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모바일 애널리틱스 - 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025년-2030년)

Mobile Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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모바일 애널리틱스 시장 규모는 2025년에 90억 5,000만 달러로 추정됩니다. 예측 기간 중(2025-2030년) CAGR은 24.2%로, 2030년에는 267억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

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시장을 견인하는 주요 요인은 여러 모바일 애널리틱스 사업자가 인공지능, 빅데이터, 머신러닝 등의 혁신적인 기술을 채택하고 있다는 것입니다.

주요 하이라이트

  • 모바일 앱은 현재 소비자가 일상적인 작업을 수행하는 데 자주 사용됩니다. 이러한 애플리케이션은 엄청난 양의 데이터를 사용합니다. 이 엄청난 양의 데이터를 효율적으로 관리하고 분석하려면 강력한 분석 시스템이 필요합니다. 그런 의미에서 데이터 분석은 매우 중요합니다. 다양한 기업이 이러한 앱을 사용하여 데이터 중심 인사이트를 얻는 데 도움이 됩니다. 모바일 앱 애널리틱스는 모바일 애플리케이션 내의 활동을 모니터링하는 것입니다. 이 설문조사를 통해 사용자가 프로그램과 상호작용하는 방식과 특정 이벤트에 따라 사용자가 프로그램을 제거했는지 여부를 확인할 수 있습니다. 또한 상호작용, 기술 데이터, 전환 퍼널 및 기타 측정항목을 추적하여 앱이 잠재고객과 비즈니스 모두에게 의미가 있는지 여부를 파악할 수 있어 향후 개발을 유도할 수 있습니다.
  • ITU의 예측에 따르면, 작년은 세계 인구의 약 66%에 해당하는 53억명 가까이가 인터넷을 이용하고 있었습니다. 향상된 인공지능(AI)과 머신러닝 모델을 통해 앱 분석을 포함한 모바일 애널리틱스 솔루션은 더욱 스마트해졌습니다. 앱 관리 지표의 대부분은 단순히 정보를 제시할 뿐만 아니라 데이터 분석 모델링과 대시보드를 통합하여 진화하고 있습니다. Google은 Firebase를 활용하여 모바일 기기에 대한 분석을 새롭게 하고 있습니다. 알림, 어트리뷰션, 초대, 스저장, 딥링크, AdMob, 애드워즈는 모두 기업과 소비자에게 최대한의 인사이트를 제공하기 위해 통합되어 있습니다. 예를 들어 Google Analytics와 Microsoft Clarity는 데이터 마이닝 없이 매력적인 인사이트를 찾는 기업 리더를 위한 앱 분석 도우미를 개발했습니다.
  • 제품 팀과 마케팅 팀은 모바일 애널리틱스 데이터를 사용하여 긍정적인 피드백 루프를 만들 수 있습니다. 사이트 및 앱을 업데이트하거나 캠페인을 시작하거나 새로운 기능을 출시할 때 이러한 변경사항이 잠재고객에게 미치는 영향을 테스트할 수 있습니다. 잠재고객의 반응을 바탕으로 팀은 더 많은 변경을 할 수 있으며, 더 많은 데이터를 얻고 추가 테스트로 이어질 수 있습니다. 이로 인해 제품을 닦는 선순환이 생깁니다. 앱에 의존하는 모바일 애널리틱스는 기존 웹 기반 분석 플랫폼보다 훨씬 편리하고 정확합니다. 대부분의 모바일 애널리틱스 도구는 SDK를 사용하여 사용자 활동을 추적하므로 공급업체는 운영 체제에 따라 다양한 코드를 사용하여 맞춤 이벤트를 추적할 수 있습니다.
  • 웹 분석과 달리 SDK는 사용자를 고유하게 식별하기 위해 쿠키에 의존하지 않습니다. 따라서, 몇몇 다른 접근법에 비해, 모바일 애널리틱스는 더 정확한 결과를 생성할 가능성이 높습니다. 또한 일반적인 데스크톱 사용에 비해 휴대폰은 세계적으로 인터넷 트래픽의 대부분을 차지하고 있습니다.
  • 그러나 모바일 애널리틱스 사업에서는 데이터 보안 문제를 해결해야 합니다. 민감한 데이터 유출로 인해 앱 분석 회사는 많은 사용자와 소득을 잃었습니다. 정식 사용자로부터 중요한 정보를 훔치기 위해 사용자 계정에 침입하는 해커도 있습니다. 이러한 자격 증명은 판매되며 사용자의 기밀 데이터는 피어 투 피어 파일 공유 프로토콜과 VPN을 사용하여 전송됩니다. 인젝션 공격, DoS(서비스 거부) 공격 및 바이러스 공격은 데이터 관리 소프트웨어에 액세스할 수 있게 하고 데이터 기밀성을 위험에 빠뜨려 데이터 보안 위협이 됩니다.
  • COVID-19의 유행은 모바일 마케팅 및 광고를 포함한 여러 분야에 영향을 미쳤습니다. 단기적으로 기업은 상황이 안정될 때까지 마케팅 지출을 억제합니다. 그러나 앞으로는 인쇄물이나 야외 활동과 같은 전통적인 마케팅에서 디지털 및 모바일 마케팅으로의 광고 예산의 변화가 급증하고, 최종 사용자는 실내에 있으며 주로 휴대전화와 TV에서 컨텐츠를 소비하는 것을 선호하게 될 것입니다. 사회적 거리의 감소는 이러한 방식으로 모바일 마케팅 분석의 이용에 긍정적인 영향을 미칩니다.

모바일 애널리틱스 시장 동향

소매산업이 큰 시장 점유율을 차지

  • 소매업의 경영은 상품 중심에서 고객 만족을 중심 테마로 하는 복잡한 프로세스가 되고 있습니다. 쇼핑객의 기대는 점점 높아지고 있습니다. 그들은 모든 수준에서의 개인화, 보다 신속한 완성 옵션, 통일된 옴니채널 경험을 기대합니다. 경쟁으로부터의 압박도 커지고 있으며, 커머스의 정의도 계속 진화하고 있습니다.
  • 소매업체는 모바일을 강력한 마케팅 플랫폼으로 활용합니다. 소매업, 특히 전자상거래 사업은 모바일 애널리틱스 솔루션의 주요 수요처가 될 것으로 예상됩니다. 개인화된 쇼핑 경험을 창출하기 위한 전자상거래 기업의 이니셔티브는 모바일 애널리틱스 시장에 세계적으로 상당한 수익을 기대합니다.
  • 전 세계적으로 소매 업계와 전자상거래 산업이 확대됨에 따라 모바일 애널리틱스 제공업체는 엄청난 시장을 보유하고 있습니다. 이러한 산업은 인터넷 인프라 개발과 함께 지속적으로 성장하고 있으며 현지 공급업체에 큰 잠재력을 제공합니다. 예를 들어 미국 소매업 협회(National Retail Federation)에 따르면 미국 소매점의 수익은 지난해 4조 8,600억 달러를 넘어섰습니다. 게다가 소매산업 매출은 6%에서 8% 증가할 것으로 예측되고 있으며, 전자상거래 소매 매출은 지난해 1조 1,700억 달러를 넘어 연률 11-13%의 속도로 성장하고 있습니다. 전자상거래와 소매용 모바일 애널리틱스 솔루션은 미국, 인도, 중국, 한국, 대만 등 국가에서 인기가 높아지고 있습니다.
  • 또한 India Brand Equity Foundation에 따르면 소매 산업은 인도의 역동적인 산업 중 하나로 부상하고 있으며, 2024년에는 1조 3,000억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
  • 시장 제공업체의 움직임은 소매업체와 모바일 애널리틱스 플랫폼 간의 협력 관계가 확대되어 새로운 고객의 획득과 유지 등 다양한 새로운 요구를 충족시키는 것을 보여줍니다. 이러한 장기적인 제휴 관계는 조사 대상 시장의 확대에 크게 기여하고 있습니다.
  • 소매 산업 전반에 걸친 디지털화의 진전, 멀티채널 사업의 성장, 소매 분석 솔루션의 구축으로 소매 산업은 더욱 역동적이 되고 있습니다. 소매 조직은 고객의 구매 습관과 같은 엄청난 양의 데이터를 다루어야 하기 때문에 모든 만남과 데이터 포인트가 소매 부문을 보다 효과적이고 성공적으로 이끌 수 있습니다. 소매 기업은 노동 절차를 개선하기 위해 기술 개발에 투자하고 있습니다. 모바일 애널리틱스의 채택은 소매업의 수익과 고객 서비스의 효율성을 높이고 있습니다.

아시아태평양이 큰 시장 점유율을 차지

  • 아시아태평양의 모바일 애널리틱스 시장은 스마트폰 이용 급증과 모바일 비즈니스 메일 증가로 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. TRAI의 보고서에 따르면 인도의 통신 가입자 수는 지난해 10월 말 현재 11억 7,045만 명에 달했습니다.
  • 게다가 확대되는 인도 소매 산업과 전자상거래 산업은 모바일 애널리틱스 제공업체들에게 큰 시장이 되고 있습니다. 이러한 산업은 국가의 인터넷 인프라가 개선됨에 따라 계속 성장하고 있으며 국내 공급업체들에게 큰 잠재력을 창출할 것으로 예상됩니다. 델리, 뭄바이, 방갈로르, 하이데라바드 등의 도시에는 전자상거래 및 소매업 주도 모바일 애널리틱스 솔루션의 주요 거점이 등장하고 있습니다. IBEF에 따르면 인도의 소셜커머스 부문은 2025년 CAGR 55%-60%로 160억-200억 달러로 성장할 수 있으며, 전자상거래 시장은 2024년까지 1,110억 달러, 2026년까지 2,000억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
  • 스마트폰이 보급됨에 따라 아시아태평양에서는 모바일 애널리틱스 서비스의 요구가 커지고 있습니다. 고객은 또한 모바일 데이터 트래픽의 기초적인 조사를 위해 모바일 애널리틱스를 채택합니다. 모바일 애널리틱스 시장은 휴대폰과 태블릿의 보급, 스마트 사이버 보안 솔루션에 대한 요구가 커지고 인터넷 서비스로부터의 소득에 의해 견인되고 있습니다.
  • 많은 이용자를 가진 기업은 아시아의 다른 지역에서 볼 수 있는 '슈퍼앱'의 성공을 모방하여 제공하는 서비스를 차별화하고 있습니다. 예를 들어 GoJek과 Grab은 라이드 헤일링, 결제 시스템, 식품 배달, 전자상거래, 출판 등 다양한 기능을 동남아시아 전역의 사용자에게 제공하고 있으며, 비즈니스 모델은 인도 시장에서도 침투하고 있습니다. 예를 들어, Truecaller(1억 4,000만 명의 일일 액티브 사용자가 낯선 사람이나 봇에서 전화를 스크리닝할 수 있는 앱)은 신용 대출 시스템을 배포할 계획입니다. 인도에 거주하는 사용자는 이 앱을 사용하여 통화 녹음, 메시지 전송, 결제를 할 수도 있습니다.
  • 게다가 인도의 디지털 광고비의 대부분은 코로나 바이러스의 대유행 이전부터 모바일에 집중하고 있어, 이 세계의 사건이 이 동향의 계기가 되었습니다. 기업의 디지털 광고 예산의 45-55%는 모바일에 소비되고 있으며 작년에는 65% 이상으로 증가할 것으로 예상됩니다. Exchange4Media에 따르면 광고 예산은 리치 미디어, 소셜 미디어 마케팅 및 검색 연동 광고에 많이 투자되고 있습니다. 이러한 동향은 조사한 시장의 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.

모바일 애널리틱스 산업 개요

세계 모바일 애널리틱스 시장은 OpenText Corporation, Facebook Inc., Google LLC, Microsoft Corporation, Contentsquare SaaS와 같은 많은 기업들이 시장 점유율의 대부분을 차지합니다. 이러한 기업들은 모바일 애널리틱스에 대한 R&D 활동에 주력하고 있습니다.

  • 2022년 4월 - Mobile Marketing과 Roomvo는 공동으로 Mobile Marketing 클라이언트 사이트에서 사용할 수 있는 시각화 분석기 분석 모듈을 구축했습니다. 회사에 따르면 Roomvo의 강력한 분석을 사용하여 가맹점은 고객에 대한 새로운 수준의 인사이트를 얻을 수 있으며 재고 시스템에서 프로모션 계획에 이르기까지 데이터 중심 비즈니스 선택을 할 수 있습니다.
  • 2022년 11월 - 비아노바는 온디맨드 운송 회사 Fenix와 전략적 제휴를 맺고 중동에 모빌리티 전문 지식을 제공합니다. Fenix는 사우디아라비아, 아랍에미리트(UAE), 바레인, 카타르를 포함한 5개국에서 Vianova의 모바일 애널리틱스 플랫폼을 채택하여 차량에 대한 인사이트를 얻는 동시에 도시와의 연계를 강화합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 관계의 강도
  • COVID-19가 모바일 애널리틱스 시장에 미치는 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 방대한 데이터를 만들어내는 스마트폰 혁명
    • 전자상거래에 의한 데이터 폭발이 시장을 견인할 전망
  • 시장의 과제
    • 보안 침해에 관한 과제

제6장 시장 세분화

  • 유형별
    • 애플리케이션 분석
    • 캠페인 분석
    • 서비스 분석
    • 기타
  • 산업별
    • 소매
    • BFSI
    • 정부기관
    • IT 및 텔레콤
    • 미디어 및 엔터테인먼트
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 기타

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • OpenText Corporation
    • Facebook Inc.
    • GoodData Corporation
    • Google LLC
    • Contentsquare SaaS
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corp.
    • Adobe Inc.
    • Salesforce.com Inc
    • AppsFlyer Ltd

제8장 투자 분석

제9장 시장 기회와 앞으로의 동향

KTH 25.02.07

The Mobile Analytics Market size is estimated at USD 9.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 26.76 billion by 2030, at a CAGR of 24.2% during the forecast period (2025-2030).

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The main factor driving the market is the adoption of innovative technologies like artificial intelligence, big data, and machine learning by several mobile analytics businesses.

Key Highlights

  • Mobile apps are now more frequently used by consumers to do daily tasks. These applications use a huge amount of data. A powerful analytics system is needed to manage and analyze this enormous amount of data effectively. In this context, data analytics is quite important. It helps diverse businesses use these apps to gain data-driven insight. Mobile App Analytics is to monitor activity within mobile applications. This research can reveal how users interact with a program and whether a specific incident led users to uninstall it. Tracking interaction, technical data, conversion funnels, and other metrics can also assist in determining whether an app makes sense for both the audience and the business and can direct its future development.
  • ITU predictions nearly 5.3 billion people or about 66% of the global population - were utilizing the Internet last year. With enhanced Artificial Intelligence (AI) and machine learning models, mobile analytics solutions, including app analytics, are becoming smarter. The majority of app management metrics are evolving beyond simply presenting information to incorporate data analytics modeling and dashboarding. Google is utilizing Firebase to reinvent analytics for mobile devices. Notifications, attribution, invitations, storage, deep links, AdMob, and AdWords are all packed together to give companies and consumers the greatest insights. For example, Google Analytics and Microsoft Clarity have developed app analytics assistants for corporate leaders to uncover fascinating insights without the need for data mining.
  • Product and marketing teams can create positive feedback loops with mobile analytics data. As they update their site or app, launch campaigns, and release new features, they can test the impact of these changes on their audience. Based on how audiences respond, teams can make further changes that yield even more data and lead to more testing. This creates a virtuous cycle that polishes the product. Mobile analytics, which depends on apps, is far more convenient and accurate than traditional web-based analytics platforms. As most mobile analytics tools use an SDK to track user activity, vendors can use various codes to track custom events, depending on the operating system.
  • Unlike web analytics, SDKs do not depend on cookies to uniquely identify a user. Hence, compared to several other approaches, mobile analytics will likely generate more accurate results. Also, mobile phones are responsible for most internet traffic globally compared to general desktop usage.
  • However, mobile analytics businesses still need to address data security problems. Due to sensitive data breaches, app analytics firms lost a large number of users and income. Some pirates break into user accounts in order to steal important information from legitimate users. These credentials are sold, and users' sensitive data is transferred using peer-to-peer file-sharing protocols or a VPN. Injection attacks, Denial of Service (DoS) assaults, and virus attacks pose data security threats by allowing access to data management software and putting data confidentiality at risk.
  • The COVID-19 pandemic impacted multiple sectors, including mobile marketing and advertising. In the short term, companies have curtailed their marketing spending till the situation stabilizes. However, in the future, the shift of advertising budget from traditional marketing like print and outdoor activities to digital and mobile marketing would witness a spike, with end-users being indoors and preferring to consume content primarily on their mobile phones or TV. Social distancing, thus positively impacting the usage of mobile marketing analytics.

Mobile Analytics Market Trends

Retail Industry Holds Significant Market Share

  • Retail management has become an intricate process with customer satisfaction as its central theme, shifting from focusing on products. Shopper expectations are increasing where. They expect personalization at all levels, faster fulfillment options, and unified omnichannel experiences. Competitive pressures are also increasing, and the definition of commerce continues to evolve.
  • Retailers are using mobile as a powerful marketing platform. The retail sector, especially e-commerce operations, is expected to be the primary demand for mobile analytics solutions. Efforts of e-commerce companies to create personalized shopping experiences are expected to draw considerable revenues to the mobile analytics market globally.
  • An enormous market is available for mobile analytics providers because of the expanding global retail and e-commerce industries. The industries will continue to grow significantly with the development of internet infrastructure, creating a significant potential for local suppliers. For instance, According to the National Retail Federation, revenues from over retail outlets in the United States exceeded USD 4.86 trillion last year. Furthermore, retail industry sales are predicted to rise between 6% and 8%, and e-commerce retail sales exceeded USD 1.17 trillion last year, growing at an 11-13% annual pace. Mobile analytics solutions for e-commerce and retail are increasingly popular in nations including the United States, India, China, South Korea, Taiwan, and others.
  • Moreover, the retail industry has emerged as one of the dynamic industries in India, which is anticipated to reach nearly USD 1.3 trillion by 2024, according to the India Brand Equity Foundation.
  • The market's vendor activity points to expanding collaborations between retailers and mobile analytics platforms to meet various emerging needs, including new customer acquisition and retention. Such long-term alliances have significantly contributed to the market under study's expansion.
  • The retail industry has become more dynamic as a result of increased digitization throughout the retail industry, the growth of multi-channel operations, and the creation of retail analytics solutions. Since retail organizations must handle a massive quantity of data, such as customer purchasing habits, every encounter and data point can potentially make the retail sector more effective and successful. Retailers are investing in developing technology to improve labor procedures. The adoption of mobile analytics boosts retail revenue and customer service effectiveness.

Asia Pacific to Occupy Significant Market Share

  • The Asia Pacific, mobile analytics market, is expected to grow significantly over the forecast period owing to the surge of smartphone device utilization and an increasing number of mobile business emails. According to a TRAI report, India's telecom subscriber base reached 1170.45 million at the end of October last year.
  • Additionally, the expanding Indian retail and e-commerce industry presents a sizable market for mobile analytics providers. The industries will continue to grow significantly with the improvement of the nation's internet infrastructure, creating a major potential for local suppliers. Major hubs for e-commerce and retail-driven mobile analytics solutions are emerging in cities like Delhi, Mumbai, Bangalore, and Hyderabad. According to IBEF, India's social commerce sector has the ability to develop to USS 16 to 20 billion in the year 2025, at a CAGR between 55% to 60%, while the country's e-commerce market is predicted to reach USD 111 billion by 2024, and USD 200 billion by 2026.
  • As smartphones become more popular, there is an increasing need for mobile analytics services in the APAC area. Customers also employ mobile analytics for a fundamental study of mobile data traffic. The mobile analytics market is driven by the proliferation of phones and tablets, the rising need for smart cybersecurity solutions, and income from internet services.
  • Companies with a large audience differentiate their offering, replicating the success of 'super-apps' seen elsewhere in Asia. For example, GoJek and Grab are offering users across South Eastasia a range of features, such as ride-hailing, payment systems, food delivery, e-commerce, publishing, and their business model, is one that is catching on in the Indian market. For instance, Truecaller - an app that allows its 140 million daily active users to screen calls from strangers and bots - plans to implement a credit loaning system. Users based in India can also use the app to record calls, send messages, and complete payments.
  • Furthermore, most of India's digital ad spend was mobile-focused before the coronavirus pandemic, and this global event has acted as a catalyst for this trend. Between 45-55% of organizations' digital advertising budgets are spent on mobile, which is anticipated to increase to more than 65% in the last year. As per Exchange4Media, ad budgets invest heavily in rich media, social media marketing, and paid search. Such trends are expected to drive further the growth of the market studied.

Mobile Analytics Industry Overview

The Global Mobile Analytics Market is dominated by a few giants, like OpenText Corporation, Facebook Inc., Google LLC, Microsoft Corporation, and Contentsquare SaaS, which occupy most of the market share. They are emphasizing R&D activities related to mobile analytics. Some of the recent developments in the market are:

  • April 2022 - Mobile Marketing and Roomvo collaborated to build a visualizer analytics module available on Mobile Marketing's client site. According to the firm, using strong analytics from Roomvo, merchants can acquire new levels of insight into their customers and make data-driven business choices, from inventory systems to promotion planning.
  • November 2022 - Vianova established a strategic alliance with on-demand transportation company Fenix to deliver mobility expertise to the Middle East. Fenix employs Vianova's mobile analytics platform in five countries, including Saudi Arabia, United Arab Emirates, Bahrain, and Qatar, to get insights about its fleets and increase collaboration with cities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Mobile Analytics Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Smartphone Revolution to Generate Enormous Data
    • 5.1.2 Data Explosion from E- commerce Likely to Propel the Market
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Challenges Regarding Security Breach

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Application Analytics
    • 6.1.2 Campaign Analytics
    • 6.1.3 Service Analytics
    • 6.1.4 Other Applications
  • 6.2 By End-User Vertical
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 BFSI
    • 6.2.3 Government
    • 6.2.4 IT and Telecom
    • 6.2.5 Media and Entertainment
    • 6.2.6 Other End-User Verticals
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 OpenText Corporation
    • 7.1.2 Facebook Inc.
    • 7.1.3 GoodData Corporation
    • 7.1.4 Google LLC
    • 7.1.5 Contentsquare SaaS
    • 7.1.6 Microsoft Corporation
    • 7.1.7 Oracle Corp.
    • 7.1.8 Adobe Inc.
    • 7.1.9 Salesforce.com Inc
    • 7.1.10 AppsFlyer Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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