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세계의 헬스케어용 증강현실과 가상현실 시장 조사 보고서 : 산업 분석, 규모, 점유율, 성장, 동향, 예측(2024-2032년)

Global Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

발행일: | 리서치사: Value Market Research | 페이지 정보: 영문 129 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    




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헬스케어용 증강현실과 가상현실 시장의 세계 수요는 2023년 36억 7,000만 달러에서 2032년에는 180억 2,000만 달러 가까운 시장 규모에 달하며, 조사 기간인 2024-2032년 CAGR은 19.33%에 달할 것으로 추정됩니다.

헬스케어 분야의 가상현실(VR)은 사용자를 시뮬레이션된 훈련, 치료 및 치료 환경에 몰입하게 합니다. 의료진은 위험 없이 수술을 연습하고 기술을 향상시킬 수 있으며, VR 치료는 치료 환경을 제공하여 만성 통증, 불안, PTSD를 관리할 수 있습니다. 재활 프로그램은 VR을 사용하여 실제 활동을 시뮬레이션하여 운동 기능과 인지 능력 회복을 돕습니다.

시장 역학

의료 분야의 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시장은 의료 교육, 환자 치료 및 수술 결과를 향상시키는 혁신적인 기술 혁신에 의해 주도되고 있으며, AR 및 VR 기술은 의료진이 위험 부담 없이 복잡한 절차를 연습할 수 있는 몰입형 시뮬레이션 환경을 제공하여 기술 및 자신감을 향상시킨다, 기술과 자신감을 향상시킵니다. 이러한 기술은 수술 계획 및 탐색에 점점 더 많이 채택되고 있으며, 외과 의사는 수술 중 환자의 해부학적 구조를 실시간으로 시각화하여 수술의 정확성을 높이고 수술 위험을 줄일 수 있습니다. 환자 교육 및 치료도 병리 및 치료를 시뮬레이션하는 AR 및 VR 용도을 통해 혁신되어 환자의 이해와 순응도를 향상시키고, AR 및 VR을 의료 현장에 통합하는 것을 지원하는 규제 승인 및 표준은 임상 현장의 안전성과 유효성을 보장하여 시장 성장을 더욱 가속화할 것입니다. 시장 성장을 가속화합니다.

또한 기술 개발자와 의료 서비스 프로바이더의 파트너십은 특정 의료 전문 분야에 특화된 AR 및 VR 용도의 혁신을 촉진하고 시장 기회를 확대할 수 있습니다. 디지털 헬스 인프라와 원격의료 솔루션에 대한 투자 증가는 의료 분야에서 증강현실의 채택을 강화하고 원격 진료 및 공동 의료 제공 모델을 촉진할 것입니다. 의료 기관이 환자 결과와 업무 효율성을 우선시하는 가운데, 의료 분야의 AR과 VR은 의료 교육, 치료 효과 및 환자 참여를 촉진하는 필수적인 툴로 계속 발전하고 있습니다. 그러나 AR 및 VR 기술의 높은 비용과 전통적인 의료 환경의 변화에 대한 저항은 향후 수년간 의료 분야의 증강현실 및 가상현실 시장의 성장을 저해하는 요인으로 작용할 수 있습니다.

조사 리포트는 Porter's Five Forces 모델, 시장의 매력 분석, 밸류체인 분석을 커버하고 있습니다. 이러한 툴은 업계의 구조를 명확하게 파악하고, 세계 레벨에서의 경쟁 매력을 평가하는데 도움이 됩니다. 또한 이러한 툴은 세계의 헬스케어용 증강현실과 가상현실 시장의 각 부문을 종합적으로 평가할 수도 있습니다. 헬스케어 증강현실&가상현실 산업의 성장과 동향은 이 조사에 전체적인 어프로치를 제공합니다.

시장 세분화

헬스케어용 증강현실과 가상현실 시장 보고서에서는 국가별 및 지역별 부문에 관한 상세 데이터를 제공하며, 이에 따라 전략가가 향후 비지니스 기회와 함께 각각의 제품 및 서비스의 타깃층을 식별하는데 도움이 됩니다.

컴포넌트별

  • 하드웨어
  • 소프트웨어
  • 서비스별

기술별

  • 증강현실(외과수술, 재활치료, 트레이닝, 의료 교육)
  • 가상현실(시뮬레이션, 진단, 가상현실 폭로 요법(VRET), 재활치료, Pain Distraction)

지역 분석

이 섹션에서는 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 & 아프리카 헬스케어 증강현실&가상현실 시장의 현재와 향후 수요를 강조하는 지역 전망을 다루고 있습니다. 또한 본 리포트에서는 모든 주요 지역에서 개별 애플리케이션 부문의 수요, 추정·예측에 초점을 맞추고 있습니다.

커스텀 요건이 있는 경우, 문의해주시기 바랍니다. 당사의 조사 팀이 고객의 요구에 따라 맞춤형 보고서를 제공할 수 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 개요

  • 시장의 하이라이트
  • 세계 시장 현황

제3장 헬스케어용 증강현실과 가상현실 산업 분석

  • 서론 : 시장 역학
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • 업계 동향
  • Porter's Five Forces 분석
  • 시장의 매력 분석

제4장 밸류체인 분석

  • 밸류체인 분석
  • 원재료 분석
    • 원재료 리스트
    • 원재료 제조업체 리스트
    • 주요 원재료의 가격 동향
  • 잠재적 바이어 리스트
  • 마케팅 채널
    • 다이렉트 마케팅
    • 인다이렉트 마케팅
    • 마케팅 채널 발전 동향

제5장 세계의 헬스케어용 증강현실과 가상현실 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 컴포넌트별 개요
  • 컴포넌트별 실적 데이터와 예측 데이터 분석
  • 하드웨어
  • 소프트웨어
  • 서비스

제6장 세계의 헬스케어용 증강현실과 가상현실 시장 분석 : 기술별

  • 기술별 개요
  • 기술별 과거 및 예측 데이터 분석
  • 증강현실(수술 애플리케이션, 재활치료, 트레이닝, 의료 교육)
  • 가상현실(시뮬레이션, 진단, 가상현실 폭로 요법(VRET), 재활치료, Pain Distraction)

제7장 세계의 헬스케어용 증강현실과 가상현실 시장 분석 : 지역별

  • 지역별 전망
  • 서론
  • 북미 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 북미 : 부문별
    • 북미 국가별
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 유럽 부문별
    • 유럽 국가별
    • 영국
    • 프랑스
    • 독일
    • 이탈리아
    • 러시아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 아시아태평양 부문별
    • 아시아태평양 국가별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 호주
    • 동남아시아
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 라틴아메리카 부문별
    • 라틴아메리카 국가별
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 페루
    • 칠레
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카 판매 분석
    • 개요, 실적과 예측
    • 중동 및 아프리카 부문별
    • 중동 및 아프리카 국가별 리스트
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 이스라엘
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제8장 헬스케어용 증강현실과 가상현실 기업 경쟁 구도

  • 헬스케어용 증강현실과 가상현실 시장의 경쟁
  • 제휴·협력·합의
  • 합병·인수
  • 신제품 발표
  • 기타 개발

제9장 기업 개요

  • 상위 기업의 시장 점유율 분석
  • 시장 집중도
  • CAE
  • GE Healthcare
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Intuitive Surgical
  • Siemens Ltd
  • Eon Reality Inc
  • Layar
  • Bioflight VR
  • WorldViz
  • TheraSim Inc
  • Mindmaze
KSA 24.08.01

The global demand for Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare Market is presumed to reach the market size of nearly USD 18.02 Billion by 2032 from USD 3.67 Billion in 2023 with a CAGR of 19.33% under the study period 2024-2032.

Virtual Reality (VR) in Healthcare immerses users in simulated training, therapy, and treatment environments. Medical professionals practice surgeries risk-free, improving skills. VR therapy manages chronic pain, anxiety, and PTSD by providing therapeutic environments. Rehabilitation programs use VR to simulate real-world activities, aiding the recovery of motor functions and cognitive skills.

MARKET DYNAMICS

The market for augmented reality & virtual reality in healthcare is driven by transformative technological innovations that enhance medical training, patient care, and surgical outcomes. AR and VR technologies offer immersive simulation environments that allow healthcare professionals to practice complex procedures risk-free, improving their skills and confidence. These technologies are increasingly adopted for surgical planning and navigation, allowing surgeons to visualize patient anatomy in real-time during operations, enhancing precision and reducing surgical risks. Patient education and therapy are also revolutionized with AR and VR applications that simulate medical conditions and treatments, improving patient understanding and compliance. Regulatory approvals and standards supporting the integration of AR and VR into medical practice further accelerate market growth, ensuring safety and efficacy in clinical settings.

Additionally, partnerships between technology developers and healthcare providers drive innovation in AR and VR applications tailored to specific medical specialties, expanding market opportunities. Growing investments in digital health infrastructure and telemedicine solutions bolster the adoption of augmented reality & virtual reality in healthcare, facilitating remote consultations and collaborative healthcare delivery models. As healthcare institutions prioritize patient outcomes and operational efficiency, AR and VR in healthcare continue to evolve as essential tools for advancing medical education, treatment efficacy, and patient engagement. However, the high cost of AR and VR technology and resistance to change in traditional healthcare settings may challenge the growth of augmented reality & virtual reality in healthcare market in the coming years.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare. The growth and trends of Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Component

  • Hardware
  • Software
  • Services

By Technology

  • Augmented Reality (Surgical Application, Rehabilitation, Training & Medical Education)
  • Virtual Reality (Simulation, Diagnostics, Virtual Reality Exposure Therapy (VRET), Rehabilitation, Pain Distraction)

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare market include CAE, GE Healthcare, Koninklijke Philips N.V., Intuitive Surgical, Siemens Ltd, Eon Reality Inc, Layar, Bioflight VR, WorldViz, TheraSim Inc, Mindmaze. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Component
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Technology
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE MARKET ANALYSIS BY COMPONENT

  • 5.1. Overview By Component
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Component
  • 5.3. Hardware Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Software Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Services Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE MARKET ANALYSIS BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Overview By Technology
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Technology
  • 6.3. Augmented Reality (Surgical Application, Rehabilitation, Training & Medical Education) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Virtual Reality (Simulation, Diagnostics, Virtual Reality Exposure Therapy (VRET), Rehabilitation, Pain Distraction) Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE COMPANIES

  • 8.1. Augmented Reality & Virtual Reality in Healthcare Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF AUGMENTED REALITY & VIRTUAL REALITY IN HEALTHCARE INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. CAE
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. GE Healthcare
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Koninklijke Philips N.V.
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Intuitive Surgical
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Siemens Ltd
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Eon Reality Inc
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Layar
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Bioflight VR
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. WorldViz
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. TheraSim Inc
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments
  • 9.13. Mindmaze
    • 9.13.1 Company Overview
    • 9.13.2 Company Revenue
    • 9.13.3 Products
    • 9.13.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies

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