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Move To Earn 피트니스 앱 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 플랫폼별, 디바이스별, 결제 모델별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)

Move To Earn Fitness Apps Market Size, Share & Trends Analysis Report By Platform (iOS, Android, Others), By Device (Smartphones, Tablets, Wearable Devices), By Payment Model, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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Move To Earn 피트니스 앱 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 Move To Earn 피트니스 앱 시장 규모는 2025년부터 2030년까지 17.7%의 CAGR을 기록하여 2030년까지 18억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

시장 성장의 주요 요인은 전 세계적으로 스마트폰의 급속한 보급과 건강한 라이프스타일에 대한 인식이 높아진 것이 주요 요인으로 꼽힙니다.

GSMA의 보고서에 따르면, 전 세계 모바일 인터넷 사용자는 약 42억 명에 달하며, 2025년까지 50억 명으로 증가할 것으로 예상됩니다. 또한, 주요 경쟁사들이 새로운 혁신적인 앱을 시장에 출시하는 데 주력하고 있으며, 사용자 기반을 확대하기 위해 소비자에게 프리미엄 액세스를 제공함에 따라 기술 발전이 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

3G/4G 네트워크 연결의 존재와 5G의 채택은 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 운동 캘린더, 운동 비디오, 진행 상황 시각화, 웨어러블과의 통합, 영양 관리 등 이러한 애플리케이션의 장점과 기능은 피트니스 앱을 채택하는 사람들의 수를 증가시키고 있으며, 피트니스 앱을 획득하기 위해 이동하는 등 피트니스 앱을 채택하는 사람들의 수가 증가하고 있습니다. 영국에서 운동 부족은 6명 중 1명이 사망하는 원인이며, 매년 103억 달러의 비용이 발생합니다. 이에 따라 각국 정부는 일상적인 건강 증진을 위해 다양한 노력을 기울이고 있습니다.

COVID-19는 Move To Earn 앱의 성장 기회를 제공했습니다. 봉쇄로 인한 제한으로 인해 피트니스 앱은 건강한 라이프스타일을 유지하는 데 크게 활용되었습니다. 노인 인구의 비율이 증가하고 피트니스 앱의 이점과 현재 건강 상태를 모니터링하는 것에 대한 노인들의 인식이 높아지면서 Move To Earn 피트니스 앱에 대한 수요가 증가했습니다.

또한, 의료비 지출 증가, 비만율 증가, 운동선수 증가 등의 요인으로 인해 민간뿐만 아니라 정부 기관도 피트니스 체제를 위한 새로운 모델을 만들도록 동기를 부여하고 있어 시장 성장에 더욱 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 예를 들어, 2020년 발표된 브라질 보건부의 조사에 따르면 브라질 인구의 절반 이상이 과체중이라고 합니다. 이 조사에 따르면 브라질 여성의 25.4%, 남성의 18.5%가 비만인 것으로 나타났습니다. 이러한 지역에서의 Move To Earn 앱의 보급은 예측 기간 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 보입니다.

2024년 Move To Earn 피트니스 앱 시장은 iOS 부문이 47.2%의 매출 점유율로 우위를 점했습니다. 소비자들 사이에서 iOS 채택이 증가하고 기술적으로 진보된 앱의 존재가 이 부문의 성장에 기여하는 주요 요인 중 하나입니다. 앱 개발자와 제조업체들은 혁신적인 피트니스 건강 관련 앱과 디지털 통합 의료기기의 채택을 통해 시장 점유율을 확대하기 위해 노력하고 있습니다.

북미가 2024년 매출 점유율 36.7%로 우위를 점하고 있습니다. 피트니스와 일상적인 건강 모니터링에 대한 인식이 높아짐에 따라 피트니스 앱 사용률이 증가하고 있으며, 이 지역의 주요 경쟁사 수가 크게 증가하고 있습니다. 또한, 이 시장에서는 주요 기업들 간의 협업이 증가하고 있으며, 그 결과 새로운 앱이 출시되고 있습니다.

Move To Earn 피트니스 앱 시장 보고서 하이라이트

  • 2024년 Move to Earn 피트니스 앱 시장은 iOS 분야가 47.2%의 매출 점유율로 독주했습니다.
  • 2024년 시장 점유율은 스마트폰 분야가 66.9%로 시장을 장악했으며, Kepios의 2024년 보고서에 따르면 전 세계 인터넷 사용자의 거의 모든 사람(96.3%)이 적어도 가끔씩 휴대전화를 통해 인터넷에 접속하고 있다고 합니다.
  • 2024년에는 프리미엄 모델 부문이 41.1%의 매출 점유율로 시장을 장악하고 2025년부터 2030년까지 가장 빠른 성장을 기록할 것으로 예상됩니다.
  • 2024년 피트니스 앱 시장은 북미가 36.7%의 매출 점유율을 차지하며 독주했습니다. 피트니스와 일상적인 건강 모니터링에 대한 인식이 높아지면서 피트니스 앱의 채택률이 높아져 이 지역의 신규 플레이어 수가 크게 증가했습니다.
  • 아시아태평양은 정부 지원과 이니셔티브의 확대로 인해 예측 기간 동안 가장 빠른 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 또한, 가처분 소득의 증가와 Move To Earn 앱의 인기 급상승이 더욱 적극적인 성장을 촉진하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 Move To Earn 피트니스 앱 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
    • 상부 시장 전망
    • 보조 시장 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
  • Move To Earn 피트니스 앱 : 시장 분석 툴
    • 업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
    • PESTLE 분석
  • 최신 동향과 테크놀러지
  • 사례 연구 분석

제4장 Move To Earn 피트니스 앱 시장 부문 분석, 플랫폼별, 2018-2030년(백만 달러)

  • 정의와 범위
  • 플랫폼 시장 점유율 분석, 2024년·2030년
  • 부문 대시보드
  • 세계의 Move To Earn 피트니스 앱 시장, 플랫폼별, 2018-2030년
  • iOS
    • iOS 시장 추정과 예측, 2018-2030년
  • Android
    • Android 시장 추정과 예측, 2018-2030년
  • 기타
    • 기타 시장 추정과 예측, 2018-2030년

제5장 Move To Earn 피트니스 앱 시장 부문 분석, 디바이스별, 2018-2030년(백만 달러)

  • 정의와 범위
  • 디바이스 시장 점유율 분석, 2024년·2030년
  • 부문 대시보드
  • 세계의 Move To Earn 피트니스 앱 시장, 디바이스별, 2018-2030년
  • 스마트폰
    • 스마트폰 시장 추정과 예측, 2018-2030년
  • 태블릿
    • 태블릿 시장 추정과 예측, 2018-2030년
  • 웨어러블 디바이스
    • 웨어러블 디바이스 시장 추정과 예측, 2018-2030년

제6장 Move To Earn 피트니스 앱 시장 부문 분석, 결제 모델별, 2018-2030년(백만 달러)

  • 정의와 범위
  • 결제 모델 시장 점유율 분석, 2024년·2030년
  • 부문 대시보드
  • 세계의 Move To Earn 피트니스 앱 시장, 결제 모델별, 2018-2030년
  • 프리미엄(Freemium) 모델
    • 프리미엄(Freemium) 모델 시장 추정과 예측, 2018-2030년
  • 원타임 구입
    • 원타임 구입 시장 추정과 예측, 2018-2030년
  • 구독 모델
    • 구독 모델 시장 추정과 예측, 2018-2030년

제7장 Move To Earn 피트니스 앱 시장 부문 분석, 지역별, 2018-2030년(백만 달러)

  • 지역별 시장 점유율 분석, 2024년·2030년
  • 지역 시장 대시보드
  • 지역 시장 현황
  • Move To Earn 피트니스 앱 시장 점유율 : 지역별, 2024년·2030년
  • 북미
    • 북미의 Move To Earn 피트니스 앱 시장, 2018-2030년
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 유럽의 Move To Earn 피트니스 앱 시장, 2018-2030년
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 노르웨이
    • 스웨덴
    • 덴마크
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 한국
    • 태국
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 아르헨티나
  • 중동 및 아프리카
    • 남아프리카공화국
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 쿠웨이트

제8장 경쟁 구도

  • 최근 동향과 영향 분석, 주요 시장 진출 기업별
  • 기업 분류
  • 기업 개요
    • Fitmint
    • Evidation Health, Inc.
    • HealthyWage LLC
    • Sweatco Ltd
    • DietBet
    • DietBet
    • Vitality
    • Webtec(Charity Miles)
    • higi SH LLC
    • Honeygain
ksm 24.12.26

Move To Earn Fitness Apps Market Growth & Trends:

The global move to earn fitness apps market size is expected to reach USD 1.80 billion by 2030, registering a CAGR of 17.7% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The major factors attributing to the market growth are the rapid adoption of smartphones throughout the world and growing awareness about healthy lifestyle.

As per the report of GSMA, there were about 4.2 billion mobile internet users all over the world and the number is going to rise to 5.0 billion by 2025. Moreover, technological advancements are driving market growth as major competitors are focusing on introducing new innovative apps in the market and are also providing premium access to consumers to expand their user base.

Presence of 3G/4G network connectivity along with the introduction of 5G is further driving the market growth. The benefits and features of these applications, such as workout calendars, workout videos, progress visualization, wearable integration, and nutrition, are resulting in an increase in the number of people adopting fitness apps, including move to earn fitness apps. In the U.K., physical inactivity is responsible for one in six deaths, and it costs the U.K. an amount of USD 10.3 billion every year. Thus, governments, all over the world, are working on various initiatives to promote everyday wellbeing.

COVID-19 provided a growth opportunity for move to earn apps. Due to the lockdown restrictions, fitness apps were highly used for maintaining a healthy lifestyle. A growing percentage of the geriatric population and increasing awareness among elderly people about the benefits of fitness app and monitoring the current state of health is leading to a rise in the demand for move to earn fitness applications.

In addition, factors such as rising healthcare expenditure, an increasing percentage of obesity rate, and a growing number of athletes, motivating private as well as government organizations to create new models for the fitness regime are further positively impacting the market growth. For instance, as per the survey by Brazil's Ministry of Health, released in 2020, more than half of the population in Brazil was overweight. According to the same survey, 25.4% of women and 18.5% of men in Brazil were obese. Penetration of move to earn apps in such regions would help in boosting the market growth during the forecast period.

The iOS segment dominated the move to earn fitness apps market in 2024 with a revenue share of 47.2%. An increase in the adoption of iOS among consumers and presence of technologically advanced apps are among the key factors contributing to segment growth. The app developers and manufacturers are striving to increase their market shares through the introduction of innovative fitness and health-related apps and digitally integrated medical devices.

North America dominated with a revenue share of 36.7% in 2024.Increasing awareness about fitness & daily monitoring of health has initiated a rise in the usage of fitness apps and a substantial increase in the number of major competitors in the region. Furthermore, the market is observing a rising number of collaborations among key players, thereby resulting in the launch of new apps.

Move To Earn Fitness Apps Market Report Highlights:

  • The iOS segment dominated the move to earn fitness apps market in 2024 with a revenue share of 47.2%.
  • The smartphone segment dominated the market in 2024 with a revenue share of 66.9%. According to the 2024 Kepios report, nearly all the world's internet users, amounting to 96.3%, utilize a mobile phone to access the internet at least occasionally.
  • The freemium model segment dominated the market in 2024 with a revenue share of 41.1% and is anticipated to register fastest growth from 2025 to 2030.
  • North America move to earn fitness apps market dominated with a revenue share of 36.7% in 2024. Increasing awareness regarding fitness & daily health monitoring has led to a rise in the adoption of fitness apps and a significant increase in the number of new players in the region.
  • The Asia Pacific region is anticipated to register the fastest over the forecast period, owing to growing favorable government support and initiatives. Moreover, the rise in disposable income and a surge in the popularity of move-to-earn apps further fuel the growth positively.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Segment scope
    • 1.1.2. Regional scope
    • 1.1.3. Estimates and forecast timeline
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased database
    • 1.3.2. GVR's internal database
    • 1.3.3. Secondary sources
    • 1.3.4. Primary research
    • 1.3.5. Details of primary research
  • 1.4. Information or Data Analysis
    • 1.4.1. Data analysis models
  • 1.5. Market Formulation & Validation
  • 1.6. Model Details
  • 1.7. Research Assumptions
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Platform outlook
    • 2.2.2. Device outlook
    • 2.2.3. Payment Model outlook
    • 2.2.4. Regional outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Move To Earn Fitness Apps Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market driver analysis
    • 3.2.2. Market restraint analysis
  • 3.3. Move To Earn Fitness Apps: Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
    • 3.3.2. PESTLE Analysis
  • 3.4. Emerging Trends and Technologies
  • 3.5. Case Study Analysis

Chapter 4. Move To Earn Fitness Apps Market Segment Analysis, By Platform, 2018 - 2030 (USD Million)

  • 4.1. Definition and Scope
  • 4.2. Platform Market Share Analysis, 2024 & 2030
  • 4.3. Segment Dashboard
  • 4.4. Global Move To Earn Fitness Apps Market, by Platform, 2018 to 2030
  • 4.5. iOS
    • 4.5.1. iOS market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.6. Android
    • 4.6.1. Android market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.7. Others
    • 4.7.1. Others market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. Move To Earn Fitness Apps Market Segment Analysis, By Device, 2018 - 2030 (USD Million)

  • 5.1. Definition and Scope
  • 5.2. Device Market Share Analysis, 2024 & 2030
  • 5.3. Segment Dashboard
  • 5.4. Global Move To Earn Fitness Apps Market, by Device, 2018 to 2030
  • 5.5. Smartphones
    • 5.5.1. Smartphones market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD million)
  • 5.6. Tablets
    • 5.6.1. Tablets market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.7. Wearable Devices
    • 5.7.1. Wearable Devices market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Move To Earn Fitness Apps Market Segment Analysis, By Payment Model, 2018 - 2030 (USD Million)

  • 6.1. Definition and Scope
  • 6.2. Payment Model Market Share Analysis, 2024 & 2030
  • 6.3. Segment Dashboard
  • 6.4. Global Move To Earn Fitness Apps Market, by Payment Model, 2018 to 2030
  • 6.5. Freemium Model
    • 6.5.1. Freemium Model market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD million)
  • 6.6. One-Time Purchase
    • 6.6.1. One-Time Purchase market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 6.7. Subscription Model
    • 6.7.1. Subscription Model market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 7. Move To Earn Fitness Apps Market Segment Analysis, By Region, 2018- 2030 (USD Million)

  • 7.1. Regional Market Share Analysis, 2024 & 2030
  • 7.2. Regional Market Dashboard
  • 7.3. Regional Market Snapshot
  • 7.4. Move To Earn Fitness Apps Market Share by Region, 2024 & 2030:
  • 7.5. North America
    • 7.5.1. North America move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. U.S.
      • 7.5.2.1. U.S. move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3. Canada
      • 7.5.3.1. Canada move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.4. Mexico
      • 7.5.4.1. Mexico move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Europe
    • 7.6.1. Europe move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. UK
      • 7.6.2.1. UK move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. Germany
      • 7.6.3.1. Germany move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4. France
      • 7.6.4.1. France move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.5. Italy
      • 7.6.5.1. Italy move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.6. Spain
      • 7.6.6.1. Spain move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.7. Norway
      • 7.6.7.1. Norway move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.8. Sweden
      • 7.6.8.1. Sweden move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.9. Denmark
      • 7.6.9.1. Denmark move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.7. Asia Pacific
    • 7.7.1. Japan
      • 7.7.1.1. Japan move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.7.2. China
      • 7.7.2.1. China move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.7.3. India
      • 7.7.3.1. India move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.7.4. Australia
      • 7.7.4.1. Australia move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.7.5. South Korea
      • 7.7.5.1. South Korea move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.7.6. Thailand
      • 7.7.6.1. Thailand move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.8. Latin America
    • 7.8.1. Brazil
      • 7.8.1.1. Brazil move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.8.2. Argentina
      • 7.8.2.1. Argentina move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.9. MEA
    • 7.9.1. South Africa
      • 7.9.1.1. South Africa move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.9.2. Saudi Arabia
      • 7.9.2.1. Saudi Arabia move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.9.3. UAE
      • 7.9.3.1. UAE move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.9.4. Kuwait
      • 7.9.4.1. Kuwait move to earn fitness apps market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Profiles
    • 8.3.1. Fitmint
      • 8.3.1.1. Company overview
      • 8.3.1.2. Financial performance
      • 8.3.1.3. Product benchmarking
      • 8.3.1.4. Strategic initiatives
    • 8.3.2. Evidation Health, Inc.
      • 8.3.2.1. Company overview
      • 8.3.2.2. Financial performance
      • 8.3.2.3. Product benchmarking
      • 8.3.2.4. Strategic initiatives
    • 8.3.3. HealthyWage LLC
      • 8.3.3.1. Company overview
      • 8.3.3.2. Financial performance
      • 8.3.3.3. Product benchmarking
      • 8.3.3.4. Strategic initiatives
    • 8.3.4. Sweatco Ltd
      • 8.3.4.1. Company overview
      • 8.3.4.2. Financial performance
      • 8.3.4.3. Product benchmarking
      • 8.3.4.4. Strategic initiatives
    • 8.3.5. DietBet
      • 8.3.5.1. Company overview
      • 8.3.5.2. Financial performance
      • 8.3.5.3. Product benchmarking
      • 8.3.5.4. Strategic initiatives
    • 8.3.6. DietBet
      • 8.3.6.1. Company overview
      • 8.3.6.2. Financial performance
      • 8.3.6.3. Product benchmarking
      • 8.3.6.4. Strategic initiatives
    • 8.3.7. Vitality
      • 8.3.7.1. Company overview
      • 8.3.7.2. Financial performance
      • 8.3.7.3. Product benchmarking
      • 8.3.7.4. Strategic initiatives
    • 8.3.8. Webtec (Charity Miles)
      • 8.3.8.1. Company overview
      • 8.3.8.2. Financial performance
      • 8.3.8.3. Product benchmarking
      • 8.3.8.4. Strategic initiatives
    • 8.3.9. higi SH LLC
      • 8.3.9.1. Company overview
      • 8.3.9.2. Financial performance
      • 8.3.9.3. Product benchmarking
      • 8.3.9.4. Strategic initiatives
    • 8.3.10. Honeygain
      • 8.3.10.1. Company overview
      • 8.3.10.2. Financial performance
      • 8.3.10.3. Product benchmarking
      • 8.3.10.4. Strategic initiatives
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