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윤활유 시장 : 제품 유형별, 기유별, 최종 용도 산업별, 지역별(2025-2033년)

Lubricants Market by Product Type, Base Oil, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 윤활유 시장 규모는 2024년에 1,417억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2025-2033년의 성장률(CAGR)이 3.9%로, 2033년에는 2,035억 달러에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 세계 산업 부문의 급속한 확대, 전체적인 연료 소비량의 삭감과 에너지 효율의 향상이 중시되고 있는 것, 윤활유 기술의 지속적 진보가 시장을 촉진하는 주요 요인입니다.

윤활유는 운동 중 또는 접촉 중 두 표면 사이의 마찰과 마모를 줄이기 위해 특별히 고안된 물질입니다. 윤활유는 움직이는 부품 사이에 보호막이나 층을 형성하여 금속 간의 직접적인 접촉을 방지하고 마찰력을 감소시키는 고유한 특성을 가지고 있습니다. 또한 마모방지제, 세정제, 분산제, 부식방지제 등 윤활유의 특성을 향상시키는 첨가제도 포함되어 있습니다. 이러한 첨가제는 극한의 온도, 압력 및 가혹한 환경을 견디는 윤활유의 능력을 향상시켜 장비와 기계의 수명을 연장시킵니다. 또한 에너지 손실, 발열, 부품 마모를 최소화하여 효율성을 높이고, 유지보수 비용을 절감하며, 장비의 신뢰성을 향상시키는 데 기여합니다. 또한 자동차 및 제조업에서 항공우주에 이르기까지 다양한 산업 및 용도에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 또한 도어 경첩과 열쇠의 윤활, 원예 툴의 원활한 작동 등 가정의 다양한 장면에서 널리 사용되고 있습니다.

윤활유 시장 동향 :

제조업, 자동차 산업, 건설업, 운송업 등 산업 부문의 확장이 세계 시장을 주도하고 있습니다. 또한 배출량 감소 및 지속가능성 증진을 위한 각국 정부의 규제 강화로 인해 생분해성, 저독성, 환경 발자국을 줄이는 친환경 윤활유 개발 및 채택이 증가하고 있습니다. 이와는 별도로 합성 윤활유, 바이오 윤활유, 특수 윤활유 등 효율성 향상, 배출 간격 연장, 환경 영향 감소를 실현하는 윤활유 기술의 지속적인 발전이 시장에 영향을 미치고 있습니다. 또한 산업 활동의 활성화와 인프라 개발은 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한 화석연료, 재생에너지, 발전 등의 에너지 수요 증가는 가스 터빈, 풍력 터빈, 굴착기 등 에너지 생산 및 채굴 장비의 효율적인 가동에 윤활유가 필수적이기 때문에 시장을 활성화시키고 있습니다. 또한 연료 소비 감소와 에너지 효율 향상에 대한 중요성이 강조되고 있는 점도 시장 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 기계 및 장비 설계의 지속적인 발전으로 인해 성능이 향상되고, 작동 속도가 빨라지고, 더 까다로운 작동 조건이 실현되고 있습니다. 이것이 시장을 활성화시키고 있습니다. 풍력에너지 분야의 급격한 확대, 전기자동차(EV)의 보급 확대, 생분해성 윤활유에 대한 수요 증가 등 다른 요인들도 시장 전체에 영향을 미치고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 윤활유 시장은 지금까지 어떻게 추이해 왔는가?
  • 세계 윤활유 시장의 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회는?
  • 각 촉진요인, 억제요인 및 기회가 세계 윤활유 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 윤활유 시장은 어느 국가인가?
  • 제품 유형별 시장 분석은?
  • 윤활유 시장에서 가장 매력적인 제품 유형은?
  • 기유별 시장 분석은?
  • 윤활유 시장에서 가장 매력적인 기유는?
  • 최종 사용 산업별 시장 분석은?
  • 윤활유 시장에서 가장 매력적인 최종 사용 산업은?
  • 세계 윤활유 시장의 경쟁 구도는?
  • 세계의 윤활유 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 윤활유 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 엔진오일
  • 변속기/유압 오일
  • 금속 가공유
  • 일반 산업용 오일
  • 기어 오일
  • 그리스
  • 프로세스 오일
  • 기타

제7장 시장 내역 : 기유별

  • 광유
  • 합성유
  • 바이오기유

제8장 시장 내역 : 최종 용도 산업별

  • 발전
  • 자동차·기타 운송
  • 중기
  • 식품 및 음료
  • 야금·금속 가공
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 촉진요인·억제요인·기회

  • 개요
  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • AMSOIL Inc.
    • BP p.l.c.
    • Chevron Corporation
    • China National Petroleum Corporation
    • China Petrochemical Corporation
    • ENEOS Corporation
    • ExxonMobil Corporation
    • Fuchs Petrolub SE
    • Phillips 66 Company
    • Saudi Arabian Oil Co.
    • Shell plc
    • TotalEnergies SE
KSA 25.04.04

The global lubricants market size reached USD 141.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 203.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.9% during 2025-2033. The rapid expansion in the global industrial sector, the growing emphasis on reducing overall fuel consumption and improving energy efficiency, and continual advancements in lubricant technology represent some of the key factors driving the market.

Lubricants are substances specifically designed to reduce friction and wear between two surfaces in motion or in contact with each other. They possess unique properties that allow them to create a protective film or layer between the moving parts, preventing direct metal-to-metal contact and reducing frictional forces. They also possess additives that enhance their properties, such as anti-wear agents, detergents, dispersants, and corrosion inhibitors. These additives improve the lubricant's ability to withstand extreme temperatures, pressures, and harsh environments, extending the lifespan of the equipment or machinery. Besides, they help minimize energy losses, heat generation, and component wear, resulting in improved efficiency, reduced maintenance costs, and increased equipment reliability. These also play a crucial role in various industries and applications, from automotive and manufacturing to aerospace. Additionally, they are widely used in household settings for various purposes, such as lubricating door hinges and locks to ensure the smooth operation of gardening tools.

Lubricants Market Trends:

The expansion of the industrial sector, such as the manufacturing, automotive, construction, and transportation industries, is driving the global market. Moreover, with rising restrictions by various governments to reduce emissions and promote sustainability, there has been increasing development and adoption of environmentally friendly lubricants that are biodegradable, low in toxicity, and have reduced environmental footprints. Apart from this, continual advancements in lubricant technology, such as the formulation of synthetic lubricants, bio-based lubricants, and specialty lubricants that offer enhanced efficiency, extended drain intervals, and reduced environmental impact, are impacting the market. Furthermore, the increasing industrial activities and infrastructure development are creating a positive market outlook. Besides, the growing demand for energy, including fossil fuels, renewable energy, and power generation, is fuelling the market as lubricants are essential for the efficient operation of energy generation and extraction equipment, such as gas turbines, wind turbines, and drilling machinery. Additionally, the growing emphasis on reducing fuel consumption and improving energy efficiency is acting as another growth-inducing factor. Besides, continual advancements in machinery and equipment design have led to increased performance, higher operating speeds, and more demanding operating conditions. This is catalyzing the market. Other factors, including the rapid expansion of the wind energy sector, rising adoption of electric vehicles (EVs), and growing demand for bio-degradable lubricants, are also influencing the overall market.

Key Market Segmentation:

Product Type Insights:

  • Engine Oil
  • Transmission/Hydraulic Fluid
  • Metalworking Fluid
  • General Industrial Oil
  • Gear Oil
  • Grease
  • Process Oil
  • Others
  • The report types provided a detailed breakup and analysis of the lubricants market based on the product type. This includes engine oil, transmission/hydraulic fluid, metalworking fluid, general industrial oil, gear oil, grease, process oil, and others. According to the report, engine oil exhibited a clear dominance in the market.

Base Oil Insights:

  • Mineral Oil
  • Synthetic Oil
  • Bio-based Oil

End Use Industry:

  • Power Generation
  • Automotive and Other Transportation
  • Heavy Equipment
  • Food and Beverage
  • Metallurgy and Metalworking
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific exhibited a clear dominance in the market. Some of the factors driving the Asia Pacific lubricants market included the growing demand for energy, rising adoption of electric vehicles (EVs), and continual advancements in machinery and equipment design.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global lubricants market. Detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include AMSOIL Inc., BP p.l.c., Chevron Corporation, China National Petroleum Corporation, China Petrochemical Corporation, ENEOS Corporation, ExxonMobil Corporation, Fuchs Petrolub SE, Phillips 66 Company, Saudi Arabian Oil Co., Shell plc, TotalEnergies SE. etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global lubricants market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global lubricants market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global lubricants market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive lubricants market?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • Which is the most attractive product type in the lubricants market?
  • What is the breakup of the market based on the base oil?
  • Which is the most attractive base oil in the lubricants market?
  • What is the breakup of the market based on the end use industry?
  • Which is the most attractive end use industry in the lubricants market?
  • What is the competitive structure of the global lubricants market?
  • Who are the key players/companies in the global lubricants market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Lubricants Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Engine Oil
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Transmission/Hydraulic Fluid
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Metalworking Fluid
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 General Industrial Oil
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Gear Oil
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Grease
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Process Oil
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Others
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Base Oil

  • 7.1 Mineral Oil
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Synthetic Oil
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Bio-based Oil
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End Use Industry

  • 8.1 Power Generation
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Automotive and Other Transportation
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Heavy Equipment
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Food and Beverage
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Metallurgy and Metalworking
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 AMSOIL Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 BP p.l.c.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Chevron Corporation
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 China National Petroleum Corporation
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 SWOT Analysis
    • 14.3.5 China Petrochemical Corporation
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 ENEOS Corporation
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 ExxonMobil Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Fuchs Petrolub SE
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Phillips 66 Company
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Saudi Arabian Oil Co.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Shell plc
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
    • 14.3.12 TotalEnergies SE
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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