![]() |
시장보고서
상품코드
1674352
모바일 기기용 햅틱 기술 시장 : 유형별, 제공별, 지역별Haptic Technology for Mobile Devices Market, By Type (Actuators, Drivers and Controllers, Software, Others), By Offering (Hardware, Software, Services), By Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East and Africa) |
모바일 기기용 햅틱 기술 세계 시장은 2025년 47억 3,000만 달러로 추정되며, 2032년에는 184억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2032년 연평균 성장률(CAGR) 21.5%로 성장할 것으로 예상됩니다.
보고서 범위 | 보고서 상세 내용 | ||
---|---|---|---|
기준 연도 | 2024년 | 2025년 시장 규모 | 47억 3,000만 달러 |
실적 데이터 | 2020-2024년 | 예측 기간 | 2025-2032년 |
예측 기간 : 2025-2032년 CAGR | 21.50% | 2032년 가치 예측 | 184억 9,000만 달러 |
햅틱 기술은 디지털 컨텐츠와 상호작용하는 동안 사용자에게 햅틱 감각을 제공하기 위해 터치 피드백과 포스 피드백을 사용합니다. 사용자에게 힘, 진동, 움직임을 가함으로써 모바일 기기와 같은 가상 환경에서 햅틱을 재현하는 데 도움이 됩니다. 몰입감 있는 VR/AR 경험, 게임 경험, 기술 혁신에 대한 수요 증가는 햅틱에 대한 투자를 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 햅틱 기능을 갖춘 터치스크린은 제스처에 대한 햅틱 피드백을 제공하여 UI/UX 및 접근성을 개선하는 데 도움이 됩니다. 햅틱의 새로운 응용 분야로는 교육, 훈련, 자동차, 원격 제어 등이 있습니다.
동인: VR/AR 기술 및 혁신의 발전으로 인해 보다 몰입감 있는 사용자 경험에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이로 인해 기기에서 보다 현실적인 햅틱 피드백에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 게임 중 촉각에 대한 선호도가 높아지는 것도 시장 성장을 촉진하고 있습니다.
제약: 햅틱 기술을 개발하고 소형 모바일 기기에 통합하는 데는 높은 비용이 드는 것이 가장 큰 문제입니다. 소형화에 따른 복잡성이 보급을 제한할 수 있습니다.
기회 : 햅틱 장갑, 슈트, 외골격에 대한 연구가 진행됨에 따라 원격 조작, 물리치료, 제조 등 다양한 용도로의 활용 기회가 확대될 것입니다. 마이크로유체공학과 MEMS의 발전은 비용 효율적인 햅틱 솔루션을 실현하는 데 도움이 될 수 있습니다.
세계의 모바일 기기용 햅틱 기술 시장을 상세히 분석하고, 2022년을 기준 연도로 하여 예측 기간(2024-2030년)의 시장 규모와 연평균 성장률(CAGR %)을 조사하여 전해드립니다.
또한, 다양한 부문에 걸친 잠재적 수익 기회를 밝히고, 이 시장의 매력적인 투자 제안 매트릭스를 설명합니다.
또한 시장 촉진요인, 억제요인, 기회, 신제품 출시 및 승인, 시장 동향, 지역별 전망, 주요 기업의 경쟁 전략 등에 대한 중요한 인사이트를 제공합니다.
이 보고서는 기업 하이라이트, 제품 포트폴리오, 주요 하이라이트, 재무 성과, 전략 등의 매개 변수를 기반으로 세계 모바일 기기용 햅틱 기술 시장의 주요 기업 프로파일을 제공합니다.
조사 대상 주요 기업으로는 Immersion, Texas Instruments Incorporated, Precision Microdrives Limited, Johnson Electric Holdings Limited, AAC Technologies, Analog Devices, Inc., ALPS ALPINE CO., LTD., Microchip Technology Inc., Cypress Semiconductor Corporation, Methode Electronics, NIDEC COPAL ELECTRONICS, SMK ELECTRONICS CORPORATION U.S.A, Visteon Corporation, Semiconductor Components Industries, LLC, Synaptics Incorporated, Apple Inc., Samsung 등이 있습니다.
이 보고서의 인사이트를 통해 마케팅 담당자와 기업 경영진은 향후 제품 출시, 유형화, 시장 확대, 마케팅 전술에 대한 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있습니다.
이 보고서는 투자자, 공급업체, 제품 제조업체, 유통업체, 신규 진입자, 재무 분석가 등 이 산업의 다양한 이해관계자를 대상으로 합니다.
이해관계자들은 세계 모바일 기기용 햅틱 기술 시장 분석에 사용되는 다양한 전략 매트릭스를 통해 의사결정을 쉽게 내릴 수 있습니다.
Global Haptic Technology For Mobile Devices Market is estimated to be valued at USD 4.73 Bn in 2025 and is expected to reach USD 18.49 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 21.5% from 2025 to 2032.
Report Coverage | Report Details | ||
---|---|---|---|
Base Year: | 2024 | Market Size in 2025: | USD 4.73 Bn |
Historical Data for: | 2020 To 2024 | Forecast Period: | 2025 To 2032 |
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: | 21.50% | 2032 Value Projection: | USD 18.49 Bn |
Haptic technology involves the use of touch and force feedback to provide the user with tactile sensations while interacting with digital content. It helps recreate the sense of touch in virtual environments like mobile devices by applying forces, vibrations, and motions to the user. Growing demand for immersive VR/AR experiences and gaming experiences and innovations in tech are some key factors fueling investments in haptics. Touchscreens with haptics capabilities enable tactile feedback for gestures and help improve UI/UX and accessibility. Emerging applications of haptics include education, training, automotive, teleoperation, and more.
Driver: Advances in VR/AR technologies and innovations are creating demand for more immersive user experiences which is driving the need for more realistic haptic feedback in devices. Growing preference of tactile sensations while gaming is also propelling the market growth.
Restraint: High costs involved in developing haptic technologies and integrating them into small mobile devices is a major challenge. Complexities associated with miniaturization could limit widespread adoption.
Opportunity: Growing research into haptic gloves, suits, and exoskeletons open up opportunities for their use in diverse applications like teleoperation, physical therapy, manufacturing etc. Advances in microfluidics and MEMS could help deliver cost-effective haptics solutions.
This report provides in-depth analysis of the global haptic technology for mobile devices market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR %) for the forecast period (2024-2030), considering 2022 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global haptic technology for mobile devices market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Immersion, Texas Instruments Incorporated, Precision Microdrives Limited, Johnson Electric Holdings Limited, AAC Technologies, Analog Devices, Inc., ALPS ALPINE CO., LTD., Microchip Technology Inc., Cypress Semiconductor Corporation, Methode Electronics, NIDEC COPAL ELECTRONICS, SMK ELECTRONICS CORPORATION U.S.A, Visteon Corporation, Semiconductor Components Industries, LLC, Synaptics Incorporated, Apple Inc., Samsung
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global haptic technology for mobile devices market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global haptic technology for mobile devices market.