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시장보고서
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세계의 스포츠 애널리틱스 시장 : 현황 분석 및 예측(2024-2032년)Sports Analytics Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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스포츠 애널리틱스 시장은 약 26%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 주로 클라우드 서비스 제공업체 및 기타 기술 기업과의 전략적 제휴를 통해 제품 제공 및 시장 도달 범위를 강화할 수 있기 때문입니다. 예를 들어, 2023년 12월, Genius Sports Group은 새롭고 혁신적인 신원 확인 솔루션인 FanHub ID를 발표했습니다. 이 프라이버시를 준수하는 이 솔루션은 고유한 온라인/오프라인 데이터 신호를 활용하여 팬 기반 프로파일을 구축합니다. 이 솔루션을 통해 마케팅 담당자와 컨텐츠 소유자는 대규모 스포츠 관중에게 효과적으로 도달하고 열성적인 관중을 측정할 수 있는 새로운 기회를 얻을 수 있습니다.
컴포넌트에 따라 시장은 솔루션과 서비스로 양분됩니다. 솔루션 부문은 성과 평가, 전략적 계획, 팬 참여를 강화하는 고급 도구와 기술을 제공함으로써 스포츠 애널리틱스 시장에서 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 카테고리에는 데이터 수집, 분석 및 시각화를 위한 소프트웨어가 포함되며, 팀과 조직이 방대한 양의 데이터에서 실행 가능한 통찰력을 얻을 수 있도록 지원합니다. 실시간 성과 추적, 예측 분석, 맞춤형 보고서와 같은 솔루션을 통해 스포츠 전문가들은 데이터에 기반한 의사결정을 내리고, 훈련 체계를 개선하고, 경기 전략을 정교화할 수 있습니다. 또한, 이러한 솔루션은 개인화된 컨텐츠와 인터랙티브 기능을 통해 더 나은 팬 경험을 촉진하고, 시장 기회를 확대하며, 스포츠 애널리틱스 분야의 성장을 가속할 수 있습니다.
스포츠별로 보면 시장은 축구, 크리켓, 야구, 야구, 럭비, 기타로 구분됩니다. 이 중 축구 카테고리가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 주로 게임의 인기와 스포츠에 포함된 경쟁 요소에 기인합니다. 클럽과 팀의 분석적 의사결정은 선수 평가, 체력 및 재활, 전략 수립 등에 활용되는 것이 당연시되고 있습니다. 코치나 감독은 선수의 이적, 경기장에서의 전략, 선수들의 경기력 향상을 위한 연습 등에 대한 전략적 의사결정을 내릴 수 있습니다. 전 세계 팬층과 함께 많은 경기 이벤트가 분석 솔루션에 대한 수요를 촉진하고 팀이 성능을 최적화하고 경쟁에 뒤처지지 않기를 원하기 때문에 시장은 지속적으로 성장하고 있습니다.
배치 모델에 따라 시장은 온프레미스와 클라우드 기반으로 양분됩니다. 이 중 클라우드 기반 카테고리가 시장에서 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 빅데이터 분석 도구에는 클라우드 기반 분석 도구도 포함되며, 현장 팀과 조직 전체가 경기 생중계, 선수 통계, 소셜 네트워크 등 다양한 소스의 데이터 스트림을 실시간으로 분석할 수 있도록 지원합니다. 반대로 말하면, 다른 지역과 다른 클라이언트에 걸쳐 작업할 수 있는 가능성이 확대되어 우수한 분석을 쉽게 도입하고 활용할 수 있게 됩니다. 클라우드는 또한 AI와 머신러닝을 지원하여 데이터 처리의 정확성과 적시성을 향상시켜 시장을 발전시킬 수 있습니다.
용도에 따라 시장은 팀 성과 분석, 비디오 분석, 건강 평가 및 기타로 분류됩니다. 이 중 팀 성과 분석은 특정 선수와 팀의 효율성을 정의하는 데 도움이 되는 시장 세분화의 주요 부문입니다. 성능 평가 및 모델링의 정량적 및 정성적 방법과 결합 된 비디오 검토 및 분석은 팀의 강점과 약점을 발견하고 훈련 요법을 조정 및 개선하고 게임 감각을 향상시키는 데 사용할 수 있습니다. 이 분야는 팀의 시너지를 높이고 현장에서의 성과를 향상시키고자 하는 코치나 분석가에게 가장 적합한 분야입니다. 이렇게 시스템에 지속적으로 공급되는 성능 데이터는 더 나은 결과를 얻기 위해 개선되기 때문에 복잡한 분석 도구에 대한 시장 수요를 창출합니다.
스포츠 애널리틱스 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 영국, 프랑스, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양) 및 기타 지역의 세계 존재를 기준으로 분석되었습니다. 북미 스포츠 애널리틱스 시장은 프로 스포츠, 대학 스포츠, 아마추어 육상 경기의 의사 결정에 데이터 과학을 활용하는 움직임이 가속화되면서 젊고 빠르게 성장하는 신흥 시장으로 부상하고 있습니다. 이 지역에는 선수 향상, 팀 전략, 팬 만족도를 높이기 위한 캠페인에 통계적 방법을 사용하는 진정한 프로 스포츠 팀이 존재합니다. 주요 기술 공급업체의 현재 지위와 스포츠 문화의 발전으로 시장은 최첨단 분석 도구에 아낌없이 투자할 수 있는 여건을 갖추고 있습니다. 웨어러블 기술의 등장, 부상 예방에 대한 관심 증가, 팬 개개인의 참여 필요성 등 다른 시장 성장 촉진요인들도 북미 시장의 성장에 기여하고 있습니다.
이 시장에 진출한 주요 기업으로는 IBM, SAP, SAS Institute Inc, Stats Perform, TruMedia, Oracle, Salesforce, Inc, Experfy Inc. Sportradar AG 등이 있습니다.
The global market of sports analytics is continuously growing due to the demand for the application of data analysis in different sports. Businesses and groups are implementing analytical methods to increase players' results, application tactics, and fans' satisfaction. The market is vast and consists of performance analysis products, player tracking and statistics, and various professional and amateur sports predictions and prognostications services. The sports industry is investing more in data for the business edge which is why the need for sophisticated business analytics is ever-growing. This trend also gets support from wearable technologies, Artificial Intelligence, and big data which would help to offer deeper insight and reshape the ways sporting disciplines are conducted, managed, and viewed across the globe.
The sports analytics market is set to exhibit a growth rate of about 26%. This is mainly due to strategic alliances with cloud service providers and other tech firms that can enhance product offerings and market reach. For instance, In December 2023, Genius Sports Group launched its new and innovative identification solution, FanHub ID. This privacy-compliant solution utilizes proprietary online and offline data signals to construct fan-based profiles. It provides marketers and content owners with fresh opportunities to reach effectively and measure engaged sports audiences on a large scale.
Based on components, the market is bifurcated into solutions and services. The solutions category is expected to have the largest market share of the sports analytics market by providing advanced tools and technologies that enhance performance evaluation, strategic planning, and fan engagement. This category includes software for data collection, analysis, and visualization, which helps teams and organizations gain actionable insights from vast amounts of data. Solutions such as real-time performance tracking, predictive analytics, and customized reporting enable sports professionals to make data-driven decisions, improve training regimes, and refine game strategies. Additionally, these solutions foster better fan experiences through personalized content and interactive features, thereby expanding market opportunities and driving growth in the sports analytics sector.
Based on the sports, the market is segmented into football, cricket, baseball, rugby, and others. Among these, the football category is expected to have the largest market share of the market. This is mainly due to the popularity of the game and the element of competition involved in the sport. Analytical decision-making in clubs and teams has become the norm and is used in player evaluation, fitness and rehabilitation, and strategy development. Coaches and managers are then able to make strategic decisions on the transfer of players, on-field strategies, and exercises to enhance the player's performance. Many match events along with the fan base around the world has fueled the demand for analytics solutions due to which the market is continuously growing as teams are willing to optimize performance and want to keep up with the competition.
Based on the deployment model, the market is bifurcated into on-premises and cloud-based. Among these, the cloud-based category is expected to have the largest market share of the market. Big data analysis tools also include cloud-based analytical tools that let the field teams and the whole organization analyze streams of data in real time from numerous sources such as live game broadcasts, players' statistics, and social networks. Conversely, this opens the possibility of working across different locales and over different clients, thus enabling easier implementation and use of superior analytics. The cloud also assists AI and machine learning, benefiting data processing's precision and timeliness, which propels the market forward.
Based on the application, the market is segmented into team performance analysis, video analysis, health assessment, and others. Among these, team performance analysis is the leading segment in the sports analytics market that helps to define the effectiveness of a particular player and a team. Video review and analysis, coupled with quantitative and qualitative methods of performance assessment and modeling can be used to find teams' strengths and weaknesses, adapt and improve training regimens, and enhance game-sense. This segment is most relevant for coaches and analysts who are looking to enhance the synergy of the team and their performance on the field. This way performance data constantly fed into the system is improved upon to yield better results therefore creating a market demand for complex analytical tools.
For a better understanding of the market adoption of sports analytics, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The North American sports analytics market is a young and rapidly developing market due to the ever-growing use of data science to inform decisions in professional and collegiate sports as well as amateur athletics. The area is populated by some of the truly professional sports teams employing statistical methods in their campaigns for players' improvement, team strategies, and fans' satisfaction. With the current position of leading technology suppliers and a developed sports culture, the market allows for generous investments in the most advanced analytics tools. Other drivers including the coming up of wearable technology, increasing emphasis on prevention of injuries as well as the need to engage each of the fans are also other reasons as to why the market is growing in North America.
Some of the major players operating in the market include IBM; SAP; SAS Institute Inc.; Stats Perform; TruMedia; Oracle; Salesforce, Inc.; Experfy Inc.; Catapult Group International Ltd; and Sportradar AG