|
시장보고서
상품코드
1610976
첨단 커뮤니케이션 및 협업 솔루션 활용을 통한 일선 직원 역량 강화(2024년)Leveraging Advanced Communications and Collaboration Solutions to Empower Frontline Workers, 2024 |
||||||
간과되기 쉬운 일선 직원들은 IT 의사결정권자의 계획에서 점점 더 중요한 역할을 담당하고 있습니다.
최일선에서 일하는 직원들은 많은 조직의 성공에 필수적인 역할을 담당하고 있으며, 비즈니스의 근간을 이루고 있습니다. 하지만 적절한 커뮤니케이션 및 협업 솔루션의 부재로 인해 현장 직원과 동료들 사이에 단절이 발생하고 있습니다.
업무 공간과 관련된 의사결정이 생산성과 협업의 필요성에 따라 결정되는 반면, 현장 직원들은 종종 간과되는 경향이 있습니다. 일선 직원들은 일상의 효율성과 생산성에 큰 영향을 미치는 분명한 기술적 요구사항이 있습니다. 효과적인 업무 환경을 조성하고 더 나은 성과를 달성하기 위해 기업들은 현장 근로자를 지원하고 참여시키는 접근 방식을 재고하기 시작했습니다.
최일선 직원들의 생산성과 고객 요구사항에 대한 대응력을 높이고, 보다 민첩하고 효율적으로 일할 수 있도록 커뮤니케이션 및 협업 도구를 강화하는 것이 점점 더 요구되고 있습니다. 이러한 기술 활용을 확대하면 일선 직원과 더 넓은 팀과의 연결을 강화하고, 경력 개발을 촉진하며, 직원의 전반적인 경험(EX)을 향상시킬 수 있습니다.
일선 근로자의 요구사항은 사무직 근로자와는 크게 다릅니다. 이러한 인력의 뚜렷한 요구 사항을 충족하는 제품과 서비스를 제공하는 업체는 미개척 분야인 이 방대한 시장을 개척할 수 있습니다.
이 보고서는 2024년 전 세계 IT 및 통신 업계 의사결정권자를 대상으로 실시한 설문조사를 바탕으로 IT 업계 의사결정권자들이 일선 직원들의 요구를 충족시키는 데 있어 직면한 과제, 일선 직원들의 목표 달성을 위해 IT 및 통신 팀들이 현재 제공하고 있는 기술, 의사결정권자들이 향후 우선시할 기술, 그리고 일선 직원들을 위한 기술 투자에 대한 인사이트를 제공합니다. 현재 IT 및 커뮤니케이션 팀이 제공하는 기술, 의사결정권자들이 향후 우선순위를 두는 기술, 일선 직원들을 위한 기술 투자에 대한 변화 등에 대한 인사이트를 제공합니다. 또한, 이번 조사에서는 일선 직원들의 요구사항을 충족시킴으로써 비즈니스 기회를 포착하기 위해 벤더들이 취하고 있는 다양한 접근 방식도 확인할 수 있습니다.
Often Overlooked, Frontline Workers are an Increasingly Important Part of IT Decision Makers' Plans
Frontline workers play a vital role in the success of numerous organizations, forming the backbone of their operations. However, there is a growing disconnect between frontline employees and their colleagues, partly due to the absence of adequate communication and collaboration solutions.
While decisions regarding work locations are increasingly driven by productivity and collaboration requirements, frontline workers often remain overlooked. Frontline workers have distinct technological needs that greatly influence their day-to-day efficiency and productivity. To foster an effective work environment and achieve better outcomes, companies are starting to rethink their approach to supporting and engaging with frontline workers.
Enhanced communication and collaboration tools that can boost frontline workers' productivity and responsiveness to customer demands, making them more agile and efficient, are increasingly in demand. Expanding the use of such technologies can strengthen the connection between frontline workers and the broader team, encourage career growth, and improve the overall employee experience (EX).
The requirements of frontline workers differ significantly from those of desk-based employees. Vendors that adapt their products and services to meet the distinct needs of this workforce can tap into a vast, often underserved market.
Building on data from a 2024 survey of global IT and telecom decision-makers, this study provides insights into what challenges IT decision-makers face when serving frontline worker needs, what technologies are currently provided by IT and telecom teams to enable frontline workers to achieve their objectives, what technologies are decision-makers prioritising in the future, and how this is driving change to investment in frontline worker technologies. This study also highlights the different approaches vendors are taking to address opportunities presented by servicing the needs of frontline workers.