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유럽의 퍼스널케어 포장 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Personal Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 퍼스널케어 포장 시장 규모(출하량 기준)는 예측 기간(2025-2030년)중 CAGR 2.81%로, 2025년 445억 8,000만개에서 2030년 512억개로 성장할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 유럽에서의 스킨케어 제품 수요 증가는 선스크린, 보습제, 미용 크림 등의 스킨케어 제품이 입수하기 쉬워져, 비용 대비 효과가 높아진 것에 더해, 유럽에서의 온라인 유통이 확대되어, 수요 환경이 변화한 것이 주요 요인입니다.
  • 라이프스타일의 변화와 노동계급 여성층의 스트레스 증가에 의해 피부 트러블을 경험하는 젊은층이 증가하고 있어, 이것이 주문제작 제품 증가로 이어질 것으로 예상됩니다. 유기농 성분으로 구성되어 유해화학제품을 포함하지 않고, 친환경 재료로 포장된 천연 스킨케어의 배합·제조를 전문으로 하는 기업은 향후 수년간 상당한 수요 증가가 예상됩니다.
  • 이 지역의 젊은 소비자는 유기농 스킨 케어 제품을 애용하고 있습니다. 따라서 이 지역 시장 진출 기업은 소비자 수요에 부응하기 위해 새롭고 혁신적인 제품을 출시하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 4월 Unilever 브랜드 Dove는 식물 유래 성분과 낮은 알레르기 변형을 가진 바디 비누를 개선했습니다. 이는 스킨케어 포장 솔루션 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 유럽 화장품 시장의 개척은 품질 중시, 프리미엄화, 지역 진출기업의 존재감의 증대를 특징으로 하는 광범위한 유럽 시장의 증대를 반영하고 있습니다. 고급품과 대중품 간의 격차는 계속 확대되고 있으며, 이 지역에서는 고급품에 대한 관심이 높아지고 시장에 이익을 가져오고 있습니다.
  • *이 시장에서는 프리미엄 화장품 브랜드의 인기가 높아지고 있습니다. 패션 산업의 혁신과 함께 아이브로우 라이너, 립스틱, 파운데이션 크림, 로션 등의 화장품 매출이 크게 성장하고 있습니다. 최소한의 메이크업 룩 동향, 주목받는 제품의 발매에 의해 소비자의 오가닉 페이스 코스메틱에 대한 주목이 높아지고 있는 것이 눈에 띄었습니다.
  • 2023년 1월, Unette Group은 기존의 스크류 캡 튜브 솔루션을 지원하고 플라스틱의 70% 감소로 인한 무게, 비용 및 환경 영향을 줄이는 Tear n Tuck 리실러블 튜브를 출시했습니다. 이 리실러블 솔루션은 선스크린 크림, 윤활제, 국소 크림, 기타 페이스트 및 액체를 포장하는 다용도로 편리한 수단을 제공하는 것으로 예상됩니다.
  • 퍼스널케어 산업은 진화하는 소비자의 기호와 수요에 의해 제품 제공의 현저한 확대를 목격해 왔습니다. 소비자는 천연 및 유기농 배합, 안티 에이징 솔루션, 지속 가능한 옵션 등 요구에 맞는 혁신적이고 특수한 개인 관리 제품을 찾고 있습니다. 이러한 다양한 제품군에 대한 수요가 높아짐에 따라 다양한 퍼스널케어 제품을 제조하는 전문 지식, 능력, 자원을 가진 수탁 제조업자의 관여가 필요하게 되었습니다.
  • * 유럽의 스킨케어 제품 수요 증가는 주로 자외선 차단제, 보습제, 미용 크림 등 스킨케어 제품의 가용성과 비용 효과, 온라인 유통의 성장에 기인합니다.
  • * 지구 환경에 미치는 영향에 대한 의식이 높아짐에 따라 소비자는 지속 가능하고 낭비가 적은 제품을 요구하게 되었습니다. 그 결과, 리필용 유리병 수요가 높아지고 있습니다.
  • 리필 향수병은 일회용 포장의 필요성을 없애고 플라스틱 폐기물을 줄임으로써 이러한 가치를 반영합니다. 유리는 품질이 저하되지 않고 무기한으로 재활용 가능하므로 리필 향수병으로서 이견의 여지가 없습니다.
  • * 유리병은 타의 추종을 불허하는 미적 매력을 제공하기 때문에 기업은 제품의 시각적 매력을 높이기 위해 유리 포장의 세련과 세련을 사용합니다. 유리의 투명도를 통해 소비자는 색조와 순도를 감상할 수 있으며 제품의 전반적인 매력에 기여합니다. 미적 매력 외에도 유리 포장은 우수한 내구성과 보존성을 갖추고 있습니다.

유럽의 퍼스널케어 포장 시장 동향

스킨케어가 큰 시장 점유율을 차지

  • 노화의 징후를 늦추고 싶은 소망, 스킨 케어 습관에 대한 의식의 높아짐, 소셜 미디어의 영향 등 다양한 요인에 의해 특히 밀레니얼 세대로부터의 스킨 케어 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 수요 증가는 시장에서 이러한 제품 수요에 직접 영향을 미치며 피부 관리용 포장의 제조에 도움이 됩니다.
  • 밀레니얼 세대가 스킨 케어에 주목하게 됨으로써, 그들 특유의 요구나 기호에 응하는 특별한 배합의 개발이 중시되게 되었습니다. 여기에는 밀레니얼 세대가 지속가능성과 깨끗한 아름다움을 선호하기 때문에 유기농과 천연 성분을 도입한 제품도 포함됩니다. 따라서 스킨 케어 산업의 포장 제조업체는 이러한 수요에 부응하기 위해 연구 개발에 대한 투자를 늘리고 있습니다.
  • 독일의 스킨 케어 및 페이셜 케어 제품의 판매는 퍼스널케어 제품의 소비율이 증가함에 따라 견조하게 성장하고 있으며, 유리, 종이 및 금속으로 만들어진 다양한 형태의 포장에 대한 수요를 높이고 있습니다. 수익은 2019년 35억 7,140만 달러에서 2023년에는 37억 230만 달러로 증가했습니다.
  • 포장 제조업체는 스킨 케어 산업의 최신 동향, 소비자 선호도 및 규제 요구 사항을 항상 파악해야합니다. 그렇게 함으로써 고객의 진화하는 요구에 효과적으로 대응하고 스킨케어 포장 시장의 성장에 기여할 수 있습니다. 전체적으로, 스킨 케어 제품은 남성에게도 여성에게도 지지되고 있으며, 제조업체는 성별에 특화된 제품을 만들 필요가 있기 때문에 자사 포장에서 수탁 포장·제조로 시프트해 규모를 확대해, 제품 비용을 줄이고 있습니다.
  • 안티 에이징 스킨 케어 제품에는 피부의 질감을 정돈하고 잔주름을 최소화하는 유익한 성분이 포함되어 있습니다. 이러한 제품에는 제형의 효능을 보호하기 위해 적절한 포장재가 필요합니다. 혁신적인 포장 디자인을 채택하는 것은 안티 에이징 제품의 효과를 지속하는 데 매우 중요합니다.
  • 에어리스 펌프 및 스포이드 병과 같은 혁신적인 포장 솔루션은 위생 측면을 개선하면서 제품의 효능과 보존 기간을 유지하는 데 도움이 됩니다. QR 코드와 같은 대화형 포장은 가상 제품 테스트 및 개인화된 권장 사항을 허용합니다. 또한 재활용 가능한 플라스틱과 대나무 및 생분해성 물질과 같은 지속 가능한 재료로 만들어진 포장 옵션도 있으며, 지속가능성에 대한 주목도 높아지고 있습니다.
  • 2023년 6월, 주요 유리 포장 제조업체인 Croxsons는 런던 리필용 스킨케어 브랜드 Necessary Good의 1차 포장을 개발했습니다. Croxsons의 라이프 스타일, 미용, 건강, 웰빙 부서가 유리 용기를 디자인했습니다. Necessary Good는 페이스 미스트, 페이스 워시, 모이스처라이저, 미셀러 워터 등 필수 제품을 출시했습니다.

영국이 시장에서 큰 점유율을 차지할 전망

  • 영국에서는 튜브 포장이 유리병이나 플라스틱 병과 같은 기존 포장 옵션에 비해 많은 이점을 제공하는 등 여러 요인으로 인해 시장이 성장하고 있습니다. 편리하고 다용도인 것 외에도 합리적인 가격으로 환경 친화적이고 유효 성분을 보호 할 수 있습니다. 튜브의 대규모 생산이 빠르고 효율적으로 이루어지기 때문에 생산 비용은 다른 포장 재료 및 공정에 비해 상대적으로 낮습니다.
  • 화장품 산업에서는 튜브 포장에 가장 적합한 젤, 크림, 연고 및 미용액 포장에 튜브 사용이 확대되고 있습니다. 매우 많은 제품이 시장에 나오고 있기 때문에 소비자는 그 어느 때보 다 선호하고 있습니다. 제품의 무결성을 희생하지 않고 심미적으로 매력적인 포장을 갖는 것이 점점 더 중요 해지고 있습니다.
  • 온라인 채널은 폐쇄 기간 동안에도 실적을 뒷받침하고 소비가 증가함에 따라 현저한 성장을 이루었습니다. 영국 화장품 시장의 개척은 품질 중시, 프리미엄화, 지역 진출기업의 존재감의 높아짐을 특징으로 하는 유럽 시장 전체의 확대를 반영하고 있습니다. 고급품과 대중품 간의 격차는 계속 확대되고, 이 나라에서는 고급품에 대한 관심이 높아져 시장에 이익을 가져왔습니다.
  • 시장에서는 프리미엄 화장품 브랜드의 인기가 높아지고 있습니다. 패션산업의 혁신에 따라 컬러 화장품(아이브로우 라이너, 립스틱, 파운데이션 크림 포함) 등 미용 제품의 매출이 크게 늘었습니다. 최소한의 메이크업 룩 동향, 주목받는 제품의 발매에 의해 소비자의 오가닉 페이스 코스메틱에 대한 주목이 높아지고 있는 것을 목격했습니다.
  • 국가 통계국(영국)에 따르면 2023년 1분기 개인 관리 지출은 2021년 1분기 약 65억 9,780만 달러에 비해 약 97억 5,220만 달러로 증가했습니다. 퍼스널케어 브랜드는 소비자를 유치하고 제품을 차별화하기 위해 혁신적이고 매력적인 포장 디자인에 투자할 수 있습니다. 여기에는 환경 친화적인 포장 재료, 편리한 포장 형식 또는 미학적으로 우수한 디자인 등이 포함됩니다. 이러한 포장의 혁신은 브랜드가 확대되는 개인 관리 시장에서 경쟁을 유지하려고 하기 때문에 시장 성장을 자극할 수 있습니다.
  • 지속가능성의 동향에 따라 소비자의 취향에 부응하기 위해 영국 제조업체는 화장품 포장 시장에 리필 가능한 제품을 도입하는 경향을 강화하고 있습니다. 예를 들어 2023년 7월 영국 유리병 제조업체인 Croxsons는 리필용 에센셜 스킨케어 브랜드 Necessary Good의 새로운 1차 포장을 출시했습니다. 100ml와 200ml의 2 사이즈 유리병은 원통 모양으로 되어 있습니다. 회사의 라이프 스타일, 뷰티, 건강 및 웰빙 부문이 이 유리 제품 포장을 개발했습니다.

유럽의 퍼스널케어 포장 산업 개요

유럽의 퍼스널케어 포장 시장은 AptarGroup Inc., Gerresheimer AG, Albea Group, Silgan Holdings Inc. 등의 진출기업의 존재로 분할됩니다. 이러한 진출기업들은 유럽의 포장 산업의 지속가능성과 디지털화를 향해 추진하고 있으며, 많은 연구개발 투자로 시장을 확대하고 있습니다.

2023년 9월 프랑스에 본사를 둔 화장품 회사인 L'Occitane은 Albea와 제휴하여 제품 라인업을 새롭게 했습니다. 새로운 튜브는 프랑스 및 기타 유럽의 기존 PE 재활용 시스템에서 사용하기에 적합합니다. 이 포장 솔루션에는 모든 플라스틱 라미네이트와 플라스틱 재활용 협회의 인증을 받은 Greenleaf 튜브가 포함되어 있습니다. 튜브에는 HDPE 다층 슬리브가 있습니다.

2023년 6월, 스위스를 거점으로 하는 Oriflame은 프랑스를 거점으로 하는 Albea사와 제휴해, 컨디셔너의 신시리즈 「Duologi」를 발매했습니다. Duologi는 지속가능성의 목표에 따라 개발되었습니다. 이 제품은 쉘에 알루미늄을 사용하지 않고 낮은 PP 프로파일의 금속 플라스틱 장벽 라미네이트(PBL) 튜브에 들어 있습니다. Albea가 채택한 이 기술은 유럽의 MRP(고밀도 폴리에틸렌) 재활용 흐름에 완벽하게 적합합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 화장품 수요의 꾸준한 증가
    • 혁신과 매력적인 포장에 주목 고조
  • 시장 성장 억제요인
    • 유럽 국가에서 화장품 플라스틱 포장의 재사용률이 낮음

제6장 시장 세분화

  • 재료 유형별
    • 플라스틱
    • 유리
    • 금속
    • 종이
  • 포장 유형별
    • 플라스틱 병 및 용기
    • 유리병 및 용기
    • 금속 용기
    • 접이식 판지
    • 골판지 상자
    • 튜브&스틱
    • 캡 및 클로저
    • 펌프와 디스펜서
    • 연질 플라스틱 포장
  • 용도별
    • 경구 케어
    • 헤어 케어
    • 컬러 화장품
    • 스킨케어
    • 맨즈 그루밍
    • 데오도란트
  • 국가별
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Albea Group
    • HCP Packaging Co. Ltd
    • Berry Global Inc.
    • Silgan Holdings Inc.
    • Libo Cosmetics Company Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Amcor Group GmBH
    • VERESCENCE FRANCE
    • Alpla Group
    • Rieke Packaging Systems Ltd
    • Quadpack Industries SA
    • Gerresheimer AG
    • Raepak Ltd

제8장 투자 분석

제9장 시장 전망

JHS 25.02.06

The Europe Personal Care Packaging Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 44.58 billion units in 2025 to 51.20 billion units by 2030, at a CAGR of 2.81% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The increased demand for skin care products in Europe is primarily attributed to the availability and cost-effectiveness of skin care products, such as sunscreen, moisturizer, and beauty cream, as well as the growth of online distribution through Europe, which has reshaped the demand landscape.
  • A rising number of young adults have been experiencing skin problems due to changing lifestyle patterns and increased stress among the working-class female population, which is likely to lead to a rise in custom-made products. Companies specializing in formulating and producing natural skin care composed of organic ingredients, free from hazardous chemicals, and packaged in environmentally friendly materials are expected to experience considerable growth in demand over the coming years.
  • Young consumers in the region have been using organic skincare products. Thus, market players in the region are launching new and innovative products to cater to consumer demand. For instance, in April 2023, Unilever brand Dove reformulated a body wash with plant-based ingredients and a hypoallergic variant. This is expected to drive the demand for skincare packaging solutions.
  • The development of the European cosmetics market reflects the augmentation of the widespread European market, characterized by a growing focus on quality, premiumization, and the increased presence of regional players. The gap between premium and mass products continued to widen, with a more significant interest in premium products in the region, benefiting the market.
  • * The market has been witnessing a growing popularity of premium cosmetic brands. With the innovations in the fashion industry, cosmetic products such as eyebrow liners, lipsticks, foundation creams, and lotions have seen strong growth in sales. The trend towards a minimalist makeup look and high-profile product launches witnessed consumers' increasing focus on organic face cosmetics.
  • In January 2023, Unette Group launched its Tear n Tuck re-closable tubes in response to traditional screw cap tube solutions to help reduce weight, cost, and environmental impact with a 70% decrease in plastic. This resealable solution is thought to provide a versatile and convenient means of packaging suncream, lubricants, topical creams, and other pastes or liquids.
  • The personal care industry has been witnessing a significant expansion in product offerings due to evolving consumer preferences and demands. Consumers seek innovative and specialized personal care products tailored to their needs, such as natural and organic formulations, anti-aging solutions, and sustainable options. This growing demand for diverse product ranges necessitates the involvement of contract manufacturers with the expertise, capabilities, and resources to produce a wide variety of personal care products.
  • * The increased demand for skin care products in Europe is primarily attributed to the availability and cost-effectiveness of skin care products, such as sunscreen, moisturizer, and beauty cream, as well as the growth of online distribution.
  • * With higher awareness about the impact on the global environment, consumers are looking for products that are sustainable and reduce waste. Consequently, there is a growing demand for refillable glass bottles.
  • Refillable perfume bottles reflect these values by eliminating the need for disposable packaging and reducing plastic waste. Since glass is entirely recyclable indefinitely without degrading in quality, it is an uncontested choice for refillable perfume bottles.
  • * Glass bottles provide an unparalleled aesthetic appeal; therefore, companies utilize the refinement and sophistication of glass packaging to elevate the visual appeal of their products. The clarity of the glass enables consumers to admire the hue and purity, contributing to the overall charm of the product. In addition to their aesthetic appeal, glass packaging offers excellent durability and preservation qualities.

Europe Personal Care Packaging Market Trends

Skincare will Hold a Significant Market Share

  • The demand for skincare products, especially from millennials, is on the rise, driven by various factors such as the desire to delay the signs of aging, increasing awareness of skincare routines, and the influence of social media. This growing demand directly impacts the demand for such products in the market, aiding skincare packaging manufacturing.
  • Millennials' focus on skincare has led to an increased emphasis on developing specialized formulations that cater to their specific needs and preferences. These include products that incorporate organic and natural ingredients, as millennials prioritize sustainability and clean beauty. Thus, packaging manufacturers in the skincare industry are investing more in research and development to meet these demands.
  • The revenue from skin care and facial care products in Germany grows steadily with the growing consumption rate of personal care products, increasing the demand for different formats of packaging made with glass, paper, and metal. The revenue increased from USD 3571.4 million in 2019 to USD 3702.3 million in 2023.
  • Packaging manufacturers must stay updated with the latest trends, consumer preferences, and regulatory requirements in the skincare industry. By doing so, they can effectively meet their clients' evolving demands and contribute to the growth of the skincare packaging market. Overall, skin care products are gaining traction in both males and females, and manufacturers have been pressured to create gender-specific products, causing them to shift from in-house packaging to contract packaging and manufacturing to scale up and reduce product costs.
  • Anti-aging skincare products contain beneficial ingredients that enhance skin texture and minimize fine lines and wrinkles. These products require appropriate packaging materials to safeguard the efficacy of their formula. Employing innovative packaging designs is crucial to ensure the continued effectiveness of anti-aging products.
  • Innovative packaging solutions, such as airless pumps and dropper bottles, help preserve products' potency and shelf life while enhancing hygiene. Like QR codes, interactive packaging allows virtual product testing and personalized recommendations. There is also a growing focus on sustainability, with options for recyclable plastic or packaging made from sustainable materials like bamboo or biodegradable substances.
  • In June 2023, Croxsons, a leading glass packaging manufacturer, developed primary packaging for Necessary Good, a refillable skincare brand in London. Croxsons' lifestyle, beauty, health, and wellness division designed the glass containers. Necessary Good introduced essential products, including face mist, face wash, moisturizer, and micellar water.

The United Kingdom Expected to Hold Significant Share in the Market

  • In the United Kingdom, the market is growing due to several factors, such as tube packaging offering many benefits over traditional packaging options like glass jars and plastic bottles. In addition to being convenient and versatile, they are affordable, eco-friendly, and provide active ingredient protection. As the production of tubes on a large scale can be done quickly and efficiently, the production cost is relatively low compared to other packaging materials and processes.
  • The use of tubes in the cosmetic industry is growing to pack Gels, creams, ointments, and serums, as they are ideal for tube packaging. With so many products on the market, consumers are becoming choosier than ever before. Having aesthetically appealing packaging without sacrificing product integrity is becoming increasingly important.
  • The online channel propped up performance throughout lockdown periods and experienced significant growth with spending rising. The development of the United Kingdom cosmetics market reflects the augmentation of the overall European market, characterized by a growing focus on quality, premiumization, and the increased presence of regional players. The gap between premium and mass products continued to widen, with a greater interest in premium products in the country, benefiting the market.
  • The market witnessed the growing popularity of premium cosmetic brands. With the innovations in the fashion industry, beauty products such as color cosmetics (including eyebrow liners, lipsticks, and foundation creams) have seen strong growth in sales. The trend towards a more minimalist makeup look and high-profile product launches witnessed consumers' increasing focus on organic face cosmetics.
  • According to the Office for National Statistics (UK), in the first quarter of 2023, personal care spending increased to around USD 9,752.2 million compared to the first quarter of 2021, which was around USD 6597.8 million. Personal care brands may invest in innovative and attractive packaging designs to attract consumers and differentiate their products. This could include environmentally friendly packaging materials, convenient packaging formats, or aesthetically pleasing designs. This innovation in packaging can stimulate market growth as brands seek to stay competitive in the expanding personal care market.
  • In order to follow the sustainability trends and cater to consumer preferences, manufacturers in the United Kingdom are increasingly introducing refillable products in the cosmetic packaging market. For instance, in July 2023, Croxsons, a United Kingdom glass bottle manufacturer, launched the new primary packaging for the refillable essential skincare brand Necessary Good. Two 100 ml and 200 ml glass bottle sizes are shaped like cylinders. The company's lifestyle, beauty, and health and wellness division has developed this glassware packaging.

Europe Personal Care Packaging Industry Overview

The European personal care packaging market is fragmented due to the presence of players like AptarGroup Inc., Gerresheimer AG, Albea Group, and Silgan Holdings Inc., which are up-scaling the market with substantial R&D investments, driving toward the sustainability and digitization of the packaging industry in Europe.

September 2023: A France-based cosmetics company, L'Occitane, collaborated with Albea to redesign their product range. The new tube is suitable for use in existing PE recycling systems in France and the rest of Europe. The packaging solution includes an all-plastic laminate and a Greenleaf tube certified by the Association of Plastic Recyclers. The tube has a multi-layer sleeve in HDPE.

June 2023: Switzerland-based Oriflame company collaborated with Albea, a France-based company, to launch Duologi, a new range of conditioners. Duologi was developed in line with sustainability objectives. It is presented in a metallic plastic barrier laminate (PBL) tube with no aluminum in the shell and a low PP profile. The technology used by Albea is fully compliant with the European MRP (high-density polyethylene) recycling stream.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyer
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Steady Rise in Demand for Cosmetic Products
    • 5.1.2 Increasing Focus on Innovation and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Low Rates of Re-usability of Plastic Packaging of Cosmetic Products in European Countries

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Paper
  • 6.2 By Packaging Type
    • 6.2.1 Plastic Bottles and Container
    • 6.2.2 Glass Bottles and Containers
    • 6.2.3 Metal Containers
    • 6.2.4 Folding Cartons
    • 6.2.5 Corrugated Boxes
    • 6.2.6 Tube and Stick
    • 6.2.7 Caps and Closures
    • 6.2.8 Pump and Dispenser
    • 6.2.9 Flexible Plastic Packaging
  • 6.3 By Application Type
    • 6.3.1 Oral Care
    • 6.3.2 Hair Care
    • 6.3.3 Color Cosmetics
    • 6.3.4 Skin Care
    • 6.3.5 Men's Grooming
    • 6.3.6 Deodorants
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 Germany
    • 6.4.3 France
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Spain

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Albea Group
    • 7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
    • 7.1.3 Berry Global Inc.
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 Libo Cosmetics Company Ltd
    • 7.1.6 AptarGroup Inc.
    • 7.1.7 Amcor Group GmBH
    • 7.1.8 VERESCENCE FRANCE
    • 7.1.9 Alpla Group
    • 7.1.10 Rieke Packaging Systems Ltd
    • 7.1.11 Quadpack Industries SA
    • 7.1.12 Gerresheimer AG
    • 7.1.13 Raepak Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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