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자동차용 3PL 시장 : 현황 분석 및 예측(2024-2032년)Automotive 3PL Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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자동차용 3PL 시장은 자동차 공급망 문제의 확대와 자동차용 3PL에 대한 요구에 따라 약 8.38%의 안정적인 성장이 예상되고 있습니다. 예를 들어 2024년 세계 최대 서비스 공급업체인 DHL 공급망은 라이프치히/할레에 새로운 공장을 건설하고 생산 능력을 강화합니다. 34,000 평방 미터의 신복합 시설은, 동사의 기존의 생산 능력을 증강합니다. DHL 공급망은 산업 및 서비스 부문의 광범위한 고객에게 서비스를 제공해, 국내 및 세계의 유통에 있어서, 이 지역의 뛰어난 수송망을 이용할 수 있습니다. 게다가 전기 자동차의 보급과 세계적으로 채용되고 있는 저스트 인 타임(JIT) 재고관리 제조 어프로치는 자동차 제조업체가 자동차 제품의 재고 관리, 창고 보관 및 운송 서비스를 포함한 제3자물류 공급자의 서비스를 요구하지 않을 수 없는 주요 요인으로 자동차용 3PL 시장을 견인하고 있습니다.
유형별로 보면 시장은 완성차와 자동차 부품으로 이분됩니다. 자동차 부품 부문은 그 양과 빈도에 따라 2023년 시장에서 큰 점유율을 차지했습니다. 자동차 부품은 저렴한 인건비를 위해 다양한 지역에서 제조되고, 그 후 다양한 지역에 출하됩니다. 이것이 자동차 조립 시장을 한층 더 개선해, 자동차용 3PL 시장 수요를 촉진하고 있습니다. 게다가 애프터마켓 부문은 OEM 부문보다 상당히 크며 물류와 공급망을 뒷받침하고 있습니다. 자동차의 평균 수명은 약 15년으로 여겨지기 때문에 부품 교체 빈도는 완성차보다 높습니다. 또한 일부 자동차 부품은 정밀 포장, 취급 및 운송이 필요하며 3PL 서비스와 가치를 높이고 있습니다.
서비스를 기반으로 시장은 운송, 창고 보관, 유통, 재고 관리 등으로 분류됩니다. 운송 분야는 원자재, 상품, 자동차 부품, 완제품을 한 장소에서 다른 장소로 이동시키기 때문에 핵심적인 기능성으로 인해 예측 기간 중에 큰 성장이 예상됩니다. 이것은 세계화의 진전에 의한 것으로, 세계의 한 지역에서 부품을 제조하고 다른 지역에 판매하는 것이 가능하기 때문입니다. 이 때문에 부드럽고 효율적인 운송 시스템이 필요해 자동차용 3PL 서비스가 증가합니다. 게다가 전기자동차의 출현으로 자동차 및 운수 업계는 활황을 보이고 있습니다. 세계 주요 국가들은 이러한 신에너지차를 받아들여, 보다 많은 도입을 위한 보조금을 제공하고 있으며 이것이 자동차 3PL 서비스 수요를 밀어 올리고 있습니다. 인도와 인도네시아 등 신흥국들은 전기차 제조장치를 갖고 있을지도 모르지만, 주로 타국에서 수입하고 있습니다. 예를 들면, Volza의 보고서에 따르면 2023년 인도는 2023년 3월부터 2024년 2월까지 1만 2,967대의 전기자동차를 수입했습니다(TTM). 이 시장에서 사업을 전개하는 기업은, 시장의 수요를 충족시키기 위해서 물류 서비스를 확대하고 있습니다. 예를 들면, 2024년 4월, Kuehne+Nagel은 BMW 전용 스페어 부품 물류를 확대했습니다. 동사는 주요 로지스틱스 프로바이더의 한 회사로, 현재는 독일의 왈라즈도르프에 17만 m2의 스페어 부품 풀필먼트 및 배송 센터를 운영하고 있습니다.
자동차용 3PL 시장 도입에 대한 이해를 높이기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 세계 기타 지역에서 세계의 존재를 기반으로 분석되었습니다. 아시아 태평양 지역은 신흥 제조 거점인 등 다양한 요인으로 인해 2023년에는 시장의 대부분을 점유했습니다. 저렴한 인건비에 의한 최대 제조기업의 존재, 기술 혁신의 진전 등의 요인이 시장의 성장을 지원하고 있습니다. 중국, 인도, 인도네시아, 한국 등의 국가들은 폭넓은 자동차 부품을 생산하고 있으며, 3PL 서비스 수요를 견인하고 있습니다. 인도의 중공업성 관할의 자동차 및 자동차 부품 PLI 스킴 등의 정부 지원은 생산을 밀어 올려, 그 결과 3PL 수요도 밀어 올리고 있습니다. 일본은, 혼다, 토요타, 닛산 등, 세계의 자동차 메이커가 많이 존재하는 자동차 산업에서 가장 기술적으로 발전한 국가 중 하나입니다. 도요타의 수소연료전지 전기차 '미라이'는 3PL 공급자들에게 새로운 기회와 과제를 안겨줬습니다. 이를 통해 서비스 공급자는 독자적인 솔루션을 내놓고 시장 성장을 더욱 촉진할 수 있을 것으로 보입니다. 게다가 JAMA(일본 자동차 공업회)가 발표한 보고서에 의하면, 제조업의 증가에 수반해, 2022년의 자동차 출하액은 전년대비 11.4% 늘어난 63조엔에 달했습니다. 게다가 2023년의 수출 대수는 442만 2,682대로 증가했습니다. 2023년 자동차 수출은 북미(172만대), 유럽(77만5,100대), 중동(49만대), 오세아니아(46만 9,00 0대), 라틴아메리카(27만7,000대)용은 전년보다 증가했지만, 아시아(57만5,000대), 아프리카(10만7,000대)용은 감소했습니다. 이것이 3PL 서비스의 수요를 더욱 끌어올리고 있습니다.
이 시장에서 사업을 전개하는 주요 기업은 DHL Supply Chain, Kuehne Nagel, DB SCHENKER, XPO, Inc., CH Robinson Worldwide, Inc., CEVA Logistics, United Parcel Service of America, Inc., Ryder System, Inc., Penske, 및 NIPPON EXPRESS HOLDINGS. 등이 있습니다.
A 3PL provider is an organization specializing in the delivery of different logistics services and can include anything that entails outsourcing one or multiple aspects of the procurement and supply chain processes. Third-party logistics or 3PL in the automotive industry is well prepared for a wide range of auto parts, and a full-service auto part for automotive sellers. It comprises a warehouse for storing and delivering parts such as fenders, tires, and seats among others through our transport wagons, it also contains lighting systems for large vehicles such as engines. The automotive 3PL market as a global supply chain market includes various levels of supply chain management services.
The Automotive 3PL Market is expected to grow at a steady rate of around 8.38%, owing to the expanding automotive supply chain issues and the requirement for Automotive 3PL. For example, in 2024, DHL Supply Chain, one of the largest service providers globally is increasing capacities with a new plant in Leipzig/Halle. The new, 34,000-square-meter complex will increase the existing capacities of the company. The DHL Supply Chain provides services to a wide range of clients within the industrial and services sectors and can enjoy the excellent transport linkages of the area for both national and global distribution. Further, the increase in the adoption of electric vehicles and the Globally Adopted Just in Time (JIT) inventory management manufacturing approach are key drivers that are compelling automotive manufacturers to seek the services of third-party logistics providers which include inventory management, warehousing, and transportation services for automotive products hence driving the Automotive 3PL market.
Based on the type, the market is bifurcated into finished vehicles and auto components. The auto component segment held a significant share of the market in the year 2023 owing to the volume and frequency. The auto parts are manufactured in different geographies due to cheap labor costs and then shipped to various parts. This has further improved the vehicle assembling market and propels the demand for the automotive 3PL market. Additionally, the aftermarket segment is quite bigger than the OEM segment, which has boosted the logistics and supply chain. The average life of the vehicle is considered around 15 years; therefore, the frequency of changing parts is greater than just finished vehicles. Moreover, some of the auto components need precise packaging, handling, and transportation which increases the services and the value of 3PL.
Based on the services, the market is segmented into transportation, warehousing, distribution, inventory management, and others. The transportation segment is expected to experience significant growth in the forecast period owing to core functionality, as it moves raw materials, goods, auto components, and finished products from one place to another. This is happening due to increased globalization, as it allows components to be manufactured components in one part of the world and sold to another part of the world. This requires a smooth and efficient transportation system and hence, the services for the automotive 3PL increase. Moreover, the automobile and transportation industry are booming due to the emergence of electric vehicles. Major countries around the world are accepting these new energy vehicles and providing subsidies for greater adoption, which has boosted the demand for automotive 3 PL services. Developing countries such as India, and Indonesia may have manufacturing units for these vehicles, but mainly they are importing from other nations. For instance, in 2023, according to the report by Volza, India imported 12,967 shipments of electric vehicles from Mar 2023 to Feb 2024 (TTM). Companies operating in the market are expanding their logistic services to fulfill the market demand. For instance, in April 2024, Kuehne+Nagel expanded its spare parts logistics for BMW. The company is one of the leading logistic providers and now manages a 170,000m2 spare parts fulfillment and delivery center in Wallersdorf, Germany.
For a better understanding of the market adoption of Automotive 3PL, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (The US, Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, The UK, France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The Asia Pacific region held the majority share of the market in the year 2023 due to various factors such as the region being the emerging manufacturing hub. Factors such as the presence of the largest manufacturing companies due to cheap labor costs, and growing innovation parallelly supported the market growth. Countries such as China, India, Indonesia, and South Korea produce a wide range of vehicle components driving demand for 3PL services. Government support such as India's PLI Scheme for automobiles and auto components which comes under the Department of Heavy Industries has boosted the production and consequently, 3PL demand. Japan is one of the most technologically advanced countries in terms of the automotive industry with the presence number of global automotive players such as Honda, Toyota, Nissan, and others. Toyota's hydrogen fuel cell electric vehicle "Mirai" has created new opportunities and challenges for the 3PL providers. This will allow service providers to come up with unique solutions to further facilitate market growth. Moreover, according to the report published by JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association, Inc.), with an increase in manufacturing, the country's automotive shipments reached 63 trillion Yen in 2022, up 11.4% from the previous year. Moreover, the country has increased its exports to 4,422,682 units in 2023. Motor vehicle exports increased in 2023 from the previous year to North America (1.72 million units), Europe (775,100 units), the Middle East (490,000 units), Oceania (469,000 units), and Latin America (277,000 units), but decreased to Asia (575,000 units) and Africa (107,000 units). This has further boosted the demand for 3PL services.
Some of the major players operating in the market include DHL Supply Chain, Kuehne+Nagel, DB SCHENKER, XPO, Inc., C.H. Robinson Worldwide, Inc., CEVA Logistics, United Parcel Service of America, Inc., Ryder System, Inc., Penske, and NIPPON EXPRESS HOLDINGS.