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인도의 중고차 금융 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

India Used Car Financing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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인도의 중고차 금융 시장은 예측 기간 동안 CAGR 11%를 나타낼 것으로 전망됩니다.

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전국의 주요 소비자는 신차 판매의 대유행으로 경제적인 문제에 직면하고 있습니다. 이 때문에 시장은 큰 성장을 이룰 가능성이 높습니다. 원인입니다.옛날까지는 스테이터스 심볼이었던 자동차의 소유는 최근에는 필수품이 되고 있습니다.자동차 산업은 그 창업 이래, 급격한 성장을 이루어 왔습니다.

현재는 대부분의 고객이 어떠한 금융지원을 받고 자동차를 구입합니다.

인도에서는 2020년부터 BS-VI가 도입되어 거기에 필요한 안전장비가 의무화되었기 때문에 신차가격은 상승할 것으로 예상됩니다.

중고차 금융 시장 동향

중고차 산업의 급성장이 금융 시장 견인

인도의 중고차 사업은 최근 몇 년간 급성장하고 있습니다. 신차를 웃도는 판매 대수를 기록했습니다.

디지털화의 진전과 새로운 비즈니스 모델에 의한 신흥 기업이 중고차 금융 시장을 촉진하고 있습니다. 디지털화는 데이터의 보존, 보관, 검색에 도움이 됩니다. 중요한 자본 자원이 줄어들고 서류 보관 문제도 줄어들 수 있습니다. 자동차 금융의 디지털화 증가는 전자 서명과 디지털 대출 문서를 포함한 엔드 투 엔드로 확장되어 시장에 탁월한 기회를 제공합니다.

  • 2022년 2월, Kuwy는 온라인 자동차 판매업체를 위한 엔드 투 엔드 디지털 렌딩 플랫폼을 출시했습니다.

전국적인 공유 모빌리티 서비스 증가는 중고차 금융 시장에 있어서 중요한 요인이 될 것 같습니다. 가운데, 예를 들어 멀티 스즈키가 2020년 4월까지 디젤차 부문에서 철수하기로 결정한 것도 디젤차에 대한 반발이 없는 한 중고차 시장에서의 소형 디젤차(주로 주행거리 수치가 높기 때문에) 수요를 높일 것으로 예상됩니다.

Maruti Suzuki, Tata Motors 등의 OEM 제조업체가 큰 존재감을 나타내고 있어 소비자의 중고차 수요를 끌어당기고 있습니다. 까지, 고급 자동차를 소유하는 것은 경제적인 장애물 때문에 많은 소비자들에게 꿈이었지만, 이것은 점차 변화하고 있으며, 소비자가 쉽게 중고 고급 자동차를 구입할 수있게되고, 대출 옵션, 연간 유지 보수 계약, 더 낮은 엔트리 가격에 쉽게 액세스함으로써 시장이 더 조직화되어 왔기 때문입니다.

NBFC는 시장 침체로부터 회복을 위해 중고차에 자금을 공급하는 경향

비은행계 금융회사(NBFC)는 코비드 이후 중고차 대출 수요 증가를 목격하고 있습니다. FS)의 채무 불이행에 끝을 낸 유동성 핍박 속, 자금 비용의 상승과의 싸움을 강요당하고 있습니다.

  • Cholamandalam Investments & Finance Company(Chola)의 중고차 금융 점유율은 FY21과 FY22에서 27%가 되었으며 FY20보다 1% 증가했습니다. 작년도(FY22)의 4분기만으로도 대출된 중고차 대수는 약 5만 7,000대에 올랐고, FY21의 대응하는 4분기와 비교하면 1만 7,000대도 급증했습니다.

BS-VI 사전구입과 유동성 상황의 완화로 예상되는 대수 회복은 중고차 금융 부문에 추가 기회를 제공할 것으로 예상됩니다. 자동차 매매를 용이하게 하는 주요 온라인 플랫폼인 자동차 24는 현재 금융 사업에 진출하고 있습니다. 이 회사는 2019년 7월 인도 준비 은행으로부터 NBFC 라이선스를 취득했으며, 첫해에 약 2,500만 달러의 대출을 목표로 하고 있습니다.

중고차 금융 산업 개요

인도의 중고차 금융 시장은 단편적입니다. 많은 조직·비조직 진출기업이 존재하는 것이 이러한 시장 시나리오를 창출하고 있습니다. 또한 대부분의 자동차 제조업체는 자사의 금융을 제공하는 것 외에도 은행 및 기타 금융 기관과 제휴하여 고객에게 광범위한 옵션을 제공합니다. 그러나, 다양한 NBFC로부터 대출을 조달하는 절차가 비교적 간단하기 때문에 시장은 그들에게 유리하게 기울어질 것으로 예상됩니다. Maruti Suzuki Limited, Mahindra Finance, Poonawalla Fincorp, Sundaram Finance, Bluecarz, TSM Cars 등이 시장의 주요 기업입니다. 주요 OEM은 NBFC와 제휴하여 소비자에게 대출을 제공합니다. 예를 들면

  • 2021년 8월, Tata Motors는 Sundaram Finance와 제휴해, 동사의 승용차 시리즈를 구입하는 고객에게 한정 특전을 제공했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참가업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁의 강도

제5장 시장 세분화

  • 차종
    • 해치백
    • 세단
    • 스포츠 유틸리티 차량
    • 다목적 차량
  • 출자자
    • OEM
    • 은행
    • 금융기관

제6장 경쟁 구도

  • 공급업체의 시장 점유율
  • 기업 프로파일
    • Blue Carz
    • Toyota Trust
    • Mahindra Finance
    • Tata Capital
    • Bajaj Finserv
    • Maruti Suzuki True Value
    • Droom Credit
    • TSM Cars
    • Poonawalla Fincorp
    • Sundaram Finance Ltd
    • CHOLAMANDALAM

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

KTH 25.05.12

The India Used Car Financing Market is expected to register a CAGR of 11% during the forecast period.

India Used Car Financing - Market - IMG1

Major consumers across the country are facing financial issues due to the pandemic surge in the selling of newer cars. This is likely to witness major growth for the market. Rising consumer preference for owning a vehicle and avoiding public transportation is also a key factor for the used car market across the country. Ownership of cars, which used to be a status symbol long ago, has become a necessity in recent times. The automotive industry has witnessed exponential growth since its inception. Consumers are looking at used cars ever more than before, and some are even preferring them over two-wheelers.

Nowadays, the majority of customers opt to purchase an automobile, depending on some type of financial assistance. The current rate of financing for used cars is just around 13-15% and offers a tremendous opportunity for manufacturers as well as financial institutions alike. Currently, the used car industry is around 1.3 times the new car industry in India which is likely to create an opportunity for the market.

With BS-VI rolling out in the country from the year 2020 and subsequent mandates for necessary safety features, the cost of new cars is expected to grow up. Also, few manufacturers are phasing out their diesel portfolio, and consumers who prefer diesel cars for their durability and mileage figures are also looking toward the used car space. These factors are again expected to drive used car financing.

Second Hand Car Finance Market Trends

Burgeoning Used Car Industry Subsequently Driving the Financing Market

The used car business in India has been picking up pace over the past few years. In 2016, roughly 3.3 million used cars were sold, and in FY2019, the number breached the 4 million mark, with pre-owned cars registering more sales than new cars. In FY2021, around 4.4 million used cars were sold in India, which is likely to create an opportunity for the used car financing market.

Growing digitization and startup with new business models is promoting the used car financing market. Digitization helps to store, retain and retrieve data. Almost all information is in digital format. This reduces the capital resources required and reduces the problem of storing documents. An increase in digitization in auto finance will extend end to end, including e-signatures and digital loan documents have an opportunity to gain an advantage over the market. For instance,

  • In February 2022, Kuwy launched end to end digital lending platform for online car sellers. The platform allows car manufacturers, dealers, aggregator platforms, and lenders to offer digital retailing to their customers.

The rise in shared mobility services across the country is likely to be a key factor for the used car financing market. Also, the revision of the GST rate on used cars from 28% to 12 - 18% is also acting as a driver of the market. With companies gradually focusing on reducing the production of diesel cars, for instance, Maruti Suzuki's decision to exit the diesel car segment by April 2020 is also expected to increase the demand for compact diesel cars (mainly due to their higher mileage figures) in the used car market, unless there is a backlash against diesel cars.

The major presence of OEMs, including Maruti Suzuki, Tata Motors, and others, are attracting consumers for used cars and offering better financing options owing to which the demand for used cars is increasing. Even luxury car makers, including Audi, also entered the used car market, which increased the sale of used premium cars. The demand for luxury cars is also witnessing a continual increase, with nearly 50,000 units sold in 2018 compared to around 40,800 in the previous year. Until a few years ago, owning a luxury car used to be a dream for numerous consumers, owing to financial hurdles, but this is gradually changing, as the consumers can easily buy pre-owned luxury vehicles, as the market is becoming more organized with easy access to financing options, annual maintenance contracts, and lower entry prices.

NBFC's inclined towards funding used cars to recover from market slump

Non-Banking Financial Companies (NBFCs) are witnessing an increase in demand for financing for used vehicles post-Covid. Leading NBFCs such as Mahindra Finance, Shriram Finance, and Magma Fincorp have been forced to struggle with the rising cost of funds amid a liquidity squeeze that was sparked by the default by Infrastructure Leasing & Financial Services (IL&FS). Even financiers have tightened screening of borrowers and are now going slow on the relatively higher risk segments. In lieu of this situation, several lenders have turned to fund used cars to protect their margins. For instance,

  • Cholamandalam Investments & Finance Company (Chola) witnessed a share of used vehicle finance in FY21 and FY22 was 27%, an increase of 1% over FY20. In Q4 last fiscal (FY22) alone, the number of used vehicles that were financed rose to around 57,000, a jump by 17,000 vehicles, when compared with the corresponding fourth quarter of FY21.

Anticipatory volume recovery led by BS-VI pre-buying and easing of the liquidity situation is expected to provide further opportunity to the used car financing sector. Cars24, a leading online platform that facilitates buying and selling of cars, is now venturing into the financing business. The company acquired NBFC license from the Reserve Bank of India in July 2019 and is aiming for disbursement of nearly US$ 25 million in its maiden year.

Second Hand Car Finance Industry Overview

The market for used car financing in India is on the fragmented side. The presence of many organized and un-organized players has created such a market scenario. Also, most auto manufacturers, apart from offering their own financing, have tie-ups with banks and other financial institutions to offer a wider choice for their customers. But the relatively easier procedures to procure a loan from various NBFCs are expected to tilt the market in their favor. Maruti Suzuki Limited, Mahindra Finance, Poonawalla Fincorp, Sundaram Finance, Bluecarz, TSM Cars, etc., are some of the major players in the market. Major OEMs are partnering with the NBFCs to provide loans for the consumer. For instance,

  • In August 2021, Tata Motors partnered with Sundaram Finance to offer exclusive offers to customers opting to purchase its range of passenger cars. Under the partnership with TATA Motors, Sundaram Finance would offer six-year loans on the new 'Forever' range of cars, and with 100% financing, that would require a minimal down payment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Car Type
    • 5.1.1 Hatchbacks
    • 5.1.2 Sedans
    • 5.1.3 Sports Utility Vehicle
    • 5.1.4 Multi-purpose Vehicle
  • 5.2 Financier
    • 5.2.1 OEMs
    • 5.2.2 Banks
    • 5.2.3 NBFCs

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Blue Carz
    • 6.2.2 Toyota Trust
    • 6.2.3 Mahindra Finance
    • 6.2.4 Tata Capital
    • 6.2.5 Bajaj Finserv
    • 6.2.6 Maruti Suzuki True Value
    • 6.2.7 Droom Credit
    • 6.2.8 TSM Cars
    • 6.2.9 Poonawalla Fincorp
    • 6.2.10 Sundaram Finance Ltd
    • 6.2.11 CHOLAMANDALAM

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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