce Business
  • 4.4 Demand From Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, Cold Chain Logistics, etc.
  • 4.5 General Trends in the Warehousing Market
  • 4.6 Market Dynamics
    • 4.6.1 Drivers
    • 4.6.2 Restraints
    • 4.6.3 Opportunities
  • 4.7 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Threat of New Entrants
    • 4.7.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.7.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 Domestic Transportation Management
    • 5.1.2 International Transportation Management
    • 5.1.3 Value-added Warehousing and Distribution
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Automobile
    • 5.2.2 Energy
    • 5.2.3 Manufacturing
    • 5.2.4 Life Science and Healthcare
    • 5.2.5 Retail Technology
    • 5.2.6 Other End Users
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 South America
      • 5.3.2.1 Brazil
      • 5.3.2.2 Argentina
      • 5.3.2.3 Rest of South America
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Singapore
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Vietnam
      • 5.3.3.7 Australia
      • 5.3.3.8 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 South Africa
      • 5.3.4.2 United Arab Emirates
      • 5.3.4.3 Saudi Arabia
      • 5.3.4.4 Egypt
      • 5.3.4.5 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 Europe
      • 5.3.5.1 Germany
      • 5.3.5.2 Spain
      • 5.3.5.3 France
      • 5.3.5.4 Russia
      • 5.3.5.5 United Kingdom
      • 5.3.5.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Agility Logistics
    • 6.2.2 Ceva Logistics
    • 6.2.3 DB Schenker
    • 6.2.4 DHL
    • 6.2.5 Nippon Express
    • 6.2.6 Yusen Logistics
    • 6.2.7 Kerry Logistics
    • 6.2.8 CH Robinson
    • 6.2.9 AmeriCold Logistics
    • 6.2.10 FedEx Corporation
    • 6.2.11 Kuehne+Nagel Inc.
    • 6.2.12 MAERSK
    • 6.2.13 DSV
    • 6.2.14 Panalpina
    • 6.2.15 Geodis*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

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