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식물성 고기 시장 : 시장 규모, 점유율, 동향, 산업 분석 보고서 - 공급원별, 제품별, 유통 채널별, 지역별 시장 예측(2025-2034년)

Plant-Based Meat Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report By Source (Soy, Wheat), By Product, By Distribution Channel, By Region - Market Forecast, 2025-2034

발행일: | 리서치사: Polaris Market Research | 페이지 정보: 영문 116 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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Polaris Market Research의 최근 조사에 따르면 식물성 고기 시장 규모는 2034년까지 544억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 이 보고서는 현재 시장 역학을 상세하게 파악하고 미래 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

식물성 고기 제품은 맛과 외관면에서 동물성 육류를 모방한 식물 원료를 사용하여 제조됩니다. 동물성 고기와 구분되지 않도록 설계되었습니다.

많은 소비자가 건강 지향을 강화하고 콜레스테롤과 포화 지방, 칼로리가 낮은 식품을 요구하게 되었습니다. 식물성 고기는 특히 심장병, 비만, 당뇨병의 위험이 있는 사람들에게 전통적인 육류를 대체하는 더 건강한 옵션을 제공합니다. 소비자는 붉은 고기 및 가공 고기와 관련된 건강 위험에 대해 알면서 식물 유래 옵션을 선택하는 경향이 커지고 있습니다. 이 변화는 영양 균형 잡힌 식단을 적극적으로 요구하는 젊은 세대에서 특히 두드러집니다. 그 결과 건강에 대한 관심이 식물성 고기 시장의 성장을 이끌고 있습니다.

동물 복지는 많은 소비자들에게 점점 더 중요한 과제가 되고 있습니다. 사람들은 산업 농업에서 동물의 치료를 더 강력하게 인식하고 윤리적인 이유로 동물 유래 제품을 피하기로 결정했습니다. 식물성 고기는 동물의 고통을 조장하지 않고 고기의 맛과 식감을 즐기는 방법을 제공합니다. 동물 애호 단체와 바이러스성 소셜 미디어 컨텐츠의 옹호는 이 문제에 대한 인식을 더욱 높입니다. 윤리적인 우려가 소비자를 식물 유래의 선택으로 향하게 하고, 보다 많은 사람들이 그들의 음식이 어디에서 오는지 의식하게 되어 시장의 성장에 박차를 가하고 있습니다.

식물성 고기 시장 보고서 및 하이라이트

전통적인 육류 생산이 환경에 미치는 영향에 대한 의식이 높아짐에 따라 대두 부문은 예측 기간 동안 CAGR 20.3%로 성장할 것으로 예측됩니다.

전자상거래 분야는 기업이 특히 밀레니얼 세대에 선호되는 전자상거래 플랫폼에 주력하고 있기 때문에 2024년에는 11.86%로 큰 수익 점유율을 차지했습니다.

북미는 건강 의식 증가와 소비자 선호 변화로 인해 2024년 세계 식물성 고기 시장의 판매 점유율의 40.65%를 차지했습니다.

아시아태평양 시장은 인구 증가, 도시화, 건강 및 지속가능성에 대한 의식이 높아지면서 예측 기간 동안 CAGR 20.3%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계 주요 시장 기업으로는 Amy's Kitchen Inc., Beyond Meat Inc., Boca Foods Company(Kraft Foods, Inc.), Conagra Brands, Inc., Eat JUST, Gold & Green Foods Ltd., Greenwise, Impossible Foods Inc., Kellanova, Kellogg, Maple Leaf Foods Inc., NOVAMEAT, OmniPork, Quorn Foods, Sunfed, Tofurky, Unilever, v2food Pty Ltd, VBites Foods Limited, Zikooin 등이 있습니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 식물성 고기 시장 인사이트

  • 식물성 고기-업계 스냅샷
  • 식물성 고기 시장 역학
    • 성장 촉진요인 및 기회
      • 세계에서 플렉시탈리안 및 윤리적, 건강 지향의 소비자 증가
      • 식물성 고기 원료와 풍미의 포트폴리오 확대 및 신제품 개발
      • 업계 관계자에 의한 전략의 재검토와 D2C(Direct to Consumer Model)의 등장
      • 중요한 투자
    • 성장 억제요인 및 과제
      • 비교적 높은 비용
      • 식물성 고기 제품에 수반되는 단점
  • PEST 분석
  • 밸류체인 분석
  • 신형 코로나 바이러스 감염의 영향 분석
  • 업계 동향

제5장 세계의 식물성 고기 시장 : 공급원별

  • 서문
  • 완두콩
  • 기타 공급원

제6장 세계의 식물성 고기 시장 : 제품별

  • 서문
  • 버거 패티
  • 소시지
  • 스트립스 및 너겟
  • 미트볼
  • 기타 제품

제7장 세계의 식물성 고기 시장 : 유통 채널별

  • 서문
  • 소매점
  • 푸드 서비스
  • 전자상거래

제8장 세계의 식물성 고기 시장 : 지역별

  • 서문
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 벨기에
    • 네덜란드
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 말레이시아
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 사우디아라비아
    • 이스라엘
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 경쟁 구도

  • 주요 시장 기업: 분류
  • 전략적 틀
  • 벤더 상황
  • 전략의 분류
    • 파트너십, 협업 및 계약
    • 확장
    • 제품 개발 및 신발매

제10장 기업 프로파일

  • Impossible Foods Inc.
  • Conagra Brands, Inc.
  • Beyond Meat Inc.
  • Kellanova
  • Quorn Foods
  • Amy's Kitchen Inc.
  • Maple Leaf Foods Inc.
  • Unilever
  • Tofurky
  • Sunfed
  • VBites Foods Limited
  • Gold & Green Foods Ltd.
  • Greenwise
  • NOVAMEAT
  • OmniPork
  • Zikooin
  • v2food Pty Ltd
AJY 25.10.22

The plant-based meat market size is expected to reach USD 54.49 Billion by 2034, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Plant-Based Meat Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report By Source (Soy, Wheat), By Product, By Distribution Channel, By Region - Market Forecast, 2025-2034" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

Plant-based meat products are manufactured by using plant ingredients that mimic animal-derived meat in terms of taste and appearance. They are designed in a way to be indistinguishable from animal meat.

Many consumers are becoming more health-conscious and are seeking food options that are lower in cholesterol, saturated fat, and calories. Plant-based meat offers a healthier alternative to traditional meat, especially for those at risk of heart disease, obesity, or diabetes. Consumers are more likely to choose plant-based options as people learn more about the health risks linked to red and processed meat. This shift is especially strong among younger generations, who actively seek out nutritious and balanced diets. Consequently, health concerns drives growth in the plant-based meat market.

Animal welfare is an increasingly important issue for many consumers. People are becoming more aware of the treatment of animals in industrial farming and are choosing to avoid animal-based products for ethical reasons. Plant-based meat provides a way to enjoy the taste and texture of meat without contributing to animal suffering. Advocacy by animal rights groups and viral social media content have further increased awareness around this issue. Ethical concerns are pushing consumers toward plant-based options as more people become conscious of where their food comes from, fueling market growth.

Plant-Based Meat Market Report Highlights

The soy segment is projected to register a CAGR of 20.3% during the forecast period, due to the growing awareness of the environmental impact of traditional meat production.

The e-commerce segment held a significant revenue share in 2024, holding 11.86% as companies are focusing on e-commerce platforms, which are particularly preferred by millennials.

North America accounted for 40.65% of the global plant-based meat market revenue share in 2024 due to growing health awareness and shifting consumer preferences

The market in Asia Pacific is expected to register a CAGR of 20.3% during the forecast period, fueled by rising population, urbanization, and growing awareness of health and sustainability.

A few global key market players are Amy's Kitchen Inc.; Beyond Meat Inc.; Boca Foods Company (Kraft Foods, Inc.); Conagra Brands, Inc.; Eat JUST; Gold & Green Foods Ltd.; Greenwise; Impossible Foods Inc.; Kellanova; Kellogg; Maple Leaf Foods Inc.; NOVAMEAT; OmniPork; Quorn Foods; Sunfed; Tofurky; Unilever; v2food Pty Ltd; VBites Foods Limited; and Zikooin.

Polaris Market Research has segmented the plant-based meat market report on the basis of source, product, distribution channel, and region:

By Source (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

Soy

Wheat

Peas

Other Sources

By Product (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

Burger Patties

Sausages

Strips & Nuggets

Meatballs

Other Products

By Distribution Channel (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

Retail Outlet

Foodservice

E-commerce

By Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

North America

U.S.

Canada

Europe

Germany

UK

France

Italy

Spain

Russia

Netherlands

Rest of Europe

Asia Pacific

China

India

Japan

South Korea

Indonesia

Malaysia

Australia

Rest of Asia Pacific

Latin America

Argentina

Brazil

Mexico

Rest of Latin America

Middle East & Africa

UAE

Saudi Arabia

Israel

South Africa

Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Introduction

  • 1.1 Report Description
    • 1.1.1 Objectives of the Study
    • 1.1.2 Market Scope
    • 1.1.3 Assumptions
  • 1.2 Stakeholders

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1 Market Highlights

Chapter 3. Research Methodology

  • 3.1 Overview
    • 3.1.1 Data Mining
  • 3.2 Data Sources
    • 3.2.1 Primary Sources
    • 3.2.2 Secondary Sources

Chapter 4. Plant-based Meat Market Insights

  • 4.1 Plant-based Meat - Industry Snapshot
  • 4.2 Plant-based Meat Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers and Opportunities
      • 4.2.1.1 Growth in the number flexitarian, ethical, and health conscious consumer across the globe
      • 4.2.1.2 Widening ingredient and flavor portfolio of plant-based meat and novel product development
      • 4.2.1.3 Strategy revision by industry participants and the advent of Direct to Consumer Model (D2C)
      • 4.2.1.4 Significant Investments
    • 4.2.2 Restraints and Challenges
      • 4.2.2.1 Comparatively high cost
      • 4.2.2.2 Disadvantages associated with plant-based meat products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers (Moderate)
    • 4.3.2 Threats of New Entrants: (High)
    • 4.3.3 Bargaining Power of Buyers (Moderate)
    • 4.3.4 Threat of Substitute (Moderate)
    • 4.3.5 Rivalry among existing firms (Moderate)
  • 4.4 PEST Analysis
  • 4.5 Plant-based Meat Market - Value Chain Analysis
  • 4.6 Plant-based Meat Market - Covid Impact Analysis
  • 4.7 Plant-based Meat Market - Industry Trends

Chapter 5. Plant-based Meat Market Assessment by Source

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Soy
  • 5.3 Wheat
  • 5.4 Peas
  • 5.5 Other Sources

Chapter 6. Global Plant-based Meat Market, by Product

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Burger Patties
  • 6.3 Sausages
  • 6.4 Strips & Nuggets
  • 6.5 Meatballs
  • 6.6 Other Products

Chapter 7. Global Plant-based Meat Market, by Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Retail Outlet
  • 7.3 Foodservice
  • 7.4 E-commerce

Chapter 8. Plant-based Meat Market Assessment by Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Plant-based Meat Market - North America
    • 8.2.1 Plant-based Meat Market - US
    • 8.2.2 Plant-based Meat Market - Canada
  • 8.3 Plant-based Meat Market - Europe
    • 8.3.1 Plant-based Meat Market - Germany
    • 8.3.2 Plant-based Meat Market - UK
    • 8.3.3 . Plant-based Meat Market - France
    • 8.3.4 Plant-based Meat Market - Italy
    • 8.3.5 Plant-based Meat Market - Belgium
    • 8.3.6 Plant-based Meat Market - Netherlands
    • 8.3.7 Plant-based Meat Market - Spain
    • 8.3.8 Plant-based Meat Market - Rest of Europe
  • 8.4 Plant-based Meat Market - Asia Pacific
    • 8.4.1 Plant-based Meat Market - China
    • 8.4.2 Plant-based Meat Market - India
    • 8.4.3 . Plant-based Meat Market - Japan
    • 8.4.4 Plant-based Meat Market - Australia
    • 8.4.5 Plant-based Meat Market - Malaysia
    • 8.4.6 Plant-based Meat Market - South Korea
    • 8.4.7 Plant-based Meat Market - Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Plant-based Meat Market - Latin America
    • 8.5.1 Plant-based Meat Market - Brazil
    • 8.5.2 Plant-based Meat Market - Mexico
    • 8.5.3 Plant-based Meat Market - Argentina
    • 8.5.4 Plant-based Meat Market - Rest of Latin America
  • 8.6 Plant-based Meat Market - Middle East & Africa
    • 8.6.1 Plant-based Meat Market - UAE
    • 8.6.2 Plant-based Meat Market - Saudi Arabia
    • 8.6.3 Plant-based Meat Market - Israel
    • 8.6.4 Plant-based Meat Market - South Africa
    • 8.6.5 Plant-based Meat Market - Rest of MEA

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1 Key Market Players: Categorization
  • 9.2 Strategy Framework
  • 9.3 Vendor Landscape
  • 9.4 Strategies Categorization
    • 9.4.1 Partnerships/Collaborations/Agreements
    • 9.4.2 Expansions
    • 9.4.3 Product Development/New Launch

Chapter 10. Company Profiles

  • 10.1 Impossible Foods Inc.
    • 10.1.1 Business Overview
    • 10.1.2 Financial Snapshot
    • 10.1.3 Products and Services
    • 10.1.4 Strategic Initiatives
  • 10.2 Conagra Brands, Inc.
    • 10.2.1 Business Overview
    • 10.2.2 Financial Snapshot
    • 10.2.3 Products and Services
    • 10.2.4 Strategic Initiatives
  • 10.3 Beyond Meat Inc.
    • 10.3.1 Business Overview
    • 10.3.2 Financial Snapshot
    • 10.3.3 Products and Services
    • 10.3.4 Strategic Initiatives
  • 10.4 Kellanova
    • 10.4.1 Business Overview
    • 10.4.2 Financial Snapshot
    • 10.4.3 Products and Services
    • 10.4.4 Strategic Initiatives
  • 10.5 Quorn Foods
    • 10.5.1 Business Overview
    • 10.5.2 Financial Snapshot
    • 10.5.3 Products and Services
    • 10.5.4 Strategic Initiatives
  • 10.6 Amy's Kitchen Inc.
    • 10.6.1 Business Overview
    • 10.6.2 Financial Snapshot
    • 10.6.3 Products and Services
    • 10.6.4 Strategic Initiatives
  • 10.7 Maple Leaf Foods Inc.
    • 10.7.1 Business Overview
    • 10.7.2 Financial Snapshot
    • 10.7.3 Products and Services
    • 10.7.4 Strategic Initiatives
  • 10.8 Unilever
    • 10.8.1 Business Overview
    • 10.8.2 Financial Snapshot
    • 10.8.3 Products and Services
    • 10.8.4 Strategic Initiatives
  • 10.9 Tofurky
    • 10.9.1 Business Overview
    • 10.9.2 Financial Snapshot
    • 10.9.3 Products and Services
    • 10.9.4 Strategic Initiatives
  • 10.10 Sunfed
    • 10.10.1 Business Overview
    • 10.10.2 Financial Snapshot
    • 10.10.3 Products and Services
    • 10.10.4 Strategic Initiatives
  • 10.11 VBites Foods Limited
    • 10.11.1 Business Overview
    • 10.11.2 Financial Snapshot
    • 10.11.3 Products and Services
    • 10.11.4 Strategic Initiatives
  • 10.12 Gold & Green Foods Ltd.
    • 10.12.1 Business Overview
    • 10.12.2 Financial Snapshot
    • 10.12.3 Products and Services
    • 10.12.4 Strategic Initiatives
  • 10.13 Greenwise
    • 10.13.1 Business Overview
    • 10.13.2 Financial Snapshot
    • 10.13.3 Products and Services
    • 10.13.4 Strategic Initiatives
  • 10.14 NOVAMEAT
    • 10.14.1 Business Overview
    • 10.14.2 Financial Snapshot
    • 10.14.3 Products and Services
    • 10.14.4 Strategic Initiatives
  • 10.15 OmniPork
    • 10.15.1 Business Overview
    • 10.15.2 Financial Snapshot
    • 10.15.3 Products and Services
    • 10.15.4 Strategic Initiatives
  • 10.16 Zikooin
    • 10.16.1 Business Overview
    • 10.16.2 Financial Snapshot
    • 10.16.3 Products and Services
    • 10.16.4 Strategic Initiatives
  • 10.17 v2food Pty Ltd
    • 10.17.1 Business Overview
    • 10.17.2 Financial Snapshot
    • 10.17.3 Products and Services
    • 10.17.4 Strategic Initiatives
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