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인도의 소비자 건강 시장

Consumer Health in India

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 103 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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2024년 인도의 소비자 건강 시장 규모는 진화하는 소비자 우선순위와 라이프스타일의 변화에 힘입어 거의 두 자릿수 성장률을 나타낼 것으로 예측됩니다. 주요 성장 요인으로는 가처분 소득 증가, 도시화, 맞벌이 가구 증가 등을 꼽을 수 있습니다. 특히 도시 지역에서는 바쁜 라이프 스타일로 인해 소비자들이 편리한 건강 솔루션을 원하게 되면서 예방적 건강 제품 및 보충제에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

인도의 소비자 건강 시장에 대해 조사했으며, 시장 개요, 2020-2024년 최신 소매 판매 데이터, 시장 기회와 향후 전망 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

목차와 표 리스트

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

부록

면책사항

정의

정보원

인도의 진통제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 즉효성 진통제가 2024년에 진통제 성장을 가속
  • 인도에서 새로운 포맷이 국소 진통제/마취제에 혁명을 일으킨다
  • 스포츠 선수가 진통제 제품 라인업 확대에 기여

전망과 기회

  • 신체 활동 증가에 의해 예측 기간 중에 국소 진통제/마취제 판매가 증가할 것으로 예상된다
  • 브랜드는 예측 기간 중에 관련성을 유지하기 위해서 다양화한다
  • 진통제의 입수 용이성이 성장을 가속

카테고리 데이터

인도의 기침, 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기) 치료법

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 기침을 멈추는 감기약, 알레르기약(꽃가루 알레르기)은 허브나 전통 제품에의 선호도에 의지해 중간 정도 성장을 이루고 있다
  • 오염과 악천후가 충혈 제거약 성장을 가속
  • Vicks는 2024년이나 기침을 멈추는 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기) 치료제 TOP에 계속 군림한다

전망과 기회

  • 소비자 예방 의료에 대한 관심 증가가 성장을 가속
  • 기침을 멈추는약 품질 문제가 소비자 신뢰에 영향을 미칠 것으로 예상된다
  • 성장을 유지하기 위한 새로운 포맷과 처방

카테고리 데이터

인도의 소화기 치료제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 열파에 의해 2024년은 설사 치료제 성장이 촉진된다
  • 인도풍 맛과 편리한 형상이 소화기계 치료제의 성장을 가속
  • GSK는 Eno로 소화기 치료제를 리드하고, 퀵 커머스로 견인력을 획득

전망과 기회

  • 좌식 생활습관과 건강하지 못한 습관이 소화기계 치료제 수요를 촉진
  • 예측 기간중, 가정 요법과의 경쟁은 계속될 것으로 예상된다
  • 전체론적인 웰빙 솔루션은 소화기계 치료제의 성장을 제한할 가능성이 있다

카테고리 데이터

인도의 피부과

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 외용 살균/소독약과 외용 항진균제가 촉진하고, 피부과용 의약품의 견고한 성장이 전망된다
  • 다목적 제품의 인기는 2024년에도 상승
  • 국내 기업은 피부과로 힘을 유지

전망과 기회

  • 피부와 머리카락의 건강에 대한 의식이 피부과의 성장을 가속
  • 기후 요인에 의해 예측 기간 중에 국소 항진균제가 성장할 전망
  • 기저귀 처리는 예측 기간 중에 새로운 브랜드의 성장 기회를 가져온다

카테고리 데이터

인도의 NRT 금연 보조제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 금연하고 싶어하는 소비자 의욕 증가가 NRT 금연 보조제 성장을 가속
  • 다양한 형태가 흡연자에게 맞춤 금연 솔루션을 제공하고 있지만, 껌이 주류
  • Nicotex는 다양한 제품 라인업과 폭넓은 접근성으로 리드

전망과 기회

  • 행동 요법과 NRT 금연 보조제의 통합이 성장의 중요 원동력이 될 전망
  • 예측 기간중 적정 가격 문제가 성장을 제한할 것으로 예상
  • 니코틴 이외 대체품에 의해 NRT 금연 보조제의 경쟁이 격화할 가능성이 있다

카테고리 인디케이터

카테고리 데이터

인도의 안과 의료

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 안과 의료는 중간 정도 성장이 전망되지만, 처방약과의 경쟁이 ㅅ미화
  • 2024년에 대기오염에 의한 안과의료 수요 증가가 예측된다
  • Allergen India가 안과 의료로 선두를 유지

전망과 기회

  • 처방약에 대한 의존은 예측 기간중 안과 의료의 성장을 제한할 가능성이 있다
  • 디지털 보급률의 상승은 안과 의료의 성장 기회를 높일 가능성이 있다
  • 안경류는 카테고리 성장에 영향을 미칠 가능성이 있다

카테고리 데이터

인도의 창상 관리

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 2024년에 온라인 대량 구입에 의한 창상 관리의 이점
  • 제품 옵션 확대가 창상 관리의 성장을 가속
  • Beiersdorf Hansaplast가 인도 창상 관리 분야에서 선두를 유지

전망과 기회

  • 가격은 계속해서 창상관리 구입의 중요 요인
  • 창상관리 소비자 기반을 확대하기 위해, 성인에게 초점을 확대
  • 인도에서 아직 개발되지 않은 구급함의 잠재력

카테고리 데이터

인도의 비타민

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 인지도 증가와타깃화된 접근 방식으로 인해 단일 비타민의 성장은 멀티 비타민 성장을 웃돌고 있다
  • 멀티 비타민은 다양한 연령층이나 영양 요구에 대응
  • 2024년, 인도에서 비타민 경쟁이 격화

전망과 기회

  • 비타민 B와 D는 예측 기간중, 계속해서 단독 비타민의 리더가 될 전망
  • 비타민의 새로운 형태는 소비자를 계속 끌어당긴다
  • 예측 기간 중에 온라인 채널이 비타민의 성장을 가속

카테고리 데이터

인도의 식이보충제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 식이보충제는 2024년에 두자리수 성장을 예측
  • 건강 관련 제품은 종합적인 건강에 초점을 맞춘 식이보충제로 인기를 얻고 있다
  • 브랜드 협업이나 유명인의 지지에 의해 식이보충제 관여와 인지도가 향상

전망과 기회

  • 소비자 건강과 웰니스에 대한 태도 변화가 식이보충제 수요를 촉진
  • 미용과 건강의 시너지 효과로 피부와 머리카락 건강보조식품 판매가 성장할 전망
  • 호르몬에 대한 의식 고양에 의해 여성용 식이보충제의 성장 가능성이 높아지고 있다

카테고리 데이터

인도의 체중 관리와 건강

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 비만 증가와 도시 라이프스타일이 인도의 체중 관리와 건강에 수요를 촉진
  • 2024년에 건강지향 감량 보충제 수요가 증가
  • Herbalife의 전략적 파트너십과 프로모션에 의해 인도 리더십이 강화된다

전망과 기회

  • 제약회사는 인도의 체중 관리와 건강 동향을 바꿀 준비가 되어 있다
  • 향후 몇 년간 피트니스와 영양을 잇는 업계 횡단적인 협업
  • 체중 관리와 건강을 다양화하는 혁신적인 제품

카테고리 데이터

인도의 스포츠 영양

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 스포츠 영양은 2024년에 두자리수의 높은 성장을 달성
  • 온라인 플랫폼과 디지털 미디어가 스포츠 영양에 대한 접근과 인지도를 향상
  • 기능성 식품 브랜드가 2024년에 스포츠 영양 분야에서 경쟁을 격화

전망과 기회

  • FSSAI가 프로테인 보충제 규제를 강화함에 따라 품질 중시 브랜드가 혜택을 받는다
  • 단백질 보충제에 관한 ICM(이미지 칼라 매칭) R 가이드라인은 향후 몇 년간 스포츠 영양에 과제를 가져온다
  • 예측 기간 중에 식물 유래 단백질이 증가할 전망

카테고리 데이터

인도의 허브/전통 제품

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 건강지향 동향에 힘입어 허브/전통적 식이보충제가 두자리수 성장
  • 2024년, 성분의 투명성이 허브/전통 제품에 대한 소비자 신뢰를 높인다
  • Dabur는 허브/전통 제품으로 계속해 TOP를 달리고, Emami가 그 뒤를 잇는다

전망과 기회

  • 전통적인 아유르베다 지식과 성장을 가속하는 정통 천연 성분 정통
  • 허브나 전통적인 기침 감기약, 알레르기약 보급에 대항하는 가정 요법
  • 소비재나 식이보충제 브랜드 유입에 의해 허브/전통 제품 성장이 촉진된다

카테고리 데이터

인도의 소아 컨슈머 헬스

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 부모의 우려와 영양 요구별 추진되는 소아 소비자의 건강 성장
  • 아이에게 어필하는 소아용 비타민과 식이보충제의 혁신적인 형태
  • 주력 브랜드가 소아 소비자용 헬스케어에 참여

전망과 기회

  • 소아 소비자 건강은 아이의 건강에 대한 부모의 투자 증가와 함께 번영할 것으로 예상된다
  • 성장은 자연주의 주장과 안전성 인식에 의해 추진된다
  • 소아 컨슈머 헬스의 도시 중심적 성질은 보다 광범위한 성장을 방해할 가능성이 있다

카테고리 데이터

LSH 25.02.24

In 2024, consumer health in India is projected to grow at a strong pace in retail current value terms, with nearly a double-digit increase, driven by evolving consumer priorities and lifestyle changes. Key factors contributing to growth include rising disposable incomes, urbanisation, and the increasing prevalence of dual-income households. With busier lifestyles, especially in urban settings, consumers are seeking convenient health solutions, driving demand for preventive health products and su...

Euromonitor International's Consumer Health in India report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Fast-acting pain relievers drive growth in analgesics in 2024
  • New formats revolutionise topical analgesics/anaesthetic in India
  • Sports personalities help expand the product range in analgesics

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rise in physical activity expected to boost sales of topical analgesics/anaesthetic in the forecast period
  • Brands will diversify to stay relevant in the forecast period
  • Convenient availability will drive growth in analgesics

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Moderate growth for cough, cold and allergy (hay fever) remedies, fuelled by preference for herbal/traditional products
  • Pollution and adverse climate conditions drive growth for decongestants
  • Vicks continues to lead cough, cold and allergy (hay fever) remedies in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increased consumer focus on preventive health to drive growth
  • Quality issues in cough remedies expected to impact consumer confidence
  • New formats and formulations to sustain growth

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Heatwaves drive growth for diarrhoeal remedies in 2024
  • Indianised flavours and convenient formats fuel growth in digestive remedies
  • GSK leads digestive remedies with Eno, gaining traction from quick commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sedentary lifestyles and unhealthy habits set to drive demand for digestive remedies
  • Competition from home remedies expected to persist in the forecast period
  • Holistic wellness solutions might limit the growth of digestive remedies

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Solid value growth for dermatologicals, driven by topical germicidals/antiseptics and topical antifungals
  • Multipurpose products grow in popularity in 2024
  • Domestic companies maintain their strength in dermatologicals

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Awareness of skin and hair health to drive growth in dermatologicals
  • Topical antifungals set to grow in the forecast period, due to climate factors
  • Nappy (diaper) treatments presents growth opportunities for new brands in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising consumer intent to quit smoking drives growth in NRT smoking cessation aids
  • Diverse formats empower smokers with tailored cessation solutions, but gum dominates
  • Nicotex leads with a diverse product range and wide accessibility

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Integration of behavioural therapy with NRT smoking cessation aids set to be a key driver of growth
  • Affordability challenges expected to limit growth in the forecast period
  • Non-nicotine alternatives likely to intensify the competition for NRT smoking cessation aids

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2024-2029

EYE CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Eye care sees moderate value growth, but competition from prescription medications
  • Pollution-driven demand for eye care observed in 2024
  • Allergen India maintains its lead in eye care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Reliance on prescriptions may limit growth for eye care in the forecast period
  • Rising digital penetration could boost opportunities for growth for eye care
  • Eyewear might impact the growth of the category

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Wound care benefits from online bulk purchases in 2024
  • Expanding product options propel growth in wound care
  • Hansaplast by Beiersdorf maintains its lead in wound care in India

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Price to remain a key driver in wound care purchases
  • Expanding focus on adults to broaden the consumer base in wound care
  • Potential of first aid kits remains untapped in India

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth for single vitamins outpaces that of multivitamins, due to higher awareness and targeted approaches
  • Multivitamins cater to diverse age groups and nutritional needs
  • Competition intensifies in vitamins in India in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Vitamins B and D set to continue to lead single vitamins in the forecast period
  • Emerging formats will continue attracting consumers in vitamins
  • Online channels to drive growth for vitamins in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 59 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 60 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 61 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Dietary supplements observes double-digit value growth in 2024
  • Wellness-associated products gain traction in dietary supplements, with a focus on holistic wellness
  • Brand collaborations and celebrity endorsements boost engagement and visibility in dietary supplements

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Changing consumer attitudes towards health and wellness to drive demand for dietary supplements
  • Synergy between beauty and wellness set to boost sales of skin and hair health supplements
  • Growth potential for dietary supplements for women, driven by hormone awareness

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising obesity and urban lifestyles drive demand for weight management and wellbeing in India
  • Growing demand for wellness-oriented weight loss supplements in 2024
  • Herbalife's strategic partnerships and promotions solidify its leadership in India

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Pharmaceutical companies poised to change the dynamic of weight management and wellbeing in India
  • Cross-industry collaborations to bridge fitness and nutrition in the coming years
  • Innovative products set to diversify weight management and wellbeing

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sports nutrition achieves high double-digit growth in 2024
  • Online platforms and digital media drive accessibility and awareness in sports nutrition
  • Functional food brands increase the competition in sports nutrition in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Quality-focused brands to benefit as the FSSAI tightens regulations on protein supplements
  • ICMR guidelines on protein supplements pose challenges for sports nutrition in the coming years
  • Plant-based protein set to rise in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 77 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Double-digit growth for herbal/traditional dietary supplements, driven by wellness trend
  • Ingredient transparency drives consumer trust in herbal/traditional products in 2024
  • Dabur continues to lead herbal/traditional products, closely followed by Emami

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Traditional Ayurveda knowledge, and familiarity with natural ingredients to drive growth
  • Home remedies to challenge growth of herbal/traditional cough, cold and allergy remedies
  • Influx of fmcg and nutraceutical brands to boost growth in herbal/traditional products

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 86 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth in paediatric consumer health driven by parental concerns and nutritional needs
  • Innovative formats of paediatric vitamins and dietary supplements to appeal to children
  • Flagship brands are entering paediatric consumer health

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Paediatric consumer health is expected to flourish along with growing parental investment in children's health
  • Growth set to be driven by natural claims and safety perceptions
  • Urban-centric nature of paediatric consumer health may prevent broader growth

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029
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