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해양 선박용 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템 시장 예측(-2030년) : 유형, 용도, 최종 사용자 및 지역별 세계 분석Offshore Marine Selective Catalytic Reduction Systems Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Application, End User and by Geography |
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Stratistics MRC에 따르면, 세계 해양 선박용 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템 시장은 2023년 2억 7,870만 달러로 평가되었고, 예측 기간 동안 연평균 8.6% 성장하여 2030년에는 4억 9,653만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
해양 선박용 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템으로 알려진 첨단 배기가스 제어 기술은 특히 해양 환경에서 운항하는 선박을 위해 개발되었습니다. 이 시스템은 화학 반응을 통해 선박 엔진에서 배출되는 질소산화물(NOx)을 무해한 질소와 수증기로 전환하여 유해한 배출가스를 감소시키도록 설계되었습니다. 이 변환은 일반적으로 요소 기반 용액을 배기 흐름에 주입하는 해양 SCR 시스템의 촉매에 의해 보조됩니다.
국제해사기구(IMO)에 따르면, 해양 선박의 질소산화물(NOx) 배출을 줄이고 세계 환경 기준을 준수하기 위해서는 해양 선박용 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템을 도입하는 것이 매우 중요합니다.
환경 영향에 대한 인식 증가
해양 선박용 SCR 시스템 시장에 영향을 미치는 중요한 요인은 해양 운항이 환경에 미치는 악영향에 대한 사회적 인식이 높아지고 있다는 점입니다. 이러한 인식 증가는 대기 오염과 해양 생태계에 미치는 영향에 대한 우려의 결과이며, 정부, 환경 단체, 일반 시민 등 다양한 출처의 압력을 불러일으키고 있습니다. 또한, 선주와 운영자들은 SCR 시스템과 같은 배출 감소 기술에 투자하고 기업의 사회적 책임(CSR)을 강화함으로써 해양 해양 산업에서 지속 가능한 관행을 지원하는 것이 얼마나 중요한지 점점 더 많이 인식하고 있습니다.
높은 자부담 비용
해양 선박용 SCR 시스템 시장의 가장 큰 저해요인 중 하나는 높은 초기 투자비용입니다. 선박 소유주 및 운영자는 높은 초기 비용, 설치 비용, 개조 중 선박의 가동 중단 가능성으로 인해 SCR 장비 도입을 포기하는 경우가 많습니다. 특히 예산이 한정된 소규모 선단이나 기업은 이러한 경제적 부담으로 인해 SCR 기술이 환경과 운영에 장기적인 이점이 있음에도 불구하고 도입을 꺼리는 경우가 많습니다.
해양 재생 가능 에너지 분야의 발전
해양 풍력 발전소 및 해양 에너지 설비를 포함한 해양 재생 에너지 부문의 급속한 성장으로 인해 해양 해양 SCR 시스템 시장은 많은 잠재력을 가지고 있습니다. 전 세계적으로 해양 재생에너지 프로젝트가 증가하고 있으며, 이로 인해 해양 인프라 및 설치, 유지보수 및 운영을 지원하는 지원 선박에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, SCR 기술이 탑재된 선박은 엄격한 배출 규제를 준수하면서 해양 재생 가능 에너지 설비를 유지 관리할 수 있는 친환경적이고 지속 가능한 수단을 제공합니다. 따라서 SCR 시스템 공급업체들은 확대되는 해양 재생 에너지 시장에서 이익을 얻을 수 있는 위치에 있습니다.
시장 포화 및 경쟁 압력
시장 포화 가능성과 경쟁 심화는 해양 해양 SCR 시스템 시장에 심각한 위협이 되고 있습니다. 해운업계가 배출가스 저감 및 환경적 지속가능성에 대한 중요성을 강조하면서 SCR 솔루션을 제공하는 수많은 경쟁업체들이 시장에 진입하고 있으며, SCR 시스템 공급업체들은 이러한 경쟁 심화로 인해 가격 경쟁, 이윤율 하락, 수익성 저하 등의 어려움을 겪을 수 있습니다. 또한, 동종 제품 공급업체가 다수 존재하여 시장이 포화상태에 이르러 차별화가 어려워지고 경쟁 압력이 심화되어 시장 점유율이 하락할 수 있습니다.
해양 선박용 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템 시장은 코로나19 팬데믹으로 인해 배출가스 저감 기술에 대한 투자가 둔화되고, 공급망이 혼란스러워지고, 선박 개조 프로젝트가 지연되면서 큰 영향을 받고 있습니다. 전염병으로 인한 여행 제한과 경기 침체로 인해 해상 활동이 감소하고 선박 운영사가 손실을 만회하기 위해 운항을 축소함에 따라 SCR 시스템 시장에 영향을 미쳤습니다. 또한, 팬데믹의 기간과 심각성에 대한 불확실성으로 인해 시장의 변동성이 높아져 선주들이 설비 투자를 연기하고 장기적인 지속가능성 이니셔티브보다 단기적인 비용 절감 방안을 우선시하게 되었습니다.
예측 기간 동안 습식 SCR 시스템 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
해양 선박용 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템 시장에서는 일반적으로 건식 SCR 시스템 중 습식 SCR 시스템 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지합니다. 질소산화물(NOx)은 습식 SCR 시스템의 배기 흐름에 주입된 액체 시약(일반적으로 암모니아 수용액)에 의해 반응하여 무해한 질소와 수증기로 전환됩니다. 이 시스템은 선박용 엔진의 일반적인 조건인 낮은 배기 온도에서도 잘 작동하고 NOx 저감 효율이 높기 때문에 선박용 응용 분야에서 선호되고 있습니다. 또한, 습식 SCR 시스템은 다양한 엔진 부하 및 운전 조건에 대한 배기가스 제어 적응성이 뛰어나 변화하는 해양 선박의 운전 특성에 가장 적합한 시스템입니다.
생산 플랫폼 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다.
생산 플랫폼 분야는 일반적으로 가장 높은 CAGR을 보일 것입니다. 생산 플랫폼은 석유 및 가스 자원의 추출, 처리 및 탐사에 사용되는 해양 구조물입니다. 이러한 플랫폼에는 저장 탱크, 인력 거주지, 석유 및 가스 처리 및 저장 장치와 같은 많은 생산용 건물이 포함되는 경우가 많습니다. 생산 플랫폼은 지속적인 운영과 탄화수소 처리에 따른 막대한 배출로 인해 엄격한 환경 규제를 받고 있습니다. 따라서 질소산화물(NOx) 배출을 줄이는 SCR 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
해양 선박용 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템 업계에서 유럽이 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 유럽은 엄격한 환경법과 배출가스 감축에 대한 적극적인 접근 방식으로 입증된 바와 같이, 해상 운항을 위한 청정 기술 도입에 있어 선도적인 역할을 해왔습니다. 노르웨이, 영국, 네덜란드 등 EU 회원국들은 질소산화물(NOx) 배출을 크게 줄이는 국제해사기구의 3차 규제 등 엄격한 배출 규제법을 시행하고 있습니다. 또한, 이러한 규제 프레임워크는 유럽 해역에서 운항하는 다양한 해양 플랫폼과 선박에 SCR 시스템 도입을 가속화하고 있습니다.
해양 선박용 선택적 촉매 환원(SCR) 시스템 시장에서 가장 높은 CAGR을 기록한 지역은 일반적으로 아시아태평양입니다. 중국, 일본, 한국, 싱가포르 등의 국가를 포함하는 이 역동적인 지역은 급속한 산업화, 도시화, 인프라 구축이 진행되어 해양 활동의 상당한 성장을 주도하고 있습니다. 아시아태평양의 각국 정부가 배출량 감축과 환경 지속가능성에 중점을 두면서 대기 오염을 줄이고 해양 생태계를 보호하기 위해 더욱 엄격한 법규를 제정하고 있습니다. 또한, 해양 선박, 생산 플랫폼 및 지원 선박에 대한 SCR 시스템 수요는 이 지역의 무역 및 경제 성장에 대한 해상 운송 의존도와 환경 문제에 대한 인식이 높아짐에 따라 증가하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Offshore Marine Selective Catalytic Reduction Systems Market is accounted for $278.70 million in 2023 and is expected to reach $496.53 million by 2030 growing at a CAGR of 8.6% during the forecast period. Advanced emission control technologies known as Offshore Marine Selective Catalytic Reduction (SCR) Systems are created especially for marine vessels that operate in offshore environments. Through a chemical reaction, these systems are designed to transform nitrogen oxide (NOx) emissions from marine engines into harmless nitrogen and water vapor, thereby reducing their harmful emissions. This conversion is aided by a catalyst in offshore SCR systems, and it usually entails injecting a urea-based solution into the exhaust stream.
According to the International Maritime Organization (IMO), the implementation of Offshore Marine Selective Catalytic Reduction (SCR) Systems is crucial for reducing nitrogen oxide (NOx) emissions from maritime vessels and ensuring compliance with global environmental standards.
Increasing conscience over environmental effects
An important factor influencing the offshore marine SCR systems market is growing public awareness of the negative environmental effects of maritime operations. This increased awareness, which is a result of worries about air pollution and how it affects marine ecosystems, has prompted pressure from a variety of sources, such as governments, environmental organizations, and the general public. Furthermore, due to this, shipowners and operators are realizing more and more how important it is to support sustainable practices in the offshore marine industry by investing in emission reduction technologies such as SCR systems and enhancing their corporate social responsibility (CSR) credentials.
High out-of-pocket costs
One major impediment to the offshore marine SCR systems market is the high initial investment required. Ship owners and operators are frequently discouraged by the high initial costs of acquiring SCR equipment, the costs of installation, and the possibility of vessel downtime during retrofitting. Additionally, smaller fleets and businesses with tighter budgets are especially affected by this financial burden, which makes them reluctant to adopt SCR technology even though it has long-term advantages for the environment and operations.
Development of the offshore renewable energy sector
The offshore marine SCR systems market has a lot of potential due to the quick growth of the offshore renewable energy sector, which includes offshore wind farms and marine energy installations. Worldwide, the number of offshore renewable energy projects is increasing, which is driving up demand for marine infrastructure and support vessels to help with installation, maintenance, and operation. Moreover, vessels equipped with SCR technology provide an eco-friendly and sustainable means of maintaining offshore renewable energy installations while adhering to strict emission regulations. This puts SCR system providers in a position to profit from the expanding offshore renewable energy market.
Market saturation and competitive pressure
The potential for market saturation and the growing level of competition pose a serious threat to the offshore marine SCR systems market. Numerous competitors offering SCR solutions have entered the market as a result of the maritime industry's growing emphasis on emissions reduction and environmental sustainability. SCR system suppliers may experience price wars, margin erosion, and decreased profitability as a result of this increased competition. Furthermore, differentiation becomes difficult as the market gets saturated with numerous vendors offering comparable products, which exacerbates competitive pressures and reduces market share.
The market for offshore marine selective catalytic reduction (SCR) systems has been significantly impacted by the COVID-19 pandemic, which has also slowed investment in emissions reduction technologies, disrupted supply chains, and delayed ship retrofit projects. Due to travel restrictions and the economic slowdown brought on by the pandemic, there has been a decrease in maritime activity, which has impacted the market for SCR systems as vessel operators reduce operations to offset losses. Additionally, the degree of uncertainty surrounding the pandemic's duration and severity has increased market volatility, leading ship-owners to postpone capital expenditures and give priority to short-term cost-cutting measures over long-term sustainability initiatives.
The Wet SCR Systems segment is expected to be the largest during the forecast period
The wet SCR systems segment usually holds the largest market share of dry SCR systems in the offshore marine selective catalytic reduction (SCR) systems market. Nitrogen oxides (NOx) are reacted with by a liquid reagent (typically an aqueous ammonia solution) injected into the exhaust stream in wet SCR systems, converting them to innocuous nitrogen and water vapor. Because these systems can function well at lower exhaust temperatures, a common condition for marine engines, and have a higher efficiency in reducing NOx, they are preferred in marine applications. Moreover, wet SCR systems are also more adaptable in terms of emissions control over a broad range of engine loads and operating circumstances, which makes them ideal for the changing operating characteristics of offshore vessels.
The Production Platforms segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Production platform segment usually show the highest CAGR. Production platforms are offshore structures used for gas and oil resource extraction, processing, and exploration. These platforms frequently contain a number of production buildings, such as storage tanks, personnel quarters, and units for processing and storing oil and gas. Production platforms are subject to strict environmental regulations because of their continuous operation and the significant emissions associated with hydrocarbon processing. This has led to a growing demand for SCR systems to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions.
Europe holds the largest market share in the offshore marine selective catalytic reduction (SCR) systems industry. Europe has led the way in implementing clean technologies for maritime operations, as evidenced by its strict environmental laws and proactive approach to reducing emissions. EU member states like Norway, the UK, and the Netherlands have enforced stringent emission control laws, such as the Tier III regulations of the International Maritime Organization, which call for large cuts in nitrogen oxide (NOx) emissions. Additionally, the implementation of SCR systems on a variety of offshore platforms and vessels operating in European waters has been accelerated by this regulatory framework.
Asia-Pacific usually has the highest CAGR in the offshore marine selective catalytic reduction (SCR) systems market. Significant growth in maritime activities is being driven by the rapid industrialization, urbanization, and infrastructure development occurring in this dynamic region, which includes countries like China, Japan, South Korea, and Singapore. As governments throughout the Asia-Pacific region place a greater emphasis on emissions reduction and environmental sustainability, stricter laws are being put in place to reduce air pollution and safeguard marine ecosystems. Moreover, the need for SCR systems in offshore vessels, production platforms, and support vessels is fueled by the region's reliance on maritime transportation for trade and economic growth, as well as the growing awareness of environmental issues.
Key players in the market
Some of the key players in Offshore Marine Selective Catalytic Reduction Systems market include Lindeberg-Anlagen GmbH, Hitachi Zosen Corporation, Nett Technologies, Inc, HHI Engine & Machinery, Johnson Matthey, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Ecospray Technologies S.r.l, Agriemach Ltd, DCL International LLC , Panasia Co., Ltd, H+H Engineering & Service GmbH, DEC Marine AB, Caterpillar, Industrial & Marine Silencers Ltd , Ceco Environmental, MAN Energy Solutions, Yara and Environmental Energy Services Corporation.
In February 2024, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) has concluded a Nissay Positive Impact Finance agreement with Nippon Life Insurance Company. MHI Group, in response to the growing need to address the global challenge of climate change, in 2020, identified five material issues, including "Provide energy solutions to enable a carbon neutral world," as priority measures to contribute to solving societal issues and ensuring continued growth over the medium to long term.
In July 2023, Johnson Matthey (JM), a global leader in sustainable technologies, has today signed an investment agreement with the Jiading District in Shanghai to help accelerate the hydrogen economy in China. At a signing ceremony in Sonning, UK today, JM and the Shanghai Jiading District announced plans to build a new catalyst coated membrane (CCM) production facility, providing CCM production capability for multiple proton exchange membrane (PEM) fuel cell applications and PEM electrolysers.
In May 2023, Hexagon's Autonomy & Positioning division and Hitachi Zosen Corporation has announced that they have signed an agreement to bring the TerraStar-X Enterprise correction service to Japan. As a regional leader in the GNSS industry, Hitachi Zosen manages a nationwide network of 1,300 reference stations operated by the Geospatial Information Authority of Japan (GSI).