시장보고서
상품코드
1303592

세계의 모바일 마케팅 시장 규모 조사 및 예측 : 컴포넌트별, 채널별, 업계별, 지역별 분석(2023-2030년)

Global Mobile Marketing Market Size study & Forecast, by Component, by Channel, by Vertical (Retail and E-Commerce, Travel and Logistics, Automotive, (Banking, Financial Services and Insurance,IT and Telecom, Other) and Regional Analysis, 2023-2030

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 모바일 마케팅 시장은 2022년 약 154억 달러로 평가되며, 예측 기간인 2023년부터 2030년까지 18.30% 이상의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

모바일 마케팅은 SMS(단문 메시지 서비스), MMS(멀티미디어 메시지), 푸시 알림 등의 수단을 통해 선택한 타겟층에 서비스나 브랜드를 홍보하고 모바일 사용자에게 도달하는 것을 말합니다. 모바일 네트워킹의 목적은 기업과 모바일 사용자 사이에 직접적이고 개인화된 연결을 구축하여 편리한 방식으로 메시지를 전달하고 타겟층과 교류하는 것입니다. 그러나 스마트폰 사용자의 증가와 기술의 발전은 세계 모바일 시장의 성장 동력이 되고 있습니다.

Statista에 따르면 2022년 세계 스마트폰 사용자 수는 중국 9억 7,400만 명, 인도 6억 5,900만 명으로 아시아태평양이 전 세계 인구의 60%를 차지하고 있습니다. Statista에 따르면 2023년 전 세계 인터넷 사용자 수는 약 51억 6,000만 명으로 전 세계 총 인구의 64% 이상을 차지하고 있습니다. 이러한 요인으로 인해 전 세계 모바일 마케팅 시장이 성장하고 있습니다. 그러나 프라이버시 문제와 기술적 제약이 시장 성장을 저해할 수 있습니다. 또한, 디지털 사회의 부상과 IoT 사용의 증가는 세계 모바일 마케팅 시장의 성장 기회가 될 것으로 예상됩니다.

모바일 마케팅 세계 시장 조사에서 고려된 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 북미 지역이 시장을 주도하고 있는 이유는 이 지역이 첨단 기술의 적응과 도입에 열중하고 있기 때문입니다. 그러나 아시아태평양은 전 세계 인구의 약 60%를 차지하며 대규모 사용자 기반을 보유하고 있기 때문에 가장 빠르게 성장하는 지역으로 부상하고 있습니다.

이 조사의 목적은 최근 몇 년간 다양한 부문과 국가의 시장 규모를 파악하고 향후 몇 년간 시장 규모를 예측하는 것입니다. 이 보고서는 조사 대상 국가의 산업의 질적, 양적 측면을 모두 포함하도록 설계되었습니다.

또한 시장의 미래 성장을 규정하는 촉진요인과 과제와 같은 중요한 측면에 대한 자세한 정보도 제공합니다. 또한, 주요 기업의 경쟁 상황과 제품 제공에 대한 상세한 분석과 함께 이해관계자가 투자할 수 있는 마이크로 시장의 잠재적 기회도 포함됩니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 현황
  • 세계 시장·부문별 시장 추정과 예측, 2020-2030년
    • 모바일 마케팅 시장 : 지역별, 2020-2030년
    • 모바일 마케팅 시장 : 컴포넌트별, 2020-2030년
    • 모바일 마케팅 시장 : 채널별, 2020-2030년
    • 모바일 마케팅 시장 : 업계별, 2020-2030년
  • 주요 동향
  • 조사 방법
  • 조사 가정

제2장 세계의 모바일 마케팅 시장 정의와 범위

  • 조사 목적
  • 시장 정의와 범위
    • 업계 진화
    • 조사 범위
  • 조사 대상 연도
  • 통화 환산율

제3장 세계의 모바일 마케팅 시장 역학

  • 모바일 마케팅 시장 영향 분석(2020-2030년)
    • 시장 성장 촉진요인
      • 스마트폰 사용자 증가
      • 테크놀러지 진화
    • 시장 과제
      • 프라이버시에 대한 우려
      • 기술적 한계
    • 시장 기회
      • 디지털 사회 대두
      • IoT 이용 증가

제4장 세계의 모바일 마케팅 시장 : 산업 분석

  • Porter's 5 Force 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • Porter's 5 Force 영향 분석
  • PEST 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • COVID-19 영향 분석
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 관점
  • 애널리스트의 결론과 제안

제5장 모바일 마케팅 세계 시장 : 컴포넌트별

  • 시장 현황
  • 모바일 마케팅 세계 시장 : 컴포넌트별, 실적 - 잠재력 분석
  • 모바일 마케팅 세계 시장 : 컴포넌트별, 추정·예측, 2020-2030년
  • 모바일 마케팅 시장, 하위 부문별 분석
    • 플랫폼
    • 서비스

제6장 모바일 마케팅 세계 시장 : 채널별

  • 시장 현황
  • 모바일 마케팅 세계 시장 : 채널별, 실적 - 잠재성 분석
  • 모바일 마케팅 세계 시장 : 채널별, 추정·예측, 2020-2030년
  • 모바일 마케팅 시장, 하위 부문별 분석
    • 메시징
    • 푸시 알림
    • 모바일 이메일
    • 퀵 리스폰스 코드
    • 기타

제7장 모바일 마케팅 세계 시장 : 업계별

  • 시장 현황
  • 모바일 마케팅 세계 시장 : 업계별, 실적 - 잠재성 분석
  • 모바일 마케팅 세계 시장 : 업계별, 추정·예측, 2020-2030년
  • 모바일 마케팅 시장, 하위 부문별 분석
    • 소매업과 E-Commerce
    • 여행·물류
    • 자동차
    • 은행, 금융 서비스, 보험(BFSI)
    • IT 및 통신
    • 기타

제8장 모바일 마케팅 세계 시장 : 지역별 분석

  • 주요 국가
  • 주요 신흥 국가
  • 모바일 마케팅 시장, 지역별 시장 현황
  • 북미
    • 미국
      • 컴포넌트별 추정·예측, 2020-2030년
      • 채널별 추정·예측, 2020-2030년
      • 업계별 추정·예측, 2020-2030년
    • 캐나다
  • 유럽 모바일 마케팅 시장 현황
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양 모바일 마케팅 시장 현황
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카의 모바일 마케팅 시장 현황
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 경쟁 정보

  • 주요 기업 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Urban Airship
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 가용성에 따라 다름)
      • 제품 개요
      • 최근의 동향
    • Swrve
    • Vibes
    • Adobe Inc.
    • Braze Inc.
    • Acoustic
    • Localytics
    • Oracle Corporation
    • Salesforce Inc.
    • SAP SE

제10장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
  • 조사 가정
ksm 23.08.03

Global Mobile Marketing Market is valued approximately USD 15.40 billion in 2022 and is anticipated to grow with a compounded annual growth rate of more than 18.30% over the forecast period 2023-2030. Mobile Marketing refers to the practice of promoting services and brand to the selected target audience through some means such as SMS (Short Message Service), MMS (Multi-Media Message), Push Notification and so on to reach out the mobile users. The goal of mobile networking is to establish a direct and personalized connection between businesses and mobile users to communicate their messages and interact with their targeted audience in a convenient manner. However, increasing number of smartphone users and technology advancement are the driving factors of the Global Mobile Market.

According to Statista in 2022, countries such as China and India have large number of smartphone users in the world, 974 million and 659 million respectively, owing the fact that the Asia Pacific region accounts for 60% of the world total population. According to Statista in 2023, there were approximately 5.16 billion internet users in the world which accounts for more than 64% of the world total population. These factors result in the growth of Global Mobile Marketing Market. However, privacy concern and technical limitations may stifles the growth of the market. Moreover, rise of digital world and increasing use of IoT is expected to be the growth opportunities for the Global Mobile Marketing Market.

The key regions considered for the Global Mobile Marketing Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America region has dominated the market owing to the fact that the region is more inclined towards the adaptation and implementation of advance technology. However, Asia Pacific region emerge as to be the fastest growing region owing to the fact that the region is home for approximately 60% of the world's total population and has a large user base which elevates the market.

Major market player included in this report are:

  • Urban Airship
  • Swrve
  • Vibes
  • Adobe Inc.
  • Braze Inc.
  • Acoustic
  • Localytics
  • Oracle Corporation
  • Salesforce Inc.
  • SAP SE

Recent Developments in the Market:

  • In May 2023, Microsoft and Oracle had made an unusual agreement to rent and share the AI servers with each other due to shortage.
  • In April 2023, Microsoft has recently launched its AI tool naming Microsoft Designer in the collaboration with OpenAI to leverage the GPT (Generative Pre-Text Transformer) technology to add an Artificial Intelligence (AI) Co-pilot to its bing search engine.

Global Mobile Marketing Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Component, Channel, Vertical, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Component:

  • Platform
  • Services

By Channel:

  • Messaging
  • Push Notification
  • Mobile Emails
  • Quick Response Code
  • Other

By Vertical:

  • Retail and E-Commerce
  • Travel and Logistics
  • Automotive
  • Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • It and Telecom
  • Other

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Mobile Marketing Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Mobile Marketing Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Mobile Marketing Market, by Channel, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. Mobile Marketing Market, by Vertical, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Mobile Marketing Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Mobile Marketing Market Dynamics

  • 3.1. Mobile Marketing Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing Smartphone Users
      • 3.1.1.2. Technology Advancement
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Privacy Concern
      • 3.1.2.2. Technical Limitation
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising Digital World
      • 3.1.3.2. Increasing Use of IoT

Chapter 4. Global Mobile Marketing Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Mobile Marketing Market, by Component

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Mobile Marketing Market by Component, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Mobile Marketing Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Mobile Marketing Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Platform
    • 5.4.2. Services

Chapter 6. Global Mobile Marketing Market, by Channel

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Mobile Marketing Market by Channel, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Mobile Marketing Market Estimates & Forecasts by Channel 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Mobile Marketing Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Messaging
    • 6.4.2. Push Notification
    • 6.4.3. Mobile Emails
    • 6.4.4. Quick Response Code
    • 6.4.5. Other

Chapter 7. Global Mobile Marketing Market, by Vertical

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Mobile Marketing Market by Vertical, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Mobile Marketing Market Estimates & Forecasts by Vertical 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. Mobile Marketing Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Retail and E-Commerce
    • 7.4.2. Travel and Logistics
    • 7.4.3. Automotive
    • 7.4.4. Banking, financial Services and Insurance (BFSI)
    • 7.4.5. IT and Telecom
    • 7.4.6. Other

Chapter 8. Global Mobile Marketing Market, Regional Analysis

  • 8.1. Top Leading Countries
  • 8.2. Top Emerging Countries
  • 8.3. Mobile Marketing Market, Regional Market Snapshot
  • 8.4. North America Mobile Marketing Market
    • 8.4.1. U.S. Mobile Marketing Market
      • 8.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.2. Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.3. Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 8.4.2. Canada Mobile Marketing Market
  • 8.5. Europe Mobile Marketing Market Snapshot
    • 8.5.1. U.K. Mobile Marketing Market
    • 8.5.2. Germany Mobile Marketing Market
    • 8.5.3. France Mobile Marketing Market
    • 8.5.4. Spain Mobile Marketing Market
    • 8.5.5. Italy Mobile Marketing Market
    • 8.5.6. Rest of Europe Mobile Marketing Market
  • 8.6. Asia-Pacific Mobile Marketing Market Snapshot
    • 8.6.1. China Mobile Marketing Market
    • 8.6.2. India Mobile Marketing Market
    • 8.6.3. Japan Mobile Marketing Market
    • 8.6.4. Australia Mobile Marketing Market
    • 8.6.5. South Korea Mobile Marketing Market
    • 8.6.6. Rest of Asia Pacific Mobile Marketing Market
  • 8.7. Latin America Mobile Marketing Market Snapshot
    • 8.7.1. Brazil Mobile Marketing Market
    • 8.7.2. Mexico Mobile Marketing Market
  • 8.8. Middle East & Africa Mobile Marketing Market
    • 8.8.1. Saudi Arabia Mobile Marketing Market
    • 8.8.2. South Africa Mobile Marketing Market
    • 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Mobile Marketing Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
    • 9.1.1. Company 1
    • 9.1.2. Company 2
    • 9.1.3. Company 3
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Urban Airship
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Recent Developments
    • 9.3.2. Swrve
    • 9.3.3. Vibes
    • 9.3.4. Adobe Inc.
    • 9.3.5. Braze Inc.
    • 9.3.6. Acoustic
    • 9.3.7. Localytics
    • 9.3.8. Oracle Corporation
    • 9.3.9. Salesforce Inc.
    • 9.3.10. SAP SE

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제