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시장보고서
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자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱 시장 예측(-2032년) : 서비스 유형별, 차량 유형별, 추진 유형별, 지역별, 용도별 세계 분석Automotive Engineering Services Outsourcing Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Service Type, Vehicle Type, Propulsion Type, Location, Application and By Geography |
Stratistics MRC에 따르면 세계의 자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱 시장은 2025년에 1,510억 2,000만 달러를 차지하고, 예측 기간 중 CAGR은 8.2%를 나타내 2032년에는 2,622억 달러에 이를 전망입니다.
자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱은 비용 효율성, 생산성 향상 및 전문 기술에 대한 액세스를 요구하는 자동차 제조업체에게 중요한 전략으로 부상하고 있습니다. 차량 설계, 프로토타이핑, 테스트, 소프트웨어 솔루션 등의 업무를 아웃소싱함으로써 제조업체는 핵심 업무에 집중할 수 있지만 외부 파트너의 전문 지식을 활용할 수 있습니다. 이 접근법은 제품 개발을 가속화하고 시장 출시까지의 시간을 단축하며 많은 자본 지출 없이 최첨단 기술을 통합합니다. 기업은 점점 더 숙련된 엔지니어와 유리한 비용을 제공하는 지역으로 향하고 있습니다. 또한 엔지니어링 아웃소싱은 시장 및 기술적 수요에 대응하는 유연성과 신속한 확장성을 가능하게 하고 혁신을 촉진하며 자동차 산업에서 강력한 경쟁력을 유지합니다.
국제에너지기구(IEA)에 따르면 세계 전기차 판매 대수는 2024년 1,700만대를 돌파했고, 전기차 보유 대수는 5,800만대 가까이에 달했다는 데이터가 있습니다. 이러한 전기자동차의 급속한 보급은 배터리 시스템, 드라이브 트레인 및 충전 인프라에서 아웃소싱 엔지니어링 서비스 수요를 촉진하고 있습니다.
숙련된 인재에 대한 액세스
자동차 관련 기업은 전문 인력에 대한 액세스를 얻기 위해 엔지니어링 서비스 아웃소싱을 점점 늘리고 있습니다. 차량 설계, 소프트웨어 개발, 시뮬레이션, 테스트에 있어서 전문 지식에 대한 요구 증가가 이 동향을 뒷받침하고 있습니다. 아웃소싱을 통해 고급 기술과 업계 모범 사례에 익숙한 전문가의 세계 수영장에 액세스할 수 있습니다. 이 전략을 통해 회사의 기술 격차를 해결하고 프로젝트 요구에 따라 리소스를 유연하게 할당할 수 있습니다. 상시 고용하지 않고 외부 전문가를 활용함으로써 기업은 적시에 효과적인 프로젝트 수행을 보장할 수 있습니다. 첨단 기술을 갖춘 인력을 활용하면 혁신이 촉진되고 제품의 품질이 향상되고 경쟁력이 향상됩니다. 따라서 아웃소싱은 자동차 제조업체가 기술적 요구에 부응하고 첨단 솔루션을 효율적으로 제공하는 데 필수적인 전략입니다.
데이터 보안에 대한 우려
데이터 보안에 대한 우려는 자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱에 큰 제약이 됩니다. 독자적인 설계, 차량의 상세, 소프트웨어 코드 등, 기밀성이 높은 엔지니어링 데이터를 외부 공급업체와 공유하면, 지적 재산의 도난, 사이버 공격, 악용의 리스크가 높아집니다. 세계 데이터 보호법을 준수하면 아웃소싱 프로세스가 더욱 복잡해지고 비용이 증가합니다. 자동차 제조업체는 종종 사이버 보안 관행이 다른 지역에서 중요한 정보를 타사 공급자에게 이전하는 것을 주저하는 경우가 많습니다. 기업은 귀중한 기술 자산과 지적 자산을 보호하는 것을 선호하기 때문에 이러한 보안에 대한 불안은 아웃소싱의 도입을 늦추고 있습니다. 결과적으로 운영 및 비용 측면에서 이점이 있음에도 불구하고 데이터 보안 문제는 자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱을 채택하는 데 여전히 중요한 과제가 되고 있습니다.
첨단 기술 채용
첨단 기술의 통합은 자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱에 큰 기회를 제공합니다. 전기자동차, 자율주행시스템, 커넥티드카, AI 구동형 자동차 소프트웨어의 채용이 증가하여 전문적인 엔지니어링 서비스에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 아웃소싱 파트너는 최신 설계 툴, 시뮬레이션 플랫폼, 혁신적인 기술에 대한 전문 지식을 제공하여 제조업체가 첨단 기술을 효과적으로 도입할 수 있도록 지원합니다. 이 접근법은 R&D 비용을 줄이고 개발 주기를 단축하며 경쟁력을 높입니다. 또한 외부 엔지니어링 전문 지식을 활용함으로써 기업은 최소한의 선행 투자로 혁신적인 솔루션을 모색할 수 있어 실험과 제품 혁신을 촉진할 수 있습니다.
공급자 간의 치열한 경쟁
자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱 분야는 치열한 경쟁으로 인한 큰 위협에 직면하고 있습니다. 국내외의 다수의 서비스 제공업체가 계약을 놓고 경쟁하고 있기 때문에 가격 압력과 이익률의 축소가 일반적이 되고 있습니다. 고객은 광범위한 선택권을 갖고 있기 때문에 기업은 전문 지식, 품질, 기술력으로 차별화하는 것이 매우 중요합니다. 소규모 공급업체와 경험이 없는 공급업체들은 첨단 도구와 종합적인 솔루션을 갖춘 입증된 공급자의 서비스에 필적하는 서비스를 제공하는 데 어려움을 겪습니다. 경쟁 압력은 서비스 품질에 영향을 줄 수 있는 비용 절감 방법으로 이어질 수 있습니다. 살아남기 위하여는 기업은 기술 혁신을 하고, 효율을 증가하고, 높은 수준을 유지해야 합니다. 실패하면 고객을 잃고 수익성이 떨어지고 시장 성장이 제한 될 수 있습니다.
COVID-19의 발생은 자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱 부문에 큰 영향을 미쳤습니다. 세계 잠금, 공급망 혼란, 여행 제한으로 인해 엔지니어링 프로젝트와 생산 일정이 지연되었습니다. 자동차 수요 감소로 자동차 제조업체는 예산을 줄이고 연구 이니셔티브를 연기하고 아웃소싱 계약을 축소했습니다. 아웃소싱 기업은 인원 부족, 원격지에서의 작업 과제, 프로토타입·시험 시설에의 액세스 제한 등에 의해 경영난에 직면했습니다. 동시에 팬데믹은 디지털 협업 플랫폼과 가상 엔지니어링 솔루션의 채택을 가속화했습니다. 궁극적으로 COVID-19는 유연한 아웃소싱 전략과 디지털 대응력의 필요성을 강조해 자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱 시장을 보다 탄력적이고 적응성이 있고 기술에 대응한 업무로 향하게 했습니다.
예측 기간 동안 승용차 부문이 최대가 될 전망
승용차 부문은 높은 개인 자동차 수요와 끊임없는 기술 발전의 필요성으로 인해 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 자동차 제조업체는 안전 규정을 준수하고 소비자의 기대에 부응하기 위해 차량 설계, 프로토타입 제작, 테스트 및 소프트웨어 솔루션 아웃소싱 파트너를 채택하는 경우가 늘고 있습니다. 전기자동차, 자율주행 기술, 커넥티드 시스템의 성장은 전문적인 엔지니어링 서비스에 대한 수요를 더욱 높이고 있습니다. 아웃소싱을 통해 기업은 세계 기술 전문 지식을 활용하면서 개발 속도를 높이고 업무 효율성을 높이고 비용을 관리할 수 있습니다. 승용차가 세계의 자동차 수요를 견인하고 있기 때문에 이 분야는 계속 아웃소싱 활동의 중심이며, 엔지니어링 서비스 제공 업체에 중요한 초점입니다.
예측기간 동안 배터리전기자동차(BEV) 분야가 가장 높은 CAGR을 나타낼 전망
예측 기간 동안 배터리 전기자동차(BEV) 분야가 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상되지만, 이는 깨끗하고 지속 가능한 운송에 대한 세계적인 관심을 반영합니다. 정부 인센티브, 배출 기준 엄격화, 전기자동차에 대한 소비자 수요 증가는 BEV 전문 엔지니어링 서비스에 대한 필요성을 높이고 있습니다. 자동차 제조업체는 전동 파워트레인 설계, 배터리 관리 시스템, 소프트웨어 통합, 종합 테스트 등 주요 업무를 전문 서비스 제공업체에 아웃소싱하고 있습니다. 아웃소싱은 개발 사이클의 단축, 비용 효율성, 최첨단 기술의 도입을 가능하게 합니다. 세계적인 BEV의 급속한 보급과 함께, 이 부문은 자동차 엔지니어링 아웃소싱에 가장 역동적이고 잠재력이 높은 기회가 되었으며 업계의 우선 초점이 되었습니다.
예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이 리더십은 급속한 경제 개발, 기술이 있으면서 저렴한 엔지니어링 전문가의 풍부함, 세계 최대의 자동차 제조 거점으로서의 지위 등의 요인에 의한 것입니다. 중국, 인도, 일본 등 국가들이 최전선에 있으며, 2023년에는 중국에서만 지역의 ESO 활동의 48%를 차지했습니다. 이들 국가에서는 전기자동차에 대한 수요가 높아지고 있기 때문에 연구개발에 많은 투자가 이루어지고 있으며, 그 대부분은 엔지니어링 서비스 아웃소싱에 의해 촉진되고 있습니다.
예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 이러한 성장의 배경으로는 전기자동차(EV)의 보급, 자율주행기술의 진보, 커넥티드카 솔루션에 대한 수요 증가가 있습니다. 특히 인도와 중국은 엔지니어 인력이 풍부하고 비용면에서도 유리합니다. 이러한 요인을 종합하면 아시아태평양은 자동차 엔지니어링 서비스 아웃소싱 분야의 중요한 추진력으로 자리매김합니다.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Engineering Services Outsourcing Market is accounted for $151.02 billion in 2025 and is expected to reach $262.20 billion by 2032 growing at a CAGR of 8.2% during the forecast period. Outsourcing Automotive Engineering Services has emerged as a key strategy for automakers seeking cost efficiency, improved productivity, and access to specialized skills. Through outsourcing activities like vehicle design, prototyping, testing, and software solutions, manufacturers can concentrate on core business functions while benefiting from the expertise of external partners. This approach accelerates product development, shortens time-to-market, and integrates cutting-edge technologies without significant capital expenditure. Companies increasingly turn to regions offering skilled engineers and favorable costs. Moreover, engineering outsourcing allows flexibility and rapid scaling to meet market and technological demands, driving innovation and maintaining a strong competitive position within the automotive industry.
According to the International Energy Agency (IEA), data shows that global electric car sales surpassed 17 million units in 2024, with the total electric car fleet reaching nearly 58 million-more than triple the fleet size in 2021. This surge in EV adoption is driving demand for outsourced engineering services in battery systems, drivetrains, and charging infrastructure.
Access to skilled talent
Automotive companies increasingly outsource engineering services to gain access to specialized talent. The growing need for expertise in vehicle design, software development, simulation, and testing drives this trend. Outsourcing provides access to a worldwide pool of professionals proficient in advanced technologies and industry best practices. This strategy addresses internal skill gaps and allows flexible allocation of resources according to project needs. By engaging external experts without permanent hiring, companies ensure timely and effective project execution. Utilizing highly skilled talent promotes innovation, enhances product quality, and strengthens competitiveness. Outsourcing thus becomes a vital strategy for automakers to meet technological demands and deliver advanced solutions efficiently.
Data security concerns
Concerns regarding data security act as a significant limitation for Automotive Engineering Services Outsourcing. Sharing sensitive engineering data, such as proprietary designs, vehicle details, and software codes, with external vendors increases risks of intellectual property theft, cyberattacks, or misuse. Compliance with global data protection laws further complicates the outsourcing process and adds expenses. Automakers often hesitate to transfer critical information to third-party providers, especially in regions with varying cybersecurity practices. These security apprehensions slow outsourcing adoption, as companies prioritize protecting valuable technological and intellectual assets. Consequently, despite the operational and cost advantages, data security issues remain a critical challenge in embracing outsourced automotive engineering services.
Adoption of advanced technologies
The integration of advanced technologies presents major opportunities for Automotive Engineering Services Outsourcing. Rising adoption of electric vehicles, autonomous systems, connected vehicles, and AI-driven automotive software increases the demand for specialized engineering services. Outsourcing partners offer expertise in modern design tools, simulation platforms, and innovative methodologies, helping manufacturers implement advanced technologies effectively. This approach reduces R&D expenditures, shortens development cycles, and enhances competitiveness. Additionally, leveraging external engineering expertise allows companies to explore innovative solutions with minimal upfront investment, promoting experimentation and product innovation.
Intense competition among providers
The Automotive Engineering Services Outsourcing sector faces a major threat from intense competition. With numerous domestic and global service providers competing for contracts, pricing pressures and shrinking profit margins are common. Clients have a wide range of options, making it crucial for companies to differentiate through expertise, quality, and technological capabilities. Smaller or less experienced vendors often struggle to match the offerings of established providers equipped with advanced tools and comprehensive solutions. Competitive pressures can lead to cost-cutting measures that may affect service quality. To survive, companies must innovate, enhance efficiency, and maintain high standards; failure could result in lost clients, reduced profitability, and constrained market growth.
The COVID-19 outbreak had a profound effect on the Automotive Engineering Services Outsourcing sector. Global lockdowns, disrupted supply chains, and travel limitations caused delays in engineering projects and production schedules. Decreased vehicle demand led automakers to reduce budgets, postpone research initiatives, and scale back outsourcing agreements. Outsourcing companies faced operational difficulties due to staff shortages, remote work challenges, and limited access to prototyping and testing facilities. At the same time, the pandemic accelerated the adoption of digital collaboration platforms and virtual engineering solutions. Ultimately, COVID-19 emphasized the need for flexible outsourcing strategies and digital readiness, driving the AESO market toward more resilient, adaptive, and technology-enabled operations.
The passenger cars segment is expected to be the largest during the forecast period
The passenger cars segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, driven by high personal vehicle demand and the need for constant technological advancement. Automakers increasingly engage outsourcing partners for vehicle design, prototyping, testing, and software solutions to comply with safety regulations and meet consumer expectations. The growth of electric vehicles, autonomous technologies, and connected systems further fuels the demand for specialized engineering services. Outsourcing allows companies to speed up development, enhance operational efficiency, and manage costs while accessing global technical expertise. With passenger cars leading global automotive demand, this segment continues to dominate outsourcing activities and remains a key focus for engineering service providers.
The battery electric vehicles (BEVs) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the battery electric vehicles (BEVs) segment is predicted to witness the highest growth rate, reflecting the global focus on clean, sustainable transportation. Government incentives, stricter emission standards, and increasing consumer demand for electric vehicles drive the need for specialized BEV engineering services. Automakers outsource key activities including electric powertrain design, battery management systems, software integration, and comprehensive testing to expert service providers. Outsourcing enables faster development cycles, cost efficiency, and the implementation of cutting-edge technologies. With the rapid growth of BEV adoption worldwide, this segment presents the most dynamic and high-potential opportunity for automotive engineering outsourcing, positioning it as a priority focus for the industry.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share. This leadership is attributed to factors such as rapid economic development, a large pool of skilled yet affordable engineering professionals, and the region's status as the world's largest automotive manufacturing hub. Nations like China, India, and Japan are at the forefront, with China alone accounting for 48% of regional ESO activity in 2023. The increasing demand for electric vehicles in these countries has prompted substantial investments in research and development, much of which is facilitated through engineering service outsourcing.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. This growth is fueled by the rising adoption of electric vehicles (EVs), advancements in autonomous driving technologies, and the increasing demand for connected car solutions. India and China, in particular, are poised to benefit from a large pool of engineering talent and cost advantages. These factors collectively position Asia-Pacific as a key driver in the automotive engineering services outsourcing sector.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Engineering Services Outsourcing Market include Bertrandt AG, IAV GmbH, AVL List GmbH, EDAG Group, AKKA Technologies, Altran FEV Group GmbH, Alten Group, P3 Group GmbH, Altair Engineering Inc., ITK Engineering GmbH, ESG Elektroniksystem- und Logistik-GmbH, RLE International Group, ASAP Holding GmbH and Horiba, Ltd.
In June 2025, EDAG Group has signed a letter of intent with eVTOL manufacturer AIR. The partnership aims to collaborate on the development of variants of the AIR ONE electric aircraft. The agreement will see EDAG Group develop and manufacture the main structure of the AIR ONE model, following two years of collaboration between the two companies.
In May 2025, HORIBA India, a subsidiary of Japan-based HORIBA Group, has signed an agreement with IIT Delhi to fund three innovative research projects under its CSR initiative. These projects include developing a low-cost EV motor with fewer rare-earth magnets, creating smart clothes using 3D printing, and designing a medium-temperature electrolysis cell (H-SOEC) for green hydrogen production.
In December 2024, RLE Technologies, a Fort Collins-based leader in facility environment monitoring and leak detection, merged with NDSL Group Ltd., the maker of Cellwatch battery monitoring systems, to form a new platform called Parameter. Backed by May River Capital, this strategic union combines over 70 years of expertise in mission-critical infrastructure, integrating RLE's strengths in fluid detection and environmental sensing with NDSL's capabilities in battery performance analytics for data centers, utilities, and telecom sectors.