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싱가포르의 소비자 건강 시장

Consumer Health in Singapore

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 109 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

싱가포르의 소비자 건강 시장은 다양한 층의 소비자들 사이에서 홀리스틱한 건강에 대한 주목이 높아지고 있는 것을 배경으로 하며, 2024년에는 현재의 금액 기준으로 플러스 성장을 이루었습니다. 특히, 정기적인 운동, 균형 잡힌 식단, 비타민의 지속적인 섭취(특히 면역력을 높이는 것으로 여겨지는 것) 등 예방적인 대책에 있어서 싱가포르인의 건강에 대한 관심은 높아지고 있습니다.

이 보고서는 싱가포르의 소비자 건강 시장에 대해 조사했으며, 시장 개요와 함께 2020년부터 2024년까지의 최신 소매 판매 데이터, 시장 기회와 향후 전망 등을 정리합니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 지표

시장 데이터

부록

면책사항

정의

출처

싱가포르 진통제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 전신성 진통제 수요는 정상화를 계속하고 있어, 아세트아미노펜이 여전히 선호되는 옵션
  • 방일 여행의 부활과 천연 진통제 수요 증가에 의해 국소 진통제의 건전한 성장이 계속
  • GSK 소비자 헬스케어는 경쟁 격화에도 불구하고 리더십 유지

전망 및 기회

  • 소비자의 라이프 스타일의 정상화에 수반해, 전신 진통제 수요는 계속 견조하게 추이
  • 인구동태의 변화에 의해 국소진통제 및 마취제의 안정된 성장 가능
  • 원격 진료 증가는 OTC 진통제의 판매 방해 가능성 존재

카테고리 데이터

싱가포르 기침, 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기) 치료

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 예방적 건강 의식은 2024년도 강하게 유지
  • 공기의 질의 불안정성이 코 스프레이의 사용 증가 촉진
  • 허브 요법은 외출이 많은 라이프 스타일에 적응

전망 및 기회

  • 홀리스틱 헬스로의 이행에 의해 보다 자연스러운 치료법이나 예방적 치료법 수요 높아질 가능성 존재
  • 연기 레벨의 상승은 호흡기계의 건강에 악영향 전파
  • 라이프 스타일의 변화에 따라, 항히스타민제 수요는 증가할 것으로 예상

카테고리 데이터

싱가포르 소화기 치료제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 팬데믹 후의 식습관의 변화에 따라, 소화기계 치료제 수요 증가 추세
  • 예방적 건강에 대한 주목에 의해 소화기계 치료제보다 비타민 수요 증가
  • 싱가포르인은 허브나 전통적인 설사치료제에 강한 신뢰

전망 및 기회

  • 홀리스틱한 건강 솔루션에의 기호가 소화기계 치료제의 매출 저해 가능성 존재
  • 점점 더 진화하는 체중 관리 제품은 완하제에 대한 경쟁 위협이 될 가능성 존재
  • 프로바이오틱스에 대한 관심의 고조에 의해 소화기계 치료제 수요 억제

카테고리 데이터

싱가포르의 피부과

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 피부과 제품은 약용 샴푸가 성장을 견인해, 업적은 거리
  • 기후의 영향에도 불구하고, 국소 항진균제 수요는 감소 추세
  • 「용년」이라고 하는 포지티브인 이미지에도 불구하고, 기저귀 발진 치료제 수요 감소

전망 및 기회

  • 건강 의식 고조 및 인구 동태의 변화에 의해 피부과 제품의 계속적인 성장 지속
  • 대체 탈모 치료는 전통적인 해결책의 성장 방해 가능성 존재
  • 소비자가 진짜 스킨케어를 요구하는 가운데, 피부과 브랜드는 디지털 전략을 점점 채용

카테고리 데이터

싱가포르의 NRT 금연 보조제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 공공 교육과 계발 캠페인은 더 많은 사람들에게 금연 촉진
  • 싱가포르에서의 전자 담배 사용 증가는 NRT 금연 보조제의 유효성에 과제
  • 대기업 제약회사는 최고 지위 유지

전망 및 기회

  • 담배 소비량을 줄이고 싶다는 욕구가 수요 견인
  • 담배의 대체품에 임하려면 지역적인 접근 필요
  • 흡연을 억제하는 정부의 대처는 NRT 금연 제품에 영향을 미칠 가능성 존재

카테고리 표시기

카테고리 데이터

싱가포르 수면 보조제

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 멜라토닌은 싱가포르의 수면 보조제의 주요 성분으로 지속됨
  • 싱가포르인은 스트레스가 많은 생활 속에서 수면 부족으로 고통
  • 허브/전통 제제에의 기호의 고조

전망 및 기회

  • 수면장애의 발생률이 증가하는 동안 수면 보조제는 추가 성장이 예상되지만 매출은 홀리스틱 건강 동향의 영향을 받을 가능성 존재
  • 소비자는 불면증 대책으로서 비타민이나 영양 보조 식품에 주목
  • 수면 무호흡증 증가로 수면 보조제 수요가 제한될 가능성

카테고리 데이터

싱가포르 아이 케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 스크린 타임 증가에 의해 아이 케어 제품 수요 증가
  • 고령화가 매출 촉진
  • 알레르기용 아이케어 제품의 꾸준한 성장

전망 및 기회

  • 스크린에 대한 지속적인 노출은 아이케어 제품의 지속적인 수요 촉진
  • 싱가포르의 근시와의 싸움은 아이 케어 제조업체에게 있어 기회 초래
  • 눈 건강 보충제에 대한 의존도가 증가함에 따라 표준 눈 관리 제품의 성장 제한

카테고리 데이터

싱가포르 상처 케어

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 싱가포르 전문가들 사이에서 운동에 대한 관심이 높아져 상처 케어 수요 증가
  • 시장은 수요의 양극화를 특징으로 하고, 프라이빗 브랜드가 기세 확장
  • 상처 케어 제품은 소매 전자상거래에서 편리한 액세서리로 자리 매김

전망 및 기회

  • 건강 지향의 라이프 스타일에 견인되어, 상처 케어는 견조한 성장 지속
  • 기술의 진보가 카테고리의 확대 촉진
  • 시장은 계속 기본 제품이 주류로 유지

카테고리 데이터

싱가포르 비타민

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 멀티 비타민은 일반적인 건강 증진을 위한 인기의 선택지로 지속
  • 비타민 D 수요는 계속 견조
  • 씹는 비타민제의 인기는 계속 고조

전망 및 기회

  • 예방적 건강에 대한 관심이 높아짐에 따라 비타민에 대한 긍정적인 전망
  • 합리적인 가격에 대한 우려는 소비자 행동에 계속 영향 전달
  • 영양보조식품과 비타민의 경계선 모호

카테고리 데이터

싱가포르의 영양 보조 식품

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 장 건강에 대한 관심 증가가 프로바이오틱스 보충제의 성장 가속
  • 복합영양보조식품은 타겟을 좁힌 건강 솔루션 제공
  • 소매업체는 가격에 민감한 소비자에게 호소하기 위해 더 많은 번들 제안 제공

전망 및 기회

  • 싱가포르의 고령화 사회에 있어서의 영양 보조 식품 수요 증가
  • 홀리스틱 뷰티 트렌드가 성장을 가속시킬 가능성 존재
  • 프라이빗 라벨의 제공은 기세 확장 준비 태세

카테고리 데이터

싱가포르의 체중 관리 및 건강

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 규제 조치로 감량 보조제 수요 감소
  • 마케팅 실천에서 홀리스틱 헬스에 대한 이행
  • 싱가포르에서는 온라인 구매와 관련된 잠재적인 건강 위험이 소비자의 신뢰에 영향을 미치기 때문에 직접 판매가 체중 관리와 건강 유지에 큰 영향

전망 및 기회

  • GLP-1 제품의 개발과 이용가능성은 체중관리와 건강시장에 악영향 미칠 가능성 존재
  • 체중 관리에 대한 종합적인 접근 방식으로의 전환
  • 국내 전자상거래의 성장은 계속되지만, 국경을 넘은 판매는 인가 판매업자에게 있어서 과제

카테고리 데이터

싱가포르 스포츠 영양

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 현지 소비자가 액티브한 라이프 스타일을 추구하는 중, 스포츠 영양 제품은 기세 지속 확장
  • 지구력을 높이는 것을 목적으로 한 비단백질 제품으로의 이행
  • 스포츠 영양과 다른 제품 카테고리의 경계 모호

전망 및 기회

  • 정기적인 운동을 촉진하는 정부의 대처에 의해 스포츠 영양 수요는 높은 채로 유지
  • 보다 다양한 포맷과 식물 유래의 선택이 성장 견인
  • 스포츠 영양 제품의 편리성과 부피가 커서 온라인 구매로의 전환 예상

카테고리 데이터

싱가포르 허브 및 전통 제품

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 현지 소비자의 전통 요법이나 허브 요법에 대한 신뢰 여전히 고조
  • 국소 진통제가 성장 견인
  • Eu Yan Sang과 Hockhua Tonic은 전통 제품 입구 제공

전망 및 기회

  • 인구동태의 변화에 의해 허브 및 전통적인 국소 진통제 수요 증가
  • 허브 및 전통적인 영양 보조 식품은 건강에 대한 종합적인 접근으로부터 혜택 수혜
  • 참가 기업은 안전성과 투명성에 관한 소비자의 우려에 대처할 필요성 존재

카테고리 데이터

싱가포르 소아 소비자 건강

주요 데이터 결과

2024년 발전

  • 어린이용 제품의 입수 한정
  • 소아용 비타민제나 영양 보조 식품의 대체 형태의 인기 상승
  • 소아용 비타민제와 영양 보조 식품에서는 국제 브랜드 우세

전망 및 기회

  • 2024년의 탄생년은 소아 소비자 건강의 장래에 있어서 좋은 조짐
  • 설탕 섭취에 관한 부모의 우려로부터, 대체 감미료의 인기 상승 가능성 존재
  • 아이를 위한 눈의 케어 보충제의 부족은 성장 기회 초래

카테고리 데이터

AJY 25.02.10

The consumer health market in Singapore experienced positive growth in current value terms in 2024, driven by a growing focus on holistic health among consumers across various demographics. Singaporeans are increasingly attentive to their health, particularly in terms of preventive measures, including regular exercise, balanced diets, and consistent intake of vitamins, especially those which claim to boost the immune system. At the same time, the integration of technology in health monitoring (s...

Euromonitor International's Consumer Health in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for systemic analgesics continues to normalise with acetaminophen remaining the preferred choice
  • Continued healthy growth for topical analgesics, driven by revival of inbound travel and growing demand for natural pain relief solutions
  • GSK Consumer Healthcare maintains leadership, despite rising competition

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Demand for systemic analgesics will remain strong, alongside normalisation of consumer lifestyles
  • Evolving demographics will enable stable growth in topical analgesics/anaesthetic
  • Rise of teleconsulting could hinder sales of OTC analgesics

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Preventive health mindset remains strong in 2024
  • Inconsistent air quality drives increased use of nasal sprays
  • Herbal remedies adapt to on-the-go lifestyles

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Shift towards holistic health could drive demand for more natural or preventive remedies
  • Rising haze levels could have negative impact on respiratory health
  • Demand for antihistamines is expected to rise, in line with changing lifestyles

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising demand for digestive remedies as dining habits shift post-pandemic
  • Focus on preventive health increases demand for vitamins over digestive remedies
  • Singaporeans continue to place strong trust in herbal/traditional diarrhoeal remedies

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Preference for holistic health solutions could hamper sales of digestive remedies
  • Increasingly sophisticated weight management products may pose competitive threat to laxatives
  • Growing interest in probiotics will suppress demand for digestive remedies

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Dermatologicals shows mixed performance, with growth led by medicated shampoos
  • Waning demand for topical antifungals, despite climate effects
  • Decline in demand for nappy (diaper) rash treatments, despite positive associations of "Year of the Dragon"

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued growth for dermatologicals, driven by rising levels of health-consciousness and shifting demographics
  • Alternative hair loss treatments could hinder the growth of traditional solutions
  • Dermatological brands increasingly embrace digital strategies as consumers seek authentic skin care journeys

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Public education and awareness campaigns encourage more people to quit smoking
  • Rise in vaping challenges effectiveness of NRT smoking cessation aids in Singapore
  • Large pharmaceutical companies maintain their leading positions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Desire to reduce cigarette consumption will drive demand
  • Regional approach will be needed to tackle cigarette alternatives
  • Government initiatives to curtail smoking could have impact on NRT smoking cessation products

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2024-2029

SLEEP AIDS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Melatonin remains the key ingredient in sleep aids in Singapore
  • Singaporeans struggle with sleep deprivation in context of stressful lifestyles
  • Rising preference for herbal/traditional formulations

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sleep aids poised for further growth amid rising incidence of sleep disorders, although sales could be impacted by holistic health trends
  • Consumers look to vitamins and dietary supplements to combat insomnia
  • Rise in cases of sleep apnoea may limit demand for sleep aids

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2024-2029

EYE CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising screen time drives increased demand for eye care products
  • Ageing population boosts sales
  • Steady growth in allergy eye care products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Persistent screen exposure will drive continued demand for eye care products
  • Singapore's ongoing battle with myopia will present opportunities for eye care manufacturers
  • Rising reliance on eye health supplements may limit growth of standard eye care products

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growing interest in exercise among Singaporean professionals drives wound care demand
  • Market is characterised by polarised demands, with private label gaining traction
  • Wound care products are positioned as convenient add-ons in retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Wound care will continue to see solid growth, driven by health-conscious lifestyles
  • Technological advancements will fuel category expansion
  • Market will remain dominated by basic products

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Multivitamins remain popular choice for general health improvement
  • Continued strong demand for vitamin D
  • Chewable vitamins continue to grow in popularity

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for vitamins, alongside growing interest in preventive health
  • Affordability concerns will continue to impact consumer behaviour
  • Blurring of lines between dietary supplements and vitamins

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growing interest in gut health drives growth in probiotic supplements
  • Combination dietary supplements offer targeted wellness solutions
  • Retailers offer more bundle offers to appeal to price-sensitive consumers

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising demand for dietary supplements in Singapore's ageing society
  • Holistic beauty trend could fuel growth
  • Private label offerings are poised to gain momentum

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Decline in demand for weight loss supplement amid regulatory actions
  • Shift towards holistic health in marketing practices
  • Direct selling dominates weight management and wellbeing in Singapore, as potential health risks associated with online purchases affect consumer confidence

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Development and availability of GLP-1 products could have adverse effect on weight management and wellbeing market
  • Shift towards holistic approach to weight management
  • Domestic e-commerce growth will continue, while cross-border sales will challenge licenced distributors

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sports nutrition products continue to gain momentum, as local consumers pursue active lifestyles
  • Shift towards non-protein products targeted at boosting endurance
  • Blurring of lines between sports nutrition and other product categories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Government initiatives promoting regular exercise will ensure that demand for sports nutrition remains high
  • More diverse formats and plant-based options will drive growth
  • Expected shift towards online purchasing, driven by convenience and bulky nature of sports nutrition offerings

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Local consumers' trust in traditional/herbal remedies remains high
  • Topical analgesics leads growth
  • Eu Yan Sang and Hockhua Tonic provide gateway to traditional products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Evolving demographics will boost demand for herbal/traditional topical analgesics
  • Herbal/traditional dietary supplements will benefit from holistic approach to health
  • Players will need to address consumer concerns over safety and transparency

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Limited availability of products specifically targeted at children
  • Growing popularity of alternative formats in paediatric vitamins and dietary supplements
  • International brands dominate in paediatric vitamins and dietary supplements

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Auspicious birth year in 2024 bodes well for future of paediatric consumer health
  • Alternative sweeteners may grow in popularity due to parental concerns regarding sugar intake
  • Lack of eye care supplements for children offers growth opportunities

CATEGORY DATA

  • Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029
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