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태국의 컨슈머 헬스 시장

Consumer Health in Thailand

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 112 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2025년 컨슈머 헬스 매출은 현재 금액 기준으로 꾸준한 성장을 이루고 있습니다. 2025년 태국에서 컨슈머 헬스의 전반적인 성과를 형성하는 몇 가지 동향이 발생하고 있습니다. 예를 들어, 태국 소비자들, 특히 Z세대와 밀레니얼 세대들 사이에서 예방의료에 강한 관심이 쏟아지고 있으며, 이들은 소극적인 헬스케어에서 적극적인 셀프케어로 이동하고 있습니다. 건강은 이제 라이프 스타일에 대한 투자로 간주되고 있으며, 태국 소비자들은 예방 의료에 관심이 높은 경향이 있습니다.

Euromonitor International의 조사 보고서 '태국의 컨슈머 헬스 시장'은 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장 촉진 분야를 파악할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.

대상 제품 : 알레르기 관리, 허브/전통 제품, OTC, 소아용 컨슈머 헬스, 스포츠 영양, 비타민과 영양 보조 식품, 체중 관리 및 웰빙

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 컨슈머 헬스 시장의 상세한 파악
  • 성장 분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

  • 2025년의 컨슈머 헬스 : 전체상
  • 2025년의 주요 동향
  • 경쟁 구도
  • 채널 개발
  • 컨슈머 헬스의 향후는 어떻게 될까?

시장 지표

시장 데이터

부록

  • OTC 등록 및 분류
  • 비타민 및 영양보조식품의 등록 및 분류
  • 셀프메디케이션/셀프케어와 예방의학
  • 스위치

면책 조항

정의

출처

태국 진통제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 인구의 고령화와 셀프 케어에 대한 주목이 진통제의 성장을 가속
  • 프라이빗 브랜드의 이익 획득으로 경쟁이 격화
  • 약국은 진통제 판매의 핵심이지만 이커머스는 꾸준히 진출하고 있습니다.

전망과 기회

  • 태국의 인구 고령화와 관광객 수요에 뒷받침된 밝은 전망 제시
  • 디지털 시장은 판매 및 마케팅에 강력한 기회를 제공합니다.
  • 소비자가 허브나 전통 제품에 눈을 돌리면서, 건강은 새로운 부가 되었습니다.

카테고리 데이터

태국에서 기침, 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기)의 치료법

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 항히스타민제/알레르기 치료제 수요를 촉진하는 환경 조건
  • 참가 기업이 신제품 개발이나 브랜드 변경에 투자함에 따라 경쟁이 격화
  • 건강과 미용 전문점이 주류이지만 편의점도 유망

전망과 기회

  • 셀프메디케이션의 트렌드가 매출을 올릴 가능성
  • 제조업체는 현대 소비자의 요구를 충족하기 위해 신속하고 효과적인 솔루션을 제공하는 데 중점을 둡니다.
  • 법안은 이 카테고리에 대한 소비자의 신뢰를 높이는데 도움이 될 수 있습니다.

카테고리 데이터

태국 소화기 치료제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 소화제 판매를 촉진하는 장 건강의 중요성에 대한 인식 증가
  • Flying Rabbit과 Gaviscon이 2025년의 뛰어난 성과를 거뒀습니다.
  • 신뢰할 수 있는 어드바이스를 제공하는 약국이 주류이지만, 편의점도 증가하고 있습니다.

전망과 기회

  • 소화기계 치료제의 유통 확대별 밝은 전망
  • 자연요법은 제조업체에게 경쟁과 자극을 줄 가능성이 있다
  • 양성자 펌프 억제제와 제산제가 가장 활발한 카테고리가 될 전망

카테고리 데이터

태국 피부과

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 환경 조건이 피부 건강에 영향을 미치기 때문에 매출 증가
  • GSK 컨슈머 헬스관리(CHC)가 리드하지만, 현지 기업의 T맨 파마가 진출
  • 약국은 여전히 중요하지만 전자상거래와 편의점이 대안을 제공

전망과 기회

  • 소비자의 의식이 높아짐에 따라, 피부의 건강에 대한 주목이 높아지고 있습니다.
  • 피부과는 시장의 다른 분야와의 경쟁 격화에 직면할 가능성이 있습니다.
  • 피부과학적 효능을 구하는 제품에는 보다 엄격한 규제가 부과될 가능성이 있습니다.

카테고리 데이터

태국의 NRT 금연 보조제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 높은 흡연율은 강력한 성장 기회를 제공합니다.
  • 틈새 브랜드와의 경쟁이 치열해지고 있음에도 불구하고 시장은 여전히 견고합니다.
  • 약국은 여전히 금연의 중심에 있습니다.

전망과 기회

  • 높은 흡연율은 수요를 유지할 것으로 예상되지만, 처방약과의 경쟁에 직면할 수 있습니다.
  • 마케팅과 유통이 성장의 핵심이 될 것입니다.
  • 새로운 금연법은 매출 증대를 가져올 것입니다.

카테고리 표시기

카테고리 데이터

태국 수면 보조제

2025년 발전

  • 수면 보조제의 조제에 대한 엄격한 규제에 의해 판매 제한

전망과 기회

  • 규제는 변경될 가능성이 낮고, 개발의 여지는 거의 없습니다.

카테고리 데이터

태국 아이 케어

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 고령화와 디지털 라이프 스타일의 영향별 성장
  • 국내 브랜드가 선두를 유지하고 있지만, 수입 브랜드도 큰 가능성을 나타내고 있습니다.
  • 전문가의 조언 덕분에 약국이 우위에 서 있지만, 전자상거래가 이익을 올리고 있습니다.

전망과 기회

  • 인구의 고령화와 대기 오염 레벨의 상승에 수반해, 안과 의료의 매출이 증가하고 있습니다.
  • 신제품 개발은 표준적인 안과 케어에 중점을 둘 것으로 예상됩니다.
  • 안과 의료의 전망은 밝지만, 시장에서 눈에 띄기 위해서는 새로운 전략을 채택할 필요가 있습니다.

카테고리 데이터

태국의 상처 관리

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 접착성 밴드 수요에 힘입어 꾸준한 성장세
  • Jack Chia Industries와 3M이 계속 우위에 서 있지만, 소규모 기업도 성공을 거두고 있습니다.
  • 다양한 채널이 다양한 요구에 대응합니다.

전망과 기회

  • 보다 활발한 삶을 영위하는 소비자로부터 혜택을 받을 수 있는 상처 관리
  • 신제품의 개발과 다양성의 확대가 성공의 열쇠가 될 수 있습니다.
  • 수요가 천연 성분을 강조한 제품으로 이동할 가능성이 있습니다.

카테고리 데이터

태국 비타민

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 컨슈머 헬스에 대한 투자가 진행되는 동안 비타민이 번성합니다.
  • Amway는 인기 비즈니스 모델로 톱의 자리를 유지하고 있습니다.
  • 온라인과 오프라인의 새로운 기회의 출현에 의해 유통 정세가 진화

전망과 기회

  • 비타민은 아직 성장의 여지가 충분히 있습니다.
  • 신제품 개발은 비타민의 중요한 성장 원동력이 될 가능성이 높습니다.
  • 새로운 법률과 정신 건강에 중점이 시장에 정보를 제공합니다.

카테고리 데이터

태국의 영양 보조 식품

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 신제품 개발로 혜택을 받고 예방 건강에 중점을 둔 건강 보조 식품 판매
  • 기존 기업 Amway와 Mega Lifesciences가 선두를 유지하고 있습니다.
  • 약국이 매출을 견인하고 있지만, 판매 촉진에 의해 전자상거래가 증가

전망과 기회

  • 인구동태와 라이프스타일의 요인이 예측기간 수요를 좌우할 것으로 예상됩니다.
  • 신제품 개발과 디지털 세일 마케팅이 성장의 열쇠
  • FDA가 규제를 강화할 가능성이 높고, 소비자의 요구는 보다 엄격해질 것으로 예상됩니다.

카테고리 데이터

태국의 체중 관리와 건강

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 비만률의 상승과 인구의 고령화는 2025년의 주요 성장 요인이 됩니다.
  • Amway가 리드하더라도, 타이 오츠카가 뛰어난 성공을 거두고, 경쟁이 가열되고 있습니다.
  • 직접 판매의 이전 거점에 도전하는 약국 및 전자 상거래

전망과 기회

  • 체중 관리와 건강에 대한 긍정적인 전망
  • 디지털 시장은 소비자의 교육과 정보 제공에 있어서 점점 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다.
  • 태국의 FDA는 규제 강화를 검토할 가능성이 있습니다.

카테고리 데이터

태국 스포츠 영양

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 소비자가 보다 건강한 라이프 스타일을 추구함에 따라, 스포츠 단백질을 요구하는 고객은 증가하고 있습니다.
  • 현지 브랜드는 진출을 모색하고 있지만 VitaXtrong과 Optimum Nutrition은 여전히 1위를 차지하고 있습니다.
  • 건강 및 뷰티 전문가와 이커머스는 여전히 성장의 핵심입니다.

전망과 기회

  • 타겟층의 확대와 소비자 헬스적인 생활의 추구에 의해 매출은 증가할 전망입니다.
  • 신제품의 배합과 디지털 마케팅이 혁신의 초점이 될 것입니다.
  • 규제 강화에 의해 스포츠 영양에 대한 소비자의 신뢰가 높아질 가능성이 있습니다.

카테고리 데이터

태국 허브/전통 제품

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 허브/전통적인 강장제는 여전히 주요 매출 원동력입니다.
  • 브랜드가 선도하는 신제품 개발로 인한 경쟁 환경의 이점
  • 약국은 여전히 주요 판매 거점이지만, 편의점은 충동 구매의 혜택을 받고있습니다.

전망과 기회

  • 소비자가 현대의 문제에 대한 자연적인 해결책을 요구하고 있기 때문에 이 카테고리의 전망은 밝습니다.
  • 디지털 시장은 잠재적인 성장 기회를 제공하고 있다
  • 태국 정부는 일부 원재료에 대한 규제를 강화할 것으로 예상됩니다.

카테고리 데이터

태국의 소아 소비자 보건

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 소아용 비타민과 영양 보조 식품이 성장의 동력입니다.
  • 참가 기업은 시장 수요 증가에 따라 신제품을 출시합니다.
  • 약국이 매출을 이끌고 있지만 전자상거래가 시장에서 점점 더 중요한 역할을 하고 있습니다.

전망과 기회

  • 예방 의료에 초점이 전환함에 따라 이 카테고리의 전망은 밝습니다.
  • 참가 기업이 소비자 교육을 모색함에 따라 디지털 마케팅이 중요한 핵심 초점이 될것입니다.
  • 디지털 마케팅에 관한 규제는 예측 기간 중에 강화될 가능성이 있습니다.

카테고리 데이터

SHW

Sales of consumer health products have seen steady growth in current value terms in 2025. There are several trends happening that are shaping the overall performance of consumer health in Thailand in 2025. For instance, there is a strong focus on preventative health among consumers in Thailand, especially Gen Z and millennials, who are shifting from reactive healthcare to proactive self-care. Health is now seen as a lifestyle investment and Thai consumers tend to have high interest in adopting v...

Euromonitor International's Consumer Health in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer Health in 2025: The big picture
  • Key trends in 2025
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for Consumer Health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2020-2025
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2022-2025
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2020-2025
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2020-2025
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2025
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Ageing population and focus on self-care fuelling growth in analgesics
  • Competition heats up with private label making gains
  • Pharmacies remain key to sales of analgesics but e-commerce making steady inroads

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook backed by Thailand's ageing population and tourist demand
  • The digital market presents strong opportunities for sales and marketing
  • Health is the new wealth as consumers turn to herbal/traditional products

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2020-2025
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2021-2025
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2022-2025
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2025-2030

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Environmental conditions fuelling demand for antihistamines/allergy remedies
  • Competition intensifies as players invest in new product development and rebranding
  • Health and beauty specialists dominate but convenience stores show promise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Self-medication trend likely to boost sales
  • Manufacturers focus on offering fast and effective solutions to meet the needs of modern consumers
  • Legislation could help boost consumer confidence in the category

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2020-2025
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2025
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2022-2025
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2025-2030
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030

DIGESTIVE REMEDIES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising awareness of the importance of gut health driving sales of digestive remedies
  • Flying Rabbit and Gaviscon the standout performers in 2025
  • Pharmacies dominate with trusted advice but convenience stores on the rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for digestive remedies supported by expanded distribution
  • Natural remedies could provide competition and inspiration for manufacturers
  • Proton pump inhibitors and antacids set to be the most dynamic categories

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2020-2025
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2025
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2022-2025
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030

DERMATOLOGICALS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Sales rise as environmental conditions impact skin health
  • GSK Consumer Healthcare leads but local player T Man Pharma makes inroads
  • Pharmacies remain key but e-commerce and convenience stores offer alternative options

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Skin health receiving growing attention as consumer awareness increases
  • Dermatologicals could face increasing competition from other areas of the market
  • Stricter regulation could be imposed on products with dermatological claims

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2020-2025
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2025
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2022-2025
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2022-2025
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2025-2030
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2025-2030

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • High rate of smoking prevalence presents strong growth opportunities
  • The market remains consolidated despite the growing competition from niche brands
  • Pharmacies remain central to the path to quitting

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • High smoking rates should sustain demand but category could face competition from Rx product
  • Marketing and distribution will be key to growth
  • New Anti-Tobacco Laws should provide a boost to sales

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2020-2025
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2025
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2022-2025
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2025-2030
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2025-2030

SLEEP AIDS IN THAILAND

2025 DEVELOPMENTS

  • Strict controls over the dispensing of sleep aids limits sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Regulation unlikely to change leaving little scope for development

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2020-2025
  • Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2020-2025
  • Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2025
  • Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2022-2025
  • Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2025-2030
  • Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2025-2030

EYE CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Growth fuelled by an ageing population and the impact of digital lifestyles
  • Domestic brands retain the lead but imported brands showing strong potential
  • Pharmacies dominate thanks to professional advice but e-commerce makes gains

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Evolving trends set to favour eye sales as population ages and pollution levels rise
  • New product development expected to focus on standard eye care
  • Bright outlook for eye care but players may need to adopt new strategies to stand out in the market

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2021-2025
  • Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2022-2025
  • Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2025-2030

WOUND CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Steady growth fuelled by demand for sticking plasters/adhesive bandages
  • Jack Chia Industries and 3M continue to dominate but smaller players are finding success
  • Different channels meet different needs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Wound care set to benefit from consumers leading more active lives
  • New product development and more variety could be key to success
  • Demand could shift towards products with natural claims

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2021-2025
  • Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2022-2025
  • Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2025-2030

VITAMINS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Vitamins thriving as consumers invest in their health
  • Amway remains on top with its popular business model
  • Distribution landscape evolving with new opportunities arising online and offline

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Vitamins still has plenty of room to grow
  • New product development likely to be a key growth driver for vitamins
  • New legislation and a focus on mental wellbeing set inform the market

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2020-2025
  • Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2020-2025
  • Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2021-2025
  • Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2022-2025
  • Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2025-2030
  • Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2025-2030

DIETARY SUPPLEMENTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Sales of dietary supplements benefiting from new product development and a focus on preventative health
  • Well-established companies Amway and Mega Lifesciences retain the lead
  • Pharmacies lead sales but e-commerce on the rise thanks to sales promotions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Demographic and lifestyle factors expected to shape demand over the forecast period
  • New product development and digital sales and marketing key to growth
  • Consumers are expected to become more demanding with the FDA likely to tighten regulations

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2020-2025
  • Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2020-2025
  • Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2025
  • Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2022-2025
  • Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2025-2030
  • Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2025-2030

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising obesity rates and an ageing population are key growth drivers in 2025
  • Amway leads but competition heats up with Thai Otsuka a standout success
  • Pharmacies and e-commerce challenging the previous stronghold of direct selling

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for weight management and wellbeing
  • The digital market is set to play a growing role in educating and informing consumers
  • Thailand's FDA could look to tighten regulation

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2020-2025
  • Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2025
  • Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2022-2025
  • Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2025-2030
  • Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2025-2030

SPORTS NUTRITION IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • The audience for sports protein grows as consumers pursue healthier lifestyles
  • Local brands looking to make inroads but VitaXtrong and Optimum Nutrition remain on top
  • Health and beauty specialists and e-commerce remain key to growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales set to rise as the target audience expands and consumers pursue healthier lives
  • New product formulations and digital marketing set to be the focus of innovation
  • Stricter regulation could increase consumer confidence in sports nutrition

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2020-2025
  • Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2025
  • Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2022-2025
  • Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2025-2030
  • Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2025-2030

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Herbal/traditional tonics remains a key sales driver
  • Competitive landscape benefits from new product development with Brand's leading the way
  • Pharmacies remain the key point of sale but convenience stores benefit from impulse purchases

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for the category as consumers look for natural solutions to modern problems
  • The digital market offers potential growth opportunities
  • Thailand's government expected to tighten its regulation on some ingredients

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2025
  • Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2022-2025
  • Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2025-2030

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Paediatric vitamins and dietary supplements the key growth driver
  • Players launch new products in response to growing market demand
  • Pharmacies leads sales but e-commerce is playing a growing role in the market

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright outlook for the category as the focus shifts to preventative health
  • Digital marketing set to be a key focus as players look to educate consumers
  • Regulation on digital marketing could be tightened over the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2020-2025
  • Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2025
  • Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2022-2025
  • Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2025-2030
  • Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030
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