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중국의 퍼스널케어 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

China Personal Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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중국의 퍼스널케어 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 6.72%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 이 조사에 따르면 2020년 첫 몇 달 동안 화장품 업계는 COVID-19 사태로 인해 매출이 크게 감소하여 일반적으로 소비재 판매에 영향을 미쳤다고 합니다. 그러나 중국의 효과적인 전염병 관리로 인해 소매 거래액은 빠르게 회복되었습니다. 또한 피부 관리에 대한 남성들의 의식 변화로 중국 남성 화장품 시장의 호황을 촉진하고 있습니다.
  • 중국은 화장품 판매에서 미국을 빠르게 추격하고 있으며, 성장이 둔화되더라도 2023년에는 미국을 추월할 것으로 예상됩니다. 화장품 및 퍼스널케어 제품에 대한 소비 지출은 지속적으로 증가하고 있으며, 가공 포장된 고가의 제품을 선호하는 경향이 가속화되고 있습니다. 스킨케어와 장식용 화장품은 건강하게 성장하고 있으며, 페이셜 케어와 의료용 스킨케어는 수요가 활발하게 증가하고 있습니다. 또한, 노화 방지 제품 및 환경 오염으로부터 보호하기 위한 제품도 성장 잠재력을 가지고 있습니다.
  • Tmall Innovation Center에 따르면, 90년대 이후 젊은 여성은 중국 화장품 부문의 성장을 주도하는 가장 중요한 소비자 그룹으로, 90년대 이후 세대는 독립적인 소비력을 가지고 있으며, 이 계층의 미용과 스킨케어에 대한 관심 증가는 동시에 큰 성장으로 이어집니다. 큰 성장으로 이어지고 있습니다. 이는 중국 화장품 포장 시장의 성장을 견인하고 있습니다.
  • 증가하는 수요에 대응하기 위해 업계 기업들은 중국 내 제조 역량을 강화하고 새로운 기회를 모색하고 있습니다. 예를 들어, 2020년 화장품 포장 기업 Albea는 성장하는 E-Commerce 기회를 활용하기 위해 중국에서 새로운 제조 시설을 가동하기 시작했습니다. 또한 2021년 7월, AptarGroup Inc.와 온라인 스킨케어 솔루션 기업 YAT는 스킨케어 시장을 위한 혁신적인 제품과 서비스를 개발하기 위해 제휴를 맺었습니다.
  • 그러나 현재 시장 동향과 소비자의 요구에 따라 제품 디자인을 변경하기 위해서는 비용이 상승하기 때문에 새로운 포장 디자인 개발에 대한 투자비용이 상당히 높습니다. 이 때문에 제품 공급업체들은 디자인 변경에 따른 비용과 생산비용이 높아질 것을 우려하여 기존 포장 디자인을 고수할 가능성이 있으며, 이는 시장 성장에 영향을 미치고 있습니다.

중국의 퍼스널케어 포장 시장 동향

플라스틱 병 및 용기 부문이 주요 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

  • 플라스틱은 저비용, 유연성, 경량성, 내구성 등의 이유로 화장품 포장의 유력한 요소로 자리 잡았습니다. 성형, 구조화, 디자인성, 보호가 용이하기 때문에 수많은 화장품이 플라스틱 병과 용기에 담겨 있습니다. 화장품 산업에서 플라스틱 병과 용기는 1차 포장재로 선호되고 있으며, 반세기 동안 시장에서 큰 점유율을 차지해 왔습니다.
  • 이 지역의 기업들은 다양한 원소 성분을 사용하여 플라스틱 병이 환경에 미치는 영향을 줄이기 위해 전략적으로 계획하고 있습니다. 예를 들어, 2020년 11월, L'Oreal은 재활용 및 회수된 탄소 배출물로 폴리에틸렌 탄소 중립 플라스틱 병을 개발하여 4년 후 상용화를 목표로 하고 있습니다. 또한 2021년 6월, 로레알은 카비오스의 효소 기술을 통해 세계 최초로 재생 플라스틱으로만 만든 화장품 병을 개발했습니다. 카비오스의 기술은 PET 플라스틱 재활용을 위한 생명공학 솔루션 개발의 선구자이며, 효소 공정을 통해 생산된 재활용 재료로만 구성된 새로운 제품을 만드는 길을 제시합니다. 이 기술은 투명, 유색, 불투명, 다층 등 모든 형태의 PET에 적용 가능하며, 영원히 재활용이 가능하다는 장점이 있습니다.
  • 다른 플라스틱 제품에 비해 제조 과정에서 원료 손실이 적기 때문에 제조업체는 다른 플라스틱 포장 제품보다 PET를 선호합니다. 재활용이 가능하고 다양한 색상과 디자인을 추가할 수 있어 선호되고 있습니다. 리필 가능한 제품은 환경에 대한 소비자의 인식이 높아짐에 따라 등장하여 이 제품에 대한 수요를 창출하고 있습니다.
  • 또한, 뉴욕에 본사를 둔 저명한 소비자 제품 회사인 Colgate-Palmolive는 2025년까지 모든 제품 카테고리에서 포장재를 100% 재활용하고 현재 플라스틱 포장재에서 25%의 재활용률을 달성할 것을 약속했습니다. 화장품 브랜드 로레알(L'Oreal)은 2025년까지 모든 플라스틱 포장을 충전식, 리필식, 재활용 또는 퇴비화할 수 있도록 하는 것을 목표로 하고 있습니다.
  • 또한, L'Oreal, P&G, Unilever와 같은 대형 브랜드 소유주들은 2020년까지 포장에 사용되는 PCR(소비자 사용 후 재활용) 수지의 톤수를 크게 늘리고, 경우에 따라서는 두 배로 늘리는 데 관심을 표명하고 있으며, PET는 이러한 수지의 유형에 적합합니다.

구강 케어 부문은 높은 시장 성장세가 예상됩니다.

  • 구강 위생은 건강한 라이프스타일을 추구하는 소비자의 욕구 증가에 필수적인 요소로 작용하여 산업 성장을 주도하고 있습니다. 구강 건강에 대한 인식이 높아지고 구강 문제의 근본적인 원인에 대한 이해도가 높아진 것도 이러한 빠른 성장에 기여하고 있습니다. 구강 관리 부문은 소수의 기업이 독점하고 있기 때문에 포장 혁신 측면에서 적극적인 경쟁이 일어나고 있습니다. 이에 따라 각 업체들은 차별화를 위한 방법을 모색하고 있습니다.
  • 구강관리 제품에는 치약, 구강청결제, 구강청결제, 칫솔, 치실, 치실 등이 있습니다. 치약은 구강 관리 부문에서 가장 많이 소비되는 제품입니다. 일반적으로 대부분의 치약 튜브는 플라스틱 라미네이트 시트로 만들어집니다.
  • 치약 튜브는 매일 수백만 명의 소비자들이 사용하고 있지만, 기존의 튜브는 다층 구조로 인해 재활용 시설에 어려움을 겪어 지금까지 재활용되지 않았습니다. 시장의 일부 기업들이 재활용 가능한 솔루션으로 전환하고 있기 때문에 이러한 추세는 변화하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 5월 유니레버의 구강 관리 브랜드인 Signal, Pepsodent, Closeup은 2025년까지 전체 치약 포트폴리오를 재활용 가능한 튜브로 전환할 계획을 발표했습니다.
  • 또한 2020년 12월, Procter & Gamble의 Oral Care는 자사의 치약 브랜드인 Oral-B, Crest, Blend-a-med에서 최신 포장 혁신을 시작했습니다. Procter & Gamble은 올바른 솔루션을 도입하고 치약 튜브를 보다 지속가능하게 만들기 위해 다양한 HDPE 튜브 공급업체와 협의를 진행했으며, 이미 Albea와 합의하여 독자적인 Greenleaf Generation 2 튜브 기술을 사용하기 시작했습니다.

중국의 퍼스널케어 포장 산업 개요

중국 퍼스널케어 포장 시장은 Amcor PLC, Silgan Holdings Inc., Albea와 같은 대기업이 존재하며, 경쟁은 중간 정도입니다. 업계의 기존 진입 기업들은 제조 능력의 연구 개발 생태계를 활용하여 혁신을 추진하고 시장에서의 경쟁을 유지하고 있습니다.

  • 2021년 8월 - 책임감 있는 포장 개발 및 생산 분야의 세계 리더인 Amcor PLC는 두 개의 첨단 혁신 센터를 신설할 계획을 발표했습니다. 벨기에 겐트와 중국 장인(江陰)에 위치한 새로운 시설은 2022년 중반에 고객들을 맞이할 예정이며, 향후 2년 내에 완공될 예정입니다. 총 투자액은 약 3,500만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 보다 광범위한 네트워크를 통해 전 세계 고객은 회사의 심층적인 재료 과학 전문 지식과 포장 개발 능력을 활용할 수 있게 됩니다.
  • 2020년 6월 - 소비재 제품용 경질 포장 솔루션 공급업체인 실간 홀딩스(Silgan Holdings Inc.)가 알베아 그룹(Albea Group)의 디스펜서 사업부 인수를 발표하였습니다. 이 사업은 주로 미용 및 퍼스널케어 시장의 주요 브랜드 소비재 제품 회사에 고도로 설계된 펌프, 분무기 및 폼 디스펜서 솔루션을 제공하는 세계 선도 기업입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
  • 기술 현황
  • COVID-19의 시장에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 화장품 소비 확대
    • 혁신과 매력적인 포장에 대한 주목 상승
  • 시장 성장 억제요인
    • 지속가능성에 대한 관심 상승

제6장 시장 세분화

  • 재료 유형별
    • 플라스틱
    • 유리
    • 금속
    • 종이
  • 포장 유형별
    • 플라스틱병·용기
    • 유리병·용기
    • 금속 용기
    • 접는 상자
    • 골판지 상자
    • 튜브·스틱
    • 뚜껑 및 마개
    • 펌프·디스펜서
    • 연질 플라스틱 포장
  • 제품 유형별
    • 경구케어
    • 헤어케어
    • 색조 화장품
    • 스킨케어
    • 남성 그루밍
    • 데오드란트

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Albea SA
    • HCP Packaging Co. Ltd
    • RPC Group Plc
    • Silgan Holdings Inc.
    • DS Smith PLC
    • Amcor PLC
    • Bemis Company Inc.
    • Quadpack Industries SA
    • Rieke Packaging Systems Ltd

제8장 투자 분석

제9장 향후 전망

ksm 25.02.10

The China Personal Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.72% during the forecast period.

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Key Highlights

  • According to the same study, the cosmetics industry witnessed a significant decrease in revenue during the first months of 2020 due to the COVID-19 pandemic, which generally affected consumer goods sales. However, due to China's effective pandemic management, the retail trade value quickly recovered. In addition, the changing attitude among men toward skincare fosters the booming of the men's cosmetics market in China.
  • The country has quickly gained on the United States in beauty sales and is set to overtake it by 2023, even if growth slows. Consumer spending on cosmetics and personal care products continues to grow, which is facilitating the trend toward adopting processed, packaged, and expensive products. Skincare and decorative cosmetics are growing soundly, with facial care and medical skincare witnessing a robust demand. Moreover, growth potential is also provided by anti-aging products and those intended to protect against environmental pollution.
  • According to Tmall Innovation Center, the young women of the post-90s generation have become the most crucial consumer group driving growth in China's cosmetic sector. The post-90s generation has independent consuming power and a simultaneous surge of interest in beauty and skincare amongst this demographic has translated into significant growth. This is aiding the growth of the cosmetic packaging market in the country.
  • To cater to the increasing demand, the players in the industry are strengthening their manufacturing capabilities in the country to tackle new opportunities. For instance, in 2020, Albea, a cosmetic packaging company, began the operations of its new manufacturing facility in China on the lookout to capitalize on the growing e-commerce opportunities. Also, in July 2021, AptarGroup Inc. and YAT, an online skincare solutions company, collaborated to develop an innovative range of products and services for the skincare market.
  • However, the investments involved in developing the design for new packaging are significantly higher as the costs go up in changing the product design according to the current market trends and consumer requirements. This is challenging the growth in the market as product vendors may stick to their existing packaging designs in the wake of incurring higher costs associated with the change of design and production costs.

China Personal Care Packaging Market Trends

The Plastic Bottles and Containers Segment is Expected to Hold the Major Market Share

  • Plastic is a prominent element in cosmetic packaging due to its low cost, flexibility, lightweight, durability, and other factors. Numerous cosmetic products come in plastic bottles and containers, owing to the material's easy molding, structuring, design capability, and protection. In the cosmetics industry, plastic bottles and containers are preferred forms of primary packaging and have held a major prominent share in the market for half a decade.
  • The companies in the region are strategically planning to reduce the impact of plastic bottles on the environment by using different element compositions. For instance, in November 2020, Loreal developed a carbon-neutral plastic bottle of polyethylene from recycled and captured carbon emissions, which the company hopes to commercialize in four years. Also, in June 2021, L'Oreal developed the world's first cosmetic bottle made entirely of recycled plastic with Carbios' enzymatic technology. Carbios' technology, which was a pioneer in developing biotech solutions for the recycling of PET plastics, provides the path for creating new goods composed entirely of recycled materials produced through its enzymatic process. It has the advantage of being compatible with all forms of PET, including transparent, colored, opaque, multilayer, and eternally recyclable.
  • Manufacturers prefer PET over other plastic packaging products, as it has a minimum loss of raw material during the manufacturing process when compared to other plastic products. Its recyclability and the feature to add multiple colors and designs augment it to become a preferred choice. Refillable products have emerged with the rising consumer awareness for the environment and have acted in creating demand for the product.
  • Moreover, Colgate-Palmolive, a prominent consumer products company based in New York, committed to 100% recyclability of packaging across all its product categories by 2025 and achieving a 25% recycled content currently from plastic packaging. L'Oreal, a cosmetics brand, is working toward ensuring that all its plastic packaging will be rechargeable, refillable, recyclable, or compostable by 2025.
  • Moreover, major brand owners, such as L'Oreal, P&G, and Unilever, have already announced their interests toward significantly increasing and, in some cases, doubling the current tonnage of post-consumer recycled (PCR) resin in their packaging by 2020, for which PET would be an apt resin type.

The Oral Care Segment is Expected to Witness a High Market Growth

  • Oral health acts as an integral part of consumers' increasing desire to lead healthier lifestyles, resulting in industry growth. Rising awareness of oral health and an improved understanding of the underlying causes of oral issues also contribute to the surge. The oral care segment is dominated by a handful of players, resulting in aggressive competition in terms of packaging innovation. As a result, companies are progressively looking for ways to differentiate themselves.
  • Several oral care products include toothpaste, mouthwashes and rinses, toothbrushes, and dental floss. Toothpaste is the most consumed product in the oral care segment. Generally, most toothpaste tubes are made from plastic laminate sheets.
  • While toothpaste tubes are being utilized by millions of consumers every day, the conventional tubes could not be recycled so far as their multilayer construction poses a challenge for recycling facilities. This trend is about to change as several companies in the market are switching to recyclable solutions. For instance, in May 2021, Unilever's oral care brands, including Signal, Pepsodent, and Closeup, announced plans to convert their entire toothpaste portfolio to recyclable tubes by 2025.
  • Also, in December 2020, Procter & Gamble Oral Care launched its latest packaging innovation across its toothpaste brands, Oral-B, Crest, and Blend-a-med. To introduce the correct solution and make its toothpaste tubes more sustainable, Procter & Gamble held discussions with different HDPE tube suppliers and has already formed an agreement with Albea to start utilizing its proprietary Greenleaf Generation 2 tube technology, which enables the tubes to be recyclable wherever collection schemes are present.

China Personal Care Packaging Industry Overview

The Chinese personal care packaging market is moderately competitive with the presence of major players like Amcor PLC, Silgan Holdings Inc., and Albea. The established players in the industry are leveraging their manufacturing capabilities research and development ecosystem to drive innovation and sustain their competitive position in the market.

  • August 2021 - Amcor PLC, a global player in developing and producing responsible packaging, announced its plans to build two new advanced innovation centers. The new facilities in Ghent, Belgium, and Jiangyin, China, will welcome customers in mid-2022, with full build-out over the next two years. The total investment is expected to be approximately USD 35 million. The broader network will allow the company's customers globally to tap into its deep material science expertise and packaging development capabilities.
  • June 2020 - Silgan Holdings Inc., a supplier of rigid packaging solutions for consumer goods products, announced its acquisition of the dispensing business of the Albea Group. This business is a leading global supplier of highly engineered pumps, sprayers, and foam dispensing solutions to major branded consumer goods product companies, primarily in the beauty and personal care markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumption of Cosmetic Products
    • 5.1.2 Increasing Focus on Innovation and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Sustainability Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Paper
  • 6.2 By Packaging Type
    • 6.2.1 Plastic Bottles and Containers
    • 6.2.2 Glass Bottles and Containers
    • 6.2.3 Metal Containers
    • 6.2.4 Folding Cartons
    • 6.2.5 Corrugated Boxes
    • 6.2.6 Tube and Stick
    • 6.2.7 Caps and Closures
    • 6.2.8 Pump and Dispenser
    • 6.2.9 Flexible Plastic Packaging
  • 6.3 By Product Type
    • 6.3.1 Oral Care
    • 6.3.2 Haircare
    • 6.3.3 Color Cosmetics
    • 6.3.4 Skincare
    • 6.3.5 Men's Grooming
    • 6.3.6 Deodorants

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Albea SA
    • 7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
    • 7.1.3 RPC Group Plc
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Amcor PLC
    • 7.1.7 Bemis Company Inc.
    • 7.1.8 Quadpack Industries SA
    • 7.1.9 Rieke Packaging Systems Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK

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