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중국의 도로 화물 운송 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

China Road Freight Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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중국의 도로 화물 운송 시장 규모는 2025년 4,728억 달러로 추정되며, 2030년에는 6,332억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR 6.02%로 성장할 전망입니다.

China Road Freight Transport-Market-IMG1

제조업 생산 증가와 전자상거래가 도로화물 서비스 수요 견인

  • 제조업 생산량 증가는 트럭 운송업계가 국내 제조품의 적시 배달과 유통을 확보하는데 중요한 역할을 하고 있기 때문에 도로서비스 수요를 촉진하고 있습니다. 2023년에는 중국의 제조업 부가가치는 GDP의 31.7%를 차지했습니다.
  • 도로, 다리, 공항 등의 대규모 인프라 건설 프로젝트의 개발이 건설 최종 사용자 부문을 견인하고 있습니다. 28년 동안 CAGR 3.9%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

중국 도로화물 운송 시장 동향

제14차 5개년 계획에서 청정에너지 인프라 개발과 수송부문 투자의 중점화가 성장을 견인

  • 2023년 중국의 청정에너지 부문은 이 나라의 경제 확대에 크게 공헌했습니다. 재생 가능 에너지원, 원자력, 전력망, 에너지저장, 전기자동차(EV), 철도를 포함한 클린에너지는 2023년에는 중국의 GDP의 9.0%를 차지해 전년대비 7.2%에서 증가했습니다.
  • 제14차 5개년 계획(2021-2025년)에 있어서 중국은 교통망 확대의 목표를 밝혔습니다. 2025년까지 철도를 165,000km, 민간공항을 270이상, 도시지하철을 10,000km, 고속도로를 190,000km, 고수준 내륙수로를 18,500km로 하는 것을 목표로 하고 있습니다.

러시아와 우크라이나 전쟁 중 중국 디젤 가솔린 소매 가격은 역사적인 고수준으로 치솟았습니다.

  • 2023년 중국의 원유 수입량은 2022년 대비 11% 증가한 5억 6,399만 톤, 하루 당 1,128만 배럴이 되었습니다. 2024년 1-2월 원유 수입량은 전년 동기 대비 5.1% 증가한 8,831만 톤에 이르렀습니다. 이 증가는 먼저 싼 가격으로 원유를 구입한 것에 따릅니다. OPEC+ 그룹이 감산을 6월 말까지 연장한다고 결정했기 때문에 원유가격은 더욱 상승했습니다.
  • 중국은 최근 세계의 원유가격의 변동에 맞추어 가솔린과 경유의 소매가격을 조정할 예정입니다. 국가의 가솔린과 디젤의 가격은 2024년에 톤당 28달러 상승합니다.

중국 도로화물 운송 산업 개요

중국의 도로화물 운송 시장은 단편화되어 있으며, CMA CGM Group(CEVA 물류 포함), Deppon Logistics, SF Express(KEX-SF), Shanghai Aneng Juchuang Supply Chain Management, Yunda Holding(알파벳순)이 주요 5개 기업이 되었습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 경제활동별 GDP 분포
  • 경제활동별 GDP 성장률
  • 경제성과 및 프로파일
    • 전자상거래 산업의 동향
    • 제조업의 동향
  • 운수 및 창고업의 GDP
  • 물류 실적
  • 도로의 길이
  • 수출 동향
  • 수입 동향
  • 연료 가격 동향
  • 트럭 운송 비용
  • 유형별 트럭 보유 대수
  • 주요 트럭 공급업체
  • 도로화물 톤수의 동향
  • 도로화물 가격 동향
  • 모달 점유율
  • 인플레이션율
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 최종 사용자 산업
    • 농업, 어업, 임업
    • 건설업
    • 제조업
    • 석유 및 가스, 광업, 채석업
    • 도소매업
    • 기타
  • 수출처
    • 국내화물
    • 국제화물
  • 트럭 적재량
    • Full Truckload(FTL)
    • Less-than-truckload(LTL)
  • 컨테이너 수송
    • 컨테이너 수송
    • 컨테이너 없음
  • 수송 거리
    • 장거리 수송
    • 단거리 수송
  • 상품 구성
    • 유체상품
    • 고체상품
  • 온도 제어
    • 비온도 제어
    • 온도 제어

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • AP Moller-Maersk
    • Changjiu Logistics
    • China Post
    • CMA CGM Group(including CEVA Logistics)
    • Deppon Logistics Co., Ltd.
    • DHL Group
    • SF Express(KEX-SF)
    • Shanghai Aneng Juchuang Supply Chain Management Co., Ltd.
    • Shanghai YTO Express(Logistics) Co., Ltd.
    • SINOTRANS
    • STO Express Co., Ltd.(Shentong Express)
    • Yunda Holding Co. Ltd
    • ZTO Express

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 물류 시장 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계 밸류체인 분석
    • 시장 역학(시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
  • 환율
JHS 25.05.07

The China Road Freight Transport Market size is estimated at 472.8 billion USD in 2025, and is expected to reach 633.2 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.02% during the forecast period (2025-2030).

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Rise in manufacturing sector's output and e-commerce driving the demand for road freight services

  • The rise in manufacturing production is driving the demand for road services as the trucking industry plays a significant role in ensuring the timely delivery and distribution of manufactured goods domestically. China's manufacturing sector thrives despite facing challenges due to global geopolitics and competition from other emerging economies. In 2023, the value-added by China's manufacturing accounted for 31.7% of its GDP. Moreover, China is at the top of the Emerging Asia Manufacturing Index 2024. China's industrial output grew 6.7% YoY in April 2024, up from the 4.5% growth in March 2024, supported by the recovery in the manufacturing sector.
  • Developing large-scale infrastructure construction projects such as roads, bridges, and airports is driving the construction end-user segment. The construction industry is expected to record an average annual growth rate of 3.9% between 2025 and 2028, supported by investment in infrastructure projects as part of the 14th Five-Year Plan (FYP) (2021-2025). The government's plan to invest USD 13.8 trillion by 2060 in green power transformation is also expected to support the growth. As a result, the construction end-user segment is expected to grow in the coming years.

China Road Freight Transport Market Trends

Rising focus on developing clean energy infrastructure and transport sector investment under 14th Five-Year Plan driving growth

  • In 2023, China's clean energy sector significantly contributed to the country's economic expansion. According to Energy and Clean Air (CREA), China's investment in renewable energy infrastructure amounted to USD 890 billion, almost matching global investments in fossil fuel supply for the same year. Clean energy, including renewable energy sources, nuclear power, electricity grids, energy storage, electric vehicles (EVs), and railways, constituted 9.0% of China's GDP in 2023, up from 7.2% YoY. EV production grew by 36% YoY in 2023.
  • In the 14th Five-Year Plan (2021-2025), China revealed goals for expanding its transportation network. By 2025, high-speed railways will extend to 50,000 kms, up from 38,000 kms in 2020, with 95% of cities with populations above 500,000 covered by 250-km lines. The country aims to increase its railway length to 165,000 kms, civil airports to over 270, subway lines in cities to 10,000 kms, expressways to 190,000 kms, and high-level inland waterways to 18,500 kms by 2025. The primary objective is to achieve integrated development by 2025, emphasizing advancements in the transformation of the transportation system and its contribution to GDP.

China's retail diesel and gasoline prices were soared to historically high levels amid the Russia-Ukraine War

  • In 2023, China imported 11% more crude oil than in 2022, totaling 563.99 mn metric tons (MMT), or 11.28 mn barrels per day. This surge was due to increased global crude oil prices amid the Russia-Ukraine War, causing fuel prices in China to reach historic highs. In Jan-Feb 2024, crude oil imports rose by 5.1% YoY, reaching 88.31 MMT. This increase was driven by purchasing crude oil at lower prices earlier. Brent futures peaked at USD 97.69 in September 2023, fell to USD 72.29 in December, and rose to USD 84.05 by March 2024. The decision made by the OPEC+ group in March 2024 to extend output cuts until the end of June has further boosted crude prices. This move has raised concerns about global oil demand, as the group is reducing production by nearly 6% of world demand. The recent increase in crude prices may also dampen China's imports starting from H2 2024.
  • China plans to adjust retail prices for gasoline and diesel to align with recent shifts in global crude oil prices. The price hike reflects a tightening of global supply and a positive forecast for demand. According to NDRC, gasoline and diesel prices in China will increase by USD 28 per ton in 2024. Although there's expectation of declining demand for fuels, oil-based fuels will remain the primary choice until 2035.

China Road Freight Transport Industry Overview

The China Road Freight Transport Market is fragmented, with the major five players in this market being CMA CGM Group (including CEVA Logistics), Deppon Logistics Co., Ltd., SF Express (KEX-SF), Shanghai Aneng Juchuang Supply Chain Management Co., Ltd. and Yunda Holding Co. Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.2 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.3 Economic Performance And Profile
    • 4.3.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.3.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.4 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.5 Logistics Performance
  • 4.6 Length Of Roads
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Pricing Trends
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Major Truck Suppliers
  • 4.13 Road Freight Tonnage Trends
  • 4.14 Road Freight Pricing Trends
  • 4.15 Modal Share
  • 4.16 Inflation
  • 4.17 Regulatory Framework
  • 4.18 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Destination
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 International
  • 5.3 Truckload Specification
    • 5.3.1 Full-Truck-Load (FTL)
    • 5.3.2 Less than-Truck-Load (LTL)
  • 5.4 Containerization
    • 5.4.1 Containerized
    • 5.4.2 Non-Containerized
  • 5.5 Distance
    • 5.5.1 Long Haul
    • 5.5.2 Short Haul
  • 5.6 Goods Configuration
    • 5.6.1 Fluid Goods
    • 5.6.2 Solid Goods
  • 5.7 Temperature Control
    • 5.7.1 Non-Temperature Controlled
    • 5.7.2 Temperature Controlled

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 A.P. Moller - Maersk
    • 6.4.2 Changjiu Logistics
    • 6.4.3 China Post
    • 6.4.4 CMA CGM Group (including CEVA Logistics)
    • 6.4.5 Deppon Logistics Co., Ltd.
    • 6.4.6 DHL Group
    • 6.4.7 SF Express (KEX-SF)
    • 6.4.8 Shanghai Aneng Juchuang Supply Chain Management Co., Ltd.
    • 6.4.9 Shanghai YTO Express (Logistics) Co., Ltd.
    • 6.4.10 SINOTRANS
    • 6.4.11 STO Express Co., Ltd. (Shentong Express)
    • 6.4.12 Yunda Holding Co. Ltd
    • 6.4.13 ZTO Express

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ROAD FREIGHT CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Logistics Market Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate
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