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필리핀의 중고차 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Philippines Used Car - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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필리핀의 중고차 시장은 예측 기간 동안 7.4%의 연평균 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다.

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COVID-19의 대유행으로 소비자들은 개인 건강과 위생에 대해 더 많은 관심을 갖게 되었습니다. 그 결과 대중교통 시스템보다는 개인 교통수단에 대한 선호도가 높아졌습니다. 소비자 행동과 선호도의 변화는 필리핀의 중고차 시장에 새로운 기회를 창출했습니다. 이러한 기회를 고려할 때 여러 신규 기업와 OEM이 시장에 진입할 것으로 예상됩니다. 팬데믹으로 인해 신차 시장은 더욱 취약해진 반면, 중고차 시장은 더욱 탄력적으로 변하고 있습니다.

필리핀의 중고차 판매는 지난 10년 동안 놀라운 속도로 발전해 왔습니다. 필리핀과 같은 신흥국은 선진국에 비해 중고차 소유에 유리한 생태계를 조성하고 있습니다. 필리핀은 인구 증가, 향상된 기회, 경제성, 높은 GDP 성장률로 인해 중고차 판매가 급증하는 등 아시아 지역에서 가장 빠르게 성장하는 시장 중 하나입니다.

중고 승용차 판매가 증가하고 있음에도 불구하고 중고차 구매에는 항상 위험 요소가 존재합니다. 중고차 품질에 대한 구매자와 판매자 간의 신뢰가 완전히 확립되지 않았으며, 이는 목표 시장 성장에 영향을 미칠 수 있습니다.

필리핀의 중고차 시장 동향

예측 기간 동안 조직화 된 기업이 높은 성장률을 기록할 전망

필리핀의 중고차 시장의 대부분을 지배하는 것은 비조직화 된 기업입니다. 또한, 비조직화 된 기업은 중고 차량에 대한 보증을 제공하지 않습니다. 일부 판매자는 사고 차량의 손상을 은폐하고 허위 부풀려진 가치를 얻기 위해 다시 페인트를 칠하고 찌그러진 부분을 제거하는 등 사기를 저지르고 있어 구매자는 중고차 구매에 주의를 기울여야 합니다. 결과적으로 높은 사고율과 비조직 딜러의 시장 점유율 확대는 중고차 시장의 성장에 위협이 되고 있습니다.

그러나 조직화된 기업의 중고차 판매는 최근 몇 년동안 증가하고 있습니다. 비조직 기업와 비교할 때 조직화된 기업는 고객에게 더 나은 서비스와 가치를 제공합니다. 구매자에게 다양한 중고차를 선택할 수 있는 기회를 제공합니다. 품질 엔지니어가 이러한 기업에서 제공하는 차량을 인증했습니다. 그 결과 품질이 낮은 중고차를 구매할 위험이 크게 줄었습니다. 조직화 된 기업들은 중고차 시장의 투명성을 높이고 판매자와 구매자 모두에게 공정한 가격을 책정하는 데 기여했습니다. 이는 필리핀의 중고 승용차 판매량 증가에 기여했습니다. 예를 들어

  • Toyota는 필리핀에서 탄탄한 고객층을 보유하고 있으며, 고객이 차량을 판매하거나 트레이드 인할 때 최고의 가격을 제시함으로써 고객 충성도에 보답하기 위해 Toyota 인증 중고차(TCUV, Toyota Certified)를 만들었습니다. 토요타 고객은 TCUV를 통해 토요타의 품질 기준을 충족한 중고차를 구매할 수 있습니다.

이이러한 발전을 바탕으로 목표 시장의 조직화된 부문은 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다.

온라인 판매 채널은 예측 기간 동안 상당한 속도로 성장할 것으로 예상

인터넷의 발달, 전자상거래 사이트 및 애플리케이션을 통한 비즈니스 수요 증가, 하이브리드 및 전기자동차의 도입과 같은 기술의 발전은 시장에서 구매자의 입지를 변화시켰습니다. 소비자들은 온라인 기술 덕분에 차량, 잔존 가치, 타사 수익률 및 기타 요인에 대해 더 잘 알게 되었습니다.

또한 머신러닝과 인공지능은 수익을 늘리고 운영 비용을 줄이는 데 중요한 역할을 할 것으로 예상되며, 이는 예측 기간 동안 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것입니다.

필리핀의 중고차 산업 개요

필리핀의 중고차 시장은 매우 세분화되어 있으며 수많은 스타트업과 지역 기업들로 인해 매우 세분화되어 있습니다. 하지만 경쟁 우위를 확보하기 위해 주요 렌트 기업들은 새로운 제품을 출시하기 위해 합작 투자 및 파트너십을 구축하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 억제요인
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가기업의 위협
    • 구매자, 소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도

제5장 시장 세분화

  • 벤더 유형
    • 조직
    • 비조직
  • 차량 유형별
    • 해치백
    • 세단
    • 스포츠 유틸리티 차량(SUV) 및 다목적 차량(MPV)
  • 연료 유형별
    • 가솔린
    • 디젤
    • 기타
  • 판매 채널별
    • 온라인
    • 오프라인

제6장 경쟁 구도

  • 벤더의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • Carmudi
    • Carousell
    • CarMax Enterprise Services, LLC
    • Carmix(LausAutoGroup)
    • Toyota Motor Philippines Corporation
    • Automart
    • Philkotse.com
    • Zigwheels
    • Tsikot.com
    • Car Empire

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

HBR 25.04.01

The Philippines Used Car Market is expected to register a CAGR of 7.4% during the forecast period.

Philippines Used Car - Market - IMG1

With the COVID-19 outbreak, consumers were seen to be more concerned about personal health and hygiene. As a result, the preference for private transportation increased rather than the public transportation system. The shift in consumer behavior and preferences created new opportunities for the Philippines' used car market. Considering these opportunities several new players and OEMs are expected to enter the market. The pandemic demonstrated that, while the new car market becomes more vulnerable, the used car market becomes more resilient.

Used car for sale in the Philippines has evolved at an incredible rate over the last decade. Emerging countries, such as the Philippines, create a favorable ecosystem for used car ownership when compared to developed countries. The Philippines is one of the region's fastest-growing markets, with used car sales skyrocketing as a result of a rising population, improved opportunities, affordability, and a higher GDP growth rate.

Despite the fact that used passenger car sales are increasing, there is always a risk factor involved in purchasing a used car. The trust between buyers and sellers regarding the quality of used cars has not been completely established, which may have an impact on target market growth.

Philippines Used Car Market Trends

Organized Players are expected to witness higher growth rates during the forecast period

The unorganized players control the majority of the used car market in Philippines. Furthermore, the unorganized players do not provide any warranty on pre-owned vehicles. Some sellers commit fraud by re-painting and removing dents from accident vehicles in order to conceal their damage and obtain a falsely inflated value, which causes buyers to be wary of purchasing used cars. As a result, the higher rate of malpractices and unorganized dealers' larger market share pose a threat to the growth of the used car market.

However, used car sales through organized players have increased in recent years. When compared to unorganized market players, organized players provide better service and value to the customer. They offer buyers a diverse selection of used vehicles to choose from. Quality engineers have certified the vehicles available with these players. As a result, the risk of purchasing low-quality used cars has been significantly reduced. Organized players have contributed to the transparency of the used car market and the establishment of fair prices for both sellers and buyers. This has contributed to an increase in used passenger car sales in the Philippines. For instance

  • Toyota has a strong customer base in the Philippines, and the Toyota Certified Used Vehicle (TCUV, or simply Toyota Certified) was created to reward customer loyalty by providing the best price for their vehicles when they sell or trade in. Toyota customers can also use TCUV to purchase used cars that have met Toyota's high-quality standards.

Based on such developments, the organized segment in the target market is expected to grow significantly during the forecast period.

Online sales channel is expected to grow with significant rate over the forecast period

Advances in technology, such as the development of the internet, the use of e-commerce sites/applications to boost business demand, and the introduction of hybrid and electric vehicles, have altered buyer positions in the market. Consumers are becoming more knowledgeable about the vehicle, its residual value, third-party profit margin, and other factors thanks to online technologies. For instance,

  • Carsome intends to enter the market in the near future and provide an online platform for used car sales in the Philippines.

Additionally, Machine learning and Artificial Intelligence are expected to play an important role in increasing revenues and decreasing costs of operation, which will positively impact the market growth during the forecast period.

Philippines Used Car Industry Overview

The used car market in the Philippines is highly fragmented, with numerous startups and regional players. Although, in order to gain a competitive advantage, major rental companies are establishing joint ventures and partnerships to launch newer products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Restraints
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD Million)

  • 5.1 Vendor Type
    • 5.1.1 Organized
    • 5.1.2 Unorganized
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Hatchbacks
    • 5.2.2 Sedans
    • 5.2.3 Sports Utility Vehicles (SUV) and Multi-Purpose Vehicles (MPV)
  • 5.3 By Fuel Type
    • 5.3.1 Petrol
    • 5.3.2 Diesel
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 By Sales Channel
    • 5.4.1 Online
    • 5.4.2 Offline

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Carmudi
    • 6.2.2 Carousell
    • 6.2.3 CarMax Enterprise Services, LLC
    • 6.2.4 Carmix (LausAutoGroup )
    • 6.2.5 Toyota Motor Philippines Corporation
    • 6.2.6 Automart
    • 6.2.7 Philkotse.com
    • 6.2.8 Zigwheels
    • 6.2.9 Tsikot.com
    • 6.2.10 Car Empire

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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