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프랑스의 종이 포장 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

France Paper Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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프랑스의 종이 포장 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 4%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 소비자들은 포장재와 관련된 환경적 위험에 대한 경각심이 높아지고 있으며, 구매 습관을 보다 환경 친화적인 옵션으로 바꾸고 있습니다. 소비자, 정부, 언론은 제조업체가 제품, 포장 및 프로세스를 보다 환경 친화적으로 만들도록 압력을 가하고 있습니다. 이러한 추세는 국내 종이 포장재 시장에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 또한 이 나라의 전자상거래 판매 증가로 인한 종이 포장재 수요 증가도 글로벌 종이 포장재 시장을 이끄는 또 다른 요인입니다. 그러나 펄프용 목재 수요 증가로 인한 삼림 벌채에 대한 우려가 커지면서 시장 성장을 저해 할 가능성이 있습니다.
  • 또한 2021년 10월, 프랑스 정부는 2022년 1월 1일부터 더 이상 플라스틱으로 포장할 수 없는 식품 거래에서 과일과 채소 품종 목록을 발표하고 법안을 통과시켰습니다. 프랑스의 이러한 노력은 종이 포장재에 대한 수요를 증가시키는 중요한 성장 요인으로 작용할 것으로 예상됩니다.
  • 일회용 플라스틱과 지속 불가능한 비즈니스 관행이 환경에 미치는 영향에 대한 인식이 높아지면서 소비자들은 생태계에 긍정적인 영향을 미치는 더 높은 수준의 제품을 요구하게 되었습니다. 예를 들어, 2021년 10월 유럽연합은 친환경 폐기물의 일부인 재생 종이를 인도에 수출하는 것을 금지하는 새로운 규정을 발표했습니다. 이러한 조치로 인해 EU는 종이의 순환 경제를 장려하여 종이 폐기물의 95% 이상을 재활용 및 회수할 계획입니다.
  • 전자상거래가 진화하고 규제를 충족하기 위해 친환경 솔루션을 제공하는 데 중점을 두면서 친환경적인 접근 방식은 폐기물에 민감한 소비자와 함께 새로운 디자인의 중요한 요소로 부상했습니다. 최종 사용자 업계 플레이어들은 과대 포장과 공간 낭비에서 벗어나고 있으며, 전자상거래 부문에서도 비슷한 추세가 관찰되고 있습니다. 엣지 바이 어센셜에 따르면, 2021년 프랑스의 소매 전자상거래 매출은 725억 유로(미화 773억 달러)에 달했습니다.
  • COVID-19가 확산되는 동안 연구 대상 시장은 공급망 프로세스를 방해하는 국가 봉쇄 조치와 생산 공장 폐쇄로 인해 성장이 둔화되었습니다. 코로나19 이후 종이 패키징의 미래는 수요 측면에서 유망해 보입니다.

프랑스의 종이 포장 시장 동향

전자상거래 매출 증가

  • 팬데믹 기간과 팬데믹 이후, 특히 식음료 산업에서 전자상거래의 성장으로 인해 종이 패키징에 대한 수요가 증가했습니다. 또한 옴니채널 소매 웹 기반 리테일러를 넘어 B2C 및 D2C, 온라인 마켓플레이스가 있는 소셜 미디어 사이트, 퀵 커머스 등으로 확장되고 있습니다.
  • Z세대를 포함한 소비자들은 브랜드가 보다 친환경적이고 윤리적인 기업이 되기를 원합니다. 이는 제품의 환경적 영향을 고려하고 지역 비즈니스를 지원하는 것을 의미합니다. 이들의 가장 큰 과제는 실용성과 재사용성에 중점을 두고 현명하게 구매하는 것입니다. Fevad에 따르면 소비자의 53%가 온라인 쇼핑 시 환경, 책임 또는 윤리적 요소를 고려한다고 합니다.
  • 2021년 11월, 프랑스 아마존은 연말까지 일회용 플라스틱으로 상품을 포장하는 것을 중단하겠다고 발표했습니다. 이제 고객은 폐기물 수거 및 처리 서비스를 통해 더 쉽게 재활용할 수 있는 유연한 종이 슬리브 또는 판지 봉투에 상품을 받게 됩니다. 이 변경 사항은 아마존이 직접 판매하든 아마존 물류 네트워크를 사용하는 타사 판매자가 판매하든 프랑스 내 아마존 주문 처리 센터에서 배송되는 모든 소형 품목에 적용됩니다.
  • 더 많은 골판지 상자가 매장이 아닌 문앞에 도착함에 따라 이 업계는 재활용을 위해 더 많은 사람들에게 의존하고 있습니다. 따라서 종이 포장재는 프랑스의 종이 포장재 시장에서 실질적이고 고성장하는 기회가 되고 있습니다.
  • 2021년 7월, 빠르게 성장하는 기존 브랜드를 위한 개방형 SaaS 전자상거래 플랫폼인 BigCommerce는 영국에서 프랑스, 네덜란드, 이탈리아로 유럽 진출을 확장했다고 발표했습니다. 이제 프랑스의 판매자는 BigCommerce를 통해 현지 및 글로벌 규모로 판매할 수 있도록 구축된 유연한 엔터프라이즈급 전자상거래 플랫폼을 이용할 수 있게 되었습니다. 이러한 확장은 프랑스에서 지역 판매자들과 직접 협력하는 새로운 역할을 창출하여 궁극적으로 종이 포장에 대한 수요를 증가시킬 것입니다.

주요 점유율을 차지하는 식품 산업

  • 식품 시장의 성장은 인구 통계와 도시화 및 고용률과 같은 요인의 변화, 소비자 소비력, 온라인 구매 및 온라인 식품 배달을 통한 소매 식품 판매에 영향을 미치는 요인에 의해 주도되고 있습니다. 이러한 변화의 결과로 편의 포장, 가성비 포장, 멀티팩, 1인분 소포장 등 새로운 포장 유형이 인기를 얻고 있습니다. 이러한 이유로 프랑스에서는 종이 포장재에 대한 수요가 엄청나게 증가할 것입니다.
  • 또한 2025년까지 플라스틱 100% 재활용을 달성하기 위해 프랑스 정부는 인프라를 현대화하고 폐기물 관리를 개선하기 위해 업계 기업들에게 보조금을 제공하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 8월 종이 기반 포장 솔루션 제공업체인 사이카는 프랑스 컨테이너 보드 공장 2곳에 투자할 자금을 확보했습니다.
  • 유기농 무역협회에 따르면 프랑스의 유기농 포장 식품은 2021년에 8.3% 증가하여 47억 달러의 시장 가치를 기록했습니다. 유기농 유제품은 시장의 26%를 차지하며 2021년에 8.6%의 성장을 기록했습니다. 이는 프랑스 내 유기농 포장 식품의 성장을 주도하고 있습니다.
  • 인도에서 활동하는 기업들은 사업 확장의 일환으로 혁신에 집중하고 있으며, 이를 인정받고 있습니다. 예를 들어, 2022년 1월 환경 서비스 제공업체인 CITEO는 다양한 쾰러 페이퍼 연질 포장지 제품을 인증했습니다. 구체적으로 CITEO는 쾰러의 NexPlus Seal Pure, NexPlus Seal Pure MOB, NexPlus Advanced를 인증했으며, 이 인증을 통해 이들 제품이 모두 재활용성이 높다는 것을 확인했습니다. 따라서 프랑스에서 브랜드 제품을 판매하는 기업은 CITEO 인증을 받은 쾰러 종이를 사용함으로써 라이선스 비용을 크게 낮추는 혜택을 누릴 수 있습니다.
  • 프랑스의 제지 시장 성장을 위한 이상적인 환경을 위해 이 지역에서 활동하는 여러 기업들은 시장 입지를 더욱 강화하기 위해 새로운 시설을 설립하고 혁신적인 솔루션을 개발하는 데 투자하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 6월 종이 기반 포장 회사인 스머핏 카파는 프랑스 북동부 레텔에 있는 골판지 공장을 확장하기 위해 2400만 유로(2474만 달러)를 투자한다고 발표했습니다. 이 회사는 이번 투자로 프랑스 공장의 기존 시설 두 곳을 통합하고 새로운 골판지 및 변환 장비를 설치할 계획입니다.

프랑스의 종이 포장 산업 개요

프랑스의 종이 포장 시장은 단편화되어 있으며, 국제 Paper사, Smurfit Kappa Group Plc사, MM Packaging GmbH사, Graphic Packaging사, DS Smith Plc사 등 국내외 선수들이 시장에 진출하고 있습니다. 이 시장의 업체들은 M&A, 파트너십, 생산 능력 확대, 제품 혁신 등 전략적 노력을 통해 진입지역 확대에 주력하고 있습니다.

  • 2022년 6월 : 제약 및 헬스케어 시장을 위한 접이식 상자, 패키지 인서트, 라벨 등 포장 제품군을 확장하고 추가 성장을 위한 매력적인 플랫폼을 구축하기 위해 Essentra Packaging을 인수했습니다. Essentra Packaging 인수를 통해 2차 제약 패키징과 같이 수익성이 높고 탄력적인 부문에서 성장하려는 MM Packaging의 전략이 실행됩니다. 유럽 제약 접이식 상자 및 리플렛 시장에서의 입지를 강화합니다.
  • 2022년 5월 : International Paper는 전자상거래 부문의 성장에 맞춰 생산 능력을 조정하고 고객에게 더욱 지속 가능한 포장 솔루션을 제공하기 위해 프랑스의 골판지 공장에 2300만 유로(2371만 달러)를 투자한다고 발표했습니다. 이 투자는 새로운 컨버팅 라인을 포함한 새로운 장비 설치에 투자되어 생산 능력을 각각 60%와 50% 이상 향상시킬 것입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • COVID-19가 프랑스 종이 포장재 산업에 미치는 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 친환경 포장 솔루션에 대한 수요 증가
    • 전자상거래 산업의 성장
  • 시장 성장 억제요인
    • 삼림 파괴에 관한 엄격한 환경 규제

제6장 시장 세분화

  • 제품별
    • 골판지 상자
    • 접이식 판지
    • 크래프트지
  • 최종 사용자 산업
    • 식품
    • 음료
    • 홈, 퍼스널케어
    • 헬스케어
    • 기타 최종 사용자 산업

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • International Paper
    • MM PACKAGING GmbH
    • Smurfit Kappa Group plc
    • DS Smith Packaging France
    • Graphic Packaging International
    • LGR Packaging
    • LACAUX Freres
    • Autajon Group
    • Tecnografica Spa
    • Gascogne Papier
    • gKRAFT Paper

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

HBR 25.02.17

The France Paper Packaging Market is expected to register a CAGR of 4% during the forecast period.

France Paper Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Consumers are becoming more conscious of the environmental hazards linked with packaging and are moving their purchasing habits to more environmentally friendly options. Consumers, the government, and the media are putting pressure on manufacturers to make their products, packaging, and processes more environmentally friendly. These trends are expected to propel the demand for the paper packaging market in the country.
  • The growing demand for paper packaging due to the rise in e-commerce sales in the country is another factor driving the global paper packaging market. However, the growing concern about deforestation owing to increased demand for wood for pulp is likely to hinder the market's growth.
  • Moreover, in October 2021, the government of France passed a law and published a list of fruits and vegetable varieties in the food trade that may no longer be packaged with plastic from 1 January 2022. Such initiatives in the country are expected to act as a critical growth factor adding demand for paper packaging.
  • The increasing awareness about the environmental effect of single-use plastic and unsustainable business practices empowered consumers to demand a higher standard of product with a positive ecological impact. For instance, in October 2021, the European Union announced a new regulation to ban the export of recovered paper to India as they are a part of the green-listed waste. Owing to such measures, the EU intends to recycle and recover more than 95% of its paper waste by encouraging the circular economy of paper.
  • With the e-commerce evolution and focus on offering an eco-friendly solution to meet the regulatory bindings, the eco-friendly approach also emerged as a significant factor for new design with the consumer becoming waste-conscious. End-user industry players are steering away from over-packaging and wasting space, and similar trends have been observed in the e-commerce sector. According to Edge by Ascential, retail e-commerce sales in France reached EUR 72.5 billion (USD 77.3 billion) in 2021.
  • During the COVID-19 outbreak, the market studied faced slow growth due to lockdowns imposed in the country that disrupted the supply chain process and the production plant closures. The post-COVID future for paper packaging looks promising in terms of demand.

France Paper Packaging Market Trends

Increasing Growth of E-commerce Sales

  • The demand for paper packaging was propelled in the country due to increased e-commerce growth during the pandemic and post-pandemic, especially in the food and beverage industries. Furthermore, omnichannel retail is moving beyond web-based retailers to include B2C and D2C, social media sites with online marketplaces, quick commerce, and more.
  • Consumers, including Gen Z, want brands to help them become greener and more ethical. It means considering the products' environmental impact and supporting local businesses. Their biggest challenge is buying wisely with a focus on practicality and reusability. According to Fevad, 53% of consumers consider environmental, responsibility, or ethical factors when shopping online.
  • In November 2021, Amazon in France announced it would stop packaging items in single-use plastic by the end of the year. Customers would now receive their items in flexible paper sleeves or cardboard envelopes, recycled more easily by waste collection and treatment services. The change involves all small items shipped from Amazon fulfillment centers in France, whether sold directly by Amazon or by third-party sellers who use its logistics network.
  • As more corrugated boxes are arriving on doorsteps rather than in stores, the sector is counting on more people to keep up with recycling. Thus, paper packaging is becoming a substantial and high-growth opportunity for the paper packaging market in France.
  • In July 2021, BigCommerce, an Open SaaS e-commerce platform for fast-growing and established brands, announced that it had extended its European presence from the UK into France, Netherlands, and Italy. With BigCommerce, merchants in France now have access to a flexible, enterprise-grade e-commerce platform built to sell on a local and global scale. This expansion will create new roles in France to work directly with regional merchants, ultimately increasing the demand for paper packaging.

Food Industry to Hold Major Share

  • The market's growth is driven by changing demographics and factors such as urbanization and employment rates, influencing retail food sales through consumer spending power, online purchasing, and online food deliveries. As a result of these changes, new package types such as convenience packaging, value-for-money packaging, multi-packs, and more miniature single-serve packs are becoming more popular. As a result of these reasons, there will be a tremendous demand for paper packaging in France.
  • Furthermore, to achieve 100% recycling of plastics by 2025, the government in the country is offering subsidies to companies in the industry to modernize their infrastructure and improve waste management. For instance, in August 2021, Saica, a provider of paper-based packaging solutions, secured funds for investments at two French containerboard mills.
  • According to the Organic Trade Association, organic packaged food in France increased by 8.3% in 2021, with a market value of USD 4.7 billion. Organic dairy accounts for 26% of the market and recorded 8.6% growth in 2021. It is driving growth in organic packaged food in the country.
  • Companies operating in the country are focused on innovations as part of their business expansion and are being recognized for them. For instance, in January 2022, environmental service provider CITEO certified various Koehler Paper flexible packaging paper offerings. More specifically, CITEO identified Koehler's NexPlus Seal Pure, NexPlus Seal Pure MOB, and NexPlus Advanced, with the certification ensuring they all are highly recyclable. Accordingly, companies selling branded goods in France can further benefit from significantly lowering the license fees by using Koehler paper certified by CITEO.
  • For the ideal environment for the paper market growth in the country, several companies operating in the region are investing in setting up new facilities and developing innovative solutions to strengthen their market position further. For instance, in June 2021, paper-based packaging firm Smurfit Kappa announced an investment of EUR 24 million (USD 24.74 million) to expand its corrugated plant in Rethel, North-East France. The company plans to use the latest investment to consolidate two existing facilities at the French plant and install a new corrugator and conversion equipment.

France Paper Packaging Industry Overview

The France Paper Packaging market is fragmented, with international and domestic players present in the market, including International Paper, Smurfit Kappa Group Plc, MM Packaging GmbH, Graphic Packaging, DS Smith Plc, etc. The players in the market are concentrating on expanding their reach with strategic initiatives such as mergers and acquisitions, partnerships, capacity expansion, and product innovation.

  • June 2022 - The company acquired Essentra Packaging, which extends the company's packaging range of folding boxes, package inserts, and labels for the pharmaceutical and healthcare market and creates an engaging platform for further growth. The acquisition of Essentra Packaging implements MM Packaging's strategy to grow in profitable and resilient segments such as secondary pharma packaging. It strengthens its position in the European pharma folding boxes and leaflets market.
  • May 2022 - International Paper announced invest of EUR 23 million (USD 23.71 million ) in a corrugated board mill in France to adapt its production capacity to the growth of the e-commerce sector and offer even more sustainable packaging solutions to customers. This investment will fund the installation of new equipment, including new converting lines, to increase production capacity by more than 60% and 50%, respectively.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Paper Packaging Industry in France

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Eco-friendly Packaging Solutions
    • 5.1.2 Growing E-commerce Industry
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Strict Environmental Regulation Regarding Deforestation

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Corrugated Box
    • 6.1.2 Folding Carton
    • 6.1.3 Kraft Paper
  • 6.2 End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Home and Personal Care
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Other End-user Industries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 International Paper
    • 7.1.2 MM PACKAGING GmbH
    • 7.1.3 Smurfit Kappa Group plc
    • 7.1.4 DS Smith Packaging France
    • 7.1.5 Graphic Packaging International
    • 7.1.6 LGR Packaging
    • 7.1.7 LACAUX Freres
    • 7.1.8 Autajon Group
    • 7.1.9 Tecnografica S.p.a
    • 7.1.10 Gascogne Papier
    • 7.1.11 gKRAFT Paper

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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