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세계의 PTSD용 가상현실 치료 시장 예측 - 구성 요소별, 치료 유형별, 용도별, 최종 사용자별, 지역별 분석(-2032년)

Virtual Reality Therapy for PTSD Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component (Hardware, Software and Service), Therapy Type, Application, End User and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

Stratistics MRC에 따르면 세계의 PTSD용 가상현실 치료 시장은 2025년에 15억 9,000만 달러를 차지하고, 예측 기간 동안 CAGR 20.7%를 나타내, 2032년에는 59억 4,000만 달러에 도달할 것으로 예측됩니다.

가상현실 치료(VRT)라는 PTSD에 대한 새로운 증거 기반 치료는 몰입형 가상 세계를 사용하여 안전하고 규제된 환경에서 외상 기억과 마주하고 처리하는 데 도움이 됩니다. 자격을 갖춘 치료사의 감독하에 환자는 외상이 된 사건과 비슷한 상황을 시뮬레이트하여 흔들리는 자극에 점차 노출됩니다. 이것은 감정적인 치료를 돕고 PTSD 증상의 중증도를 완화합니다. 이 방법은 노출 요법의 사고방식과 가상 체험의 효과를 융합시켜 기존의 대화요법을 대체하는 커스터마이즈된 엔터테인먼트 방식을 제공합니다.

PLOS ONE에 게재된 체계적인 검토에 따르면, 가상현실 노출 요법(VRET)은 10건의 연구 중 7건에서 대기 대조군에 비해 PTSD 증상의 통계적으로 유의한 개선을 보였습니다. 이 검토에서 VRET은 전통적인 노출 요법과 같은 정도로 효과적이며 기존 방법에 저항하는 환자에게 특히 효과적이라고 결론 지었습니다.

정신 건강 치료에 대한 지식 증가 및 도입

PTSD와 같은 정신 건강 문제에 대한 세계 의식 증가는 가상현실 치료와 같은 최첨단에서 쉽게 이용할 수있는 치료 접근법의 필요성을 부추깁니다. 정신질환과 관련된 스티그마가 점차 희미해지고, 심리적 원조가 공적인 언설 속에서 보다 일반적이 됨에 따라, 개인은 보다 앞으로 치료를 받게 되고 있습니다. 과거에는 과소진단을 받은 PTSD가 이제 민간인과 군인 모두에서 일반적으로 인지되고, 효과적이고 확장성이 있는 치료 모델에 대한 요구가 전례 없이 높아지고 있습니다. 또한, 이러한 동향은 VR 요법에 의해 지원됩니다. VR 요법은 첨단 기술과 비침습적인 솔루션을 제공하며, 기술 사용에 익숙한 젊은 세대와 의료에 대한 대안을 찾는 노인 모두에게 호소합니다.

임상 프로토콜 및 표준화 부족

VR 치료에 적용되는 PTSD 치료의 임상 지침, 프로토콜 및 표준은 널리 알려져 있지 않습니다. 많은 임상시험과 시험 프로그램에서는 유망한 결과를 얻고 있지만, 연구 디자인, 치료 내용, 치료 기간, 치료사의 참여에 편차가 있기 때문에 결과를 비교하거나 결과를 대규모로 재현하는 것은 어렵습니다. 규제기관, 보험사, 의료 전문가는 모두 이러한 예측 불가능성에 대한 신뢰를 잃고 있습니다. 또한, 표준화가 진행되지 않기 때문에 다양한 VR 치료 플랫폼 간의 품질 관리를 유지하기가 어렵고 환자의 안전과 치료 효과를 위험에 빠뜨릴 수 있습니다. 이것은 정기적이고 연구 기반의 개입이 필요한 외상 체험자와 퇴역 군인과 같은 고위험 그룹을 다룰 때 특히 문제가됩니다.

민간 외상 및 PTSD 치료 환경으로 확장

첫 번째 초점은 군과 관련된 PTSD였지만 민간 시장에는 미개척 가능성이 많습니다. 세계 수백만 명의 사람들이 흉악한 범죄, 자연 재해, 성폭행, 사고, 어린 시절의 외상으로 인한 PTSD를 앓고 있습니다. 민간인에게 적절한 특정 외상 관련 설정을 시뮬레이트하면 가상현실 치료을 사용자 정의하고 치명적인 치료를 제공할 수 있습니다. 게다가 형사사법, 교육, 지역의료 현장이 외상을 배려한 케어를 의식하고 받아들이게 되면, VR 테라피 플랫폼은 그 응용 범위를 넓혀 군 이외의 보다 많은 사람들에게 보급할 큰 기회가 있습니다.

규제 및 승인 복잡성의 지역 차이

디지털 요법과 VR을 통한 개입은 다양한 국가와 지역에서 단편적이고 불균일한 규제 환경에 직면해 있습니다. 미국 FDA와 같은 조직이 일부 VR 치료 애플리케이션을 승인하기 시작했음에도 불구하고 대부분의 규제 기관은 이러한 기술을 평가하고 인증하기위한 명확한 프레임 워크가 부족합니다. 해외시장 진출을 희망하는 기업은 종종 번거롭고 시간이 많이 걸리는 승인 절차를 다루어야 합니다. 게다가, PTSD의 치료에 VR 요법을 사용하기 위한 국제적인 임상 기준이 없는 경우, 플랫폼이 국제적으로 확장되거나 정부 투자의 정신건강 프로그램에 통합되기가 더 어려워집니다.

COVID-19의 영향 :

PTSD용 가상현실 치료 시장은 COVID-19의 대유행에 의해 크게 가속화되고 확장성이 있는 기술 주도형 원격 정신건강 솔루션의 임박한 필요성이 주목받게 되었습니다. VR 요법은 감금 중의 대면 치료 세션 대신에 실현가능하게 되어 휴대용 헤드셋을 통해, 또는 임상 현장에서도 원격으로 실시할 수 있는 스트레스 경감 테크닉과 몰입형 노출 요법을 제공하게 되었습니다. 유행에 의해 심리적 고통이 확대됨에 따라 건강 관리 종사자, 중증 질환의 생존자, 장기 격리 및 외상을 경험 한 사람들 사이에서 PTSD 사례가 증가하고 있습니다. 게다가 정신건강 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라 VR 치료 제산업체에게 서비스의 폭을 넓히고 원격 의료 플랫폼과 새로운 제휴 관계를 구축하고 더 많은 자금을 확보할 수 있는 기회를 주었습니다.

예측기간 동안 노출치료 분야가 최대가 될 전망

예측 기간 동안 노출 치료 분야가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이러한 이점은 확실한 임상적 근거와 몰입형 가상현실 환경 간의 호환성의 결과로, 반복적으로 제어 가능한 시뮬레이션을 통해 환자가 외상 기억을 안전하게 처리하고 대면할 수 있게 합니다. 공포증과 외상과 관련된 PTSD 환자, 전투 퇴역 군인, 자연 재해의 생존자는 모두 노출 요법으로부터 큰 혜택을 받습니다. 기존의 노출 요법을 보다 현실적이고 개인화함으로써 가상현실(VR)은 환자의 참여와 치료 효과를 향상시킵니다. PTSD용 가상현실 치료 시장에서 VR 기반 노출 요법은 가장 확립되고 검증된 치료 이용 사례로 떠오르고 있으며, 풍부한 임상 연구에 힘입어 정신 위생 전문가들에게 널리 받아들여지고 있습니다.

민간 트라우마 분야는 예측 기간 중 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 민간 외상 분야가 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 비군인층에서의 정신건강의 우려에 대한 의식 증가와 성폭행, 가정내 학대, 사고, 자연재해와 관련된 PTSD 진단 증가가 이 성장의 원동력이 되고 있습니다. 군인의 PTSD와는 대조적으로, 유행 후 스트레스 요인에 영향을 받는 어린이, 여성, 최전선에서 일하는 노동자는 민간인의 외상에 영향을받는 인구 구성 중에서 특히 많습니다. 가상현실은 관리되는 환경에서 다양한 외상 시나리오를 재현할 수 있으므로 민간인의 PTSD 치료에 이상적으로 적합합니다. 게다가, VR 기반 PTSD 치료는 민간인들 사이에서 인기가 높아지고 있으며, 정신 건강에 대한 편견이 감소하고, 원격 의료 및 모바일 VR 플랫폼을 통해 치료에 대한 접근성이 증가함에 따라 시장의 상당한 성장을 추진하고 있습니다.

최대 점유율 지역

예측 기간 동안 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되지만, 그 주된 이유는 정교한 건강 관리 시스템, 높은 PTSD 비율, 디지털 건강 도구의 견조한 사용입니다. 퇴역 군인의 건강 관리에 대한 대규모 투자, 정신 건강 계몽 활동, 군 및 임상 현장에 대한 가상현실 치료의 도입으로 미국은이 지역의 리더가되었습니다. VR 기반 PTSD 치료의 검증과 시행은 미국 퇴역 군인성과 일류 연구 대학과 같은 조직에 의해 매우 도움이 됩니다. 또한, PTSD를 대상으로 하는 VR 요법의 주요 시장으로서의 북미 지위는 중요한 VR 요법 개발자의 존재와 유리한 상환 구조에 의해 더욱 강화되고 있습니다.

가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되는 지역 :

예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 이것은 외상 관련 장애의 유병률 증가, 기술의 급속한 도입, 정신 건강 문제에 대한 의식 증가가 배경에 있습니다. 정부 프로그램과 관민 파트너십이 심리 서비스에 대한 접근을 늘리고 있는 한편, 중국, 일본, 한국, 인도 등 국가들은 디지털 헬스케어 인프라에 많은 투자를 하고 있습니다. 또한 이 지역의 인구 많음, 스마트폰 및 가상현실 장치의 이용 증가, 원격 의료 솔루션에 대한 수용성도 급증의 요인이 되고 있습니다. 또한 VR은 아시아태평양 전역에서 확장 가능하고 저렴한 PTSD 치료 옵션으로 추진되고 있습니다. 이것은 유행 후 정신 건강의 중요성과 농촌 지역에서 치료에 접근하기 어려움 때문입니다.

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    • 고객의 관심에 응한 주요국 시장 추계·예측·CAGR(주 : 타당성 확인에 따름)
  • 경쟁 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 존재, 전략적 제휴에 기반한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서론

  • 개요
  • 이해관계자
  • 분석 범위
  • 분석 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 분석 접근
  • 분석 자료
    • 1차 조사 자료
    • 2차 조사 정보원
    • 전제조건

제3장 시장 동향 분석

  • 서론
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • 위협
  • 용도 분석
  • 최종 사용자 분석
  • 신흥 시장
  • 신형 코로나 바이러스 감염(COVID-19)의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급기업의 협상력
  • 구매자의 협상력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참가업체의 위협
  • 경쟁 기업 간 경쟁 관계

제5장 세계의 PTSD용 가상현실 치료 시장 : 구성 요소별

  • 하드웨어
    • VR 헤드셋(HMD)
    • 햅틱 피드백 장치
    • 모션 트래킹 시스템
  • 소프트웨어
    • 치료 시뮬레이션 플랫폼
    • AI 탑재 개인화 엔진
    • 클라우드 기반 모니터링 및 데이터 분석 도구
  • 서비스
    • 원격 치료 제공
    • 기술지원 및 유지보수
    • 데이터 분석 및 보고

제6장 세계의 PTSD용 가상현실 치료 시장 : 치료 유형별

  • 노출 요법
  • 인지행동 요법(CBT)
  • 스트레스 면역 훈련
  • EMDR(안구운동에 의한 둔감화 및 재처리)
  • 마음챙김 기반 VR 테라피
  • 바이오피드백 통합
  • 기타 치료 유형

제7장 세계의 PTSD용 가상현실 치료 시장 : 용도별

  • 군사적 외상
  • 민간인 트라우마
  • 공포증
  • 우울증 및 스트레스 관리
  • 기타 용도

제8장 세계의 PTSD용 가상현실 치료 시장 : 최종 사용자별

  • 병원 및 진료소
  • 군사 및 방위
  • 정신 건강 센터
  • 재활 센터
  • 연구 기관
  • 재택 치료

제9장 세계의 PTSD용 가상현실 치료 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 카타르
    • 남아프리카
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 주요 동향

  • 계약, 사업 제휴 및 협력, 합작 사업
  • 기업 합병·인수(M&A)
  • 신제품 발매
  • 사업 확장
  • 기타 주요 전략

제11장 기업 프로파일링

  • Psious Inc
  • AppliedVR Inc.
  • XRHealth Inc.
  • Oxford VR
  • Pear Therapeutics
  • Virtually Better, Inc.
  • BehaVR
  • MindMaze Inc
  • Cognihab
  • Realiteer
  • Limbix
  • Emteq Labs
  • ImmersiveTouch Inc
KTH 25.09.01

According to Stratistics MRC, the Global Virtual Reality Therapy for PTSD Market is accounted for $1.59 billion in 2025 and is expected to reach $5.94 billion by 2032 growing at a CAGR of 20.7% during the forecast period. A new, evidence-based treatment for PTSD called virtual reality therapy (VRT) uses immersive virtual worlds to help people face and process traumatic memories in a safe and regulated environment. Under the supervision of a qualified therapist, patients are gradually exposed to upsetting stimuli by simulating situations that closely resemble the traumatic event. This helps with emotional processing and lessens the severity of PTSD symptoms. This method offers a customized and frequently more entertaining substitute for conventional talk therapy by fusing the ideas of exposure therapy with the effectiveness of virtual immersion.

According to a systematic review published in PLOS ONE, Virtual Reality Exposure Therapy (VRET) showed statistically significant improvements in PTSD symptoms compared to waitlist controls in 7 out of 10 studies reviewed. The review concluded that VRET is as effective as traditional exposure therapy and may be especially beneficial for patients resistant to conventional methods.

Market Dynamics:

Driver:

Growing knowledge and adoption of mental health treatments

Growing awareness of mental health issues, such as PTSD, around the world is fueling the need for cutting-edge, easily accessible treatment approaches like virtual reality therapy. Individuals are more willing to seek therapy as the stigma associated with mental illness gradually diminishes and psychological assistance becomes more commonplace in public discourse. Once underdiagnosed, PTSD is now commonly acknowledged in both civilian and military populations, and there has never been a more pressing need for effective, scalable treatment models. Additionally, this trend is supported by VR therapy, which provides a high-tech, non-invasive solution that appeals to both younger generations who are accustomed to using technology and older adults looking for alternatives to medicine.

Restraint:

Absence of clinical protocols and standardization

There aren't any widely recognized clinical guidelines, protocols, or standards for treating PTSD that apply to VR therapy. Although many clinical trials and pilot programs yield encouraging results, it is challenging to compare outcomes or replicate results on a large scale due to the variation in study designs, therapeutic content, treatment duration, and therapist involvement. Regulatory bodies, insurers, and medical professionals all lose faith in this unpredictability. Furthermore, lack of standardization makes it challenging to maintain quality control across various VR therapy platforms, which may jeopardize patient safety and therapeutic efficacy. This is particularly troubling when working with high-risk groups like trauma survivors or veterans, who might need regular, research-based interventions.

Opportunity:

Extension to civilian trauma and PTSD treatment environments

Although the first focus has been on PTSD related to the military, there is a lot of unrealized potential in the civilian market. Millions of people worldwide suffer from PTSD brought on by violent crimes, natural disasters, sexual assault, accidents, or childhood trauma, but many do not receive proper or specialized treatment. By simulating particular trauma-related settings that are pertinent to civilian populations, virtual reality therapy can be customized to provide targeted treatment. Moreover, VR therapy platforms have a great chance to broaden their applications and reach more people outside of the military as criminal justice, education, and community health settings become more conscious of and accepting of trauma-informed care.

Threat:

Regional differences in regulatory and approval complexities

Digital therapies and VR-based interventions continue to face a fragmented and uneven regulatory environment across various nations and regions. The majority of regulatory bodies lack clear frameworks for assessing and certifying these technologies, even though organizations like the U.S. FDA are starting to approve some VR therapy applications. Businesses that want to expand into foreign markets frequently have to deal with onerous and drawn-out approval a procedure, which adds to expenses and raises legal questions. Furthermore, it is more difficult for platforms to expand internationally or be incorporated into government-funded mental health programs when there are no international clinical standards for the use of VR therapy in the treatment of PTSD.

Covid-19 Impact:

The market for virtual reality therapy for PTSD was greatly accelerated by the COVID-19 pandemic, which brought attention to the pressing need for scalable, technology-driven, remote mental health solutions. VR therapy became a feasible substitute for in-person therapy sessions during lockdowns, providing stress-reduction techniques and immersive exposure therapy that could be administered remotely via portable headsets or even in clinical settings. PTSD cases among healthcare workers, survivors of severe illness, and people who have experienced prolonged isolation or trauma have increased as a result of the pandemic's escalation of psychological distress. Moreover, the increased demand for mental health services gave VR therapy providers the chance to broaden their services, establish new alliances with telehealth platforms, and secure more funding.

The exposure therapy segment is expected to be the largest during the forecast period

The exposure therapy segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. This dominance is a result of its solid clinical basis and compatibility with immersive virtual reality environments, which enable patients to safely process and confront traumatic memories through repeatable, controlled simulations. People with PTSD that is phobia- or trauma-related, combat veterans and survivors of natural disasters all benefit greatly from exposure therapy. By making traditional exposure more realistic and personalized, virtual reality (VR) improves patient engagement and treatment results. Within the PTSD market for virtual reality therapy, VR-based exposure therapy has emerged as the most well-established and validated therapeutic use case, supported by a wealth of clinical research and widely embraced by mental health practitioners.

The civilian trauma segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the civilian trauma segment is predicted to witness the highest growth rate. Rising awareness of mental health concerns among non-military populations and an increase in PTSD diagnoses connected to sexual assault, domestic abuse, accidents, and natural disasters are driving this growth. Children, women, and frontline workers impacted by post-pandemic stressors are among the larger demographics affected by civilian trauma, in contrast to military PTSD. Virtual reality is ideally suited for treating civilian PTSD due to its ability to replicate a variety of trauma scenarios in a controlled environment. Moreover, VR-based PTSD treatment is becoming increasingly popular among civilians, which is propelling significant market growth as mental health stigma decreases and access to therapy increases through telehealth and mobile VR platforms.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share, mainly because of its sophisticated healthcare system, high PTSD rate, and robust use of digital health tools. Due to large investments in veteran healthcare, mental health awareness initiatives, and the incorporation of virtual reality therapy into military and clinical settings, the United States is the region leader. The validation and implementation of VR-based PTSD treatments have been greatly aided by organizations like the U.S. Department of Veterans Affairs and top research universities. Additionally, North America's position as the leading market for VR therapy aimed at PTSD is further reinforced by the existence of significant VR therapy developers and advantageous reimbursement structures.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia-Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, driven by a rise in the prevalence of trauma-related disorders, a rapid adoption of technology, and a growing awareness of mental health issues. While government programs and public-private partnerships are increasing access to psychological services, nations such as China, Japan, South Korea, and India are making significant investments in digital healthcare infrastructure. The surge is also attributed to the region's large population, increasing use of smartphones and virtual reality devices, and receptiveness to telemedicine solutions. Furthermore, VR is being promoted as a scalable and affordable PTSD treatment option throughout Asia-Pacific due to the post-pandemic emphasis on mental wellness and the difficulty of accessing therapy in rural areas.

Key players in the market

Some of the key players in Virtual Reality Therapy for PTSD Market include Psious Inc, AppliedVR Inc., XRHealth Inc., Oxford VR, Pear Therapeutics, Virtually Better, Inc., BehaVR, MindMaze Inc, Cognihab, Realiteer, Limbix, Emteq Labs and ImmersiveTouch Inc.

Key Developments:

In February 2025, XRHealth, a provider of therapeutic virtual reality (VR), mixed reality (MR), and extended reality (XR) solutions, has this week announced that it has acquired digital therapeutics company RealizedCare. Outcome Capital served as strategic and financial advisor for the acquisition. The RealizedCare platform of immersive digital therapeutics addresses chronic pain and mental health challenges through evidence-based CBT and biopsychosocial protocols.

In July 2024, ImmersiveTouch Inc announced that its groundbreaking augmented reality (AR) technology platform, ImmersiveAR, has received 510(k) clearance for clinical use in the operating room by the U.S. Food and Drug Administration (FDA). The Chicago-based company will commence immediate commercialization of the platform in the United States.

In November 2023, BehaVR and Fern Health announced the signing of an agreement to merge their businesses and create a new digital care management solution for chronic pain. The new offering will be branded as RealizedCare, and strives to meet the increased demand for evidence-based, more scalable, impactful and economically viable solutions for a range of mental and behavioral health burdens, beginning with chronic pain.

Components Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Service

Therapy Types Covered:

  • Exposure Therapy
  • Cognitive Behavioral Therapy (CBT)
  • Stress Inoculation Training
  • EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing)
  • Mindfulness-Based VR Therapy
  • Biofeedback Integration
  • Other Threapy Types

Applications Covered:

  • Military Trauma
  • Civilian Trauma
  • Phobias
  • Depression & Stress Management
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Hospitals & Clinics
  • Military & Defense
  • Mental Health Centers
  • Rehabilitation Centers
  • Research Institutes
  • Home-Based Therapy

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Virtual Reality Therapy for PTSD Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
    • 5.2.1 VR Headsets (HMDs)
    • 5.2.2 Haptic Feedback Devices
    • 5.2.3 Motion Tracking Systems
  • 5.3 Software
    • 5.3.1 Therapy Simulation Platforms
    • 5.3.2 AI-Powered Personalization Engines
    • 5.3.3 Cloud-Based Monitoring & Data Analytics Tools
  • 5.4 Service
    • 5.4.1 Remote Therapy Delivery
    • 5.4.2 Technical Support & Maintenance
    • 5.4.3 Data Analytics & Reporting

6 Global Virtual Reality Therapy for PTSD Market, By Therapy Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Exposure Therapy
  • 6.3 Cognitive Behavioral Therapy (CBT)
  • 6.4 Stress Inoculation Training
  • 6.5 EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing)
  • 6.6 Mindfulness-Based VR Therapy
  • 6.7 Biofeedback Integration
  • 6.8 Other Threapy Types

7 Global Virtual Reality Therapy for PTSD Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Military Trauma
  • 7.3 Civilian Trauma
  • 7.4 Phobias
  • 7.5 Depression & Stress Management
  • 7.6 Other Applications

8 Global Virtual Reality Therapy for PTSD Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Hospitals & Clinics
  • 8.3 Military & Defense
  • 8.4 Mental Health Centers
  • 8.5 Rehabilitation Centers
  • 8.6 Research Institutes
  • 8.7 Home-Based Therapy

9 Global Virtual Reality Therapy for PTSD Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Psious Inc
  • 11.2 AppliedVR Inc.
  • 11.3 XRHealth Inc.
  • 11.4 Oxford VR
  • 11.5 Pear Therapeutics
  • 11.6 Virtually Better, Inc.
  • 11.7 BehaVR
  • 11.8 MindMaze Inc
  • 11.9 Cognihab
  • 11.10 Realiteer
  • 11.11 Limbix
  • 11.12 Emteq Labs
  • 11.13 ImmersiveTouch Inc
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