시장보고서
상품코드
1637793

세계의 영업 성과 관리 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Sales Performance Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

영업 성과 관리 시장 규모는 2025년 29억 5,000만 달러, 2030년 65억 8,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)중 CAGR은 17.43%에 달할 것으로 예측됩니다.

Sales Performance Management-Market-IMG1

영업 성과 관리란 백오피스 영업 업무의 자동화 및 통합을 지원하는 일련의 업무 및 분석 서비스를 말합니다. 영업 실적 중에서도 예측, 통찰, 게이미피케이션, 할당량 설정, 고급 분석에 중점을 두고 있습니다. 또한 계정 세분화, 지역 계획, 인센티브 보상, 표준 보고서, 파이프라인 최적화 등이 있습니다. 조직은 비즈니스 효율성과 효과를 높이기 위해 세계 SPM 도구와 접근법을 사용합니다.

주요 하이라이트

  • 조직은 빠르게 성장하고 환경 전체를 디지털 플랫폼으로 전환하고 있습니다. 따라서 성장을 가속하고 빠르게 변화하는 시장 환경에서 기업을 가속화하기 위해 기업은 SPM 소프트웨어를 사용합니다. SPM 소프트웨어는 비즈니스 로드맵을 설정하고 보다 효율적으로 계획을 실행하는 데 도움이 됩니다. SPM은 조직과 인력간에 조직적이고 투명한 솔루션을 제공합니다.
  • 다양한 조직이 영업 성적 관리를 활용하여 처리 시간과 오류를 상당한 비율로 줄이고 있습니다. 성과 지급과 인센티브를 적극적이고 효과적으로 관리하는 것은 SPM 시장 수요를 크게 끌어올리고 있습니다. 영업 지표의 정확한 측정 및 추적, IT 직원의 부담 경감에 대한 수요 증가가 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 수 있습니다.
  • 감사, 컴플라이언스 및 시각화 요구사항 증가가 시장 성장을 가속하고 있습니다. 영업 성과 관리에서 모니터링의 필요성이 증가하고 있습니다. 보상 시스템과 관련 프로세스의 내부를 조사하고 싶다는 요구가 높아지고 있습니다.
  • 그러나 기록 데이터의 손상이나 도난의 위험은 영업 성적 관리 업계의 성장을 방해할 것으로 보입니다. 게다가 SPM 솔루션의 장점을 이해할 필요성 때문에 시장은 과제에 직면할 것으로 보입니다. 영업 성과 관리의 개발 속도를 방해하는 또 다른 이유는 중소규모 조직이 고가의 비즈니스 프로세스 소프트웨어 및 기술적 장애에 대한 투자를 꺼리는 것입니다.
  • COVID-19의 대유행이 시작되면서, 많은 영업팀은 원격지에서의 활동을 강요당하고, 직접 얼굴을 맞추지 않고 가치를 제공해, 바이어와 관련된 방법을 바꿀 수밖에 없었습니다. 이러한 변화로 인해 SPM 도입에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 유행 이후 디지털화의 침투로 시장은 플러스 성장을 계속하고 있습니다.

영업 성과 관리(SPM) 시장 동향

영업 모빌리티에 대한 수요 증가가 시장 성장을 견인

  • 차세대 모빌리티 솔루션은 고객과의 미팅 정보를 자동으로 CRM에 입력하고 미팅 후 후속 메일 전송 및 추적까지 수행합니다. 나중에 집 사무실에서 로그인하는 번거로움이나 시스템에 추가된 데이터를 망치지 않고 특정 회의 세부 사항을 순식간에 CRM에 추가함으로써 영업 팀은 관리 업무에 소요되는 시간을 최소화하면서 고객과의 상호 작용을 완벽하고 정확하게 기록할 수 있습니다.
  • 게다가, 개인화와 생산성을 촉진하는 오디오-비디오 회의 용도 프로그래밍 인터페이스의 출현은 시장의 잠재력을 확대할 것으로 보입니다. 게다가 갑작스런 판매 위험 감소와 적절한 패턴 예측에 대한 수요 증가는 시장 성장 촉진요인으로 작용하여 판매 성과 관리 시장 성장률을 높일 것으로 보입니다.
  • 머신러닝과 인공지능(AI) 애플리케이션은 영업 팀의 효율성을 높입니다. 오늘날의 플랫폼은 영업 시나리오를 진행하기 위해 어떤 자료나 컨텐츠를 사용해야 하는지, 영업 프로세스의 중요한 국면에서 누구를 후속해야 하는지 등의 구체적인 제안을 영업 담당자에게 실시할 수 있습니다. AI는 또한 각 담당자가 팀 내에서 가장 높은 성과를 거두고 있는 동료들로부터 배우고 고객을 앞두고 있을 때 성과를 올리도록 안내할 수도 있습니다. AI는 매일 영업팀을 지원하는 개인 어시스턴트를 제공함으로써 더 나은 성능을 제공합니다.
  • Algorithmia가 실시한 조사에 따르면 지난해 인공지능과 머신러닝 이용 사례의 톱은 57%로 고객 경험의 향상이었습니다. 머신러닝과 인공지능은 다양한 업무의 진전을 지원할 수 있습니다.
  • 많은 영업 팀은 여전히 고객을 위한 프레젠테이션에 노트북을 사용하지만, 이것은 불편할 수 있습니다. 고객의 직장 내 Wi-Fi 연결, 프리젠테이션 전 PC 전원 켜기, 회의실 프로젝터 및 TV 연결 등이 자주 필요합니다. 오늘날의 첨단 모바일 상황에서 기업은 영업 담당자가 휴대전화나 태블릿을 사용하여 고객을 위한 프레젠테이션을 할 수 있을 것으로 보입니다. 또한 최신 소프트웨어를 사용하면 모바일 장치에서 컨텐츠 렌더링의 어려움과 표시 제어를 정당화할 수 없습니다.

북미는 고성장이 예상된다.

  • 북미와 같은 시장은 성숙에 가까워지고 있으며, 이러한 경쟁이 심한 환경에서의 영업에는 기업의 영업 지원 전략의 구현, 확장, 실행을 지원하는 영업 지원 플랫폼이 필요합니다.
  • 북미는 Google, Microsoft, SAP, Oracle 등 세계의 주요 가전·소프트웨어 기업의 거점으로 잘 알려져 있습니다. 이 회사들은 세계 고객을 얻기 위해 다양한 마케팅 전략을 시행하고 있으며 이 지역의 SPM 수요에 적극적으로 기여하고 있습니다.
  • 이 지역의 통신 시장도 SPM 수요에 크게 기여하고 있습니다. 이 시장은 경쟁이 치열하고 T-Mobile이나 Verizon과 같은 주요 브랜드가 독점하고 있습니다. 텔레콤 비즈니스에서는 로얄 고객을 확보하는 것이 장기적인 이익입니다. 이 때문에 기업은 더 많은 고객을 얻기 때문에 지역 영업부에 높은 목표를 설정해야 합니다.
  • 판매 지표의 정확한 측정 및 추적, IT 직원의 부담 경감에 대한 수요 증가가 예측 기간 동안 북미 시장 성장을 가속할 수 있습니다. 또한 지역 조직은 판매 실적을 관리하기 위해 복잡한 엑셀 스프레드 시트를 사용한다는 생각을 없애고 있습니다.
  • 기업은 커스터마이징 가능하고 간소화된 유연한 시스템으로 영업 실적을 관리하고 분석 결과를 제공해야 하며, 이는 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 수 있습니다.

영업 성과 관리(SPM) 산업 개요

영업 성과 관리 시장은 세계 기업과 중소기업 모두가 존재하기 때문에 적당히 단편화되고 있습니다. 시장의 주요 기업은 Anaplan Inc., Beqom SA, Varicent Software Inc., Iconixx Software Corporation, Incentive Solutions Inc. 등입니다. 시장 기업들은 제품 제공을 강화하고 지속 가능한 경쟁 우위를 얻기 위해 제휴 및 인수와 같은 전략을 채택합니다.

  • 2022년 6월: 클라우드 기반 보상 관리 소프트웨어로 세계를 선도하는 Beqom은 Microsoft Dynamics 365 고객에게 고급 보상 관리를 제공하기 위해 Microsoft Dynamics의 골드 파트너인 sa.global과의 제휴를 발표했습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력 Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • COVID-19의 업계에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 판매 채널과 실적 개선에 대한 수요
    • 판매 기동성에 대한 수요 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 인식 부족과 조직 구조의 변화

제6장 시장 세분화

  • 전개별
    • 온프레미스
    • 클라우드
  • 솔루션별
    • 인센티브 보상 관리
    • 테리토리 관리
    • 영업 모니터링과 계획
    • 영업 분석
    • 기타 솔루션
  • 업계별
    • BFSI
    • 제조업
    • 에너지·유틸리티
    • 헬스케어
    • IT 및 통신
    • 기타 업계별
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 세계 기타 지역

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Anaplan Inc.
    • Beqom SA
    • Varicent Software Inc.
    • Iconixx Software Corporation
    • Incentive Solutions Inc.
    • Nice Ltd
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Xactly Corporation
    • Salesforce.com Inc.
    • Performio Solutions Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

JHS 25.02.12

The Sales Performance Management Market size is estimated at USD 2.95 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.58 billion by 2030, at a CAGR of 17.43% during the forecast period (2025-2030).

Sales Performance Management - Market - IMG1

Sales performance management refers to a set of operational and analytical services that aid in the automation and integration of back-office sales operations. Among other aspects of sales performance, it focuses on forecasting, insights, gamification, quota setting, and advanced analytics. Account segmentation, territory planning, incentive compensation, standard reporting, and pipeline optimization also exist. Organizations are using SPM tools and approaches throughout the globe to increase operational efficiency and effectiveness.

Key Highlights

  • Organizations are rapidly growing and transforming their entire environment into a digital platform. So, to empower their growth and accelerate the enterprise's acceleration in the rapidly changing market circumstances, organizations are using SPM software, which assists them in establishing a business roadmap and implementing their plans much more efficiently. SPM offers an organized and transparent solution between the organization and its personnel.
  • Various organizations utilize sales performance management to reduce processing time and error at a significant rate. The active and effective management of performance payouts and incentives has significantly driven the demand in the SPM market. The growing demand for accurate measurement and tracking of sales metrics and mitigation for IT staff may drive market growth over the forecast period.
  • Increasing audit, compliance, and visibility requirements boost the market's growth. There is an increased need for oversight in sales performance management. There is a growing desire to scrutinize the inner workings of the compensation system and the related processes.
  • However, the risk of damage and theft of recorded data would hinder the growth of the sales performance management industry. Furthermore, the market would face challenges due to a need to understand SPM solutions' benefits. Another reason obstructing the development rate of sales performance management is the reluctance of small and medium-sized organizations to invest in costly business process software and technological obstacles.
  • The onset of the COVID-19 pandemic has forced many sales teams to operate remotely, changing the way they provide value and engage with buyers without in-person interaction. This shift has resulted in an increased demand for the adoption of SPM. After the pandemic, the market is growing positively, owing to increased digital penetration.

Sales Performance Management (SPM) Market Trends

Increasing Demand for Sales Mobility Driving Market Growth

  • Next-generation mobility solutions would automatically enter client meeting information into CRM and even send and track follow-up emails after the meeting. By adding the details of a specific meeting to the CRM in the blink of an eye without the hassle of logging in from a home office later or messing up the data added to the system, sales teams can keep a full and accurate account of customer interactions while minimizing time spent on administrative tasks.
  • Furthermore, the advent of audio-video conferencing application programming interfaces to promote personalization and productivity would expand the market's favorable potential. Furthermore, rising demand for lowering the risk of sudden sales and proper pattern forecast would function as market drivers, increasing the growth rate of the sales performance management market.
  • Machine learning and artificial intelligence (AI) applications boost the sales teams' efficiency. Today's platforms may make specific recommendations to salespeople, such as what materials and content they should use to advance a sales scenario or who they should follow up with at key phases of the sales process. AI can also assist each rep in learning from the highest performing colleagues on their team and guiding them to achievement when in front of their client. AI enables sales teams to perform better by providing them with a personal assistant to support them daily.
  • According to a survey conducted by Algorithmia, the top artificial intelligence and machine learning use case last year, at 57%, is improving customer experience. Machine learning and artificial intelligence can assist in advancing a range of business operations.
  • Many sales teams still utilize laptops for customer-facing presentations, which may be inconvenient. It frequently necessitates Wi-Fi connectivity within the customer's workplace, powering up a PC before the presentation, connecting to the conference room projector or TV, and so on. In today's advanced mobile landscape, firms would empower sales personnel to deliver customer presentations using their phone or tablet. Furthermore, there is no justification for content rendering difficulties or display controls on mobile devices with modern software.

North America is Expected to Register High Growth

  • Markets, such as North America, have been closer to maturing, and sales in such highly competitive environments need sales enablement platforms to help companies implement, scale, and execute their sales enablement strategies.
  • The North American region is well known as the hub for major consumer electronics and software giants worldwide, like Google, Microsoft, SAP, and Oracle. These companies actively contribute to the demand for SPM in the region as they implement several marketing strategies to gain clients worldwide.
  • The telecom market in the region is another significant contributor to the demand for SPM in the same. The market is highly competitive and dominated by major brands like T-Mobile and Verizon. Every loyal customer earned is a long-term benefit in the telecom business. This forces the companies to set higher targets for the regional sales force to gain more customers.
  • The growing demand for accurate measurement and tracking of sales metrics and mitigation for IT staff may drive market growth in the North American region over the forecast period. Furthermore, regional organizations are increasingly eliminating the idea of using complicated excel spreadsheets to manage sales performance.
  • The companies demand customizable, streamlined, and flexible systems to manage and offer analytics based on their sales performances, which may boost market growth over the forecast period.

Sales Performance Management (SPM) Industry Overview

The sales performance management market is moderately fragmented due to the presence of both global players and small and medium-sized enterprises. The key players in the market are Anaplan Inc., Beqom SA, Varicent Software Inc., Iconixx Software Corporation, and Incentive Solutions Inc., among others. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • June 2022: Beqom, one of the global leaders in cloud-based compensation management software, announced a partnership with sa.global, a Microsoft Dynamics Gold Partner, to offer advanced compensation management to Microsoft Dynamics 365 customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand for Improved Sales Channels and Performance
    • 5.1.2 Increasing Demand for Sales Mobility
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Awareness and Altering Organization Structure

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Solution
    • 6.2.1 Incentive Compensation Management
    • 6.2.2 Territory Management
    • 6.2.3 Sales Monitoring and Planning
    • 6.2.4 Sales Analytics
    • 6.2.5 Other Solutions
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Manufacturing
    • 6.3.3 Energy and Utility
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 IT and Telecom
    • 6.3.6 Other End-user Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Anaplan Inc.
    • 7.1.2 Beqom SA
    • 7.1.3 Varicent Software Inc.
    • 7.1.4 Iconixx Software Corporation
    • 7.1.5 Incentive Solutions Inc.
    • 7.1.6 Nice Ltd
    • 7.1.7 Oracle Corporation
    • 7.1.8 SAP SE
    • 7.1.9 Xactly Corporation
    • 7.1.10 Salesforce.com Inc.
    • 7.1.11 Performio Solutions Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제