북미의 크로스 보더 도로 화물 운송 시장 규모는 2025년에 2,476억 달러로 추정되고, 2030년에는 3,081억 달러에 이를 전망이며, 예측 기간인 2025-2030년 CAGR 4.47%로 성장할 것으로 예측됩니다.
미국과 그 이웃 국가인 캐나다 및 멕시코와의 무역액은 1조 6,000억 달러로 2022년 무역총액의 24%를 차지했습니다.
- 미국의 육상 국경은 캐나다와 멕시코와 함께 북미 전역 공급망의 주요하고 경제적으로 중요한 경로로서 기능하고 있으며, 하루에 약 30억 달러의 국경을 넘는 무역을 촉진하고 있습니다. 2022년 미국의 국제 무역 총액은 6조 5,000억 달러에 달했습니다. 특기할 만한 것은 미국과 그 이웃인 캐나다와 멕시코 사이의 무역이 1조 6,000억 달러, 즉 이 총액의 24%를 차지하고 있다는 것입니다. 북미의 제조업은 공급망 혼란, 비용 상승, 노동력 감소에 직면했습니다. 마찬가지로 건설업계도 전년에는 노동력 부족과 원자재 가격 상승에 직면했습니다.
- 북미의 전자상거래 산업은 2023-2027년 전년 대비 11.25%의 대폭적인 성장이 예상되고 있습니다. 그 중에서도 미국은 전자상거래 소매 시장 성장에 가장 많이 기여할 것으로 예상되고 있습니다. 북미는 세계 인구의 5%에 불과함에도 불구하고 세계 경제에 큰 영향력을 가지고 있습니다. 북미에서 현저한 확대를 이루고 있는 다양한 시장 중에서도 소매 전자상거래 산업은 두드러집니다. 게다가 미국의 제조업 시장은 2030년까지 141억 달러에 달할 것으로 예상되고 있습니다.
미국이 북미 크로스 보더 도로 화물 운송 시장 독점
- 2022년 8월 미국, 캐나다, 멕시코 간의 크로스 보더 화물 총액은 전년 동월 대비 13.9% 증가를 기록했습니다. 북미에서는 도로 화물이 중요한 운송 수단이며 트럭 화물은 2022년 8월에 전년 동월 대비 19% 증가를 기록했습니다. 캐나다와 미국을 잇는 가장 교통량이 많은 국경은 온타리오주 윈저로 무역액은 1,310억 달러에 달했습니다. 2022년 10월 미국 교통부는 화물 인프라 확대 및 공급망 강화를 위해 약 3,100만 달러를 투자했습니다. 멕시코 정부는 국가 민간 부문 인프라 투자 협정의 틀 아래 운송 인프라에 초점을 맞춘 2020-2024년 440억 달러의 계획을 개시했습니다.
- 2022년 미국의 트럭 운전자 고용은 1.5% 증가한 354만 명이 되었으며, 트럭 운송 부문 전체에서 840만 명이 고용되었습니다. 미국 정부는 2026년 9월까지의 고속도로 프로그램에 3,500억 달러를 할당했습니다. 이 배분은 주간 고속도로 제도가 시작된 이래 다리에 초점을 맞춘 가장 중요한 투자입니다. 특기할 만한 것은, 이 투자가 초당파 인프라법에 근거하는 규정이라는 것입니다. 게다가 미국은 2022년에 야심적인 목표를 설정해, 2030년까지 전국에서 30%의 제로 이미션 트럭 판매를 목표로 해, 2040년까지 100%를 달성한다는 새로운 목표를 내걸고 있습니다.
북미의 크로스 보더 도로 화물 운송 시장 동향
미국은 항만과 공급망을 강화하는 인프라 계획에 힘입어 지역 GDP에 최대한 기여하고 있습니다.
- 효율적이고 안정적인 운송 시스템은 경제에 매우 중요합니다. 캐나다 정부는 National Trade Corridors Fund)를 통해 공급망 개선, 무역 장벽 감소, 향후 경제 기회를 위한 비즈니스 성장 촉진에 투자하고 있습니다. 2024년 5월, 교통부 장관은 이 기금 아래 19개 디지털 인프라 프로젝트에 최대 5,120만 달러를 출연하겠다고 발표했습니다. 캐나다 정부는 혁신적인 기술로 공급망을 강화하여 캐나다 국민의 신속화와 비용 절감을 목표로 합니다. 이 이니셔티브는 운송 병목 현상이나 취약성, 항만 혼잡에 효과적으로 대처하기 위한 디지털 프로젝트에 대해 전국의 이해관계자와의 협력을 추진합니다.
- 미국에서는 인프라 개발과 전자상거래의 상승으로 운송 및 보관 부문의 고용이 증가할 것으로 예상되고 있습니다. 노동통계국(BLS)에 따르면 이 부문은 2022-2032년 매년 0.8%의 성장률로 성장하고 그 결과 그 기간 동안 57만 명 가까이의 고용이 증가할 것으로 예측되고 있습니다. 택배 및 메신저 산업은 창고 및 보관업과 함께 이 부문 예측 고용 증가의 약 80%에 크게 기여할 것으로 예상됩니다.
중동에서의 긴장 증가는 원유 공급에 영향을 미치며 이 지역에서 급격한 가격 상승이 예상됩니다.
- 대통령 선거를 앞둔 2024년 10월까지 미국의 휘발유 가격은 3년 이상 만에 1갤런당 3달러를 밑돈 것으로 평가됐습니다. 수요의 감퇴와 유가의 하락을 주된 원인으로 하는 이 연료 가격의 하락은, 인플레이션을 조장하는 비용 상승에 시달리고 있던 소비자에게 구원의 손길을 내밀었다. 이러한 개발은 카말라 해리스 부통령을 비롯한 민주당이 치솟는 휘발유 가격에 대한 공화당의 비판에 대처하는 데 도움이 된 것으로 보입니다. 2024년 9월 현재 휘발유 평균 가격은 갤런당 3.25달러로 전달부터 19센트 내렸고, 전년 동월 대비로는 58센트 내렸습니다.
- 2024년 캐나다의 오일 샌드 플랜트의 연간 유지보수는 정상적으로 이루어질 전망입니다. 그러나 노조 간부들은 앨버타주의 2025년 턴어라운드 시즌에는 두 개의 신규 산업 프로젝트로 인한 노동력 부족이 발생할 것이라고 경고하고 있습니다. 앨버타주 생산자들은 매년 오일샌드 업그레이드 공장, 화력 발전 프로젝트, 정유소의 중요한 유지보수를 위해 수천 명의 숙련 노동자를 고용하고 있습니다. 세계 4위의 산유국인 캐나다는 하루 490만 배럴의 원유의 약 3분의 2를 앨버타주 북부의 오일샌드에서 조달하고 있습니다. 이 부족으로 인해 2025년에는 연료 가격이 상승할 가능성이 있습니다.
북미의 크로스 보더 도로 화물 운송 산업 개요
북미의 크로스 보더 도로 화물 운송 시장은 단편화되고 있으며, 이 시장의 주요 기업은 Fastfrate Inc., Knight-Swift Transportation Holdings Inc., Landstar System Inc., Ryder System, Inc. and United Parcel Service of America, Inc. (UPS)의 5개사입니다(알파벳순 정렬).
기타 혜택 :
- 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
- 3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 주요 요약 및 주요 조사 결과
제2장 보고서 제안
제3장 서문
- 조사의 전제조건 및 시장 정의
- 조사 범위
- 조사 방법
제4장 주요 산업 동향
- 경제 활동별 GDP 분포
- 경제 활동별 GDP 성장률
- 경제성과 및 프로파일
- 운수 및 창고업의 GDP
- 물류 실적
- 도로 길이
- 수출 동향
- 수입 동향
- 연료 가격 동향
- 트럭 운송 비용
- 유형별 트럭 보유 대수
- 주요 트럭 공급업체
- 도로화물 톤수의 동향
- 도로화물 가격 동향
- 모달 점유율
- 인플레이션율
- 규제 프레임워크
- 밸류체인 및 유통 채널 분석
제5장 시장 세분화
- 최종 사용자 산업별
- 농업, 어업 및 임업
- 건설업
- 제조업
- 석유 및 가스, 광업, 채석업
- 도매 및 소매업
- 기타
- 국가별
제6장 경쟁 구도
- 주요 전략 동향
- 시장 점유율 분석
- 기업 상황
- 기업 프로파일
- Cowtown Logistics Freight Management
- DHL Group
- Fastfrate Inc.
- Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
- Landstar System Inc.
- Ryder System, Inc.
- Trans International Trucking, Inc.
- United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
- Werner Enterprises Inc.
- XPO, Inc.
제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문
제8장 부록
- 세계 물류 시장 개요
- 개요
- Porter's Five Forces 분석 프레임워크
- 세계 밸류체인 분석
- 시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
- 정보원 및 참고문헌
- 도표 일람
- 주요 인사이트
- 데이터 팩
- 용어집
- 환율
AJY 25.05.14
The North America Cross Border Road Freight Transport Market size is estimated at 247.6 billion USD in 2025, and is expected to reach 308.1 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.47% during the forecast period (2025-2030).
The trade between the US and its neighbors, Canada and Mexico, constituted USD 1.6 trillion, or 24% of the total trade in 2022
- The land borders of the United States, along with Canada and Mexico, serve as the primary and economically crucial pathways for supply chains across North America, facilitating approximately USD 3 billion in cross-border trade on a daily basis. In 2022, the total value of US international trade reached USD 6.5 trillion. Notably, trade between the United States and its neighbors, Canada and Mexico, constituted USD 1.6 trillion, or 24% of this total. North America's manufacturing industry faced increasing supply chain disruptions, rising costs, and a shrinking labor force. Similarly, the construction industry faced labor shortages and rising raw material prices in the previous year.
- The North American e-commerce industry is anticipated to grow at a substantial YoY growth of 11.25% during the period 2023-2027. Among the countries, the United States is expected to contribute the highest to the growth of the e-commerce retail market. Despite accounting for merely 5% of the global population, North America wields considerable influence over the global economy. Among the various markets experiencing notable expansion in North America, the retail e-commerce industry stands out. Moreover, the US manufacturing market is expected to amount to USD 14.1 billion by 2030.
The United States dominated the cross border road freight market in North America
- In August 2022, the total transborder freight between the United States, Canada, and Mexico recorded a YoY increase of 13.9%. Road freight was a crucial mode of transportation in North America, wherein truck freight witnessed a YoY increase of 19% in August 2022. The busiest border crossing between Canada and the United States was at Windsor, Ontario, accounting for USD 131 billion in trade. In October 2022, the US Department of Transportation invested around USD 31 million to expand cargo infrastructure and strengthen the supply chain. The Government of Mexico initiated a USD 44 billion plan for 2020-2024, focusing on transportation infrastructure under the framework of the National Private Sector Infrastructure Investment Agreement.
- In 2022, truck driver employment in the US increased by 1.5% to 3.54 million, with the broader trucking sector employing 8.4 million people. The US government allocated USD 350 billion for highway programs through September 2026. This allocation marks the most significant bridge-focused investment since the inception of the Interstate Highway System. Notably, this investment is a provision under The Bipartisan Infrastructure Law. Additionally, in 2022, the US set ambitious targets, aiming for 30% nationwide zero-emission truck sales by 2030, with a further goal of achieving 100% by 2040.
North America Cross Border Road Freight Transport Market Trends
The US dominates with maximum regional GDP contribution, fueled by an infrastructure program that boosts ports and supply chains
- An efficient and reliable transportation system is crucial for the economy. Through the National Trade Corridors Fund, the Government of Canada invests in improving supply chains, reducing trade barriers, and fostering business growth for future economic opportunities. In May 2024, the Minister of Transport announced up to USD 51.2 million for 19 digital infrastructure projects under this fund. The Canadian government aims to enhance supply chains with innovative technologies to expedite and reduce costs for Canadians. This initiative will drive collaboration with stakeholders nationwide on digital projects to address transportation bottlenecks, vulnerabilities, and port congestion effectively.
- In United States, infrastructure development and the rise of e-commerce are anticipated to boost employment in the transportation and storage sector. According to the Bureau of Labor Statistics (BLS), this sector is projected to grow at a rate of 0.8% annually from 2022 to 2032, resulting in the addition of nearly 570,000 jobs during that timeframe. The couriers and messengers industry, along with warehousing and storage, are expected to contribute significantly to about 80% of the sector's projected job growth.
Rising tensions in the Middle East are expected to affect crude oil supplies and lead to sudden price hikes in the region
- By October 2024, just ahead of the presidential election, gasoline prices in the US were projected to dip below USD 3 a gallon for the first time in over 3 years. This decline in fuel prices, primarily driven by waning demand and decreasing oil prices, offered a reprieve to consumers who had been grappling with elevated costs contributing to inflation. Such a development could have bolstered Vice President Kamala Harris and other Democrats in addressing Republican critiques regarding soaring gas prices. As of September 2024, regular gas averaged USD 3.25 a gallon, marking a 19-cent drop from the previous month and a 58-cent YoY decrease.
- Annual maintenance on Canada's oil sands plants in 2024 is expected to proceed normally. However, trade union officials warn of a labor shortage in Alberta's 2025 turnaround season due to two new industrial projects. Alberta producers annually hire thousands of skilled workers for essential maintenance on oil sands upgraders, thermal projects, and refineries. As the world's fourth-largest oil producer, Canada gets about two-thirds of its 4.9 million barrels per day of crude from the northern Alberta oil sands. This shortage might raise fuel prices in 2025.
North America Cross Border Road Freight Transport Industry Overview
The North America Cross Border Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being Fastfrate Inc., Knight-Swift Transportation Holdings Inc., Landstar System Inc., Ryder System, Inc. and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS
2 REPORT OFFERS
3 INTRODUCTION
- 3.1 Study Assumptions & Market Definition
- 3.2 Scope of the Study
- 3.3 Research Methodology
4 KEY INDUSTRY TRENDS
- 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
- 4.2 GDP Growth By Economic Activity
- 4.3 Economic Performance And Profile
- 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
- 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
- 4.4 Transport And Storage Sector GDP
- 4.5 Logistics Performance
- 4.6 Length Of Roads
- 4.7 Export Trends
- 4.8 Import Trends
- 4.9 Fuel Pricing Trends
- 4.10 Trucking Operational Costs
- 4.11 Trucking Fleet Size By Type
- 4.12 Major Truck Suppliers
- 4.13 Road Freight Tonnage Trends
- 4.14 Road Freight Pricing Trends
- 4.15 Modal Share
- 4.16 Inflation
- 4.17 Regulatory Framework
- 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis
5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)
- 5.1 End User Industry
- 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
- 5.1.2 Construction
- 5.1.3 Manufacturing
- 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
- 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
- 5.1.6 Others
- 5.2 Country
- 5.2.1 Canada
- 5.2.2 Mexico
- 5.2.3 United States
- 5.2.4 Rest of North America
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
- 6.1 Key Strategic Moves
- 6.2 Market Share Analysis
- 6.3 Company Landscape
- 6.4 Company Profiles
- 6.4.1 Cowtown Logistics Freight Management
- 6.4.2 DHL Group
- 6.4.3 Fastfrate Inc.
- 6.4.4 Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
- 6.4.5 Landstar System Inc.
- 6.4.6 Ryder System, Inc.
- 6.4.7 Trans International Trucking, Inc.
- 6.4.8 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
- 6.4.9 Werner Enterprises Inc.
- 6.4.10 XPO, Inc.
7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS
8 APPENDIX
- 8.1 Global Logistics Market Overview
- 8.1.1 Overview
- 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
- 8.1.3 Global Value Chain Analysis
- 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
- 8.2 Sources & References
- 8.3 List of Tables & Figures
- 8.4 Primary Insights
- 8.5 Data Pack
- 8.6 Glossary of Terms
- 8.7 Currency Exchange Rate