세계의 자동차 물류 시장 규모는 2025년에 3,368억 9,000만 달러로 추정되고, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 6.65%로 성장할 전망이며, 2030년에는 4,648억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
- 세계의 자동차 물류 시장은 세계의 자동차 생산 및 판매 증가에 힘입어 대폭적인 성장을 이루고 있습니다. 이 확대에는 주로 신흥 시장의 수요 증가, 자동차 분야 기술 진보 및 전자상거래의 급증이 기여하고 있습니다. 예측에서는 자동차 제조의 세계화, 전기차 및 자율주행차로의 축족, 세계 공급망의 지속적 진화에 힘입어 꾸준한 성장 궤도를 그리고 있습니다.
- 자동차 물류 시장의 성장은 자동차 산업의 건전성과 밀접하게 연관되어 있습니다. 자동차 생산과 판매가 증가함에 따라 효율적인 물류 솔루션에 대한 수요가 높아집니다. 신흥 시장은 이 확대에 중요한 역할을 하고 있으며 물류 공급자에게 새로운 기회를 제공하고 있습니다. 기술의 진보는 자동차의 기능을 강화할 뿐만 아니라 물류 업무를 변혁하여 보다 효율적이고 안전하게 만들고 있습니다. 전기 자동차나 자율 주행차로의 시프트는, 특히 특수한 부품이나 배터리의 취급에 대해, 새로운 물류 과제 및 기회를 낳고 있습니다. 게다가 지속 가능성 중시는, 보다 환경 친화적 물류의 채용을 기업에 재촉하고 있어, 이것은 비용 절감 및 브랜드 평가의 향상으로도 연결됩니다.
- 이런 상황에도 불구하고 아시아 국가들은 자동차 부품 수입에서 우위를 유지하고 63%를 차지했으며 유럽은 27%, 북미는 9%였습니다. 유럽으로부터의 수입이 8%, 북미로부터의 수입이 2.5%로 완만한 성장을 나타낸 것에 비해, 아시아로부터의 수입은 2%로 조심스러운 성장이었습니다. 게다가 판매 후의 서비스나 제품에 초점을 맞춘 애프터마켓 부문은, 7.5%의 현저한 성장을 나타내 24년도 상반기에는 55억 달러에 이르렀습니다.
- 인도의 자동차 부품 제조업체는 주로 자동차 주문자 상표부착 생산(OEM)으로부터의 왕성한 수요에 견인되어 2024년 회계 연도 상반기에 361억 달러의 수익을 올렸습니다. 이러한 OEM 수요 급증은 자동차 부품 물류 시장의 주요 촉진 요인이 될 것으로 보입니다.
- IoT, AI, 블록체인 등의 기술 도입은 공급망 가시성, 운영 최적화, 보안 및 효율성 강화에 혁명을 가져왔습니다. 예를 들어 2023년 5월 한국 통상산업에너지부는 현지 자동차 업체와 협력해 국내 자동차 공급망을 강화하고 수출을 촉진하며 차세대 기술로의 이행을 촉진하기 위해 14조 원(110억 달러) 이상을 약속했습니다.
- 전기자동차(EV)로의 전환과 자율 주행 차량의 상승은 물류를 재구성하고 부품 및 배터리의 전문적인 취급을 필요로 합니다. 동시에 물류의 환경 지속가능성이 중시되게 되었습니다. 기업은 운송 경로 최적화, 에너지 효율적인 차량 사용, 지속 가능한 포장 솔루션 채택 등 친환경 사례를 채택하는 경향이 강해지고 있습니다.
- 물류 기술이 혁신을 계속하는 가운데 공급망의 효율성, 투명성, 적응성을 한층 더 높이는 태세가 갖추어지고 있습니다. 특히 아시아 태평양에서 급성장하고 있는 시장은 세계 자동차 물류 시장 확대에 크게 기여하게 될 것으로 보입니다. 게다가 자동차의 온라인 판매에 대한 시프트 및 고객 체험 중시가, 물류 전략 및 오퍼레이션을 재구축하고 있습니다.
세계의 자동차 물류 시장 동향
서비스별 운송 서비스가 향후 최대 시장 점유율을 차지
- 자동차는 주로 도로, 철도, 해상, 항공을 이용하여 운송됩니다. 도로 부문은 실시간 추적, RFID 기술, IoT 디바이스 등의 진보로 공급망 가시성이 향상되어 세계 시장 성장이 전망되고 있습니다.
- 특히 유럽에서는 저렴한 비용과 지능형 운송 시스템의 도입이 도로 부문에 박차를 가하고 있습니다. 이러한 시스템은 선진적 연결성, 플래투닝을 촉진하고 자율주행의 길을 열어줍니다. 한편, 해운 부문은, 고성능의 항만 서비스와 질 높은 인프라가 대두해, 사업자, 하송인, 소비자의 비용을 삭감하고 있는 것이 요인이 되어, 큰 성장을 이루고자 하고 있습니다.
- 2023년 12월의 주목할만한 움직임으로 중국의 유명한 제3자 자동차 물류회사인 창주 Logistics는 SAIC-GM-Wuling의 국경을 넘은 도로 운송을 맡았습니다. 약 500대의 차량이 류저우 공장에서 순차적으로 출발해 중국 신장 위구르 자치구의 카슈가르 항구에서 우즈베키스탄 타슈켄트까지 이동했습니다. 이 국경을 넘은 도로 수송은 그 속도, 비용 효율, 유연성이 높게 평가되고 있습니다. 창지우 로지스틱스 팀은 SAIC-GM-울링 류저우 공장에서 우즈베키스탄 더블데크 카캐리 트레일러에 울링 승용차를 싣는 작업을 면밀히 진행했습니다. 이 개발로 아시아 태평양의 자동차 로지스틱스 시장은 국경을 초월한 연결성과 운영 효율성을 높이게 됩니다.
- CEVA 로지스틱스는 2023년 5월 중국-키르기스-우즈베키스탄과 중국-파키스탄 회랑에 걸친 새로운 국제도로 수송(TIR) 루트를 개설하여 화제가 되었습니다. 이러한 경로는 무역을 강화하고 지역의 이익을 얻는 것을 목적으로 하고 있으며 테이프 커팅이 이루어졌습니다. 공업부품, 자동차부품, 소비재를 실은 6대의 트럭으로 구성된 차량 행렬은 중국 서부 카슈가르를 출발해 키르기스스탄으로 들어가 약 1,100km의 여행을 거쳐 우즈베키스탄 사마르칸트에 도착했습니다. 이 이니셔티브는 새로운 무역로를 개척하고 로지스틱스 업무를 원활하게 함으로써 아시아 태평양의 자동차 로지스틱스 시장을 대폭 강화하는 것입니다.
- 도카이 여객철도는 2023년도 1-3월의 자동차 수송 대수가 전년 동기 대비 33% 증가한 약 2만 7,000대가 되었습니다.
- 중앙철도는 2023년도 제1분기에, 열차 경유의 자동차 적재량이 2022년도 동기 대비 33% 증가로 대폭 증가했다고 보고했습니다.
- Mahindra & Mahindra, Tata Motors, Maruti Udyog 등 대형 자동차 제조업체는 차량 수송의 요구를 철도 서비스에 의존해 왔습니다.
- 2023년 6월, DMN 물류는 전략적 움직임으로 JLL 차량 분배를 인수하고 전기자동차(EV)와 일반 차량의 물류 사업을 강화하는 자세를 강조했습니다. JLL Vehicle Distribution은 알베차치에 거점을 두고 있으며, 2010년 패밀리 비즈니스로 설립되어 부티크와 EV 운송 서비스에 특화되어 Inchcape, Autorola, Audi, 기타 주요 딜러 그룹 및 브랜드와 같은 고객을 지원하고 있습니다.
- 기타 JLL 차량 배포는 법인 고객이나 딜러에게 배송이나 차량 이동 서비스를 제공하고 고객의 인도도 실시했습니다. DMN 물류는 JLL의 매니징 디렉터와 협의를 시작하여 최종적으로 완전 인수에 이르렀습니다. 이 매수는, 영국의 차량 로지스틱스 시장에의 진출을 노리는 중국의 신흥 OEM으로부터의 관심의 고조를 이용하는 것입니다.
아시아태평양은 시장 점유율에서 우위를 유지할 자세
- 중국, 일본, 인도, 한국 등을 포함한 아시아태평양은 세계 자동차 대국으로 두드러지고 있습니다. 이 시장의 급확대는 자동차 생산 및 판매의 급증, 자동차 수출의 호조세, 소비자의 신차 및 중고차에 대한 의욕의 고조에 의해 뒷받침되고 있습니다.
- 전자상거래의 출현과 자동차 온라인 판매의 급증은 자동차 물류의 형태를 바꾸고 있습니다. 이 변화는 합리화된 물류 네트워크와 혁신적인 라스트 마일 배송 솔루션의 필요성을 강조하고 있습니다. 게다가 전기차에 대한 관심의 고조는 자동차 산업을 변모시킬 뿐만 아니라 물류에도 혁명을 가져오고 있습니다. 여기에는 특수 부품과 배터리의 복잡한 운송 요건도 포함되어 참신한 물류 솔루션으로의 길을 열어주고 있습니다.
- 예를 들어, 2023년 중국의 자동차 수출은 호조를 보였습니다. 2023년 12월에만 중국은 49만 9,000대의 자동차를 출하했습니다. 중국자동차공업협회(CAAM)의 데이터에 따르면 중국의 자동차 수출은 2023년을 맞아 57.9% 증가한 491만 대로 급증했습니다. 이 급증은 77.6% 증가한 120만 대 이상으로 급증한 신에너지차(NEV) 수출의 눈부신 증가에 기인합니다. 특히 순수 전기차 수출은 80.9% 급증했고 하이브리드차는 47.8% 증가했습니다.
- 중국의 자동차 시장 전체 판매 대수는 전년 대비 12% 증가하여 3,000만 대의 고지를 넘어섰습니다. 생산량 역시 눈부시게 3,000만 대를 돌파해 2022년부터 11.6% 증가했습니다. NEV가 완수한 역할은 크고, 생산 대수는 958만 대, 판매 대수는 949만 대로, 각각 전년대비 35.8%, 37.9%의 큰폭의 성장을 나타냈습니다. 특기할 만한 것은 2023년에는 NEV가 31.6%의 시장 점유율을 획득했다는 것입니다. 이러한 자동차 수출과 NEV 생산의 성장은 아시아 태평양의 자동차 물류 시장을 크게 끌어올려 효율적인 수송 및 유통 솔루션의 수요를 촉진하고 있습니다.
- 일본의 자동차 부문은 경제의 요점입니다. 도요타, Honda, Nissan 등 세계적 대기업이 국내 시장을 선도하고 있을 뿐만 아니라, 세계적으로도 큰 존재감을 나타내고 있습니다. 특기할 만한 것은, 자동차를 중심으로 하는 자동차 수출이 일본의 총수출의 상당 부분을 차지하고 있는 것으로, 이 부문이 일본의 경제 상황에 있어서 매우 중요한 역할을 담당하고 있는 것이 부각되고 있습니다. 2023년 일본 세관의 데이터에 따르면 일본의 승용차 수출 대수는 약 527만 대로 전년 대비 20% 증가했습니다. 이러한 수출액은 약 15조 5,400억 엔(1,056억 7,000만 달러)였습니다. 2024년으로 눈을 돌리자 일본자동차공업회의 보고에 따르면 지난 1월 일본의 자동차 수출 대수는 29만 5,133대였습니다. 내역은 승용차 26만 3,981대, 트럭 2만 2,755대, 버스 8,397대였습니다. 수출 대수가 많기 때문에 자동차의 효율적인 이동을 관리하는 선진적 로지스틱 솔루션이 필요하고, 그에 따라 이 지역의 자동차 로지스틱스 시장이 강화되고 있습니다.
- 세계 제3위의 자동차 시장인 인도에서는 자동차 부문이 국가의 GDP에 7.1% 공헌하고 있습니다. 또한 최근 보고서에서는 지난 14년간 이 나라의 온실가스 배출량이 33% 삭감된 것이 강조되고 있습니다.
- 자동차 산업이 큰 변모를 이루는 가운데 인도는 유엔기후 변화조약(UNFCCC)에 대한 헌신을 견지하고 있습니다. 세계 지속가능성의 목표에 따라 2030년까지 배출 원단위를 2005년 대비 45% 삭감하는 것을 목표로 하고 있습니다. 이러한 약속과 자동차 분야의 성장이 맞물려 자동차와 부품의 효율적인 유통을 지원하는 혁신적인 물류 솔루션의 필요성이 커지고 있으며, 아시아태평양의 자동차 물류 시장을 더욱 끌어올리고 있습니다.
세계의 자동차 물류 산업 개요
자동차 물류 시장은 세분화되어 있으며, 대기업 세계의 진출기업, 중소 지역 및 진출 기업, 시장 점유율을 차지하는 소수의 진출 기업이 존재합니다. 대부분의 세계 물류 참가 기업은 시장의 요구와 수요를 충족시키기 위해 자동차 물류 부문을 가지고 있습니다. 게다가 현지 참가 기업은, 재고 처리, 서비스 제공, 취급 제품, 기술의 면에서 점점 능력을 높이고 있습니다.
시장의 써드파티 물류(3PL) 서비스 제공업체는 신뢰성 및 공급망 능력에 근거해 격렬하게 경쟁하고 있습니다. 부가가치가 높은 서비스를 제공하는 것으로, 각사는 서비스의 차별화를 도모하고 있습니다. 전자상거래 매출 확대는 속도 및 배송 등의 측면에서 물류 기업에 기회와 과제를 가져다 주고 있습니다.
높은 자산과 자본을 갖춘 세계 기업은 선진 기술과 물류 센터에 투자하여 위의 시나리오에서 이익을 얻을 수 있습니다. 한편, 지역이나 현지의 참가 기업은, 제조업자, 소매업자, 딜러의 요구를 서포트하기 위해, 보다 뛰어난 분야 솔루션을 내놓고 있습니다. 이 산업의 대기업에는 Hellmann Worldwide Logistics, APL Logistics, BLG Logistics Group, CEVA Logistics, DB Schenker 등이 있습니다.
기타 혜택
- 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
- 3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
- 현재의 시장 시나리오
- 산업 밸류체인 분석
- 정부 규제 및 대처
- 세계 물류 부문(개요, LPI 점수, 주요 화물 통계 등)
- 세계 자동차 산업에 대한 주목(개요, 개발 동향, 통계 등)
- 스포트라이트-기존 자동차 물류 공급망에 대한 전자상거래의 영향
- 리버스 물류의 리뷰 및 해설(개요, 포워드 물류와 비교에서의 과제 등)
- 자동차 애프터마켓 및 그 물류 활동에 관한 인사이트
- 계약 물류 및 통합 물류 수요 스포트라이트
- 지정학과 팬데믹이 시장에 미치는 영향
제5장 시장 역학
- 시장 성장 촉진요인
- 자동차 생산 및 판매 증가
- 전자상거래 및 옴니채널 물류
- 시장 성장 억제요인
- 시장 기회
- 기술 혁신
- 지속가능성에 대한 노력에 대한 투자
- 산업의 매력-Porter's Five Forces 분석
- 구매자 및 소비자의 협상력
- 공급기업의 협상력
- 신규 참가업체의 위협
- 대체품의 위협
- 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제6장 시장 세분화
- 서비스별
- 유형별
- 지역별
- 아시아태평양
- 북미
- 유럽
- 라틴아메리카
- 중동 및 아프리카
- 남아프리카
- 아랍에미리트(UAE)
- 사우디아라비아
- 기타 중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
- 기업 프로파일
- Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG
- APL Logistics Ltd
- BLG Logistics Group AG & Co. KG
- CEVA Logistics
- DB Schenker
- DHL Group
- GEFCO SA
- Kerry Logistics Network Ltd
- Kuehne Nagel International AG
- Penske Logistics Inc.
- Ryder System Inc.
- DSV Panalpina AS
- Expeditors
- Panalpina
- XPO Logistics Inc.
- Tiba Group
- Bollore Logistics
- CFR Rinkens*
- 기타 기업
제8장 시장의 미래
제9장 부록
- GDP 분포(활동별-주요국)
- 자본 이동에 관한 인사이트-주요국
- 경제 통계-운수 및 창고 부문, 경제에 대한 공헌(주요국)
- 세계 자동차 산업 통계
AJY 25.05.07
The Global Automotive Logistics Market size is estimated at USD 336.89 billion in 2025, and is expected to reach USD 464.83 billion by 2030, at a CAGR of 6.65% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
- The global automotive logistics market is witnessing substantial growth, propelled by increased vehicle production and sales worldwide. This expansion is primarily fueled by heightened demand in emerging markets, technological advancements in the automotive sector, and the surge of e-commerce. Projections indicate a steady growth trajectory, underpinned by the globalization of automotive manufacturing, the pivot towards electric and autonomous vehicles, and the continual evolution of global supply chains.
- The automotive logistics market's growth is closely tied to the overall health of the automotive industry. As vehicle production and sales rise, the demand for efficient logistics solutions increases. Emerging markets are playing a crucial role in this expansion, offering new opportunities for logistics providers. Technological advancements are not only enhancing vehicle features but also transforming logistics operations, making them more efficient and secure. The shift towards electric and autonomous vehicles is creating new logistics challenges and opportunities, particularly in the handling of specialized components and batteries. Additionally, the emphasis on sustainability is driving companies to adopt greener logistics practices, which can also lead to cost savings and improved brand reputation.
- Despite this, Asian nations retained their dominance in auto components imports, accounting for 63%, with Europe at 27% and North America at 9%. While imports from Europe and North America saw modest growth rates of 8% and 2.5% respectively, those from Asia increased by a more conservative 2%. Furthermore, the aftermarket segment, focusing on post-sales services and products, saw a notable 7.5% expansion, reaching USD 5.5 billion in H1 FY24.
- India's auto parts manufacturers raked in a revenue of USD 36.1 billion in the first half of the 2024 fiscal year, largely driven by robust demand from automotive original equipment manufacturers (OEMs). This surge in demand from OEMs is poised to be a key driver for the auto components logistics market.
- Technological adoptions, such as IoT, AI, and blockchain, are revolutionizing supply chain visibility, operational optimization, and enhancing security and efficiency. For instance, in May 2023, South Korea's Ministry of Trade, Industry, and Energy, in collaboration with local automakers, pledged over KRW 14 trillion (USD 11 billion) to fortify the nation's automotive supply chain, boost exports, and facilitate the transition to next-gen technologies.
- The transition to electric vehicles (EVs) and the rise of autonomous vehicles are reshaping logistics, necessitating specialized handling of components and batteries. Simultaneously, there's a growing emphasis on environmental sustainability in logistics. Companies are increasingly adopting green practices, including optimizing transportation routes, using energy-efficient vehicles, and embracing sustainable packaging solutions.
- As logistics technology continues to innovate, it's poised to further enhance supply chain efficiency, transparency, and adaptability. The burgeoning markets, especially in the Asia-Pacific region, are set to be significant contributors to the global automotive logistics market's expansion. Moreover, the shift towards online vehicle sales and an amplified focus on customer experience are reshaping logistics strategies and operations.
Global Automotive Logistics Market Trends
By Service Transportation Service Occupies the Largest Market Share in the Future
- Automotive vehicles primarily utilize roadways, railways, maritime, and airways for transportation. The roadways segment is poised for global market growth, driven by advancements like real-time tracking, RFID technology, and IoT devices, enhancing supply chain visibility.
- Low costs and the adoption of intelligent transport systems, particularly in Europe, are fueling the roadways segment. These systems facilitate high-level connectivity, platooning, and pave the way for automated driving. Meanwhile, the maritime segment is set for significant growth, attributed to the rise of high-performing port services and quality infrastructure, which reduce costs for operators, shippers, and consumers.
- In a notable move in December 2023, Changjiu Logistics, a prominent third-party automotive logistics firm in China, took on SAIC-GM-Wuling's cross-border road transport. The journey saw nearly 500 vehicles leaving sequentially from Liuzhou plant, traveling from Kashgar port in Xinjiang, China, to Tashkent, Uzbekistan. This cross-border road transport is lauded for its speed, cost-efficiency, and flexibility. Changjiu Logistics' team meticulously handled operations at SAIC-GM-Wuling's Liuzhou plant, loading Wuling passenger cars onto double-deck car carrier trailers destined for Uzbekistan. This development boosts the automotive logistics market in the Asia-Pacific region by enhancing cross-border connectivity and operational efficiency.
- CEVA Logistics made headlines in May 2023 with the launch of new international road transport (TIR) routes spanning China-Kyrgyzstan-Uzbekistan and China-Pakistan corridors. These routes, aimed at bolstering trade and reaping regional benefits, were inaugurated with a ribbon-cutting ceremony. The convoy, comprising six trucks laden with industrial components, auto parts, and consumer goods, set off from Kashgar in western China, crossed into Kyrgyzstan, and successfully reached Samarkand in Uzbekistan after a journey of about 1,100 kilometers. This initiative significantly enhances the automotive logistics market in the Asia-Pacific region by opening new trade routes and facilitating smoother logistics operations.
- Central Railway saw a commendable 33% surge in car transportation, moving around 27,000 cars in the first three months of FY 2023, compared to the same period in FY 2022.
- Central Railway reported a significant uptick of 33% in car loading via trains in the first quarter of FY 2023, compared to the corresponding period in FY 2022.
- Leading automobile manufacturers like Mahindra & Mahindra, Tata Motors, and Maruti Udyog have been relying on railway services for their vehicle transportation needs.
- In a strategic move in June 2023, DMN Logistics acquired JLL Vehicle Distribution, emphasizing its commitment to bolstering its electric vehicle (EV) and general vehicle logistics operations. JLL Vehicle Distribution, based in Alvechurch and founded in 2010 as a family business, specializes in boutique and EV transport services, catering to clients like Inchcape, Autorola, and Audi, as well as other major dealer groups and brands.
- Besides, JLL Vehicle Distribution offers delivery and vehicle transfer services to corporate clients, dealers, and handles customer handovers. DMN Logistics initiated discussions with JLL's managing director, eventually culminating in a full acquisition. The acquisition is poised to capitalize on the growing interest from emerging Chinese OEMs eyeing expansion into the UK's vehicle logistics market.
Asia-Pacific is Poised to Maintain its Dominance in Market Share
- The Asia-Pacific region, encompassing countries like China, Japan, India, and South Korea, stands out as a global automotive powerhouse. This market's rapid expansion is fueled by surging vehicle production and sales, a buoyant trend in automotive exports, and an escalating appetite for both new and pre-owned vehicles among consumers.
- The advent of e-commerce and the surge in online vehicle sales are reshaping automotive logistics. This shift underscores the need for streamlined distribution networks and innovative last-mile delivery solutions. Additionally, the mounting interest in electric vehicles is not just transforming the automotive landscape but also revolutionizing logistics. This includes the intricate transportation requirements for specialized components and batteries, paving the way for novel logistics solutions.
- For example, in 2023, China's automotive exports painted a robust picture. In December 2023 alone, China shipped out a staggering 499,000 automobiles. Data from the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) revealed that China's auto exports hit a milestone in 2023, surging by 57.9% to a record 4.91 million vehicles. This surge was largely driven by a remarkable uptick in new energy vehicle (NEV) exports, which leaped by 77.6% to over 1.2 million units. Specifically, pure electric vehicle exports soared by 80.9%, while hybrid variants saw a 47.8% uptick.
- The broader auto market in China saw a 12% year-on-year sales increase, crossing the 30 million mark. Production figures were equally impressive, surpassing 30 million units, marking an 11.6% rise from 2022. NEVs played a significant role, with production and sales exceeding 9.58 million and 9.49 million units, respectively, marking a robust 35.8% and 37.9% year-on-year surge. Notably, NEVs captured a market share of 31.6% in 2023. This growth in automotive exports and NEV production significantly boosts the automotive logistics market in the Asia-Pacific region, driving demand for efficient transportation and distribution solutions.
- Japan's automotive sector is a cornerstone of its economy. Global giants like Toyota, Honda, and Nissan not only lead the domestic market but also command a significant presence worldwide. Notably, automotive exports, predominantly automobiles, make up a substantial portion of Japan's total exports, underscoring the sector's pivotal role in the nation's economic landscape. Data from Japan Customs for 2023 highlights that Japan exported around 5.27 million passenger cars, marking a robust 20% increase from the previous year. These exports were valued at approximately 15.54 trillion Japanese yen (USD 105.67 billion). Moving into 2024, January saw Japan exporting 295,133 motor vehicles, as reported by the Japan Automobile Manufacturers Association. The breakdown includes 263,981 passenger cars, 22,755 trucks, and 8,397 buses. The substantial volume of exports necessitates advanced logistics solutions to manage the efficient movement of vehicles, thereby enhancing the automotive logistics market in the region.
- India, the world's third-largest automotive market, sees its automotive sector contributing a notable 7.1% to the nation's GDP. Recent reports also highlight a commendable 33% reduction in the country's greenhouse gas emissions over the past 14 years.
- Amidst a sweeping transformation in the automotive landscape, India is steadfast in its commitment to the United Nations Convention on Climate Change (UNFCCC). The nation aims to slash emissions intensity by 45% from 2005 levels by 2030, aligning with global sustainability goals. This commitment, coupled with the growth of the automotive sector, drives the need for innovative logistics solutions to support the efficient distribution of vehicles and components, further boosting the automotive logistics market in the Asia-Pacific region.
Global Automotive Logistics Industry Overview
The automotive logistics market is fragmented in nature, with large global players, small- and medium-sized local players, and few players who occupy the market share. Most global logistics players have an automotive logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology.
The third-party logistics (3PL) service providers in the market compete intensely based on reliability and supply chain capacity. By offering value-added services, companies would differentiate their service offerings. The growing e-commerce sales are creating opportunities and challenges for logistics firms in terms of speed, delivery, etc.
Global companies with high assets and capital can invest in advanced technology and distribution centers and benefit from the scenario mentioned above. On the other hand, regional and local players are coming up with better sector solutions to support the needs of manufacturers, retailers, as well as dealers. This industry's major players include Hellmann Worldwide Logistics, APL Logistics, BLG Logistics Group, CEVA Logistics, and DB Schenker.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
- 1.1 Study Deliverables
- 1.2 Study Assumptions
- 1.3 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
- 2.1 Analysis Methodology
- 2.2 Research Phases
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
- 4.1 Current Market Scenario
- 4.2 Industry Value Chain Analysis
- 4.3 Government Regulations and Initiatives
- 4.4 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, etc.)
- 4.5 Focus on the Global Automotive Industry (Overview, Development and Trends, Statistics, etc.)
- 4.6 Spotlight - Effect of E-commerce on Traditional Automotive Logistics Supply Chain
- 4.7 Review and Commentary on Reverse Logistics (Overview, Challenges in Comparison with Forwards Logistics, etc.)
- 4.8 Insights on Automotive Aftermarket and its Logistics Activities
- 4.9 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics
- 4.10 Impact of Geopolitics and Pandemic on the Market
5 MARKET DYNAMICS
- 5.1 Market Drivers
- 5.1.1 Increased Vehicle Production and Sales
- 5.1.2 E-commerce and Omnichannel Distribution
- 5.2 Market Restraints
- 5.2.1 Supply Chain Disruptions
- 5.2.2 Infrastructure Limitations
- 5.3 Market Opportunities
- 5.3.1 Technological Innovations
- 5.3.2 Investing in Sustainability Initiatives
- 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
- 5.4.1 Bargaining Powers of Buyers/Consumers
- 5.4.2 Bargaining Power of Suppliers
- 5.4.3 Threat of New Entrants
- 5.4.4 Threat of Substitute Products
- 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
6 MARKET SEGMENTATION
- 6.1 By Service
- 6.1.1 Transportation
- 6.1.2 Warehousing, Distribution, and Inventory Management
- 6.1.3 Other Services
- 6.2 By Type
- 6.2.1 Finished Vehicle
- 6.2.2 Auto Components
- 6.2.3 Other Types
- 6.3 Geography
- 6.3.1 Asia-Pacific
- 6.3.1.1 China
- 6.3.1.2 Japan
- 6.3.1.3 India
- 6.3.1.4 South Korea
- 6.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
- 6.3.2 North America
- 6.3.2.1 United States
- 6.3.2.2 Canada
- 6.3.2.3 Mexico
- 6.3.3 Europe
- 6.3.3.1 United Kingdom
- 6.3.3.2 Germany
- 6.3.3.3 Italy
- 6.3.3.4 Russia
- 6.3.3.5 France
- 6.3.3.6 Rest of Europe
- 6.3.4 Latin America
- 6.3.4.1 Brazil
- 6.3.4.2 Argentina
- 6.3.4.3 Rest of Latin America
- 6.3.5 Middle East & Africa
- 6.3.5.1 South Africa
- 6.3.5.2 United Arab Emirates
- 6.3.5.3 Saudi Arabia
- 6.3.5.4 Rest of Middle East & Africa
7 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
- 7.2 Company Profiles
- 7.2.1 Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG
- 7.2.2 APL Logistics Ltd
- 7.2.3 BLG Logistics Group AG & Co. KG
- 7.2.4 CEVA Logistics
- 7.2.5 DB Schenker
- 7.2.6 DHL Group
- 7.2.7 GEFCO SA
- 7.2.8 Kerry Logistics Network Ltd
- 7.2.9 Kuehne + Nagel International AG
- 7.2.10 Penske Logistics Inc.
- 7.2.11 Ryder System Inc.
- 7.2.12 DSV Panalpina AS
- 7.2.13 Expeditors
- 7.2.14 Panalpina
- 7.2.15 XPO Logistics Inc.
- 7.2.16 Tiba Group
- 7.2.17 Bollore Logistics
- 7.2.18 CFR Rinkens*
- 7.3 Other Companies
8 FUTURE OF THE MARKET
9 APPENDIX
- 9.1 GDP Distribution (by Activity - Key Countries)
- 9.2 Insights on Capital Flows - Key Countries
- 9.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy (Key Countries)
- 9.4 Global Automotive Industry Statistics