시장보고서
상품코드
1702165

스포츠 애널리틱스 시장 보고서 : 컴포넌트, 분석 유형, 스포츠, 지역별(2025-2033년)

Sports Analytics Market Report by Component (Software, Service), Analysis Type (On-field, Off-field), Sport (Football, Cricket, Hockey, Basketball, American Football, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 148 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

스포츠 애널리틱스 세계 시장 규모는 2024년에 14억 9,600만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 55억 1,110만 달러에 달하고, 2025-2033년 15.6%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다. 이 시장은 경기 스포츠에서 선수들의 경기력 향상과 업무 효율화에 대한 수요 증가, AI 및 머신러닝과 같은 첨단 기술의 통합 가속화, 스포츠 베팅 및 판타지 스포츠의 세계 확대 등을 배경으로 꾸준한 성장세를 보이고 있습니다.

스포츠 애널리틱스는 선수의 경기력, 사업 운영, 선수 영입 등 스포츠 데이터를 분석하는 것을 말합니다. 선수 및 팀 분석, 비디오 분석, 건강 진단, 팬 참여, 티켓 가격 책정 등 온-오프 필드 및 오프-필드 분석으로 구성됩니다. 개별 선수, 팀, 대회에 참가하는 스포츠 기업에게 유익합니다. 선수의 팬을 늘리고, 상품 판매를 향상시키고, 스폰서십을 축적하는 데 도움이 됩니다. 선수의 성과를 평가하고, 더 나은 의사결정을 내리고, 운영 비용을 절감할 수 있습니다. 이 외에도 수입을 늘리고, 경기 중 전략을 개선하고, 영양 계획을 제공하고, 경기력 수준을 향상시킬 수 있습니다. 또한 부상 위험이 높은 선수를 식별하고 피트니스 직원이 전반적인 운동 수준의 균형을 맞추고 컨디셔닝 프로그램에 등록 할 수 있습니다. 그 결과, 스포츠 애널리틱스은 축구, 하키, 크리켓, 농구 등 전 세계 수많은 스포츠에서 널리 활용되고 있습니다.

스포츠 애널리틱스 시장 동향 :

현재 전 세계적으로 선수들의 데이터 추적 및 모니터링에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 시장 성장을 이끄는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 스포츠 분야에서 예측적 통찰력과 실시간 데이터에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와 함께, 경기 중 경쟁자와 경쟁하기 위한 의사 결정 강화에 대한 수요 증가로 인한 스포츠 애널리틱스의 채택 확대는 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 심박수, 속도, 가속도 등에 대한 통찰력을 얻기 위해 선수들 사이에서 인공지능(AI) 기반 솔루션의 채택이 증가함에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와는 별도로, 전 세계 클럽과 팀에서 스포츠 애널리틱스의 사용이 증가하고 있으며, 이는 업계 투자자들에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 또한 빅데이터, 사물인터넷(IoT), 클라우드 컴퓨팅과 같은 다양한 기술의 채택이 증가함에 따라 팀의 성과를 향상시키기 위한 다양한 기술의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이 외에도 전 세계 운동선수들 사이에서 웨어러블 기기에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 복잡한 데이터 스트리밍을 위한 스포츠 애널리틱스에 대한 수요 증가, 부상 모니터링 및 선수 훈련 커리큘럼 최적화에 대한 관심 증가와 함께 시장 성장을 강화하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 스포츠 애널리틱스 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 스포츠 애널리틱스 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 스포츠 애널리틱스 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 스포츠 애널리틱스 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 스포츠 애널리틱스 시장의 구성요소별 시장 현황은?
  • 세계 스포츠 애널리틱스 시장의 분석 유형별 분석 내역은?
  • 세계 스포츠 애널리틱스 시장의 스포츠별 분석은 어떻게 이루어지고 있는가?
  • 세계 스포츠 애널리틱스 시장의 주요 지역은?
  • 세계 스포츠 애널리틱스 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 스포츠 애널리틱스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 소프트웨어
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 분석 유형별

  • On-field
    • 주요 부문
      • 선수 및 팀 분석
      • 비디오 분석
      • 건강 평가
  • Off-field
    • 주요 부문
      • 팬 참여
      • 티켓 가격

제8장 시장 분석 : 스포츠

  • 풋볼
  • 크리켓
  • 하키
  • 농구
  • 아메리칸 풋볼
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Chyronhego Corporation
    • Experfy Inc.
    • HCL Technologies
    • International Business Machines Corporation
    • iSportsAnalysis
    • Oracle Corporation
    • Qualitas Global Services
    • SAP SE
    • Sas Institute Inc.
    • Sportradar AG
    • Stats Perform
    • Tableau Software LLC(Salesforce.com Inc.)
LSH 25.05.28

The global sports analytics market size reached USD 1,496 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5,511.1 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 15.6% during 2025-2033. The market is experiencing steady growth driven by the rising demand for enhancing athlete performance and operational efficiencies in competitive sports, the accelerating integration of advanced technologies such as AI and machine learning, and the expansion of sports betting and fantasy sports globally.

Sports analytics refers to an analysis of sports data, such as player performance, business operations, and recruitment. It comprises on-field and off-field analytics, such as player and team analysis, video analysis, health assessment, fan engagement, and ticket pricing. It is beneficial for individual players, teams, and sports enterprise that is participating in a competition. It assists in increasing the fan base of players, improving merchandise sales, and accumulating sponsorships. It aids in evaluating the performance of athletes, encouraging better decision-making, and reducing operating costs. Besides this, it increases revenue, improves in-game strategies, delivers nutrition plans, and enhances the level of performance. It also identifies a player with a higher risk of injury, allows fitness staff to balance the overall exertion levels, and enroll in conditioning programs. As a result, sports analytics is widely utilized in numerous sports, such as football, hockey, cricket, and basketball, across the globe.

Sports Analytics Market Trends:

At present, the rising demand for tracking and monitoring the data of players worldwide represents one of the key factors supporting the growth of the market. In addition, the increasing demand for predictive insights and real-time data in a sport is bolstering the growth of the market. Besides this, the growing adoption of sports analytics due to the increasing demand for enhanced decision-making to compete with competitors in a game is positively influencing the market. Moreover, the rising adoption of artificial intelligence (AI)-based solutions among athletes to gain insights, such as heartbeat, speed, and acceleration, is propelling the growth of the market. Apart from this, the increasing utilization of sports analytics in clubs and teams around the world is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Additionally, the rising employment of various technologies, such as big data, the internet of things (IoT), and cloud computing for improved team performance, is impelling the growth of the market. Besides this, the increasing demand for wearable devices among athletes across the globe is contributing to the growth of the market. Furthermore, the rising demand for sports analytics for complex data streaming, along with the increasing concerns about monitoring injuries and optimizing the training curriculum of players, is strengthening the growth of the market.

Key Market Segmentation:

Component Insights:

  • Software
  • Service

Analysis Type Insights:

  • On-field
  • Player and Team Analysis
  • Video Analysis
  • Health Assessment
  • Off-field
  • Fan Engagement
  • Ticket Pricing

Sport Insights:

  • Football
  • Cricket
  • Hockey
  • Basketball
  • American Football
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America (the United States and Canada) was the largest market for sports analytics. Some of the factors driving the North America sports analytics market included the growing demand for the artificial intelligence (AI) technology and video analysis in sports, rising investments in various technologies by key players, increasing number of sports analytics players, etc.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global sports analytics market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Chyronhego Corporation, Experfy Inc., HCL Technologies, International Business Machines Corporation, iSportsAnalysis, Oracle Corporation, Qualitas Global Services, SAP SE, Sas Institute Inc., Sportradar AG, Stats Perform, Tableau Software LLC (Salesforce.com Inc.)., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global sports analytics market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global sports analytics market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global sports analytics market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global sports analytics market?
  • 5.What is the breakup of the global sports analytics market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global sports analytics market based on the analysis type?
  • 7.What is the breakup of the global sports analytics market based on the sport?
  • 8.What are the key regions in the global sports analytics market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global sports analytics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Sports Analytics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Software
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Service
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Analysis Type

  • 7.1 On-field
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Key Segments
      • 7.1.2.1 Player and Team Analysis
      • 7.1.2.2 Video Analysis
      • 7.1.2.3 Health Assessment
    • 7.1.3 Market Forecast
  • 7.2 Off-field
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Key Segments
      • 7.2.2.1 Fan Engagement
      • 7.2.2.2 Ticket Pricing
    • 7.2.3 Market Forecast

8 Market Breakup by Sport

  • 8.1 Football
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Cricket
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Hockey
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Basketball
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 American Football
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Chyronhego Corporation
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Experfy Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 HCL Technologies
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 International Business Machines Corporation
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 iSportsAnalysis
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Oracle Corporation
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Qualitas Global Services
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 SAP SE
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Sas Institute Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Sportradar AG
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Stats Perform
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Tableau Software LLC (Salesforce.com Inc.)
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제