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아시아태평양의 퍼스널케어 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Asia Pacific Personal Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 퍼스널케어 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 7%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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COVID-19의 확산으로 인해 전 세계 공장 폐쇄가 장기화되면서 공급망에 혼란이 발생해 시장에 악영향을 미쳤습니다. 병, 상자, 펌프 제조업체가 퍼스널케어 기업에 제품을 공급하는 것은 물류적으로 어려웠습니다. 대부분의 국가에서 정부는 퍼스널케어 산업을 생필품 범주에 포함시켜 기능을 유지하도록 했습니다. 하지만 호일, 포장재, 인쇄기, 연탄/가스(보일러 가동에 필요한) 등 유틸리티 소모품을 생산하는 보조 장비의 운영은 여전히 명확하지 않습니다. 이러한 명확한 지침이 없기 때문에 지방 정부는 보조 장치를 필수적인 상품 및 서비스로 인정하지 않는 경우가 많으며, 그 결과 보조 장치 운영에 어려움을 겪고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 퍼스널케어 포장은 미용 및 화장품 산업에서 필수적입니다. 따라서 많은 기업들이 헤어케어, 스킨케어, 데오도란트 등 시각적으로 매력적인 포장에 지속적으로 투자하고 있습니다.
  • 화장품 포장은 퍼스널케어 포장 시장의 중요한 부분을 차지합니다. 화장품 산업 포장은 최근 몇 년 동안 크게 성장했습니다. 화장품 산업은 다른 모든 분야 중에서 가장 다양한 포장 요구 사항을 가지고 있습니다. 사용되는 재료는 다양한 금속, 유리, 유리, 종이, 플라스틱 등 다양한 재료를 사용하여 다양한 모양과 크기의 용기와 디스펜서 메커니즘이 만들어집니다.
  • 또한 아시아 지역에서는 가처분 소득의 증가와 천연 및 유기농 성분을 함유한 스킨케어 제품의 인기 상승이 성장을 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이 지역의 사회 인구통계학적 변화는 화장품 및 관련 제품의 천연 성분에 대한 수요에 영향을 미치고 있습니다. 한국, 중국, 일본, 인도 등 이 지역의 고령화로 인해 노화 방지와 같은 활성 특성을 가진 천연 성분에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 또한 헤어케어 브랜드는 살롱과 가정에서 포장을 잘 활용하고 있습니다. 소매 부문의 헤어케어는 경쟁이 치열하고 헤어케어 브랜드는 소비자와의 관계를 구축하기 위해 포장 차별화에 의존하고 있습니다.
  • 또한, 이 지역에서는 베이비 케어 패키지에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 또한, 신생아 위생에 대한 부모들의 인식을 높이기 위한 정부의 노력도 베이비 퍼스널케어 산업의 성장에 기여하고 있습니다. 예를 들어, 인도 마하라슈트라 주 정부는 영아 사망을 줄이기 위해 베이비 케어 키트를 배포하기 시작했습니다. 이러한 노력은 신생아 건강에 대한 인식을 높이기 위해 베이비 케어 제품에 긍정적인 영향을 미치고 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칩니다.

아시아태평양 퍼스널케어 포장 시장 동향

스킨케어가 가장 높은 시장 점유율을 차지

  • 피부 관리 제품은 건강하게 성장하고 있으며, 페이셜 케어와 메디컬 스킨케어에 대한 수요는 견고합니다. 또한 노화 방지 제품 및 환경 오염 방지 제품도 성장 잠재력을 가지고 있습니다. 예를 들어 중국에서는 경제 성장 둔화와 소비자의 소비 의욕이 구체적으로 악화되면서 중국 스킨케어 부문에 영향을 미치고 있습니다.
  • 또한 바디로션, 바디워시, 바디워시, 모이스처라이저 등 스킨케어 제품에 대한 높은 인지도는 곧 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 5월 호주의 내추럴 채널 스킨케어 회사인 Sukin은 최신 페이셜 스킨케어 제품 시리즈인 Purely Ageless 라인의 출시를 발표했습니다. 이 제품은 탄소 중립과 중수 안전으로 만들어졌으며, 재활용이 가능한 패키지를 도입했습니다.
  • 2021년 2월, P&G 산하 퍼스널케어 및 그루밍 브랜드 질레트(Gillette)는 최신 사업을 발표했습니다. 새로운 면도 및 스킨케어 브랜드 '플래닛 카인드'는 플라스틱 은행과 협력하여 해양 플라스틱 폐기물을 제한할 예정입니다.
  • 또한, 일부 기업들은 치열한 경쟁을 유지하고 일본 시장에서 최대 점유율을 확보하기 위해 생산능력을 강화하고 있습니다. 예를 들어, 시세이도는 2022년까지 일본에서 2개의 신공장을 설립할 계획이며, 이를 위해 1,200억 엔을 투자할 예정입니다. 또한, 시세이도는 오타하라에 새로운 공장을 건설 중입니다. 이러한 투자는 일본 내 스킨케어 포장의 성장을 증가시킬 것으로 예상됩니다.
  • 또한, 스킨케어 제조에 대한 투자는 소재 역량 강화를 목표로 하는 R&D 활동의 증가와 함께 시장 성장의 강력한 원동력이 될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 태국과 일본의 합작 투자로 스킨케어 제품을 제조하는 Milot Laboratories는 태국에서 성장하는 미용 산업에 진출하기 위해 약 5억 바트를 투자할 계획입니다. 이 투자금은 싸뭍쁘라깐 주 방프리에 3만 평방미터 규모의 창고를 건설하는 데 사용될 예정입니다.

중국이 시장에서 큰 비중을 차지

  • 중국 화장품 시장은 최근 몇 년 동안 가장 빠르게 성장하고 있는 분야 중 하나이며, 소비자층의 확대가 시장 성장을 견인하고 있습니다. 또한 화장품에 대한 소비 지출이 지속적으로 증가하고 있으며, 가공 및 포장된 고가 제품을 채택하는 추세가 증가하고 있습니다. 스킨케어와 장식용 화장품은 건강한 성장세를 보이고 있으며, 페이셜 케어와 메디컬 스킨케어는 수요가 활발하게 증가하고 있습니다. 또한, 노화 방지 제품 및 환경 오염 방지 제품도 성장 잠재력을 가지고 있습니다.
  • Tmall Innovation Center에 따르면, 90년대 이후 젊은 여성은 중국 화장품 분야의 성장을 주도하는 가장 중요한 소비자 그룹으로, 90년대 이후 세대는 독립적인 소비력을 가지고 있으며, 이 계층의 미용과 스킨케어에 대한 관심 증가는 동시에 큰 성장을 가져왔다고 합니다. 큰 성장으로 이어지고 있습니다. 이는 중국 화장품 포장 시장의 발전을 촉진하고 있습니다.
  • 업계 기업들은 새로운 기회에 대응하기 위해 중국 내 제조 역량을 강화하고 있습니다. 예를 들어, 화장품 패키징 기업 Albea는 2020년에 중국에서 새로운 제조 시설을 가동할 계획이며, 성장하는 E-Commerce의 기회를 활용하고자 합니다.
  • 또한 2020년 3월에는 미국 일리노이 주에 본사를 둔 세계 포장 배송 솔루션 제공업체인 Aptar Group이 뷰티 사업 전략의 일환으로 미국 트리턴과 스트랫퍼드에 위치한 두 개의 미국 시설을 폐쇄하고 중국 BTY 및 퓨전 패키징(Fusion Packaging)의 지분 49%를 인수할 예정입니다.
  • 그러나 COVID-19 팬데믹 이후 봉쇄와 자가격리 규정의 영향으로 기업들은 중국으로부터의 조달로 전환하고 포장에 사용되는 원재료를 재고하고 있습니다. 동시에 APC Packaging과 같은 회사는 중국 제조 공장이 정상 가동되고 있으며 정기적으로 배송을 받고 있다고 말했습니다.

아시아태평양 퍼스널케어 포장 산업 개요

아시아태평양의 퍼스널케어 포장 시장은 많은 기업이 진입하여 경쟁이 치열합니다. 그 결과, 시장은 단편화되어 있는 것으로 보입니다. 또한 이 시장에서 많은 기업들이 제품 혁신, 제휴, 합병, 인수 등의 전략을 채택하고 있습니다. 주요 발전은 다음과 같습니다:

  • 2021년 5월 - 코르게이트는 인도 최초의 재활용 가능한 치약 튜브에 비건 인증 치약을 출시했습니다.
  • 2020년 6월 - 경질 플라스틱 포장 회사인 Manjushree Technopack(MTL)은 퍼스널케어 및 홈케어 산업에 재활용 포장재를 제공하여 보다 친환경적인 세상을 만들기 위한 브랜드의 여정을 지원하는 새로운 이니셔티브인 "Born Again"을 시작하였습니다. 플라스틱 폐기물 회수 생태계와 수직 통합하여 매립되는 플라스틱 폐기물의 양을 줄이고, 개인 및 홈케어 고객에게 버진에 가까운 품질의 PCR(Post Consumer Recycled) 수지(PP 및 HDPE)를 제공할 예정입니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • COVID-19의 시장에 대한 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 화장품 소비 확대
    • 혁신과 매력적인 패키지에 대한 주목 상승
  • 시장 과제
    • 지속가능성에 대한 관심 상승

제6장 시장 세분화 : 재료 유형별

  • 플라스틱
  • 유리
  • 금속
  • 종이

제7장 시장 세분화 : 포장 유형별

  • 플라스틱병·용기
  • 유리병·용기
  • 금속 용기
  • 접는 상자
  • 골판지 상자
  • 튜브·스틱
  • 뚜껑 및 마개
  • 기타 포장 유형(펌프와 디스펜서, 연질 플라스틱 포장)

제8장 시장 세분화 : 제품 유형별

  • 구강관리
  • 헤어케어
  • 스킨케어
  • 향수
  • 기타 제품 유형(제모제, 베이비·차일드 케어, 썬케어)

제9장 국가별 시장 세분화

  • 중국
  • 인도
  • 일본
  • 호주
  • 한국
  • 인도네시아
  • 기타 아시아태평양

제10장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Albea SA
    • HCP Packaging Co. Ltd
    • RPC Group Plc(Berry Global Group)
    • Silgan Holdings Inc.
    • Bemis Company Inc.
    • Graham Packaging Company
    • Libo Cosmetics Company Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Amcor Limited
    • Quadpack Industries SA
    • Rieke Packaging Systems Ltd
    • Gerresheimer AG

제11장 투자 분석

제12장 투자 분석 시장 전망

ksm 25.01.17

The Asia Pacific Personal Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 7% during the forecast period.

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The spread of COVID-19 negatively impacted the market due to disruptions in the supply chain resulting from extended factory closures globally. Logistically, it has been difficult for bottle, carton, and pump makers to provide to personal care companies. In most countries, the governments put the personal care industry under the essential commodity category, allowing them to function. Still, there is no clarity on the operation of ancillary units that make the foil, packaging material, printers, and utility consumables, like briquettes/gases (required to run boilers). Thus, in the absence of clear guidance, the local administration often does not recognize ancillary units as essential commodities and services, which hampers their operations.

Key Highlights

  • Personal care packaging is essential for the beauty and cosmetic industry since it adds to the visual appeal and increases its aesthetic value. Thus, many players continually invest in visually attractive packaging for hair care, skin care, deodorants, etc.
  • Cosmetic packaging is a significant part of the personal care packaging market. The packaging in the cosmetic industry has grown significantly in recent years. The cosmetic industry has the most varied packaging requirements of all the other sectors. The materials used vary, from different metals, glass, paper, and plastics, and these materials are used to make containers with different shapes and sizes and dispensing mechanisms.
  • Moreover, in Asia, the rise in disposable incomes and the growing popularity of skincare products from natural and organic ingredients will remain the primary factors driving the growth. Socio-demographic changes in the region are affecting the demand for natural ingredients for cosmetics and related products. The region's aging populations (in Korea, China, Japan, and India) increase the demand for natural ingredients with active properties, such as anti-aging.
  • Furthermore, haircare brands also use packaging to their advantage, both in salons and homes. Haircare for the retail segment is highly competitive, and hair care brands rely on packaging differentiation to forge a connection with consumers.
  • Further, the region is also witnessing an increase in demand for baby-care packaging. Furthermore, the government's initiatives in increasing awareness among new parents regarding child hygiene also help grow the baby personal care industry. For instance, the Maharashtrian Government in India had started distributing baby care kits to curb infant deaths. Such initiatives create awareness about infant health among the new parents and, thus, positively impact baby care products, positively impacting the market's growth.

APAC Personal Care Packaging Market Trends

Skin Care Accounted for The Highest Market Share

  • Skincare products are growing soundly, with facial care and medical skincare witnessing a robust demand. Moreover, growth potential is also provided by anti-aging products and those intended to protect against environmental pollution. For instance, in China, the diminishing economic growth and a tangible downturn in Chinese consumers' willingness to spend leverage China's skincare sector.
  • Moreover, high awareness regarding Skincare products, such as body lotion, body soap, and Moisturizer products, is expected to drive the market's growth shortly. For instance, in May 2021, Sukin, a skincare company in the Natural channel in Australia, has announced the launch of its newest facial skincare product range, the Purely Ageless line. The packaging is made with carbon neutral and grey water safe and incorporates recyclable packaging.
  • In February 2021, the P&G-owned personal care and grooming brand Gillette has announced its latest venture. The new Planet KIND shave and skincare brand have partnered with Plastic Bank to limit plastic waste in the oceans.
  • Further, to sustain the increasing competition and capture maximum market share in Japan, a few players are increasing their production capacities. For instance, Shiseido plans to open two new plants before 2022 in Japan, for which it has the intended investment of JPY 120 billion. Also, the company has an ongoing new plant in Otawara. Such investments are anticipated to augment the growth of skincare packaging in the country.
  • Further, the investments in skincare manufacturing, coupled with the increase in R & D activities that target enhanced material capabilities, are expected to provide a strong impetus for market growth. For instance, Milott Laboratories Co, the Thai-Japanese contract manufacturer for skincare products, is planning to infuse about 500 million baht to cash in on the growing beauty industry in Thailand. The investment is being used to build a 30,000-square-metre warehouse in Bang Phli, Samut Prakan province.

China to Account for Significant Share in the Market

  • The cosmetics market in China has been one of the fastest-growing sectors in the last few years, benefitting from an increasingly engaged consumer base, augmenting the market's growth. In addition, consumer spending on cosmetics continues to grow, facilitating the trend toward adopting processed, packaged, and expensive products. Skincare and decorative cosmetics are growing soundly, with facial care and medical skincare witnessing a robust demand. Moreover, growth potential is also provided by anti-aging products and those intended to protect against environmental pollution.
  • According to Tmall Innovation Center, the young women of the post-90s generation have become the most crucial consumer group driving growth in China'sChina's cosmetic sector. The post-90s age has independent consuming power, and a simultaneous surge of interest in beauty and skincare amongst this demographic has translated into significant growth. This is aiding the development of the cosmetic packaging market in the country.
  • Players in the industry are strengthening their manufacturing capabilities in the country to tackle new opportunities. For instance, in 2020, Albea, a cosmetic packaging company, is planning to begin the operations of their new manufacturing facility in China on the lookout to capitalize on the growing e-commerce opportunities.
  • Also, in March 2020, AptarGroup, a global provider of a range of packaging delivery solutions based out of Illinois, United States, has planned to close two of its US-based facilities in Torrington and Stratford, as part of strategic steps in its Beauty business, to acquire 49% equity interest in China'sChina's BTY and of Fusion Packaging.
  • However, in the wake of the COVID-19 pandemic, the effects caused by rules about lockdown and self-isolation have resulted in companies moving to source away from China and reconsidering the raw materials used in packaging. At the same time, companies such as APC Packaging have stated that their manufacturing plant in China is up and running at total capacity and has been receiving shipments regularly.

APAC Personal Care Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Personal Care Packaging Market is highly competitive, owing to many players in the market. As a result, the market appears to be fragmented in nature. In addition, many companies in the market are adopting strategies like product innovation, partnership, mergers, and acquisitions. Some of the key developments are:

  • May 2021 - Colgate has launched their vegan-certified toothpaste that comes in a 'first-of-its-kind' recyclable toothpaste tube in India that can toss in the blue bin after the last squeeze.
  • June 2020 - Manjushree Technopack Limited (MTL), a rigid plastics packaging company, has launched its new initiative "Born Again" to deliver recycled packaging material to the personal and home care Industry and support brands in their journey of creating a greener world. It is vertically integrated with the plastic waste collection ecosystem to reduce the amount of plastic waste going to landfills and deliver virgin-like quality PCR (Post Consumer Recycled) resin (PP and HDPE) to personal and home care customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumption of Cosmetic Products
    • 5.1.2 Increasing Focus on Innovation and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Growing Sustainability Concerns

6 MARKET SEGMENTATION - BY MATERIAL TYPE

  • 6.1 Plastic
  • 6.2 Glass
  • 6.3 Metal
  • 6.4 Paper

7 MARKET SEGMENTATION - BY PACKAGING TYPE

  • 7.1 Plastic Bottles and Containers
  • 7.2 Glass Bottles and Containers
  • 7.3 Metal Containers
  • 7.4 Folding Cartons
  • 7.5 Corrugated Boxes
  • 7.6 Tube and Stick
  • 7.7 Caps and Closures
  • 7.8 Other Product Types (Pump and Dispenser, Flexible Plastic Packaging)

8 MARKET SEGMENTATION - BY PRODUCT TYPE

  • 8.1 Oral Care
  • 8.2 Hair Care
  • 8.3 Skin Care
  • 8.4 Fragrances
  • 8.5 Other Products (Depilatories, Baby and Child Care, and Sun Care)

9 MARKET SEGMENTATION - BY COUNTRY

  • 9.1 China
  • 9.2 India
  • 9.3 Japan
  • 9.4 Australia
  • 9.5 South Korea
  • 9.6 Indonesia
  • 9.7 Rest of Asia Pacific

10 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 10.1 Company Profiles
    • 10.1.1 Albea SA
    • 10.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
    • 10.1.3 RPC Group Plc (Berry Global Group)
    • 10.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 10.1.5 Bemis Company Inc.
    • 10.1.6 Graham Packaging Company
    • 10.1.7 Libo Cosmetics Company Ltd
    • 10.1.8 AptarGroup Inc.
    • 10.1.9 Amcor Limited
    • 10.1.10 Quadpack Industries SA
    • 10.1.11 Rieke Packaging Systems Ltd
    • 10.1.12 Gerresheimer AG

11 INVESTMENT ANALYSIS

12 FUTURE OF THE MARKET

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