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시장보고서
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수소 IC 엔진 시장 : 현황 분석과 예측(2024-2032년)Hydrogen IC Engine Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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수소 IC 엔진 시장은 예측 기간(2024-2032년) 동안 약 10%의 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 청정 에너지에 대한 수요 증가와 연소 용도에서 수소에 대한 정부 지원 강화는 향후 수년간 수소 연소 엔진 기술의 활용을 촉진할 것으로 예상됩니다. 수소 인프라 투자 수요 증가, 엔진의 물리적 설계 개선, 재생 에너지원을 지원하는 능력도 시장 확대에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 보입니다. 조직이 전통적인 화석 연료에서 벗어나기 위해 노력함에 따라 이 기술은 더욱 성장할 것으로 예상됩니다.
상태에 따라 시장은 기체와 액체로 구분되며, 2023년에는 기체 부문이 가장 큰 부문으로 부상했습니다. 반면 기체 수소는 액체 상태일 필요가 없고, 극저온이기 때문에 취급이 용이합니다. 기체 수소의 저장 탱크와 주유소는 액체 수소에 비해 어느 정도 크게 개발되어 있으며, 이 인프라는 더 많은 수소 내연기관차의 사용을 지원하고 있습니다. 또한 기체 수소는 액체 수소와 같은 복잡한 냉각 장비가 필요하지 않기 때문에 일반적으로 가격이 저렴합니다. 이 때문에 제조 업계와 사용자 모두에게 인기 있는 선택이 되고 있으며, 특히 수소 연료 공급 구조가 역동적으로 유지되고 있으므로 더욱 인기가 높습니다. 그러나 향후 새로운 기술 개발로 인해 높은 에너지 밀도가 필요한 특정 분야에서 LH2가 더 자주 사용될 수 있습니다.
용도에 따라 시장은 운송과 발전으로 구분됩니다. 운송 부문이 시장에서 상당한 점유율을 차지하고 있습니다. 수소 내연기관(ICE) 시장에서는 운송 부문이 발전 부문을 압도하고 있습니다. ICE는 트럭, 버스, 상용차 등 대형 차량에 필요한 장거리 및 고속 연료 보급에 편리하기 때문입니다. 수소 ICE는 기존 연료에 비해 저렴하고 친환경적이며, 특히 기존 엔진 플랫폼과의 통합이 용이하므로 인프라 재설계보다 배출량 감축을 중시하는 산업에서 판매 포인트가 될 수 있습니다. 반면, 수소연료전지는 고정식 전력 시장에서 널리 사용되고 있으므로 발전용 용도는 상대적으로 시장 규모가 작습니다.
정격 출력에 따라 시장은 저, 중, 고로 나뉩니다. 고출력 부문이 시장에서 상당한 점유율을 차지하고 있습니다. 고출력 수소 ICE는 트럭, 버스, 오프로드 기계 등 강력한 성능과 긴 주행거리가 필수적인 용도에 특히 적합합니다. 이 엔진은 수소의 빠른 급유 능력과 긴 주행거리로 인해 배터리 전기보다 확실한 이점을 제공하는 분야, 특히 대형 용도에 적합합니다. 고출력 부문의 우위는 현재 시장이 산업 및 상업용 용도에 중점을 두고 있다는 것을 반영하는 반면, 저출력은 주로 소형 차량 및 특수 용도에 적합한 저출력 등급이 덜 대중화되어 있습니다.
수소 IC 엔진 시장의 채택을 더 잘 이해하기 위해 시장은 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 프랑스, 영국, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역으로 분석됩니다.의 존재를 기준으로 분석됩니다. 북미는 수소 연소 엔진 시장을 독점하고 있으며 현재 시장 부문에서 가장 큰 비중을 차지하고 있습니다. 그 배경에는 혁신성이 높은 솔루션을 창출하고 소비자 수요를 충족시키기 위한 연구개발이 확대되고 있기 때문입니다. 또한 미국 정부는 지역 전체의 탈탄소화를 촉진하기 위해 재생 에너지 관련 프로그램을 시행하고 있습니다. 미국 오프로드 공간의 OEM들은 탈탄소화 요구에 대비하고 있습니다. 세계 주요 광산 회사들은 지난 2년 동안 Scope 1과 2의 배출량을 제로로 만들겠다는 야심찬 탈탄소화 목표를 세웠습니다. 또한 캘리포니아를 포함한 미국 15개 주에서는 2030년까지 전기 트럭 생산량을 30%로 늘리는 추가 요건을 채택했습니다. 이러한 요인으로 인해 수소 연소 엔진 시장 규모는 확대될 것으로 예상됩니다. 수소 연소 엔진은 다양한 용도로 사용할 수 있는 다용도한 연료로 인해 소비자들의 관심이 높아지고 있습니다. 또한 운송비용을 줄이기 위해 기체 및 액화 상태로도 사용할 수 있으므로 선호되고 있습니다. 주요 기업은 블루 수소나 그린수소로 대체하는 것을 고려하고 있으며, 이를 통해 이산화탄소 배출량을 크게 줄일 수 있을 것으로 기대되고 있습니다.
이 시장에 참여하고 있는 주요 기업에는 Wartsila, Garrett Motion Inc., BeHydro, Deutz AG, Man Energy Solutions, Cummins Inc, Kawasaki Heavy Industries, Ltd, Toyota Motor Corporation, Mazda Motor Corporation, Reliance Industries Limited 등이 있습니다.
A hydrogen combustion engine is one of the internal combustion engines that uses hydrogen as the primary fuel. Hydrogen can be burned in the engine as with gasoline or diesel fuel although with the added benefit of no carbon emissions, only steam. This awareness has been prompted by an increased focus on emissions reduction and enhancement of sustainability within transport and manufacturing industries. Hydrogen combustion engines can be adopted in transport, electricity generation, and large machinery industries. These engines are likely to have vital applications in industries that are beyond the range dominance of battery-electric vehicles such as long-haul trucks, airplanes, and cargo ships. The use of hydrogen engines to develop power generation solutions is expected to contribute to the concept of clean energy by providing an opportunity to generate electricity that is not dependent on fossil fuel.
The Hydrogen IC Engine Market is expected to grow at a significant rate of around 10% during the forecast period (2024-2032). Rising demand for clean energy and the enhancement of government support towards hydrogen in combustion applications are expected to fuel the utilization of hydrogen combustion engine technology in the coming years. Increased demand for hydrogen infrastructure investments, improvement in engines' physical design, and their ability to support renewable energy sources also positively influence the expansion of the concerned market. This technology is expected to grow further as organizations try to move away from the traditional fossil fuel sources.
Based on the state, the market has been segmented into gas and liquid. The gas segment emerged as the largest segment in 2023. Liquid hydrogen is less used due to some challenges experienced when storing and handling it besides refueling; gaseous hydrogen on the other hand is easier to handle as it does not require being in the liquid state and this is at cryogenic temperatures. Storage tanks and fueling stations for gaseous hydrogen have been developed significantly to some extent when compared to liquid hydrogen, and this infrastructure supports the use of more hydrogen ICE vehicles. Further, hydrogen in gaseous form generally comes cheaper as it does not require the complex cooling solutions as liquid hydrogen does. This makes it a popular option for both the manufacturing industries and users especially as the structure of hydrogen fueling remains dynamic. But in the future with the development of new technology, LH2 may come into use more frequently in certain specific areas with high energy density needed.
Based on application, the market has been segmented into transportation and power generation. The transportation segment held a considerable share of the market. In the Hydrogen Internal Combustion Engine (ICE) Market, the transportation segment is dominant over the power generation segment because ice vehicles are convenient for long-range and fast refueling necessary for heavy vehicles such as trucks, buses, and commercial fleets. Hydrogen ICEs are cheaper and environmentally friendly compared to conventional fuels and their integration is easy, especially with current engine platforms which are a good selling point for industries that are more concerned with cutting their emissions than redesigning infrastructure. On the other hand, the application in power generation is of relatively smaller market size because hydrogen fuel cells are widely used in stationary power markets.
Based on power ratings, the market has been segmented into low, medium, and high. The High segment held a considerable share of the market. High-power hydrogen ICEs are particularly well-suited for applications in trucks, buses, and off-road machinery, where robust performance and long operational range are essential. These engines cater to sectors where hydrogen's quick refueling capabilities and extended range offer clear advantages over battery-electric alternatives, especially for heavy-duty applications. The dominance of the high-power segment reflects the market's current focus on industrial and commercial applications, while lower power ratings are less prevalent, mostly suited to lighter vehicles and specialized uses.
For a better understanding of the market adoption of the hydrogen IC engine market, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America dominates the hydrogen combustion engine market and has the greatest percentage of the market segment now. This is due to the expansion of Research and Development which aims to create high-innovation solutions and to meet consumer demand. In addition, the US government has implemented programs for renewable energy for the development of the market throughout the region. OEMs in the USA off-highway spaces are getting ready for more calls for further decarbonization. Global mining giants have established ambitious decarbonization targets over the past two years, targeting net zero Scope 1 and 2 emissions. In addition, 15 USA states, including California, have adopted extra requirements that trigger electric truck production to 30% by 2030. Based on these factors, the size of the hydrogen combustion engine market is projected to increase. Consumers are indeed paying more attention to the application of hydrogen combustion engines due to their versatility and their versatility in various uses as fuel. Also, they are favored because they can also be reduced to the state of gas or liquefied form to cut transport costs. The key players are considering replacing it with blue or green hydrogen, which is expected to bring down carbon emissions significantly.
Some of the major players operating in the market include Wartsila, Garrett Motion Inc., BeHydro, Deutz AG, Man Energy Solutions, Cummins Inc, Kawasaki Heavy Industries, Ltd, Toyota Motor Corporation, Mazda Motor Corporation, and Reliance Industries Limited.