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시어버터 시장 : 성질별, 용도별, 유통 채널별, 지역별, 기회, 예측(2017-2031년)

Shea Butter Market Assessment, By Nature, By Application, By Distribution Channel, By Region, Opportunities and Forecast, 2017-2031F

발행일: | 리서치사: Market Xcel - Markets and Data | 페이지 정보: 영문 221 Pages | 배송안내 : 3-5일 (영업일 기준)

    
    
    


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세계 시어버터 시장 규모는 2023년 25억 6,000만 달러로 2031년 45억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2024-2031년 예측 기간 동안 연평균 7.35% 성장할 것으로 예상됩니다. 이 시장은 시어버터의 다양한 용도와 고객 선호도의 변화에 따라 주도되고 있습니다. 시어버터는 진정 효과가 있어 건조한 피부를 진정시키고 부드럽게 하는 데 도움이 됩니다. 또한, 시어버터는 피부 부종을 억제하는 성분을 함유하고 있어 습진을 포함한 피부 부종 질환을 쉽게 치료할 수 있습니다.

또한, 시어버터의 우수한 연화제 특성으로 인해 로션, 크림, 비누, 립밤 등 다양한 화장품 생산에 활용되고 있습니다. 시어버터의 이러한 특성은 성분의 95% 이상을 차지하는 트리글리세라이드 또는 지방산에서 비롯됩니다. 이러한 다양한 용도로 인해 화장품 및 퍼스널케어 시장에서 수요가 증가하고 있습니다.

화장품 외에도 시어버터는 우수한 영양학적 특성과 건강한 대체 지방으로 식음료 산업에서 사용되고 있습니다. 아프리카의 시어버터 수출의 약 90%는 식품 분야에서 사용되고 있습니다. 제과, 제빵, 유제품 제조업체들은 시어버터의 식감과 견과류와 같은 맛으로 인해 시어버터를 제품에 적용하고 있습니다. 또한, 시어버터의 약효 성분은 제약 산업을 끌어들여 외용제를 생산하고 있습니다. 시어버터는 습진, 화상, 비듬, 건성 피부, 여드름 등 다양한 질병을 치료하기 위해 피부에 바르기도 합니다.

시어버터는 정제되지 않은 시어버터와 정제된 시어버터로 나뉘어 다양한 소비자의 다양한 요구를 충족시키고 있습니다. 온라인 소매 플랫폼의 성장으로 소비자들은 경쟁력 있는 가격으로 시어버터를 쉽게 구할 수 있게 되었습니다. 그러나 시어버터의 유통에서 오프라인 채널은 여전히 중요한 역할을 하고 있습니다.

전체적으로 시어버터 시장은 제품의 유익한 효과와 다양한 용도에 대한 인식이 높아짐에 따라 확장의 여지가 있습니다.

소비자 인식이 높아지면서 시장 성장 촉진

더 많은 소비자들이 건강과 웰빙에 대한 관심이 높아짐에 따라 일상 생활용품에 사용되는 성분에 대한 관심이 높아지고 있습니다. 시어버터는 천연 유래 성분으로 피부와 모발에 다양한 효능을 가지고 있기 때문에 소비자들은 시어버터의 특성을 이해하는 데 큰 관심을 가지고 있습니다. 보습, 항산화, 항염증 효과에 대해서는 이미 많은 연구가 이루어졌습니다. 유럽위원회 화장품 성분 데이터베이스 'COSING'에 따르면, 시어버터는 점도를 조절하고 피부를 정돈하는 성질을 가지고 있습니다. 또한, 순수한 시어버터는 높은 비율(5-7%)의 비누화물이 함유되어 있어 진정 작용과 항산화 작용을 하는 것으로 알려져 있습니다. 다양한 산업 분야의 시어버터 배합 제품이 시어버터 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.

또한, 깨끗하고 투명한 표시는 소비자의 구매 행동에 영향을 미치고 브랜드와 제품에 대한 신뢰를 높일 수 있습니다. 2023년 8월 Rubicon Organics의 브랜드인 Wildflower는 Wildflower 1:1 CBD:THC Relief Stick과 Wildflower Extra Strength Relief Stick을 출시했습니다. 이 제품들은 시어버터, 코코넛 오일, 에센셜 오일을 함유하고 있습니다.

천연 성분 사용의 증가 추세로 수요 증가

합성 성분이 건강과 환경에 미치는 유해한 영향 때문에 천연 성분과 유기농 성분을 찾는 경향이 높아지고 있습니다. 시어버터는 견과류에서 추출한 천연 성분이기 때문에 사람들은 시어버터의 품질에 관심을 보이고 있습니다. 이에 따라 제조업체들은 다양한 제품에 시어버터를 첨가하고 있습니다. 이러한 천연 성분은 피부와 신체에 안전하고 순한 것으로 인식되고 있습니다. 이에 따라 시어버터에 대한 선호도가 높아졌고, 그 결과 각 산업 분야의 수요를 촉진하고 있습니다. 그린 리빙 운동과 클린 뷰티 캠페인은 시어버터 시장의 성장을 더욱 촉진하고 있으며, 2024년 2월에는 캐나다에서 제품을 통해 클린 뷰티의 개념을 홍보하는 퍼스널케어 브랜드인 Raw Sugar Living이 출시되었습니다. 시어버터를 주성분으로 한 바디 버터 등 여러 제품이 캐나다에서 출시되어 천연 성분으로 피부 보습을 원하는 고객들을 만족시켰습니다.

이 보고서는 세계 시어버터 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 시장 역학, 주요 기업 현황과 전망 등을 제공합니다.

목차

제1장 조사 방법

제2장 프로젝트 범위와 정의

제3장 주요 요약

제4장 고객의 소리

  • 인구통계(연령/코호트 분석 - 베이비붐 세대, X세대, 밀레니얼 세대, Z세대, 성별, 소득 - 저소득, 중소득, 고소득, 지역, 국적 등)
  • 시장 인지도와 제품 정보
  • 브랜드 인지도와 로열티
  • 구입 결정에서 고려되는 요소
  • 구입 목적
  • 구입 매체
  • 구입 빈도
  • 친구나 가족의 추천
  • 제품/브랜드 침투에서 브랜드 앰베서더 또는 인플루언서 마케팅의 역할

제5장 세계의 시어버터 시장 전망(2017-2031년)

  • 시장 규모와 예측
    • 금액
    • 수량
  • 성질별
    • 미정제
    • 정제
  • 용도별
    • 화장품·퍼스널케어
    • 식품·음료
    • 의약품
  • 유통 채널별
    • 편의점
    • 슈퍼마켓/하이퍼마켓
    • 전문점
    • 온라인 채널
    • 기타
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 남미
    • 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
  • 시장 점유율 : 기업별(2023년)

제6장 세계의 시어버터 시장 전망 : 지역별(2017-2031년)

  • 북미
    • 시장 규모와 예측
    • 성질별
    • 용도별
    • 유통 채널별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 영국
    • 러시아
    • 네덜란드
    • 스페인
    • 터키
    • 폴란드
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
  • 아시아태평양
    • 인도
    • 중국
    • 일본
    • 호주
    • 베트남
    • 한국
    • 인도네시아
    • 필리핀
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국

제7장 시장 매핑(2023년)

  • 성질별
  • 용도별
  • 유통 채널별
  • 지역별

제8장 거시적 환경과 산업 구조

  • 수급 분석
  • 수입 수출 분석
  • 밸류체인 분석
  • PESTEL 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제9장 시장 역학

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인(과제, 제한)

제10장 주요 기업 상황

  • 시장 리더 상위 5개사 경쟁 매트릭스
  • 시장 리더 상위 5개사 시장 매출 분석(2023년)
  • 인수합병/합작투자(해당되는 경우)
  • SWOT 분석(시장 기업 5개사)
  • 특허 분석(해당되는 경우)

제11장 가격 분석

제12장 사례 연구

제13장 주요 기업 전망

  • Cargill , Inc.
  • BASF SE
  • Bunge Global SA
  • Akoma Cooperative Multipurpose Society
  • Ghana Nuts Company Limited
  • Sophim S.A.
  • Olvea Group
  • Clariant AG
  • AAK AB
  • Croda International Plc

제14장 전략적 추천

제15장 당사 소개와 면책사항

ksm 24.06.10

Global shea butter market was valued at USD 2.56 billion in 2023, expected to reach USD 4.51 billion in 2031, with a CAGR of 7.35% for the forecast period between 2024 and 2031. The market is driven by versatile uses of shea butter, along with customers' evolving preferences. Shea butter has calmative properties, which help in soothing and softening dry skin. Additionally, shea butter includes ingredients that help reduce swelling on the skin, leading to ease in the treatment of skin-swelling disorders, including eczema.

Moreover, shea butter is utilized in the production of several cosmetics, such as lotions, creams, soaps, lip balms, and others, for its excellent emollient properties. These properties of shea butter are derived from the triglycerides or fatty acids that make up at least 95% of its composition. Its versatile usage has fueled its demand in the cosmetics and personal care market.

Apart from cosmetics, shea butter is used in the food and beverage industry due to its brilliant nutritional properties and as a healthy fat alternative. Approximately 90% of Africa's shea exports are utilized in the food sector. Manufacturers of confectionery, baking items, and dairy products incorporate shea butter in their creations because of its texture and nut-like flavor. Additionally, the medicinal properties of shea butter attract the pharmaceutical industry to create formulations for topical treatments. People apply shea butter topically to the skin to treat various ailments, including eczema, burns, dandruff, dry skin, and acne.

Crude and refined forms of shea butter are available in the market, catering to the diverse needs of various consumers. With growing online retail platforms, consumers have easy access to shea butter available at competitive prices. However, offline channels continue to play a significant role in distribution of shea butter.

Overall, the market for shea butter has scope for expansion, with rising awareness of the product's beneficial effects and diverse applications.

Growing Awareness Among Consumers Drive Market Growth

As more consumers are aware of the growing health and wellness trend, the interest in the ingredients used in everyday products is rising. As shea butter is derived naturally and offers numerous benefits for skin and hair, consumers are keenly interested in understanding the properties of shea butter. The moisturizing, antioxidant, and anti-inflammatory properties of the product have been well researched so far. It offers viscosity-controlling and skin-conditioning qualities, according to the European Commission's COSING cosmetic ingredient database. Additionally, pure shea butter contains a high percentage of unsaponifiables (5-7%), which are said to offer calming and anti-oxidant qualities. Products incorporating shea butter across different industries are driving the growth of shea butter market.

Moreover, clean and transparent labelling influences the consumer buying behavior and enhances their trust in the brand and the product. In August 2023, Wildflower, the brand under Rubicon Organics, launched two new products, Wildflower 1:1 CBD:THC Relief Stick and Wildflower Extra Strength Relief Stick. These products have a blend of shea butter, along with coconut oil and essential oils used in their formulations.

Rising Trend of Using Natural Ingredients Fuels the Demand

The harmful effects of synthetic elements on wellness and environment have fueled the growing trend towards natural and organic ingredients. As shea butter is naturally derived from nuts, people are showing inclination towards qualities. It brings manufacturers to incorporate shea butter in various product formulations. These natural ingredients are perceived to be safer and gentler on skin and bodies. Therefore, the preference for shea butter is rising, consequently driving its demand across verticals. Green living movements and clean beauty campaigns have further propelled the growth of shea butter market. In February 2024, the personal care brand, Raw Sugar Living, which promotes clean beauty concept through its products, was launched in Canada. Several products hit the Canadian shelves including body butter which contained shea butter as the key ingredient to cater to the customers looking for skin hydration using natural ingredients.

Crude Shea Butter Dominates the Market

Raw shea butter type holds largest market share in 2023. Less processed oils are capturing the interests of consumers because of the advantages they offer including increased skin hydration, faster healing of cuts and scrapes, and reduced risk of breakouts. For instance, Sundial Brands LLC owned SheaMoisture offering a range of personal care products with raw shea butter as the primary component. The range includes products like shampoos, conditioners, body washes, body butters, and lotions. Due to its anti-inflammatory properties, it is a great option for people suffering from joint and muscle pain. Consuming unrefined shea butter helps in weight management as it has higher concentration of healthy fats.

Europe to Dominate the Market

With the maximum market share across the world in 2023, Europe held the largest share due to the presence of numerous cosmetics, food, and pharmaceutical businesses located in the region. Shea butter is widely utilized in the production of items such as body lotions, moisturisers, and chocolates. Furthermore, the availability of plentiful supplies of raw materials from Sub-Saharan countries in the region are expected to sustain this rise. 19 thousand tonnes of vegetable oils (including shea butter) worth more than USD 72 million were imported by the United Kingdom in 2022, out of which more than 16,000 tonnes were imported from European Union countries.

In April 2023, Netherlands-based company, The Flower Farm, launched a spread made using shea butter, instead of palm oil. With the initiative, the company aims to look at a broader perspective of sustainability, as it claims to save 726,000 kilos of palm oil and more than 1.85 million square meters of palm oil plantation so far.

Future Market Scenario (2024 - 2031F)

With growing trend of organic luxury skincare across the world markets, raw shea butter will observe a spike in demand. Due to the presence of plenty of fatty acids and vitamins in shea butter, it is an ideal ingredient for skin care product manufacturers.

Researchers are studying on creating oral dosage using extracts from shea bark to decrease antimicrobial activities in animals. Possible antibacterial properties of shea butter on humans will lead to an extended use of shea butter in future.

As companies strive to differentiate themselves by superior product quality, pricing tactics, and customer satisfaction, competition will encourage a never-ending search for innovation and exceptional performance.

Key Players Landscape and Outlook

Global shea butter market holds a dynamic landscape with several key players introducing innovative products and shaping the outlook of the industry. Prominent players hold majority of market share by working on product diversification, expanding their product portfolios with a variety of shea butter products, and making sustainability efforts. The key to the market enables companies to grow and hold onto their respective market shares is innovation and portfolio growth. Strategic mergers and acquisitions are helping businesses expand into new markets and offer new products, which improves the outlook for the market.

Table of Contents

1.Research Methodology

2.Project Scope & Definitions

3.Executive Summary

4.Voice of Customer

  • 4.1.Demographics (Age/Cohort Analysis - Baby Boomers and Gen X, Millennials, Gen Z; Gender; Income - Low, Mid, and High; Geography; Nationality; etc.)
  • 4.2.Market Awareness and Product Information
  • 4.3.Brand Awareness and Loyalty
  • 4.4.Factors Considered in Purchase Decision
    • 4.4.1.Brand Name
    • 4.4.2.Grade
    • 4.4.3.Ingredient Transparency
    • 4.4.4.Certification
    • 4.4.5.Colour and Texture
    • 4.4.6.Scent
    • 4.4.7.Source
    • 4.4.8.Packaging
    • 4.4.9.Price
    • 4.4.10.Availability and Accessibility
  • 4.5.Purpose of Purchase
  • 4.6.Medium of Purchase
  • 4.7.Frequency of Purchase
  • 4.8.Recommendations from friends/family
  • 4.9.Role of Brand Ambassador or Influencer Marketing on Product/Brand Absorption.

5.Global Shea Butter Market Outlook, 2017-2031F

  • 5.1.Market Size & Forecast
    • 5.1.1.By Value
    • 5.1.2.By Volume
  • 5.2.By Nature
    • 5.2.1.Crude
    • 5.2.2.Refined
  • 5.3.By Application
    • 5.3.1.Cosmetics and Personal Care
    • 5.3.2.Food and Beverages
    • 5.3.3.Pharmaceuticals
  • 5.4.By Distribution Channel
    • 5.4.1.Convenience Stores
    • 5.4.2.Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.3.Specialty Stores
    • 5.4.4.Online Channel
    • 5.4.5.Others
  • 5.5.By Region
    • 5.5.1.North America
    • 5.5.2.Europe
    • 5.5.3.South America
    • 5.5.4.Asia-Pacific
    • 5.5.5.Middle East and Africa
  • 5.6.By Company Market Share (%), 2023

6.Global Shea Butter Market Outlook, By Region, 2017-2031F

  • 6.1.North America*
    • 6.1.1.Market Size & Forecast
      • 6.1.1.1.By Value
      • 6.1.1.2.By Volume
    • 6.1.2.By Nature
      • 6.1.2.1.Crude
      • 6.1.2.2.Refined
    • 6.1.3.By Application
      • 6.1.3.1.Cosmetics and Personal Care
      • 6.1.3.2.Food and Beverages
      • 6.1.3.3.Pharmaceuticals
    • 6.1.4.By Distribution Channel
      • 6.1.4.1.Convenience Stores
      • 6.1.4.2.Supermarkets/Hypermarkets
      • 6.1.4.3.Specialty Stores
      • 6.1.4.4.Online Channel
      • 6.1.4.5.Others
    • 6.1.5.United States*
      • 6.1.5.1.Market Size & Forecast
        • 6.1.5.1.1.By Value
        • 6.1.5.1.2.By Volume
      • 6.1.5.2.By Nature
        • 6.1.5.2.1.Crude
        • 6.1.5.2.2.Refined
      • 6.1.5.3.By Application
        • 6.1.5.3.1.Cosmetics and Personal Care
        • 6.1.5.3.2.Food and Beverages
        • 6.1.5.3.3.Pharmaceuticals
      • 6.1.5.4.By Distribution Channel
        • 6.1.5.4.1.Convenience Stores
        • 6.1.5.4.2.Supermarkets/Hypermarkets
        • 6.1.5.4.3.Specialty Stores
        • 6.1.5.4.4.Online Channel
        • 6.1.5.4.5.Others
    • 6.1.6.Canada
    • 6.1.7.Mexico

All segments will be provided for all regions and countries covered

  • 6.2.Europe
    • 6.2.1.Germany
    • 6.2.2.France
    • 6.2.3.Italy
    • 6.2.4.United Kingdom
    • 6.2.5.Russia
    • 6.2.6.Netherlands
    • 6.2.7.Spain
    • 6.2.8.Turkey
    • 6.2.9.Poland
  • 6.3.South America
    • 6.3.1.Brazil
    • 6.3.2.Argentina
  • 6.4.Asia Pacific
    • 6.4.1.India
    • 6.4.2.China
    • 6.4.3.Japan
    • 6.4.4.Australia
    • 6.4.5.Vietnam
    • 6.4.6.South Korea
    • 6.4.7.Indonesia
    • 6.4.8.Philippines
  • 6.5.Middle East & Africa
    • 6.5.1.UAE
    • 6.5.2.Saudi Arabia
    • 6.5.3.South Africa

7.Market Mapping, 2023

  • 7.1.By Nature
  • 7.2.By Application
  • 7.3.By Distribution Channel
  • 7.4.By Region

8.Macro Environment and Industry Structure

  • 8.1.Supply Demand Analysis
  • 8.2.Import Export Analysis
  • 8.3.Value Chain Analysis
  • 8.4.PESTEL Analysis
    • 8.4.1.Political Factors
    • 8.4.2.Economic System
    • 8.4.3.Social Implications
    • 8.4.4.Technological Advancements
    • 8.4.5.Environmental Impacts
    • 8.4.6.Legal Compliances and Regulatory Policies (Statutory Bodies Included)
  • 8.5.Porter's Five Forces Analysis
    • 8.5.1.Supplier Power
    • 8.5.2.Buyer Power
    • 8.5.3.Substitution Threat
    • 8.5.4.Threat from New Entrant
    • 8.5.5.Competitive Rivalry

9.Market Dynamics

  • 9.1.Growth Drivers
  • 9.2.Growth Inhibitors (Challenges and Restraints)

10.Key Players Landscape

  • 10.1.Competition Matrix of Top Five Market Leaders
  • 10.2.Market Revenue Analysis of Top Five Market Leaders (in %, 2023)
  • 10.3.Mergers and Acquisitions/Joint Ventures (If Applicable)
  • 10.4.SWOT Analysis (For Five Market Players)
  • 10.5.Patent Analysis (If Applicable)

11.Pricing Analysis

12.Case Studies

13.Key Players Outlook

  • 13.1.Cargill , Inc.
    • 13.1.1.Company Details
    • 13.1.2.Key Management Personnel
    • 13.1.3.Products & Services
    • 13.1.4.Financials (As reported)
    • 13.1.5.Key Market Focus & Geographical Presence
    • 13.1.6.Recent Developments
  • 13.2.BASF SE
  • 13.3.Bunge Global SA
  • 13.4.Akoma Cooperative Multipurpose Society
  • 13.5.Ghana Nuts Company Limited
  • 13.6.Sophim S.A.
  • 13.7.Olvea Group
  • 13.8.Clariant AG
  • 13.9.AAK AB
  • 13.10.Croda International Plc

Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work

14.Strategic Recommendations

15.About Us & Disclaimer

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